بررسی مزایا و معایب پارچه مبلی مسکو و ملیتا

ساختمانبازسازی و دکوراسیوندکوراسیون داخلی

با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، تعویض مبلمان دیگر توجیه اقتصادی نداشته و افراد در فواصل زمانی کوتاه نمی‌توانند نسبت به تعویض مبلمان منزل یا محل کار خود اقدام کنند و به سمت مواردی مانند مبل شویی یا تعویض رویه مبل می‌روند. این عامل باعث شده تا افراد پس از قدیمی شدن مبل و یا تکراری شدن ظاهر آن، به دنبال یک راهکار مناسب به این منظور بگردند اما بهترین روش در این راستا چیست؟

تعویض پارچه و روکش مبلمان از جمله راهکارهایی است که شما با استفاده از آن در این شرایط می‌توانید ظاهری جدید و زیبا به مبلمان خود ببخشید. به همین دلیل در این مقاله از مجله آچاره با بررسی مزایا و معایب پارچه مبلی مسکو، به این سوال که پارچه مبلی مسکو بهتره یا ملیتا پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

نکات کلیدی

  • بیشترین میزان استفاده از این پارچه در مسکو است و بهمین دلیل نام این شهر روی این پارچه گذاشته‌ شده است.
  • پارچه‌ ملیتا از چرم صنعتی و مخمل ساخته شده و ظاهر چرمی دارد.
  • یکی از ویژگی‌های این جنس پارچه مبلی تولید گرما است که برای برخی مقبول نیست.

پارچه مبلی مسکو چیست و چه مزایایی دارد؟

پیش از آن که به مرور مزایا و معایب پارچه‌ی مبلی مسکو بپردازیم، بهتر است توضیح کوتاهی راجع به این پارچه برای آن دسته از افرادی که با آن آشنایی ندارند، بدهیم که در همین حین به مزایای آن نیز اشاره خواهد شد. در ابتدا شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا به این نوع پارچه، پارچه‌ مسکو می‌گویند؟

از آنجایی که بیشترین میزان استفاده از این پارچه به مردم مسکو تعلق داشته، نام این شهر را بر روی این پارچه گذاشته‌ شده است. پارچه‌ مسکو به دلیل چند ویژگی منحصربه‌فرد بسیار پرطرفدار است. این ویژگی‌ها که در واقع مزایای این پارچه محسوب می‌شوند، عبارتند از:

  • طیف رنگ و رنگ‌بندی متنوع
  • کیفیت بالای آن که موجب استحکام و افزایش عمر پارچه می‌شود.
  • جنس آن از ابریشم و مخمل ساده است که باعث جذب افراد با سلایق مختلف می‌شود.
  • در آخر باید به دولایه بودن و سهولت در تمیز کردن آن اشاره کنیم.

محاسبه رایگان هزینه سرویس مبل شوی با دستگاه!

اما این پارچه مانند هر پارچه دیگری فقط دارای مزایا نیست و معایبی نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

پارچه مبلی مسکو چیست

معایب پارجه‌ی مبلی مسکو

برای خرید یک قطعه، وسیله و یا هر چیز دیگری برای خانه‌ خود لازم است که هم مزایا و هم معایب آن را بررسی کنیم. در این قسمت می‌خواهیم به مرور معایب پارچه مبلی مسکو بپردازیم.

برای تعمیر مبلمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

از معایب این پارچه در ابتدا می‎‌‌‌‌توان به وارداتی بودن آن اشاره کرد. وارد کردن این پارچه و تولید نشدن آن در کشور از این نظر عیب محسوب می‌شود که موجب بالا رفتن و تغییر مداوم قیمت آن شده و آن را از پارچه‌های ساخت داخل کشور گران‌تر می‌کند.

یکی از ویژگی‌های این جنس پارچه که برای برخی از افراد نقطه ضعف محسوب می‌شود، تولید گرما است. پارچه‌ مسکو به علت لطافت بالای الیافش گرمای نسبتا زیادی را تولید می‌کند که این امر به‌خصوص در فصول گرم سال ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده باشد اما در صورتی که علاقه داشته باشید در فصول سرد مبلی که بر روی آن می‌نشینید یا گاهی می‌خوابید گرما داشته باشد، این ویژگی تبدیل به یک مزیت خواهد شد.

با توجه به موارد گفته شده می‌توان نتیجه گرفت که مزایای پارچه‌ مبلی مسکو نسبت به معایب آن بیشتر است و شما می‌توانید از داشتن یک پارچه‌ زیبا و نرم در منزل خود لذت ببرید.

در ادامه‌ به ویژگی‌های پارچه‌ ملیتا برای افرادی که هم این پارچه و هم پارچه‌ مسکو را مدنظر دارند اما نمی‌دانند کدام بهتر است، اشاره خواهیم کرد تا این افراد انتخاب آسان‌تری را پیش روی خود داشته باشند. بنابراین، اگر شما هم جز این افراد هستید با ادامه‌ این مطلب همراه باشید.

معایب پارجه‌ی مبلی مسکو

پارچه‌ی مبلی ملیتا

پارچه‌ ملیتا از چرم صنعتی و مخمل ساخته شده است و با آن که ظاهر چرمی دارد، جنس اولیه‌ آن از مخمل است. این پارچه به دلیل حالت چرم و پشت پنبه‌ای با یک لایه‌ ضخیم آستر، از استحکام بالایی برخوردار است. در صورتی که تمایل دارید پارچه‌ مبلتان مقداری رسمی باشد، این نوع پارچه به دلیل ظاهر چرمی که دارد انتخاب مناسبی برای شما است.

این پارچه نیز مانند پارچه‌ مسکو از رنگ‌بندی متنوعی برخوردار است و همانند آن به‌راحتی تمیز می‌شود. اما از نقاط قوت پارچه‌ ملیتا نسبت به پارچه‌ مسکو می‌توان به نفوذناپذیری آن اشاره کرد. به این صورت که اگر مایعی بر روی مبل شما بریزد به راحتی پاک خواهد شد. توجه داشته باشید که پارچه‌ مبلی مسکو فقط تا حدودی نسبت به نفوذ مایعات مقاومت دارد.

برای تعمیر مبلمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.
پارچه‌ی مبلی ملیتا

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله آچاره با بررسی مزایا و معایب پارچه مبلی مسکو تلاش کردیم تا پاسخ این سوال که پارچه مبلی مسکو بهتره یا ملیتا را در اختیار شما قرار دهیم. شما با استفاده از مطالب ذکرشده در این مقاله می‌توانید با تعویض پارچه مبلمان، زیبایی منزل یا محل کار خود را دوچندان کنید.

همچنین فراموش نکنید که بخش نظرات پل ارتباطی ما و شماست و کارشناسان آچاره همیشه از شنیدن نظرات و پیشنهادات شما استقبال می‌کنند. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا