20 ایده عالی برای مرتب‌سازی و چیدمان کلوزت روم کوچک + عکس

ساختمانبازسازی و دکوراسیونچوب و کابینتکمد دیواری

کلوزت روم یا واک این کلوزت، فضایی مجزا و جادار برای نگه‌داری و پرو لباس‌ها است که معمولا در ساختمان‌های مدرن و لوکس تعبیه می‌شود. کلوزت روم بسته به متراژ خانه می‌تواند به اندازه یک اتاق مجزا باشد و یا در ابعاد کوچک‌تری ساخته شود. وجود یک اتاق مخصوص لباس در آپارتمان کوچک می‌تواند دردسرساز باشد! نگهداری لباس‌ها در کلوزت روم کوچک و همچنین تعبیه جایی برای نشستن و پرو کردن لباس‌ها به دلیل کمبود فضا چالش برانگیز است. از کشو و قفسه‌بندی گرفته تا آویز و طبقه‌ها، دراین مقاله از آچاره 20 ایده عالی را برای ساخت کمد دیواری به حالت کلوزت روم کوچک به شما یاد می‌دهیم. با این ایده‌ها می‌توانید از فضای واک این روم کوچک اتاق‌تان نهایت استفاده را ببرید.

بیشتر بخوانید: کلوزت روم چیست؟

واک این روم کوچک با قفسه و رگال آماده

معمولا دکور کردن واک این روم کوچک و بهینه‌سازی فضای آن کاری هزینه‌بر است. اگر ترجیح می‌دهید با کمترین هزینه ظاهر کمد اتاق را زیباتر کنید، این ایده برای شما عالی است. در این اتاق مخصوص کوچک، به جای استفاده از کاغذ دیواری، با استفاده از رنگ و شابلون روی دیوار طرح کشیده شده است. همچنین برای جاسازی لباس و اکسسوری‌ها از رگال، قفسه‌ و باکس‌های پلاستیکی (یا فلزی) آماده استفاده شده. بهترین نکته در مورد استفاده از این نوع قفسه‌بندی‌ها این است که دستتان در انتخاب و تغییر اندازه‌ها باز است. آینه قدی در سمت چپ کمد به بزرگ‌تر به نظر رسیدن این فضا کمک کرده است.

فضایی برای بافتنی و ژاکت‌ها در کلوزت روم کوچک

فضایی برای بافتنی و ژاکت‌ها در کلوزت روم کوچک

اگر هزینه زیادی بابت کفش و اکسسوری‌هایتان پرداخت می‌کنید پس باید بیشتر مراقب‌شان باشید. این ایده فضا‌سازی در ساخت کمد دیواری، برای شما بسیار مناسب است. نوع قفسه‌بندی طوری است که بوت‌های بلند به راحتی در آن قرار گرفته و وجود آویزهای لباس کوچک مانع تا خوردن آن‌ها شده است. در سمت راست قفسه، شال‌ها را می‌بینید که بسیار مرتب تا شده و سپس آویزان شدند. این نحوه آویزان کردن مانع از شل شدگی و خراب شدن بافتنی‌ها می‌شود.

مدل‌های بیشتری از کلوزت روم ببینید: کلوزت روم مردانه

استفاده از باکس در واک این روم کوچک

یک اتاق مخصوص لباس در آپارتمان کوچک معمولا فضای بسته و کمتری در مقایسه با خانه‌های بزرگ‌تر دارد. استفاده از باکس یا قفسه‌بندی‌های کوچک انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای برای جبران کمبود فضا در ساخت کمد دیواری است. همانطور که می‌بینید حجم زیاد لباس‌ها کاملا مرتب و تا خورده درون باکس‌ها قرار گرفته‌ است و طبقه پایین با استفاده از باکس‌های متفاوت حالت کشویی و مخفی پیدا کرده است. در گوشه کمد، از یک قفسه برای قراردادن اکسسوری‌ها استفاده شده است. استفاده از آینه بزرگ و فرش کوچک در این کمد ظاهر لوکس‌تری به آن بخشیده است.

استفاده از باکس در واک این روم کوچک

سقف پانل چوبی برای اتاق مخصوص لباس در آپارتمان کوچک

اگر به دنبال یک کلوزت روم برای خانه کوچک با ظاهری خاص هسستید این ایده برای شماست. ظاهر این کمد رویایی با استفاده از سقف پانل چوبی و همینطور پارکت همرنگ برای کف تکمیل شده است. استفاده از کشو، باکس و فضای بالای کمد به جادارتر شدن و همینطور مرتب‌تر به نظر رسیدن کمد کمک کرده است.

سقف پانل چوبی برای اتاق مخصوص لباس در آپارتمان کوچک

کلوزت روم ساده با چوب سرو

چوب سرو عطر خاصی دارد که باعث دفع حشرات می‌شود. استفاده از این نوع چوب در ساخت کمد دیواری برای خانه‌های قدیمی‌تر و مناطقی که حشرات بیشتری دارند بسیار حائز اهمیت است. همانطور که می‌بینید قسمت سمت راست کمد به خوبی قفسه‌بندی شده و از تو رفتگی فضا در سمت چپ به بهترین شکل ممکن استفاده شده است.

کلوزت روم ساده با چوب سرو

کلوزت روم کوچک سفارشی

کمدی که در تصویر می‌بینید به سادگی و با استفاده از قطعات آماده موجود در بازار ساخته شده است. این باکس‌ها و قفسه‌بندی‌ها به شکل آماده موجودند و قیمت متوسطی هم دارند. استفاده از کشو‌های ساده در سمت چپ کمد یک انتخاب هوشمندانه برای مرتب‌تر شدن و همچنین کاربردی‌تر شدن اتاق مخصوص لباس در آپارتمان کوچک است.

6. کلوزت روم کوچک سفارشی

معجزه آینه در واک این روم کوچک

همانطور که می‌دانید وجود آینه در بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا تاثیرگذار است. استفاده از کاغذ دیواری رنگ روشن در کنار انتخاب هوشمندانه آینه باعث شده تا فضای کمد بزرگ‌تر به نظر برسد. وجود کشوها در سمت راست و چپ کمد به استفاده حداکثری از فضای این کلوزت روم کوچک کمک کرده است.

معجزه آینه در واک این روم کوچک

کلوزت روم ساده و مینیمال

یک کمد مینیمال و چشم‌نواز! رنگ‌ دیوار، کف و لباس‌ها و همینطور محدود بودن تعداد آیتم‌ها ظاهر ساده، مرتب و شیکی به این کمد کوچک بخشیده است. استفاده از طبقه، کشو و قفسه‌های تک رنگ سفید در ساخت کمد دیواری، به بزرگ‌تر و ساده‌تر به نظر رسیدن فضای این کلوزت روم کوچک کمک کرده است.

استفاده از فضاهای عمودی در کلوزت روم کوچک

این نوع استفاده از فضا کمک می‌کند تا از حداکثر ظرفیت اتاق مخصوص لباس در آپارتمان کوچک بهره ببرید. قرار دادن فضا و باکس بالای قسمت رگال و همینطور استفاده از یک قفسه عمودی برای کفش‌ها انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای برای بهینه‌سازی فضای کمد است. انتخاب رنگ غالب سفید در کنار نورپردازی کمد دیواری به بزرگ‌تر دیده شدن فضا کمک کرده است.

 

کلوزت روم ساده با باکس چوبی

این باکس‌های چوبی را می‌توانید با هزینه بسیار کمی تولید کنید و یا ساختشان را به یک نجار بسپارید. مزیت استفاده از باکس چوبی در ساخت کمد دیواری این است که ابعاد و شکل باکس‌ها کاملا مطابق با اندازه کمد و سلیقه خودتان خواهد بود. برای ساخت و نصب این باکس‌ها تنها به چوب، میخ و دریل و چند ابزاره ساده و دم دستی احتیاج خواهید داشت.

کلوزت روم ساده با باکس چوبی

طراحی جادار کلوزت روم برای خانه کوچک

راهکارهای ساده‌ای برای مرتب کردن کمدهای کوچک و استفاده بهینه از فضای آن‌ها وجود دارد. همانطور که در عکس می‌بینید طراح با به کار بردن قفسه در قسمت بالا و پایین رگال لباس‌ها بیشترین استفاده را از فضای عمودی یک سمت کمد کرده است. به کار بردن رنگ‌های روشن و انتخاب لوستر مناسب با این فضا ظاهر مرتب، ساده و شیکی به آن بخشیده است.

2 واک این روم کوچک مجزا

در کمد سمت چپ تصویر که در اتاق خواب اصلی قرار گرفته است، تعدد قفسه و فضاهای کوچک به استفاده از ماکسیمم فضای کمد کمک کرده است. قفسه‌هایی که از کف تا سقف تعبیه شده‌اند تعداد زیادی کفش را در خود جای داده است. چهار فضای مجزا برای آویزان کردن لباس‌ها در این کمد تعبیه شده است که این تقسیم فضا به جادارتر شدن کمد کمک کرده است. کلوزت روم سمت راست که در اتاق دیگر قرار گرفته ظاهری کاملا متفاوت دارد. سمت راست کمد فضای کافی برای آویزان کردن لباس‌های بلند در نظر گرفته شده است و قفسه‌ها در دو طرف برای قرار دادن کفش و انواع اکسسوری تعبیه شده‌اند. استفاده از درب کشویی آینه‌ای ( انواع درب کمد دیواری) انتخاب بسیار خوبی برای این سبک کلوزت روم است.

کلوزت روم کوچک آبی

یک کلوزت روم کاملا متفاوت! از آنجایی که کلوزت روم‌های کوچک فضای کمی دارند معمولا افراد با استفاده از رنگ‌های روشن سعی بر بزرگ‌تر و شیک‌تر نشان دادن کمد دارند. اما همانطور که در تصویر می‌بینید انتخاب رنگ آبی برای این کمد ظاهر فوق‌العاده‌ای به آن بخشیده است. در این کمد از طبقه‌های چوبی استفاده شده است که علاوه بر کاربردی بودنشان قیمت بسیار مناسبی داشته و نصب‌شان هم خیلی راحت است.

کلوزت روم کوچک آبی

واک این روم کوچک زیرپله

در طراحی کمد دیواری فضای زیر پله در این خانه به بهترین شکل ممکن استفاده شده است. این کلوزت روم کوچک و کاربردی با قفسه و کمدهای پیش ساخته و آماده تکمیل شده که ظاهر ساده و محیطی کاربردی را ایجاد کرده‌اند.

واک این روم کوچک زیرپله

کلوزت روم کوچک با درب شیشه‌ای

تعدد قفسه‌بندی در این کمد باعث افزایش گنجایش و ظرفیت کمد شده است. به کار بردن درب شیشه‌ای برای کمدها یک انتخاب خلاقانه و عالی برای زیباتر به نظر رسیدن کمد و همچنین جلوگیری از نشستن گرد و خاک روی لباس‌ها است. محتوای تمام قفسه‌ها در این کمد قابل رویت است و این باعث می‌شود هیچ آیتمی فراموش نشود.

کلوزت روم کوچک با درب شیشه‌ای

کلوزت روم ساده در لافت

همانطور که می‌دانید لافت به مکان‌های اقامتی با ظاهر صنعتی (وجود سقف بلند، تیرک‌ها، دیوار آجری و کف بتنی) گفته می‌شود که امروزه طرفداران بسیاری در دنیا پیدا کرده است. تعبیه یک فضای مشخص و کاربردی برای کلوزت روم در این لافت کوچک ظاهر جذابی به آن بخشیده است. در این کلوزت روم با استفاده از بوردهایی برای جداسازی فضا، از حداکثر گنجایش این بخش لافت استفاده شده است.

اگر در اتاق خواب‌تان کلوزت روم ندارید این ایده یک راهکار عالی برای ایجاد چنین فضایی است. همانطور که در عکس می‌بینید با استفاده از قفسه‌های آماده یک دیوار ساده و خالی تبدیل به یک کلوزت روم کوچک و جذاب شده است. به کارگیری پرده‌های بلند و رنگ روشن نیز یک انتخاب هوشمندانه برای جداسازی این بخش از باقی اتاق خواب است.

تبدیل کمد دیواری به کلوزت روم کوچک

قفسه‌بندی هوشمندانه این کمد دیواری و ایجاد فضای متعدد، از آن یک کلوزت روم جذاب ساخته است. در این کمد کوچک  برای تمام آیتم‌ها از لباس و کفش گرفته تا اکسسوری و وسایل اضافی فضای مشخصی تعبیه شده است. سبدهای قسمت بالای کمد برای قرار دادن لباس‌های فصلی و موقتا غیرقابل استفاده عالی هستند. آویز خلاقانه گیره‌سرهای رنگی در سمت چپ کمد ظاهر آن را جذاب‌تر کرده است.

جاسازی اکسسوری‌ها در کلوزت روم کوچک

یک ایده عالی و کاربردی برای مرتب کردن اکسسوری‌ها در کمدتان. در سمت چپ کلوزت روم کوچک یک فضای عمودی خالی برای آویزان کردن انواع گردنبند تعبیه شده است که علاوه بر کاربردی بودن ظاهر بسیار زیبایی هم به کمد داده است. برای اکسسوری‌های گران و کم استفاده‌تر نیز در سمت راست یک فضای مجزا طراحی شده است که این جواهرات را مرتب و سالم نگه می‌دارد.

Source

 

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا