مراقبت از پوست کره‌ای چگونه است؟

زیبایی و سلامتپوست

آیا درباره اصطلاح مراقبت از پوست کره‌ای یا Korean Skin Care Routine چیزی شنیده‌اید؟ آیا توجه کرده‌اید که کره‌ای‌ها چرا پوستی شگفت انگیز و درخشان دارند؟ مراقبت از پوست کره‌ای یا کی بیوتی یک روال ساده مراقبت از پوست است که معمولاً مردم کره با استفاده از محصولات کره‌ای آن را انجام می‌دهند. این پروسه شامل 10 مرحله با هدف بهبود و درخشان شدن پوست می‌شود. می‌پرسید این مراحل چیست؟ نگران نباشید! با مطالعه این مقاله، روش روتین مراقبت از پوست کره‌ای را مرحله به مرحله خواهید شناخت. بنابراین با ما همراه باشید.

با انجام روش‌های مراقبت از پوست کره‌ای می‌توانید در هزینه‌های درمانی پوست خود صرفه جویی کنید. پیشگیری همیشه بهتر است زیرا پس از آسیب دیدگی، بازیابی پوست به حالت اولیه دشوار و پرهزینه خواهد بود. اساساً فلسفه مراقبت از پوست کره‌ ای در مورد تحریک اکوسیستم طبیعی پوست شما از طریق پاکسازی، آبرسانی، تغذیه و محافظت از آن است. این روش به جای استفاده از مواد مراقبتی به پوست شما اجازه می‌دهد تا طراوت و شادابی خود را دوباره بدست آورد.

حقایقی درباره مراقبت از پوست کره‌ای

روال اصلی مراقبت از پوست کره‌ای معرفی یک شخص یا برند خاص نبود. این روش بیشتر روی یک تکامل تدریجی تمرکز داشت که از رژیم مراقبت پوستی که بسیاری از کره‌ای‌ها از آن پیروی می‌کنند سرچشمه گرفت. آنچه پس از معرفی روش مراقبت از پوست کره‌ای اتفاق افتاد صنعت مراقبت از پوست را در سراسر جهان تغییر داد و توجه افرادی را به خود جلب کرد که از روندهای زیبایی و مراقبت از پوست پیروی می‌کنند.مراقبت از پوست کره ای

نه تنها این روش اغلب نتایج مؤثر و ثابتی را به همراه دارد بلکه به افراد کمک می‌کند تا به پوست خود احترام بگذارند و وقت بیشتری را صرف مراقبت از پوست خود کنند.

روتین معروف مراقبت از پوست کره‌ای، پوستی درخشان، زیبا و خوش رنگ را تضمین می‌کند. اگرچه ممکن است انجام هر روز این کار برای شما دشوار باشد، اما مشاهده نتایج رژیم مراقبت از پوست کره‌ای انگیزه شما را چندین برابر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : روش‌هایی موثر برای مراقبت از پوست دست

“پوست شیشه ای” چیست؟

اصطلاح “پوست شیشه ای” معمولاً در دنیای زیبایی کره‌ای برای اشاره به پوستی صاف، شفاف و شدیداً مرطوب که شاداب به نظر می‌رسد بکار می‌رود.

نحوه انجام روتین 10 مرحله‌ای معروف مراقبت از پوست کره‌ای

در کل روتین مراقبت‌های زیبایی کره‌ای شامل چندین مرحله است. همه این مراحل روی بهبود سلامت پوست و دستیابی به نتایج ماندگار تمرکز می‌کنند. تمام روش‌های مراقبت از پوست کره‌ای با پاکسازی دوگانه سنتی آغاز می‌شود که هسته اصلی مراقبت از پوست کره‌ای است.

در نهایت هدف اصلی دنبال کردن همه مراحل نیست بلکه تعیین یک روال مراقبت از پوست با نیازهای پوست شما است. در حالی که بسیاری از مردم با یک روال 10 مرحله‌ای شروع می‌کنند، شما می‌توانید بسته به نیاز یا ترجیح خود، تعداد مراحل را تغییر دهید.

روتین 10 مرحله‌ای مراقبت از پوست کره‌ای

روش سنتی 10 مرحله ای پرکاربردترین روش برای انجام روتین مراقبت از پوست کره‌ای است. در ادامه این مراحل را توضیح خواهیم داد.

1. استفاده از پاک کننده بر پایه روغن

پوست ما سبوم تولید می‌کند که باعث چرب شدن آن می‌شود. آب و روغن یکدیگر را دفع می‌کنند بنابراین پاک کننده‌های بر پایه آب نمی‌توانند به رفع چربی اضافی پوست کمکی کنند. بنابراین استفاده از پاک کننده‌های روغنی ضروری است.

استفاده از پاک کننده

یکی دیگر از مزایای پاک کننده‌های روغنی این است که روغن‌های طبیعی روی صورت را از بین نمی‌برند. این پاک کننده‌ها ویتامین‌های ضروری را برای پوست فراهم می‌کنند و در روتین مراقبت از پوست کره‌ای برای پاکسازی پوست گزینه‌ای عالی هستند.

استفاده از پاک کننده روغنی به از بین بردن کامل آرایش کمک می‌کند. در نتیجه دیگر نیازی به پاک کننده‌های شیمیایی برای تمیز کردن آرایش پوست خود ندارید.

بیشتر بخوانید : آموزه‌های مفید برای مراقبت از پوست در میانسالی

2. استفاده از پاک کننده بر پایه آب

پاک کننده بر پایه آب نوعی پاک کننده معمولی است که همه ما روزانه از آن استفاده می‌کنیم. عملکرد اصلی آن حذف عرق و ذرات کثیفی موجود روی صورت پس از پاکسازی با پاک کننده روغنی است. برای انجام این مرحله می‌توانید از هر مایع شستشوی صورت در دسترس استفاده کنید.

روتین مراقبت از پوست کره‌ای استفاده از یک پاک کننده ملایم و مرطوب‌کننده را پیشنهاد می‌کند که تعادل pH و سطح آب پوست را حفظ کند. هم پاک کننده‌های روغنی و هم پاک کننده‌های فوم برای مرحله پاکسازی پوست ضروری هستند.

3. استفاده از لایه بردار

لایه بردارها محصولاتی مانند اسکراب و پد هستند. این محصولات به از بین بردن سلول‌های مرده و لایه‌های پوستی کمک می‌کنند. استفاده از لایه بردار باید به آرامی و حداکثر یک یا دو بار در هفته انجام شود.

مردم کره هر دو یا سه بار در هفته پوست خود را لایه برداری می‌کنند. لایه برداری یک راه عالی برای خلاص شدن از شر سلول‌های مرده پوست روی صورت یا هر جای دیگری از بدن است که با باکتری‌های مولد آکنه مسدود شده است.

4. استفاده از تونر در مراقبت از پوست کره‌ای

زمانی که در روتین مراقبت از پوست کره‌ای به این مرحله رسیدید pH پوست شما ممکن است از حالت عادی خارج شود و باید آن را به حالت اسیدی خود بازگردانید. تونرها به بازگرداندن تعادل و رطوبت به پوست کمک می‌کنند.

تونر نوعی لوسیون است که پس از پاکسازی و لایه برداری به کاهش منافذ و لکه‌ها کمک می‌کند. عملکرد اصلی آن آبرسانی و حفظ شادابی پوست است.مراقبت از پوست کره ای

همچنین در حفظ سطح pH پوست نیز موثر است. تونرهای کره‌ای در مقایسه با تونرهای هندی برای پوست ملایم‌تر هستند.

استفاده از تونر به آماده‌سازی پوست برای مراحل بعدی هم کمک می‌کند. تونر به طور کلی با کمک یک پد پنبه‌ای استفاده می‌شود یا می‌توانید با نوک انگشتان خود آن را به صورت بمالید.

بیشتر بخوانید : 10 نکته برای روتین روش صحیح پاکسازی صورت

5. استفاده از مایع آبرسان و احیاکننده

مایع احیا کننده که منحصر به روتین‌های مراقبت از پوست کره‌ای است با ترکیبات تخمیری فرموله شده و به منظور آبرسانی و محافظت از پوست بکار می‌رود. بهترین زمان استفاده از مایع احیا کننده فاصله زمانی بین تونر و سرم است.

مایع احیا کننده یک محصول مراقبت از پوست مبتنی بر آب است که سلامت کلی پوست را افزایش می‌دهد. این مایع به آبرسانی پوست خشک کمک می‌کند. توانایی پوست برای جذب رطوبت و تاثیر سایر محصولات مراقبت از پوست را نیز افزایش می‌دهد.

مایع احیا کننده را می‌توانید  با کمک یک پد پنبه‌ای یا با نوک انگشتان خود روی پوست استفاده کنید.

6. سرم درمانی در روتین مراقبت از پوست کره‌ای

در مراقبت از پوست کره‌ای، سرم ماده‌ای است که روی کمک به رفع یک مشکل خاص متمرکز است. سرم‌ها حاوی مواد بسیار غلیظی هستند که برای هدف قرار دادن مشکلات خاص مانند چین و چروک یا آکنه طراحی شده‌اند.

سرم درمانی

در واقع سرم‌ها مایعات سبک، آب یا روغنی هستند که روی پوست مصرف می‌شوند. ترکیبات بسیار غلیظ موجود در سرم‌ها به درمان لکه‌های تیره، رنگدانه، قرمزی و چین و چروک کمک می‌کند.

سرم‌ها محصول ضروری این روتین هستند. سرم‌های مراقبتی معمولا در بطری‌های کوچکی عرضه شده و با کمک قطره چکان استفاده می‌شوند. معمولا 2-3 قطره برای پوشاندن کل صورت کافی است.

7. استفاده از ماسک ورقه‌ای

ماسک‌های ورقه‌ای لایه‌هایی از کاغذ آغشته به سرم هستند که باید حدود 20 دقیقه روی صورت بمانند. ماسک‌های ورقه‌ای اساساً برای آبرسانی و محافظت از پوست در برابر عوامل خارجی مانند محصولات شیمیایی، آلودگی و غیره استفاده می‌شوند.ماسک ورقه‌ای

این ماسک‌ها به عنوان یک مرطوب‌کننده عالی عمل می‌کنند و درخشندگی لازم را به صورت شما می‌دهند. ماسک‌های ورقه‌ای در انواع مختلفی مانند گل رز، آلوئه ورا، اسطوخودوس، زغال چوب، لیمو، پرتقال و غیره تولید می‌شوند. همچنین می‌توانید برندی را انتخاب کنید که مناسب نوع پوستتان باشد.

8. استفاده از کرم دور چشم

ژل‌ها، کرم‌ها یا روغن‌ها برای هدف قرار دادن پوست نازک و حساس اطراف چشم تولید می‌شوند و در عین حال به رفع تیرگی، پف و خطوط ریز کمک می‌کنند.مراقبت از پوست کره ای

ناحیه زیر چشم به مرطوب‌کننده و مواد مغذی زیادی نیاز دارد. کرم‌های دور چشم به مرطوب کردن نواحی حساس زیر چشم و کاهش پف و سیاهی دور چشم کمک می‌کنند. بنابراین این یک مرحله ضروری از هر روتین مراقبت از پوست کره‌ای است.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

9. استفاده از مرطوب‌کننده

مرطوب کردن پوست یک مرحله مهم در روتین مراقبت از پوست است. مصرف مرطوب‌کننده مانعی برای پوست شما در برابر ذرات ناسالم موجود در هوا ایجاد می‌کند. این مرحله باید به محض خارج شدن از حمام انجام شود.

مرطوب‌کننده به بهبود خطوط ریز، چین و چروک و عیوب پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، از ترک خوردن، چروک شدن یا پوسته پوسته شدن پوست نیز جلوگیری می‌کند.

10. استفاده از ضدآفتاب در روتین مراقبت از پوست کره‌ای

به نظر می‌رسد امروزه مردم بیشتر و بیشتر به تأثیرات آسیب خورشید پی برده‌اند. آسیب آفتاب به پوست حقیقت دارد و باید تایید شود! استفاده از محصولات حاوی SPF بسیار متداول شده زیرا مردم اهمیت آنها را درک کرده‌اند.

مراقبت از پوست کره ای

کرم‌های ضد آفتاب به محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV و سایر آسیب‌های پوستی کمک می‌کنند. بنابراین این یک مرحله ضروری از هر روتین محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

آنچه در این مقاله گفتیم 10 مرحله اصلی روتین مراقبت از پوست کره‌ای هستند که به حفظ شادابی و سلامت پوست کمک می‌کنند. بسته به نیاز خود و در دسترس بودن محصولات می‌توانید برخی از این مراحل را اضافه یا نادیده بگیرید. با این حال، روند انجام مراحل باید یکسان باشد.

مراقبت از پوست نوعی عشق ورزیدن به خود است. اگر به ضرورت این اقدامات مراقبتی پی ببرید این مراحل به هیچ وجه زمان بر نخواهند بود. نکته اصلی در مورد این روتین هدف گذاری برای مراقبت از پوست و انجام مراحل به همان ترتیبی است که در بالا توضیح دادیم.

منبع: +

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا