علت نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی ، و ارائه راه حل های آن

ساختمانلوله کشی و تاسیسات

ممکن است هر فردی در زندگی خود برای یک بار هم که شده شاهد نشتی سینک و سیفون ظرفشویی شده باشد . بسیاری از افراد بوی نامطبوع از سینک را حس کرده اند و  از بروز این مشکل بسیار ناراحت بوده اند. زمانی که این اتفاق می افتد ابتدا به سراغ علت نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی خواهید رفت و سپس در پی بر طرف کردن آن بر خواهید آمد . در ابتدا باید اطلاعات کاملی نسبت به سیفون و سینک ظرفشویی به دست آورده و پس از آن اقدام به حل مشکل علت نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی کنید.

در اینجا به برخی از دلایل علت نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی و نیز نحوه رفع آن برای شما خواهیم پرداخت .

برای نصب شیرآلات میتوانید به سایت اصلی آچاره مراجعه کنید.


علت نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی

ذکر دلایل علت نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی

دلایل علت نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی زیاد است و ما در اینجا به ذکر برخی از موارد مهم آن ها می پردازیم . برخی از دلایل علت نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی توسط خود فرد قابل حل شدن است اما برخی دیگر نیاز به متخصصینی در این زمینه (لوله کشی های ساختمان ) دارند که بتوانند در حل مشکل شما را یاری کنند .


در اینجا ابتدا به مشکلاتی که توسط خود افراد قابل حل میباشند را بیان می کنیم

علت نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی ،گاهی به دلیل درزهایی است که در زمان نصب بین سینک و کانتر به وجود آمده و بعد از نصب و شستشو قابل رویت است. در این مواقع افراد می توانند با درزگیری های مناسب علت نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی را به کلی از بین ببرند.

یکی دیگر از دلایل علت نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی حلقه ی 0 مانندی بوده که در زیر سینک قرار گرفته است . این حلقه به دلیل استفاده ی زیاد، شل و فرسوده می شود و افراد می توانند به راحتی برای سفت کردن یا تعویض آن اقدام کنند .

برخی از علل نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی گاهی به دلیل نشتی شیر آب است که کاملا قابل رویت بوده و فرد به راحتی می تواند با تعویض واشر شیر آب و یا در مواردی خود شیر آب و علمک شیر آب در صدد رفع مشکل برآید.

علت نشتی سیفون ظرفشویی و سینک ظرفشویی

مشکلاتی که توسط افراد برای برطرف کردن نشتی قابل حل نمی باشند عبارتند از :

در برخی از مواقع فرسودگی لوله ها گاهی باعث از بین رفتن لوله و ایجاد نشتی آب می شود ، که در این موارد بهتر است با افراد با تجربه در این زمینه، تماس گرفته و خودتان از حل کردن این مشکل دوری کنید؛ زیرا در صورتی که نتوانید مشکل را حل کنید ناخواسته آسیب جدی تری را به سینک و لوله ها وارد خواهید کرد.

گاهی دیده شده که در قسمت تحتانی سینک ظرفشویی برخی از لوله ها موجود هستند که به دلیل شکل خاص آن ( منحنی شکل بودن آن ) آشغال های ریز در آنجا جمع شده و باعث انسداد این لوله ها می شوند و همین مورد علت نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی است. به سبب این که این لوله ها از حوزه ی دید خارج هستند، دسترسی به آن ها کار بسیار سخت و مشکلی به حساب می آید.

در برخی موارد احتیاج است که این لوله ها کاملا برداشته شده و لوله ی جایگزین برای آن ها استفاده شود. این کار در تخصص افراد لوله کش بوده و هر فردی توانایی انجام آن را ندارد پس بهتر است در این موارد از لوله کش های با تجربه در این زمینه استفاده شود.

در مورد سینک ظرفشویی بیشتر بدانید

در برخی از مواقع، سینک کامل باید تعویض شود و موضوع قابل حل نیست. در این موارد دلایل علت نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی کامل مشخص نبوده و علت در شیر آب و لوله های سیفون پیدا نمی شود (تمام درزگیری ها نیز به نحو احسن انجام شده است) و در نهایت سینک باید تعویض شود.

از این رو در هنگام خرید سینک ظرفشویی باید در درجه ی اول اطمینان کاملی از کیفیت سینک پیدا کرده و بعد از آن زیبایی آن را در نظر گرفته شده و سپس برای خرید آن اقدام شود.

سینک ظرفشویی به دلیل استفاده مداوم و طولانی مدت از آب و مواد شوینده بسیار آسیب پذیر است. پس اگر دارای کیفیت مطلوبی نباشد به سرعت مورد آسیب دیدگی قرار گرفته و شما را به دردسر خواهد انداخت.

مشکلات رایجی که در سینک بی کیفیت اتفاق می افتد دلایل علت نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی است و برخی از آن ها عبارتند از : خش دار شدن سینک، گرفتگی سینک، جرم گرفتن سینک و ورم کردن صفحه ی سینک که در این موارد باید قبل از پیش آمدن اتفاقات بدتر و آسیب دیدن لوله کشی ها اقدام به تعویض سینک ظرفشویی نمود.

برق انداختن سینک ظرفشویی به‌طور مرتب می‌تواند از گرفتگی لوله‌های فاضلاب جلوگیری کند.

برای رفع علت نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی چه کارهایی انجام می دهید ؟

بسیاری از افراد از رفع مشکلات به دست خود بسیار لذت می برند. از این رو برخی از کارهای سبک را خودشان انجام می دهند. در رفع علت نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی برخی از دلایل به راحتی قابل حل خواهند بود مانند ( عوض کردن واشر هایی که در قسمت های مختلف شیر آب تعبیه شده اند).

به این دلیل بیشتر افراد خود دست به کار شده و کار رفع نشتی را انجام می دهند. برای این کار باید مراحلی را برای حل مشکل طی کرد. در اینجا ما برخی از این مراحل را به طور مختصر و مفید بیان می کنیم:

کار اولیه برای رفع نشتی

ابتدا باید محل نشتی را پیدا کرده و نسبت به عمیق بودن یا نبودن آن، مشکل را حل کنیم. گاهی ممکن است نشتی بسیار سطحی و ساده باشد؛ ممکن است با تعویض یک واشر مشکل نشتی به طور کامل حل شود، در این مورد فرد می تواند با کمی دقت بر روی شیر آب از نشتی دادن آن اطمینان پیدا کرده و در جهت رفع آن برآید.

هنگامی که به نشتی پی برده شد باید آب را قطع کنید. بسیاری از شیر های آب در زیر سینک ها تعبیه شده اند که می توان آب سرد و گرم را برای این ناحیه قطع کرد اما برخی از سینک ها دارای این خاصیت نیستند و باید آب کل منزل قطع شود.

این کار به منزله ی این است که اگر احتیاج به باز کردن لوله ها و عوض کردن واشر ها باشد آب درون لوله به صورت ناگهانی جاری نشده و باعث آلودگی های بیشتری در محیط زندگی نشود.

رفع علت نشتی سینک ظرفشویی و سیفون ظرفشویی :

بعد از یافتن علت اصلی نشتی و قطع کردن آب در سینک ، می توانید برای حل مشکل، کار خود را آغاز کنید. این موضوع را در نظر داشته باشید که هر لحظه برای رفع مشکل نشتی بسیار مهم است؛ از این رو در اولین فرصت اقدام به رفع نشتی سینک و سیفون ظرفشویی کنید.

اگر مشکل را می توانید حل کنید اقدام به رفع آن کرده و در غیر این صورت ریسک نکرده و از افراد با تجربه کمک بگیرید. به این دلیل که ممکن است ندانسته به برخی از لوله کشی های سیفون آسیب برسانید و مشکل نشتی را چند برابر کنید.

هنگامی که نشتی از لوله های سیفون باشد، باید حتما از یک لوله کش ساختمان کمک بگیرید. زمانی که در کابینت را باز می کنید و بوی بسیار نامطبوعی از لوله های سیفون به مشام شما می رسد شک نداشته باشید که نشتی از لوله های سیفون است؛ از این رو باید سینک ظرفشویی را پر از آب کرده و ناگهان درب سیفون را بردارید تا فرد لوله کش بتواند با تجربه خود مرکز نشتی را پیدا کرده و در جهت رفع آن اقدام کند.

این مشکل کاملا در تخصص افراد لوله کش بوده و از تجربه افراد خارج است.

4/5 - (6 امتیاز)

9 دیدگاه

  1. با عرض سلام و تشکر بابت مطالب ارزنده تون
    سینک بنده هنگام باز بودن اب در حالت عادی نشتی ندارد اما هنگام شستشو با مایع ، نشتی کف و اب دارد
    اگر امکان داره راهنمایی بفرمایید

    1. با سلام، سیفون‌های زیر سینک جای ورودی تخلیه برای لباسشویی و ظرفشویی دارند که ممکن است که کورکن آن آب بندی نباشد. به علت اینکه کف زیادی داخل سیفون می‌آید، از آن ناحیه دچار نشتی می‌شود. همچنین ممکن است سیفون جرم گرفته باشد که فقط آب را رد کند و حجم آب و کف ایجاد نشتی کند.

    2. با سلام، سیفون‌های زیر سینک ورودی تخلیه برای لباسشویی و ظرفشویی دارند که ممکن است کورکن آن آب‌بندی نباشد و به علت اینکه مقدار زیادی کف وارد می‌شود از آن ناحیه دچار نشتی شود. همچنین ممکن است سیفون جرم گرفته باشد که فقط آب را رد کند و حجم آب و کف نشتی ایجاد کند.

  2. سلام لوله سیفون ظرفشویی متصل به دیوار همش آب میده فشارمیدم میره داخل آب نمیزنه بیرون گهگداری آب بافشاراومدنی انگارشلنگ سیفول زیر لوله سینک ‌وازجامیکنه چه کنیم

    1. سلام دوست عزیز
      میتونید یک نوار تفلونی ببندین سر لوله که هم آب بندی بشه هم دیگه با فشار تخلیه نزنه بیرون لوله از تو دیوار.

  3. سلام
    وقتی آب سینک ظرفشویی باز میکنم در هنگام تخلیه در درز پایین کابینت آب روی زمین می‌ریزد علی چیست؟

    1. سلام دوست عزیز
      قطعا یکی از اتصالات سیفون زیر نشتی داره و باید برطرف بشه. البته گاها تخلیه گرفتگی های داخل سیفون باعث برطرف شدن مشکل میشه. توصیه میشه اول باز کنید سیفون رو و تمیزش کنید.

  4. سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم دلیل دوده سیاهی که داخل کابینت زیر سینک ظرفشویی هست چیه؟
    برای ما داخل کابینت و همه ظروف پلاستیکی که داخل کابینت زیر سینک هست، یه دوده سیاه رنگ میگیره و نمیدونم دلیلش چیه! گفتم شاید ربطی به سیفون داشته باشه و خواستم راهنماییم کنین که چطور این دوده رو برای همیشه برطرف کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا