مبل توگو چیست و برای چه سبک دکوراسیونی مناسب است؟

چوب و کابینتساختمانمبلمان

مبلمان در جلوه بخشیدن به دکوراسیون خانه نقش مهمی ایفا می‌کند، به همین دلیل تعداد مبل‌های موجود در بازار با طرح‌ها و مدل‌های مختلف روز‌به‌روز درحال افزایش است. یکی از مبل‌های مدرن که با طراحی زیبا و منحصر ‌به‌فرد خود، طرفداران خاصی برای صاحبان آپارتمان‌های کوچک و دوستداران سبک مینیمال دارد، مبل توگو است. در این مقاله از مجله آچاره قصد داریم به معرفی و بررسی این مبل راحت و زیبا بپردازیم، پس با ما همراه باشید. ‌

تاریخچه مبل توگو

مبل توگو اولین بار توسط یک طراح فرانسوی به نام داکروی در سال 1972 طراحی و در سال 1973 در پاریس رونمایی شد. راحتی، مقرون به‌صرفه بودن، جابه‌جایی آسان و تنوع در مدل‌ها و ابعاد آن، این مبل را به یکی از شیک‌ترین طراحی‌های دهه هفتاد تبدیل کرد. این مبل‌ها تاکنون با همان طرح اولیه خود ساخته می‌شوند و تغییری در ظاهر آن‌ها ایجاد نشده است  و همچنان جزو مبل‌های پرفروش دنیا به شمار می‌روند.

طراحی مبل توگو

این مبل‌ها شکلی منحنی با ظاهری چروکیده و ارتفاعی نزدیک به سطح زمین دارند. نکته حائز اهمیت در رابطه با ظاهر مبل توگو که آن را از سایر مدل‌های دیگر متمایز می‌کند این است که این مبل‌ها دسته و پایه ندارند و وجود فرورفتگی‌ و شکاف‌های روی مبل گرچه باعث شده است که ظاهر مبل نامرتب و شلخته به‌نظر برسد، اما راحتی فوق‌العاده‌ای به آن بخشیده است. همانطور که اشاره کردیم این مبل‌ها دسته ندارند، بنابراین اثری از چوب در اطراف مبل دیده نمی‌شود. مبل‌های توگو به صورت حجیم و پر طراحی شده‌اند به همین دلیل می‌توانند بهترین استراحتگاه باشند و شما را از خرید کاناپه بی‌نیاز کنند. از آنجایی که مبل توگو در گروه مبل‌های راحتی قرار می‌گیرد، برای فضا‌های رسمی چندان مناسب نمی‌باشد.

مبل توگو

استفاده از مبل توگو برای آپارتمان‌های کوچک

خرید مبل برای آپارتمان‌های با متراژ کوچک کمی پیچیده است، زیرا مدل مبل باید طوری انتخاب شود که فضای زیادی را اشغال نکند و خانه را بزرگ‌تر نشان دهد. مبل‌های توگو نسبت به کاناپه برای اپارتمان‌های کوچک انتخاب مناسب‌تری می‌باشند زیرا به دلیل نداشتن پایه و دسته، فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و در هر نقطه‌ای از خانه به راحتی می‌توان آن‌ها را قرارداد.

از مبل توگو برای چه دکوراسیونی می‌توان استفاده کرد؟

از جذابیت‌های مبل توگو نسبت به دیگر مبل‌ها این است که با سبک‌های مختلف دکوراسیون از مینیمال تا ماکسیمالیستی و تلفیقی سازگار است. توصیه می‌کنیم که قبل از خرید مبل، رنگ دکوراسیون و سایر لوازم تزئینی خانه را مدنظر قراردهید. استفاده از پتو‌های تزئینی یا گلیم‌های سنتی بر روی مبل توگو، جلوه خاصی به آن می‌بخشد.

برای تعمیر مبلمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مبل توگو

استفاده از توگو برای اتاق خواب

همانطور که گفتیم این مبل‌ها به دلیل ساختار ویژه خود برای فضای رسمی چندان مناسب نیستند، بنابراین استفاده از آن‌ها در اتاق خواب گزینه مناسبی‌تری است. از این مدل مبل‌ها، در فضای اتاق به عنوان تخت خواب یا صندلی راحتی برای مطالعه می‌توان استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی : آموزش تمیز کردن مبل پارچه ای

استفاده از توگو برای نشیمن خانه

ساختار این مبل‌ها به گونه‌ای است که برای اتاق نشیمن نیز بسیاری کاربردی هستند. با استفاده این مبل می‌توانید یک نشیمن راحت برای خود و اعضای خانواده‌تان محیا کنید. از آن‌جایی که این مبل‌ها بسیار نرم و راحت هستند، پیشنهاد می‌شود رو‌به‌روی تلویزیون قرار بگیرند تا در راحت‌ترین حالت ممکن از تماشای برنامه‌های مورد علاقه خود لذت ببرید.


خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیر انواع مبلمان در خانه


مبل توگو

رنگ‌بندی

رنگ‌بندی‌های متفاوتی از مبل‌های توگو در بازار وجود دارند که می‌توانید با انتخابی هوشمندانه زیبایی منزل خود را دوچندان کنید. برای دکراسیون مینیمال، رنگ سفید یا رنگ‌های متضاد می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. علاوه بر آن می‌توانید مبل توگوی خود را با ترکیبی از چندین کوسن یا مبل‌های توگوی دیگر در رنگ‌های مختلف نیز ست کنید.

مطلب پیشنهادی : دلیل تغییر رنگ چوب مبل

مبل توگو

 دسته‌بندی مبل‌های توگو

مبل‌های توگو به صورت دونفره، سه نفره، توگوی مخصوص کودکان، توگو پوف و توگوی گوشه با جنس‌های جیر و چرم در بازار عرضه می‌شوند. برخی از مدل‌های این مبل دارای اهرم و دسته می‌باشند که می‌توانید به اندازه دلخواه خود پشتی آن را تنظیم کنید.

سخن پایانی

مبل نقش بسیار مهمی در جلوه بخشیدن به دکوراسیون خانه ایفا می‌کند. مبل توگو جزو آن دسته مبلمانی است که با طراحی منحصر به‌فردی خود، به دلیل راحتی و حجم کمی که اشغال می‌کند، یک گزینه ایده‌آل برای جای گرفتن در اتاق خواب و نشیمن شما است. در این مقاله از مجله آچاره به معرفی و بررسی این مدل مبل پرداختیم. شما می‌توانید سوالات و دیدگاه‌های ارزشمند خود را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از متخصصین آچاره دریافت کنید.

3.8/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا