تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

از کجا بفهمیم تلویزیون چند اینچ است؟

تلویزیونلوازم خانگی

 احتمالاً با این سوال در هنگام خرید یک دستگاه تلویزیون روبرو شده‌اید. اما چطور می‌شود ابعاد یک تلویزیون را حتی بدون مراجعه به کاتالوگ آن فهمید؟ ابعاد یک تلویزیون، با سایز صفحه نمایش آن سنجیده می‌شود. این اعداد از روی تعداد اینچ بین گوشه سمت چپ پایین و کنج سمت راست بالا محاسبه خواهد شد.

ما در ادامه، تبدیل اینچ به سانتیمتر و چگونگی اندازه‌گیری صفحه نمایش را با هم مرور خواهیم کرد. با این روش، شما متوجه خواهید شد که به شکل دقیق، تفاوت ابعاد یک تلویزیون 55 اینچ و یک مدل 65 اینچ، چقدر است.

ابعاد متداول تلویزیون‌

ابعاد تلویزیون‌های معمولا به قرار زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

مدل

تبدیل اینچ به سانتیمتر

طول متوسط به سانتیمتر

عرض/ارتفاع متوسط به سانتیمتر

(بدون لحاظ‌کردن اندازۀ قاب)

32 اینچ

81

73

43

43 اینچ

109

97

57

49 اینچ

125

110

64

55 اینچ

140

123

71

65 اینچ

165

145

83

75 اینچ

189

168

96

مقادیر بالا، میانگین این اندازه‌گیری را نشان می‌دهد. ابعاد دقیق‌تر این جدول به شرح زیر خواهد بود:

تلویزیون چند اینچ است

ابعاد صفحه نمایش تلویزیون

اندازۀ یک تلویزیون، با اندازۀ صفحه نمایش آن سنجیده می‌شود. برای فهمیدن این که تلویزیون چند اینچ است باید بدانید که این مقدار، خطی است که گوشۀ چپ پایین را به سمت راست بالا متصل می‌سازد. ابعاد یک تلویزیون عموماً با اینچ سنجیده می‌شود. هر اینچ، 2.54 سانتیمتر است. عددی که جلوی مدل هر تلویزیون ذکر می‌شود، اندازۀ آن به اینچ است. مثلاً تلویزیون 32، در واقع نشانگر آن است که ابعاد نمایشگر آن، 32 اینچ است.

تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

مطلب پیشنهادی راهنمای انتخاب سایز مناسب تلویزیون برای خانه

چطور ابعاد تلویزیون را اندازه بگیریم؟

به فروشگاهی اینترنتی رفته‌اید و مرتب به دنبال انتخاب گزینه بهتری برای خرید تلویزیون هستید ولی پیش از هر چیز شما باید به یک سوال پاسخ بدهید. چه ابعادی از تلویزیون برای شما مناسب است؟ این سوال، شما را به همان مساله همیشگی می‌رساند: از کجا بفهمیم تلویزیون چند اینچ است؟ برای اینکار حتی نیاز نیست به کاتالوگ دستگاه مراجعه کنید! یک متر یا خط‌کش بردارید و طول آن را اندازه‌ بگیرید فقط مواظب باشید که در هنگام کار با آن‌ها، خط و خشی روی صفحه یا جداره تلویزیون وارد نشود.

برای این کار وتر (قطر مستطیل) یعنی فاصله گوشۀ سمت چپ پایین تا کنج سمت راست بالا را به سانتیمتر اندازه بگیرید و آن را در 0.39 ضرب کنید. برای مثال، شما اندازه وتر صفحه نمایش را 81 سانتیمتر گزارش کرده‌اید. با ضرب این مقدار در 0.39، به عدد 31.59 می‌رسید که با گردکردن، همان مدل آشنای تلویزیون 32 اینچ را برای شما نشان می‌دهد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

به طور معمول تلویزیون‌های خانگی از 28 اینچ تا نزدیک به 100 اینچ تولید می‌شود که این ابعاد برای تلویزیون‌های شهری، می‌تواند بسیار بزرگ‌تر هم باشد.

اندازه گیری اندازه تلویزیون

نسبت تصویر، چه ارتباطی با ابعاد تلویزیون دارد؟

نسبت تصویر یا Aspect Ratio، یکی از موارد مهم برای شناسایی دقیق مدل تلویزیون است. فارغ از این که تلویزیون چند اینچ است، این عدد از تقسیم طول بر عرض(ارتفاع) دستگاه محاسبه می‌شود. پس اگر در کاتالوگ تلویزیون شما عدد نسبت تصویر، 16 به 9 نوشته شده باشد به معنی این است که نسبت طول بر عرض 16 به 9 است یعنی تصویر Full Hd است. می‌دانیم که ابعاد پیکسلی این تکنولوژی، 1920 بر 1080 است.

Aspect Ratio

چند نکته کاربردی برای تجربه کاربری بهتر در استفاده از تلویزیون

  • فاصله مناسب بین خود و تلویزیون را همیشه مدنظر داشته باشید. این فاصله وابسته به این است که تلویزیون چند اینچ است. بهترین فاصله بنا بر پژوهش‌ها، وقتی حاصل می‌شود که نزدیک به 40 درصد از دید کاربر، توسط صفحه نمایش تلویزیون پوشش داده شود. برای محاسبه این مقدار، بایستی اندازه صفحه نمایش را در عدد 1.2 ضرب کنید تا فاصله بهینه نشستن شما از صفحه تلویزیون محاسبه شود. به طور مثال در یک تلویزیون 43 اینچ، شما بایستی در فاصله 52 اینچ یا 130 سانتیمتری آن بنشینید.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

در فاصله مناسب از تلویزیون بنشینید

  • بعضاً هر شرکت سازنده، مدل ابعادی متفاوتی را هم می‌تواند در تعریف دستگاه خود، ارائه دهد. این موضوع را هم در محاسبه ابعاد تلویزیون، مدنظر داشته باشید.

اندازه تلویزیون به اینچ

  • از کجا بفهمیم تلویزیون چند اینچ است؟ اگر پاسخ به این سوال، برای پیدا کردن ابعاد تلویزیونی است که می‌خواهید در خانه نصب کنید، حتماً مواظب باشید که اندازۀ بدنه و پایه را هم در محاسبات خود وارد کنید!
  • برای نصب تلویزیون می‌توانید از میز، پایه یا براکت‌های دیواری استفاده کنید. دقت داشته باشید که همیشه ابعاد میز تلویزیون بایستی بزرگتر از اندازه درج شده در کاتالوگ دستگاه لحاظ شود تا از خطرات احتمالی مانند حرکت دستگاه یا سقوط آن جلوگیری کند.

امیدواریم از مطالعه این مطلب از مجله آچاره لذت برده باشید.

4.4/5 - (27 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید