پارچه مبلی در سال 2020

ساختمانچوب و کابینتمبلمان

برای بسیاری از ما پیش آمده است که، برای تغییر مبلمان منزل خود، پارچه های رومبلی را تعویض کرده و رنگ دیگری به خانه عزیزمان می بخشیم. معمولا در خرید مبلمان یا تعویض روکش آن، عوامل بسیاری دخیل هستند؛ مهم ترین این دلایل، جنس و پارچه مبلی است و معمولا در انتخاب آن میان قیمت ها و رنگ ها در سال 2020 گمراه می شویم.

همان طور که از عوامل تاثیرگذار نام بردیم، بهتر است بدانیم جنس پارچه رومبلی در سال 2020 نقش مهمی را ایفا می کند و با توجه به کارکردی که از آن انتظار داریم، مانند داشتن حیوانات خانگی، رنگ خانه و … آن را انتخاب کنیم. آچاره در این مقاله قصد دارد تمام اطلاعات در این زمینه را گفته و برای ارائه خدمات در کنار شما باشد.


پارچه مبلی 2020 چگونه تولید می شود


پارچه مبلی 2020 چگونه تولید می شود؟

قبل از آن که بخواهیم در مورد انواع پارچه مبلی اطلاعاتی کسب کنیم، بهتر است درباره بافت پارچه اطلاعاتی به دست آوریم و سپس برای تصمیم گیری اقدام کنیم. پارچه ها دارای بافت های مختلفی هستند و از بافت های شل تا سفت و محکم را در دسته بندی خود قرار می دهند، استحکام انواع پارچه مبلی به جنس آن ها بستگی دارد.

پارچه های سفت و محکم راحت تر شسته می شوند و ظاهر خود را نیز دیرتر از دست می دهند. در ادامه قصد داریم در مورد انواع پارچه نکاتی را ذکر کنیم.

انواع پارچه مبلی و کاربردهای آن

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، پارچه ها به دسته های مختلفی تقسیم شده و جنس آن ها در میزان استحکام، پوسیدگی و نخ نما شدن، قیمت و سایر عوامل تعیین کننده، بسیار موثر است. با توجه به موارد گفته شده، باید در خرید این پارچه بسیار دقت کنیم و پس از بررسی مواردی که در مورد جنس آن برایمان با اهمیت است به سراغ سلیقه خودمان برویم و در مورد رنگ، طرح و نوع مبل به دقت فکر کنیم.

همان طور که شما هم می‌دانید، چیدمان و استفاده از پارچه مناسب برای یک مبل بسیار مهم است و درصورتی که از رنگ و جنس مناسب، برای مبل هایمان استفاده نکنیم، هیچ چیز مطابق سلیقه و زیبایی پیش نخواهد رفت.

پارچه مبلی از جنس کتان در سال 2020

پارچه کتان از جنس پارچه های شل است و به حالتی راحت و ظریف، بر روی مبل قرار می گیرد. این جنس معمولا برای دوختن لباس مبل مناسب است و از آن جایی که این جنس، محکم بافته نمی شود، بهتر است که از آن به خوبی مراقبت کرده و بدانیم بسیار حساس است. این پارچه برای کسانی که حیوانات خانگی دارند، مناسب نبوده و بهتر است از جنس دیگری برای روکش مبلمان خود استفاده کنند.


پارچه رو مبلی از جنس مخمل


پارچه رومبلی از جنس مخمل

پارچه مخمل نیازی به توضیحات بسیار ندارد، همان طور که می‌دانید این پارچه نرم و مرتب است و برای استفاده از آن بر روی مبل یا روتختی بسیار لذت بخش است. بهتر است بدانید این پارچه از کتان بسیار محکم تر است و تنها به صورت افقی بافته نمی شود. نوع این پارچه بسیار برای شستشو مناسب است و اگر از آن در روکش مبل استفاده می کنید، می توانید به راحتی با ماشین لباسشویی، برای شستشوی آن اقدام کنید.

پارچه مبلی از جنس میکروفایبر در سال 2020

اگر در خانه خود دارای کودک هستید یا حیوان خانگی بازیگوشی دارید، بهتر است از جنس میکروفایبر برای پارچه مبلی خود استفاده کنید. این جنس از پارچه، توسط پلی استر و نایلون بافته شده است و به همین دلیل، چیزی در داخل بافت آن نفوذ نمی کند؛ تمیز کردن این پارچه، به دلیل استحکامی که دارد به راحتی انجام می شود.

پارچه رومبلی از جنس نخ و کاربردهای آن

این جنس از پارچه، معمولی ترین انتخابی است که شما می توانید برای مبل خود در نظر گرفته و از آن استفاده کنید. از مزایای پارچه های نخی این است که به راحتی رنگ پریده نمی شوند و با توجه به شل یا سفت بودنشان، می توانیم از میزان استحکام آن ها مطلع شویم. لازم به ذکر است پارچه هایی که تار و پود آن ها از جنس نخ است، بسیار ارزان تر از سایر پارچه ها هستنند.


پارچه رومبلی از جنس چرم


پارچه رومبلی از جنس چرم

اگر به دنبال نرم ترین و شیک ترین جنس پارچه می گردید، ما به شما چرم را پیشنهاد می دهیم. این جنس در برابر انواع لکه ها مقاوم است و به همین دلیل، چیزی به درون آن نفوذ نمی کند. فرض کنید کودک بازیگوش شما، دائم بر روی آن شربت یا سایر مواد را بریزد، همه چیز با یک دستمال مرطوب تمیز می شود و نیازی به نگرانی شما نیست.

همان قدر که از مقاومت این جنس به شما توصیه می کنیم که از آن استفاده کنید، لازم است بگوییم این پارچه در برخورد با اجسام تیز بسیار ضعیف است و هر لحظه ممکن است پاره شود. قبل از اینکه برای خرید این جنس اقدام کنید، بهتر است راه های نگه داری از آن و مشکلاتی که در گذر زمان برایش پیش می آید را بدانید و از آن مطلع شوید. قیمت این پارچه با توجه به نوع برند و جنس آن متفاوت است.

پارچه مبلی از جنس جیر در سال 2020

بسیاری از ما، جنس جیر را بسیار می پسندیم و از آن در لباس های شخصی خود نیز استفاده می کنیم. این جنس در پارچه های رومبلی نیز بسیار پرطرفدار است و علاوه بر چهره شیکی که به مبلمان می بخشد، تمیز کردن آن نیز بسیار ساده است. پارچه های جیر به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند و از لحاظ قیمت و استحکام، باهم متفاوت هستند.

به خاطر داشته باشید، پارچه مبلی جیر در مقابل آب بسیار حساس است و بهتر است از دستمال خیس برای تمیز کردن آن استفاده نکنید؛ برای تمیز کردن این پارچه، می توانید از اسپری یا مایعات مخصوص استفاده کنید تا لکه ای بر روی مبل ایجاد نشود.


عوامل موثر در انتخاب پارچه رومبلی


عوامل موثر در انتخاب پارچه رومبلی

در قسمت بالای این مقاله شما را با انواع پارچه آشنا کردیم و در این قسمت قصد داریم با توجه به انتخاب شما، نکاتی را برای انتخاب بهتر پارچه رومبلی در سال 2020 ارائه دهیم و شما را در انتخاب بهتر، راهنمایی کنیم. موارد زیر عبارتند از:

چه میزان از مبل هایتان استفاده می کنید؟

احتمالا شما هم می‌دانید، عمده استفاده از یک مبل، ربطی به نشستن بر روی آن ندارد، بلکه لازم است شما عوامل مختلفی را برای انتخاب جنس آن در نظر بگیرید. این عوامل شامل این است که شما به چه میزانی مهمان دارید یا چقدر احتمال دارد مبل شما کثیف شده و کودک شما در صدد کثیف کردن آن است یا خیر.

تمامی موارد گفته شده در نحوه انتخاب جنس پارچه یک مبل مهم است و باید در نظر گرفته شود. حتما به جایی که لازم دارید تا مبلمان خود را در آن محیط قرار دهید، فکر کنید. گاهی اوقات لازم است مبل خود را در معرض نور خورشید قرار نداده یا پرده های ضخیم تری تهیه کنید.

نقش حیوان خانگی و تاثیر آن بر روی پارچه رومبلی

بسیاری از افراد در خانه های خود حیوان خانگی داشته و از آن ها در محیط خانه نگه داری می کنند. در صورتی که در خانه خود از یک حیوان خانگی نگه داری می کنید، بهتر است بدانید جنس کبلمان در نگه داری از آن ها بسیار مهم است و بهتر است از پارچه مبلی با جنس الیاف طبیعی استفاده شود. این الیاف علاوه بر آن که باعث جلوگیری از آلرژی می شوند، پاک کردن آلودگی از روی آن ها نیز ساده‌تر خواهد بود.


تاثیر رنگ و طرح پارچه رومبلی


تاثیر رنگ و طرح پارچه

اگر بخواهیم از رنگ یک پارچه صحبت کنیم، تیرگی و روشنی آن بسیار مهم بوده و بهتر است بدانید، هرچه رنگ پارچه رومبلی تیره تر باشد، کثیفی و آلودگی را کمتر نشان می دهد. در صورتی که می خواهید از رنگ های روشن برای مبل خود استفاده کنید، بهتر است نوعی را انتخاب کنید که راحت تر تمیز شده یا قابل شستشو است. به خاطر داشته باشید بعضی از روکش های مبلمان جدا شدنی هستند و به راحتی می توانید آن ها را با استفاده از ماشین لباسشویی بشویید.

در صورتی که می خواهید مانند پارچه های رومبلی عمل کنید و زندگی را از این زاویه ببینید؛ بهتر است در انتخاب مبلمان خود دقت کنید. در مبلمان جدید، مبل های تکی با رنگ یا طرحی متفاوت از مبل های سه نفره یا بزرگتر انتخاب می شوند. این موضوع را به خاطر داشته باشید که معمولا مبل های بزرگ را تک رنگ در نظر گرفته و مبل های کوچکتر را طرحدار انتخاب می کنند.

و کلام آخر در انواع پارچه مبلی…

در این مقاله می توانید با جنس های مختلف پارچه رومبلی آشنا شده و با آشنایی به جنس هرکدام از پارچه ها، تمایل خود را برای استفاده از هرکدام از آن ها متوجه شوید. این مقاله در ادامه شما را با عوامل موثر در انتخاب پارچه آشنا کرده و به شما برای گرفتن تصمیمی درست، کمک می کند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا