فواید چای سبز: چگونه از چای سبز برای لاغری استفاده کنیم؟

چای سبز و لاغری

از تمام مزایای چای سبز که در سراسر اینترنت به آن پرداخته شده است، درباره مزیت لاغری و لاغر شدن با آن بیشتر از هر فایده دیگر آن عنوان شده است. اما دقیقا این چه خاصیتی است که در آن وجود دارد که باعث لاغری می شود؟ چای سبز چیست و چه تفاوتی با چای سیاه دارد؟

چای سبز برای لاغری: چرا افراد را لاغر می کند؟

چای سبز چیست؟

یکی از اصلی ترین تفاوت های آن با سایر چای ها در این است که برگ های آن کمترین فرایند اکسید شدن را دارند و درنتیجه بسیاری از خواص اصلی برگ های این چای تازه مانده و حفظ می شود. همچنین برگ های آن کاتچین(عامل اصلی کاهش وزن) را به تانیس تبدیل کرده و طعم خوبی ایجاد می کند.

چگونه چای سبز سبب لاغری می شود؟

کاتچین های محفوظ در برگ های چای بویژه اپی گالوکاچین گالات(EGCG) با تقویت متابولیسم بدن به کاهش وزن کمک می کند. همچنین کاتچین ها مسئول دفع سموم از بدن نیز هستند.
کافئین، عضو دیگر برگ های این چای سحرآمیز است که سبب لاغری می شود. آیا می دانستید که یک فنجان چای سبز یک چهارم کافئین موجود در قهوه را دارد؟ در نتیجه به میزان کافی و مناسب کافئینی که برای عملکرد تمرینات ورزشی و چربی سوزی بدن نیاز است را دارد.

چای سبز و چربی سوزی

چای سبز برای چربی شکم: چرا و چگونه عمل می کند؟

حتما با چربی های انباشه و ذخیره شده جاهای مختلف بدن آشنا هستید. چربی شکم با چربی پا و ران متفاوت است. چربی شکم دو نوع متفاوت دارد: چربی زیر جلدی که درست در زیر پوست شکم قرار میگیرد و چربی احشایی خطرناک که در اطراف اندام شما جمع می شود. میزان زیاد چربی های احشایی سبب ایجاد التهاب شده و بدن را نسبت به انسولین مقاوم می کند در نتیجه سبب ایجاد دیابت نوع ۲ در افراد شده و مشکلات قلبی ایجاد می کند.
تحقیقات نشان داده است که کاتچین موجود در آن به طور شگفت انگیزی درصد چربی احشایی را کاهش می دهد. در میان تمام فواید مصرف آن برای سلامتی انسان، این مورد یکی از مهمترین موارد است.

رژیم چای سبز: چگونه می توان برنامه مناسب برای کاهش وزن با این چای را دنبال کرد؟

در برنامه کاهش وزن با چای شگفت انگیز، تمام کاری که باید انجام دهید این است که به طور کامل این برنامه را رعایت کنید. چه برنامه ای؟ در این برنامه شما روزتان را با یک لیوان چای سبز شروع می کنید، یک لیوان دیگر در وسط روز و اخرین لیوان را در عصر بنوشید.
این رژیم را می توان با رژیم های پالئو، رژیم کتو، رژیم اتکینز و رژیم تراریخته پیش برد چرا که به این وسیله کاهش وزن شما را بهبود می بخشد.
یکی از مهمترین نکاتی که باید بدانید این است که مصرف آن یک محرک است، این به این معناست که مصرف آن می تواند نتایج رژیم و به طور کلی برنامه فیتنس شما را بهبود بخشد.

برای کاهش وزن چگونه چای سبز بنوشیم؟

از بین تمام روش های موجود، ما بهترین و آسان ترین روشی که می توان چای را آماده کرد برای شما توضیح می دهیم:

    • نصف قاشق چایخوری برگ های چای را داخل یک فنجان با اندازه معمولی بریزید.
    • آب را گرم کنید تا تقریبا جوش بی آید یعنی چند حباب کوچک شکل بگیرد.
    • آب را به فنجان اضافه کنید و حداقل یک دقیقه صبر کنید.
    • سپس می توانید کمی از عسل و لیمو برای طعم بهتر چای استفاده کنید.

رژیم چای سبز

نکات تکمیلی درباره نوشیدن چای سبز برای کاهش وزن

نوشیدن چای سبز چه عوارضی دارد؟

لازم است بدانید که مصرف زیاد این چای عوارضی دارد، از جمله می تواند باعث سر درد، حالت تهوع، استفراغ (بندرت)، اسهال، سوزش معده و سرگیجه شود. تمام این موارد بیشتر به دلیل وجود کافئین در آن است. در موارد شدید دیده شده است که باعث مشکلات کبدی و کلیوی نیز می شود.
برای حفظ تعادل سالم بودن و بهبود بخشیدن به برنامه کاهش وزنتان، توصیه می کنیم هر دوهفته یک بار نوشیدن این چای را متوقف کنید، به این شکل بدن شما در برابر اثرات کاهش وزن چای سبز مقاومت نمی کند.

بهترین زمان برای مصرف چای سبز چه زمانی است؟

بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز بین ساعت های ۹ تا ۱۰ صبح، بعد از صبحانه، بین وعده های غذایی در طول روز یا شب ها ۱ ساعت قبل از شام است.

آیا می توان چای سبز را با شکم خالی مصرف کرد؟

به دلیل وجود تانیس در این چای، مصرف آن با شکم خالی سبب افزایش اسید در معده می شود. همچنین نوشیدن آن با شکم خالی می تواند منجر به سردرد،حالت تهوع، استفراغ و دل درد شود.

0
۰
نویسنده مطلب تیم تحریریه آچاره

دیدگاه شما

بدون دیدگاه