علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی چیست؟ این دو مورد را چک کنید!

لوازم خانگیماشین ظرفشویی

با وجود ماشین ظرفشویی در خانه بعد از هر بار غذا خوردن دیگر لازم نیست نگران شستن و خشک‌کردن ظرف‌ها باشید. تمام کاری که لازم است انجام دهید این است که ظرف‌ها را در ماشین ظرفشویی بچینید و آن را روشن کنید! اما مشکل از جایی شروع می‌شود که شما با مشکلی مثل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی روبرو می‌شوید. در این مواقع اغلب افراد ترجیح می‌دهند ظرف‌ها را خودشان بشویند و با چنین مشکلی دست و پنجه نرم نکنند چون عدم تخلیه آب ماشین می‌تواند باعث ایجاد بوی بدی در محیط شود که واقعاً غیرقابل تحمل است! اما نکته مثبت ماجرا این است که شما می‌توانید سریعا علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی را پیدا کنید و به‌آسانی مشکل را حل کنید. پس اگر نمی‌دانید علت خالی نشدن آب ماشین ظرفشویی منزل شما چیست  نگران نباشید چون ما در این مقاله از مجله آچاره به شما دو دلیل عمده خواهیم گفت تا برای حل آن اقدام کنید.

این ایراد بزرگ در ماشین ظرفشور دو دلیل عمده دارد:

  1. مشکل مربوط به لوله‌کشی است.
  2. ایراد از ماشین ظرفشویی است.

در ادامه در دو بخش به بررسی این موارد خواهیم پرداخت:

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی: ایراد در لوله‌کشی

ما اول مسائل مربوط به لوله‌کشی را بررسی می‌کنیم. چون تجربه تعمیرکاران ما نشان می‌دهد در بیشتر موارد علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی مربوط به مشکلات لوله‌کشی است.

ابزار لازم برای شروع کار:

  • پیچ‌گوشتی
  • آچار

اگر پس از بررسی موارد زیر و طی مراحل مربوط به عیب بابی لوله‌کشی باز با ایراد خالی نشدن آب ماشین ظرفشویی مواجه بودید؛ ایراد از دستگاهتان است و باید به فکر تعمیر آن باشید. با استفاده از خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی با آچاره مشکل شما در کم‌ترین زمان ممکن توسط تیم تعمیر لوازم خانگی حل خواهد شد.

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی: خبی ماندن ظروف

بررسی محل دفع زباله ماشین ظرفشویی

شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی معمولاً به محل دفع زباله وصل می‌شود. باقیمانده مواد غذایی و رسوبات ناشی از آب و بقایای دیگر ممکن است منجر به گرفتگی شود و جایی برای بیرون رفتن آب ماشین ظرفشویی باقی نگذارد. برای تمیز کردن محل دفع زباله، حدود دو فنجان سرکه در ماشین ظرفشویی بریزید و یک دور شستشو انجام دهید. این کار باعث از بین رفتن تمام رسوب‌ها و گرفتگی خواهد شد. بهتر است که این کار را حداقل ماهی یک‌بار انجام دهید و همین‌طور قبل از چیدن ظرف‌ها در ماشین، مواد غذایی را بردارید. این دو کار باعث می‌شود تا ماشین ظرفشویی شما بهتر کار کند.

تمیز کردن شکاف‌های هوای سینک

شکاف‌های هوا (سیلندرهای کوچکی که مانع از ریخته شدن آب تخلیه به داخل ماشین ظرفشویی می‌شوند) درست در کنار شیرآلات سینک آشپزخانه نصب می‌شوند تا از هواگیری و ایجاد خلأ جلوگیری کنند. به دلیل وجود چربی و آلودگی، ممکن است در شکاف هوا گرفتگی اتفاق بیفتد. اگر از شکاف هوا آب خارج می‌شود، پس علت عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی همین است. شکاف هوا را به کمک یک برس و صابون آن را تمیز کنید. مطمئن شوید که شلنگی که شکاف هوا را به دفع زباله وصل می‌کند گرفتگی نداشته باشد.

بررسی حلقه انتهای شلنگ تخلیه

در بعضی موارد متخصصان ترجیح می‌دهند به‌جای شکاف هوا یک شلنگ حلقه‌دار را به زیر سینک آشپزخانه نصب کنند. این حلقه همان کار شکاف هوا را انجام می‌دهد یعنی از برگشتن آب به داخل ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند. اگر این شلنگ بالاتر از خود ماشین ظرفشویی نباشد، آب به‌درستی تخلیه نمی‌شود. برای رفع این مشکل یا باید جای حلقه را عوض کنید و یا از شکاف هوا به‌جای آن استفاده کنید.

عدم تخلیه آب در ماشین ظرفشویی

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی: خرابی ماشین ظرفشویی

اگر مراحل بالا را انجام دادید اما همچنان با مشکل تخلیه نشدن آب در ظرفشویی مواجهید، ممکن است مشکل مربوط به خود ماشین ظرفشویی باشد. پس در این مرحله بهتر است اقدامات زیر را انجام دهید.

این مقاله را نیز بخوانید برایتان مفید خواهد بود: مشکلات ماشین ظرفشویی (۴ مشکل رایج و نحوه برطرف کردن آن‌)

ابزار لازم:

  • پیچ‌گوشتی
  • سطل
  • پارچه / اسفنج
  • تخلیه شیلنگ برای تعویض (اختیاری)

کثیفی فیلتر ماشین ظرفشویی دلیل عدم تخلیه آب

تمیز کردن فیلتر

به دلیل وجود رسوبات و کلسیم حاصل از سختی آب، ممکن است فیلتر ماشین ظرفشویی شما دچار گرفتگی شود. دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود را بخوانید و جای فیلتر را پیدا کنید. طبق توضیحات دفترچه راهنما، فیلتر را تمیز کنید. بهتر است فیلتر ماشین ظرفشویی خود را حداقل یک‌بار در ماه تمیز کنید تا از گرفتگی آن جلوگیری کنید.

بررسی صفحه تخلیه

در بعضی مواقع به دلیل وجود چربی، اشغال و رسوبات حاصل از سختی آب و غیره، در صفحه تخلیه کف ماشین ظرفشویی گرفتگی به وجود می‌آید. صفحه تخلیه را به‌طور کامل بردارید و بررسی کنید تا مطمئن شوید که توسط چیزی مسدود نشده است. برای تمیز کردن صفحه تخلیه می‌توانید ابتدا یک لیوان و یا فنجان سرکه سفید در ماشین بریزید و اجازه دهید ماشین یک دور شستشو انجام دهد. حتماً برنامه‌ای که شامل شستشو با آب گرم باشد را انتخاب کنید. سپس یک لیوان یا فنجان جوش‌شیرین روی صفحه تخلیه بریزید و اجازه دهید دوباره یک دور ماشین ظرفشویی شستشو با آب گرم را انجام دهد.

تاشدگی شلنگ دلیل عدم تخلیه آب در ماشین ظرفشویی

بررسی گره و پیچ‌خوردگی شلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی را به شکاف هوا و دفع زباله وصل می‌کند. شلنگ تخلیه را به‌طور کامل بررسی کنید و در صورتی که دچار گره یا پیچ‌خوردگی شده بود آن را بازکنید. چون گره و پیچ‌خوردگی در شلنگ تخلیه می‌تواند دلیل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی باشد. اگر شلنگ تخلیه یک‌بار پوسیده شود، می‌تواند بازهم تکرار شود. اگر این اتفاق مدام رخ می‌دهد، باید آن را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

بررسی گرفتگی در شلنگ تخلیه

در خیلی از مواقع علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی می‌تواند به خاطر ایجاد گرفتگی در شلنگ تخلیه باشد. برای بررسی این مورد، اول دوشاخه ماشین ظرفشویی را از پریز برق جدا کنید. سپس یک اسفنج یا پارچه را زیر محل اتصال شلنگ به ماشین ظرفشویی نگه‌دارید و شلنگ را بازکنید. بعدازاینکه شلنگ را به‌طور کامل جدا کردید، انتهای شلنگ را تمیز کنید. سپس داخل شلنگ محکم فوت کنید، اگر هوا از آن خارج نشد پس شلنگ تخلیه دچار گرفتگی شده است. اگر گرفتگی نزدیک به یکی از دو سر شلنگ باشد می‌توانید با استفاده از یک پیچ‌گوشتی مشکل را حل کنید. در غیر این صورت بهتر است شلنگ را تعویض کنید.

تماس با تعمیرکار ماشین ظرفشویی

اگر بعد از انجام تمام مراحل بالا همچنان نتوانستید علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی را پیدا کنید، ممکن است مشکل از عملکرد داخلی ماشین ظرفشویی باشد که نیاز به دانش و مهارت بیشتری دارد. پس بهتر است تا با یک متخصص در این زمینه تماس بگیرید. در آچاره تعمیرکاران ماهری هر روز مشغول ارائه خدمات به شما هستند. با کلیک روی لینک زیر و یا استفاده از اپلیکیشن کاربردی و آسان آچاره با بهترین تعمیرکاران شهر خود در ارتباط خواهید بود. با کلیک روی لینک زیر  از هزینه تعمیرات مطلع شوید و درباره مشکلات ماشین ظرفشویی خود با تعمیرکاران چت کنید. ثبت سفارش در آچاره الزام‌آور نیست و درصورتی که به توافق نرسیدید می‌توانید به رایگان سفارشتان را کنسل کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا