راهنمای جامع اجرای نورپردازی داخل کمد دیواری

ساختمانبرقکاریسیم‌ کشی ساختمان

بعد از ساخت کمد دیواری کمد خود را باز می‌کنید، زیبا و مرتب به‌نظر می‌رسد. با این وجود، انگار هنوز هم به چیزی نیاز است. وسایل جدید داخل کمد خیلی خوب و واضح دیده نمی‌شوند و بی‌روح به‌نظر می‌آیند. این وضعیت نشان می‌دهد که شما یکی از مهم‌ترین معیارهای طراحی کمد دیواری یعنی نور را در نظر نگرفته‌اید. نورپردازی داخل کمد نه تنها به بهتر دیده شدن وسایل کمک می‌کند، بلکه به فضا نیز روح و احساس می‌بخشد. در واقع هدف شما از ایجاد نور داخل کمد دیواری این است که بتوانید لباس‌ها و وسایلتان را راحت‌تر پیدا کنید، اما از احساسی که روشنایی داخل کمد برای شما به‌وجود می‌آورد نیز بهره‌مند می‌شوید.

اهمیت نورپردازی داخل کمد

نورپردازی داخل کمد علاوه بر اینکه کمک می‌کند تا اشیاء درون آن را واضح‌تر ببینید، به فضا عمق و احساس نیز می‌بخشد. با استفاده از رنگ‌های متفاوت لامپ داخل کمد که با رنگ کمد دیواری هارمونی دارد می‌توانید مطابق سلیقه خودتان ظاهری زیبا را ایجاد کنید که می‌تواند در خلق‌وخوی روزانه شما تأثیرگذار باشد. از طرف دیگر اگر کمد دیواری شما به قدری بزرگ باشد که بخواهید لباس‌هایتان را نیز در آن بپوشید، باید نور به میزان کافی در فضا وجود داشته باشد تا بتوانید خودتان را با آن لباس‌ها ببینید. معمولاً گوشه‌های کمد از وسط آن تاریک‌تر است. نورپردازی مناسب کمک می‌کند تا کناره‌های کمد نیز به طور واضح دیده شوند.

با توجه به موارد گفته شده بهتر است که برای نورپردازی داخلی کمد دیواری خود همین الان تصمیم بگیرید. چه کسی بدش می‌آید که روزش را با نوری که به خود و فضا احساس بهتری می‌بخشد، شروع کند؟ اگر نمی‌دانید کدام نوع نورپردازی داخل کمد برای شما مناسب‌تر است، تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

نکات مهم هنگام اجرای نورپردازی داخل کمد

قبل از ایجاد نور داخل کمد دیواری باید چند نکته را در نظر بگیرید که در زیر به آن پرداخته‌ایم. آیا اخیراً کمد خود را بازسازی کرده‌اید یا اینکه هنوز از همان کمد اولیه و اصلی استفاده می‌کنید؟ اگر خانه‌ای قدیمی دارید که کمدهای آن بازسازی نشده است، ممکن است تجهیزات نورپردازی در آن وجود داشته باشد که مناسبشان نیست. در خانه‌های قدیمی با ساختارهایی که سال‌ها پیش طراحی شده‌اند، ممکن است برخی موارد نیاز به بازبینی داشته باشند تا مناسب احوال و شرایط فعلی شوند. حتی اگر کمدها دوباره ساخته شده و به‌روز شده باشند، تضمینی نیست که این کار به درستی انجام گرفته باشد.

ساخت کمد دیواری با آچاره - نورپردازی کمد دیواری

آیا لامپ‌ها بدون حفاظ قرار داده شده‌اند؟ این کار بالقوه خطرناک است. باید یک وسیله یا محافظ متناسب با لامپ پیدا کنید و روی آن قرار دهید یا اینکه یک نوع لامپ جدید با حفاظ نصب کنید. آیا وسایل نصب‌شده روی سطح در جایی به جز سقف یا بالای در نصب شده‌اند؟ اگر چنین است، قبل از در نظر گرفتن نور جدید باید به آنها توجه شود.  آیا لامپ‌های قرار داده شده داخل کمد با قفسه‌ها و وسایل دیگر موجود در کمد 15 سانتی‌متر یا بیشتر فاصله دارند؟ آیا وسایلی که روی سطح نصب شده‌اند و لامپ‌های رشته‌ای حداقل 30 سانتی‌متر از فضای ذخیره‌سازی فاصله دارند؟ اگر پاسخ منفی است، می‌بایست جای آنها را عوض کرد.

رعایت این نکات ممکن است سختگیرانه و آزاردهنده به‌نظر برسد، اما برای ایمنی ضروری است. توجه به مواردی که باید برای ایجاد نور داخل کمد دیواری در نظر گرفته شوند، برای حفاظت از منزل شما در برابر آتش‌سوزی بسیار مهم است.

انتخاب لامپ داخل کمد مناسب

اینکه شما چه استراتژی را برای نصب تجهیزات نورپردازی داخل کمد به‌کار ببرید، به کمد شما و نحوه چیدمان وسایل درون آن بستگی دارد. ساختار و تعداد لامپ‌های مورد استفاده برای ایجاد نور داخل کمد دیواری با توجه به متراژ کمد شما تعیین می‌شود.

روشنایی داخل کمد با سایز کوچک

اگر کمد کوچکی دارید و می‌خواهید برای آن لامپ تهیه کنید، شاید فکر کنید ضرورت تهیه لامپ داخل کمد این باشد که هنگام انتخاب لباس بتوانید لباس‌های موجود در کمد را بهتر ببینید. اینکه کمد شما کوچک است دلیل نمی‌شود که نورپردازی داخل آن را کم‌اهمیت بپندارید و به آن توجه نکنید. شما می‌توانید منظره کمد خود را با استفاده از چراغ‌هایی که به صورت استراتژیک درون آن قرار داده شده بهبود ببخشید. لامپ‌های سقفی کمد شما را روشن کرده و از تاریکی آن جلوگیری می‌کنند. قرار دادن لامپ‌های نواری زیر قفسه‌ها یا پشت میله، نور پس‌زمینه ایجاد می‌کند و به کمد شما جلوه‌ای عالی می‌بخشد.

اگر ساخت کمد دیواری شما به‌گونه‌ای است که از سیم‌کشی روشنایی داخل کمد پشتیبانی نمی‌کند، برای نورپردازی داخل کمد می‌توانید از لامپ‌های ال ای دی که با باتری کار می‌کنند، استفاده کنید. در این صورت نیازی به تماس گرفتن با متخصص برق نیز نخواهید داشت. این مورد هم برای کمدهای بزرگ و هم برای کمدهای کوچک صدق می‌کند.

روشنایی داخل کمد با سایز بزرگ

روشنایی داخل کمد با سایز بزرگ

نورپردازی ملایم برای کمدهای بزرگ و مخصوصاً آنهایی که آینه دارند، انتخاب خوبی است. کمد بزرگ به چراغ‌هایی نیاز دارد که به صورت استراتژیک در آن قرار داده شده‌اند و تمام گوشه‌های آن را روشن می‌کنند. ممکن است بخواهید مجموعه‌ای از کفش‌ها یا کیف‌ها را با هم نمایش دهید، حتی اگر تنها فردی باشید که آنها را می‌بیند.

لامپ‌های سقفی که به صورت راهبردی داخل کمد قرار داده شده‌اند، به روشن کردن گوشه‌ها و کناره‌ها کمک می‌کنند و لامپ‌هایی که در مسیر قرار گرفته‌اند، روشنایی هدفمند ایجاد می‌کنند و می‌توان آنها را به‌سادگی حرکت داد و هر نقطه دلخواه از کمد را روشن کرد. قرار دادن نواری از ال ای دی‌هایی که به وسیله باتری کار می‌کنند، قفسه‌های شما را روشن می‌کند. همچنین آنها را از نظر ظاهری نیز بهبود می‌دهد و کمک می‌کند که اشیای درون آن بهتر دیده شوند.

کدام لامپ‌ها برای نورپردازی یک کمد مناسب هستند؟

انواع مختلفی از لامپ برای نورپردازی داخل کمد وجود دارد و تصمیم در مورد اینکه کدام نوع از آنها مناسب‌تر است، ممکن است تا حدودی سخت به‌نظر برسد. لامپ‌های هالوژن برای استفاده ایمن داخل کمد گرمای زیادی تولید می‌کنند. لامپ‌های فلوئورسنت جایگزین خوبی برای نورپردازی‌های ملتهب هستند. آنها انرژی کمتری مصرف می‌کنند و به مدت طولانی نیز دوام دارند. به هنگام عملکرد نیز خنک هستند و داغ نمی‌شوند.

کدام لامپ‌ها برای یک کمد مناسب هستند؟
نورپردازی کمد دیواری

این لامپ‌ها در نهایت می‌سوزند و باید مکانی برای دفع آنها پیدا کنید. اگر از مسائل مربوط به دفع آنها صرف نظر کنیم، هنوز هم گزینه‌های خوبی برای ایجاد روشنایی داخل کمد به‌شمار می‌روند. اگر تصمیم گرفتید که برای نورپردازی داخل کمد خود از لامپ‌های فلوئورسنت استفاده کنید، طیف کامل آن را انتخاب کنید تا جذاب‌ترین نورپردازی را داشته باشید. یک گزینه دیگر که کمی از گزینه‌های قبلی گران‌تر است، لامپ ال ای دی است. لامپ‌های ال ای دی نور کافی برای فضاهای کوچک و بزرگ فراهم می‌کنند، در عین حال گرمای زیادی نیز تولید نمی‌کنند. عدم تولید گرمای زیاد توسط آنها موجب می‌شود که خطر بالقوه آتش‌سوزی را نداشته باشند. می‌توانید بسته به سلیقه خود ال ای دی‌هایی با نورپردازی گرم یا سرد پیدا کنید.

لامپ برای روشنایی داخل کمد

اندازه توانی که برای نورپردازی داخل کمد نیاز دارید، به سایز کمد شما و میزان نور طبیعی بستگی دارد. معمولاً لامپی با توان 150 وات برای ایجاد روشنایی داخل کمد مناسب است اما ترجیح شخصی شما ممکن است متفاوت باشد. لامپ‌های ال ای دی متناسب با سایز ساختارهای مختلف طراحی شده‌اند. لامپ‌هایی که با باتری کار می‌کنند، برای کمدهایی با اندازه کوچک یا برای نورانی‌سازی فضاهای کوچک بهتر هستند؛ زیرا نور زیادی تولید نمی‌کنند.

ساختارهای دکوراتیو

نورپردازی داخل کمد می‌تواند جنبه زیبایی و دکوراتیو نیز داشته باشد. ساخت کمد دیواری به‌گونه‌ای که بتوان در آن یک لامپ زیبا و تزئینی را جای داد، بسیار هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد. با اضافه کردن یک لامپ داخل کمد زیبا نه تنها به روشنایی داخل کمد کمک می‌کنید، بلکه ظاهر زیبا و چشم‌نوازی نیز به آن می‌دهید. لوسترهای کوچک یا آویزهای مخصوص زیبایی انتخاب خوبی برای زیباسازی کمد هستند.

اگر ساخت کمد دیواری شما جوری نیست که بتوانید در آن لوستر جا دهید، نگران نباشید. هنوز هم گزینه‌های زیادی هستند که می‌توانید به وسیله آن کمد خود را زیبا کنید. نمونه‌های لامپ داخل کمد جذاب و منحصر به فرد در اینترنت به‌وفور یافت می‌شوند که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. حتی چراغ‌هایی که در طول مسیر کمد نصب می‌کنید را نیز می‌توانید از نمونه‌های جذاب انتخاب کنید.

ساختارهای دکوراتیو برای نورپردازی کمد دیواری

سوالات متداول درباره بازسازی کمد دیواری و نورپردازی

چرا نورپرداری داخل کمد ضروری است؟

نورپردازی داخل کمد کمک می‌کند تا اشیاء درون آن واضح دیده شوند. همچنین استفاده از برخی نمونه‌های لامپ داخل کمد می‌تواند به فضا گرمی و عمق ببخشد. به طور کلی هم از نظر کاربردی و هم از نظر زیبایی و خلق حس لطیف، ایجاد روشنایی داخل کمد از اهمیت برخوردار است.

هنگام ایجاد روشنایی داخل کمد چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

هنگام ایجاد نور داخل کمد دیواری باید به قدیمی یا نوساز بودن خانه و کمدها، طراحی و ساختار کمد، قرار گرفتن با حفاظ لامپ‌ها درون کمد، نوع لامپ داخل کمد، فاصله مناسب لامپ از قفسه‌ها و وسایل و … دقت کرد.

آیا می‌توان لامپ داخل کمد را برای کمد با سایزهای متفاوت به‌کار برد؟

بله. با توجه به سایز و نحوه ساخت کمد دیواری می‌توان لامپ مناسب برای آن را انتخاب کرد. کمدهای با سایز بزرگ گزینه‌های بیشتری برای انتخاب نورپردازی داخل کمد پیش رو دارند، در حالی که در کمدهای با سایز کوچک به دلیل محدودیت فضا شاید نتوان برخی نمونه‌های لامپ داخل کمد را مورد استفاده قرار داد.

 

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

به این پست امتیاز دهید

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا