رنگ کردن مو در دوران شیردهی

زیبایی و سلامترنگ مومو

رنگ کردن مو در دوران شیردهی چه عوارضی دارد؟ آیا می‌توانیم در این دوران موهای خود را رنگ کنیم برای اطلاع از این موضوع با این مطلب از مجله آچاره همراه شوید.

رنگ مو در دوران شیردهی

روال معمول خودمراقبتی شما ممکن است زمانی که باردار بودید به عقب افتاده باشد. اکثر مردم می‌دانند که در زمان بارداری باید از استفاده کردن رتینول یا بوتاکس اجتناب کنند، اما زمانی که بچه‌دار شدید، می‌توانید کارهایی را انجام دهید که در دوران بارداری از آن‌ها اجتناب کرده‌اید. می‌توانید ماهی خام بخورید، ادویل مصرف کنید و موهای خود را رنگ کنید. در واقع، رنگ کردن موهای شما در دوران بارداری و شیردهی به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می‌شود.

امی گو، پرستار و مامای معتبر MSN می‌گوید: «از آنجایی که رنگ مو روی موها و نه پوست سر استفاده می‌شود، در صورت استفاده مناسب، بسیار کم، وارد جریان خون فرد شیرده می‌شود. بنابراین، بعید است که رنگ مو بر روی نوزاد شیرخوار تاثیری داشته باشد.

با یک نوزاد تازه متولد شده، برای والدین سخت است که برای خود وقت بگذارند. همچنین یادآوری اینکه قبل از پدر و مادر شدن چه کسی بوده‌اید، می‌تواند چالش برانگیز باشد. رنگ کردن موهایتان ممکن است به شما این امکان را بدهد که کاری را که قبل از زایمان به آن عادت داشتید انجام دهید.

رنگ مو چیست؟

رنگ مو به اشکال مختلفی وجود دارد: موقت، نیمه دائمی و دائمی. همچنین تکنیک‌های متفاوتی در مورد نحوه اعمال رنگ مو وجود دارد. هایلایت، لولایت، بالیاژ، آمبره، سامبره، سانلایت، مون لایت، هافلایت و …

توجه داشته باشید که برخی از رنگ های طبیعی مانند حنا یا رنگ‌های گیاهی ممکن است دائمی باشند. آرون بردفورد، رنگ‌شناس در سالن سدریک در نیویورک، می‌گوید: «من قویا توصیه می‌کنم از حنا یا سایر اشکال «رنگ طبیعی» استفاده نکنید، مگر اینکه به یک تغییر واقعاً دائمی رضایت دهید. اینها تقریباً غیرممکن است از روی موها پاک شوند، حتی با روشن کننده یا سفید کننده.»

استفاده از رنگ موی سنتی برای کسانی که در دوران شیردهی هستند بی خطر است، بنابراین استفاده از رنگ موی جایگزین که ممکن است به موهای شما آسیب برساند، سود کمی دارد. برادفورد هشدار می‌دهد: «تلاش برای حذف شیمیایی برخی از این محصولات ممکن است باعث آسیب جبران ناپذیری شود».

آیا رنگ کردن مو در دوران شیردهی بی خطر است؟

برای کسانی که در دوران شیردهی هستند رنگ کردن موهایشان بی خطر است. آیلت کازنلسون، IBCLC، مشاور بین‌المللی شیردهی و لابراتور می‌گوید: «اگرچه اطلاعات گسترده‌ای در مورد محصولات رنگ‌کننده مو و ورود آن‌ها به شیر مادر نداریم، اما به طور کلی تصور می‌شود که رنگ کردن مو در دوران شیردهی بی‌خطر است. مقادیر بسیار کمی از مواد شیمیایی موجود در رنگ مو، در صورت وجود، در واقع وارد جریان خون می‌شود. بنابراین، حداقل میزان خطر آسیب به نوزاد شیرده شما وجود دارد. دکتر سندی دورسلوس، DO، پزشک متخصص زنان و زایمان در بیمارستان لانگ آیلند NYU Langone می گوید: «رنگ مو وارد جریان خون نمی شود، بنابراین وارد شیر مادر نمی شود.»

علاوه بر این، مانند برخی موارد مانند  الکل یا کافئین در دوران شیردهی، توصیه نشده اند. پرستار گوه می‌گوید: «هیچ دلیلی برای تأخیر در شیر دادن به نوزاد پس از رنگ کردن موهایتان وجود ندارد».

تغذیه با شیر مادر، فواید آن بسیار بیشتر از خطرات کوچک ناشی از رنگ کردن موهایتان است. دکتر دورسلوس می‌گوید: «هیچ محدودیتی وجود ندارد. “آنچه مهم است این است که فواید بسیاری را که تغذیه با شیر مادر به کودک می‌دهد را به او برسانید.”

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

رنگ کردن موهای خود در دوران شیردهی بی خطر است، به خصوص اگر رنگ های لایت را انتخاب کنید، فرآیندی که در آن رنگ با پوست سر تماس پیدا نمی کند. از آنجایی که رنگ فقط روی ساقه مو اعمال می شود، هیچ گونه مواد شیمیایی وارد جریان خون یا شیر مادر شما نمی‌شود.

اقدامات احتیاطی برای رنگ کردن موها در دوران شیردهی

برادفورد می‌گوید: «هایلایت‌ها گزینه‌ای عالی هستند زیرا هیچ تماس فیزیکی بین محصول و پوست وجود ندارد و بنابراین امکان جذب مواد شیمیایی وجود ندارد.» برادفورد توصیه می‌کند برای حفظ سلامت موهایتان و ماندگاری طولانی‌تر رنگ‌تان از شامپو و نرم کننده مخصوص موهای رنگ شده و همچنین شامپویی که فاقد پارابن و سولفات است استفاده کنید.

بیشتر بخوانید رنگ کردن مو در دوران قاعدگی

دکتر دورلوس می‌گوید مطمئن‌ترین راه برای رنگ کردن موهایتان در دوران شیردهی، اجتناب از «محصولاتی است که حاوی مواد شیمیایی مانند آمونیاک هستند».

اگر از آرایشگاه صرف نظر می کنید و موهای خود را در خانه رنگ می کنید، نکاتی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. پرستار Goh می‌گوید: «به یاد داشته باشید که دستکش بپوشید و رنگ را برای مدت طولانی‌تر از دستور سازنده در موهایتان باقی ندهید. با توجه به خطر احتمالی استنشاق مواد شیمیایی سمی، مهم است که موهای خود را در اتاقی با تهویه مناسب یا در فضای باز رنگ کنید.

اگر نمی‌خواهید موهای خود را در دوران شیردهی رنگ کنید چه کاری باید انجام دهید؟

دکتر دورسلوس می گوید: “کودک به رنگ موهای شما اهمیتی نمی دهد، چه رنگ شده باشد یا نه.” نشان داده شده است که نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، کمتر دچار عفونت‌های گوش، عفونت‌های دستگاه تنفسی، بیماری‌های آلرژیک و سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) می‌شوند.»

رنگ کردن موهای خود در دوران شیردهی برای والدین شیرده بی خطر است. هیچ ارتباط علمی وجود ندارد که رنگ مو از شیر مادر عبور کند یا برای نوزادان مضر باشد اما با اینهمه هایلایت گزینه بسیار خوبی است، زیرا رنگ فقط مو را لمس می کند و نه پوست.

مواد شیمیایی موجود در رنگ موهای دائمی و نیمه دائمی خیلی سمی نیستند. اکثر تحقیقات نشان می‌دهند که رنگ کردن موهایتان در دوران بارداری بی‌خطر است و در دورانشیردهی نیز بلامانع.

برخی از مطالعات نشان داده اند که دوزهای بسیار بالای مواد شیمیایی موجود در رنگ مو ممکن است باعث آسیب شود. با این حال، این دوزها در مقایسه با مقدار بسیار کمی از مواد شیمیایی که ممکن است هنگام رنگ کردن موهای خود، در معرض آن قرار بگیرید، بسیار زیاد است.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا