آموزش نحوه خش گیری کابینت های گلاس

چوب و کابینتدکوراسیون داخلیساختمانکابینت

خش گیری کابینت های گلاس دوباره کابینت‌های شما را سالم و سر حال کرده و به آن‌ها زندگی تازه‌ای می‌دهد. اگر از وضعیت ظاهری کابینت‌های خود راضی نیستید و فکر می‌کنید گذر زمان آن‌ها را دچار علائم سالخوردگی از قبیل خط‌و‌خش کرده، چاره کار شما اینجاست. خش گیری کابینت های گلاس کابینت‌های شما را مانند روز اول زیبا می‌کند.

در این مقاله نحوه خش گیری کابینت هایگلاس را توضیح داده‌ایم. اگر شما هم قصد از بین بردن خش کابینت هایگلاس خود را دارید، با ما همراه باشید.

نکات کلیدی

  •   کابینت‌های high-gloss، از جنس ام‌دی‌اف ساخته می‌شوند و روکش براقی دارند.
  • علی‌رغم زیبایی ظاهری و مقاومت این نوع کابینت‌ها در برابر رطوبت و حرارت، متاسفانه نسبت به خش و ضربه مقاومت کمی دارند.
  • روغن‌های مختلف، مایونز و خمیردندان تعدادی از موادی هستند که در خش‌گیری کابینت استفاده می‌شوند.

خش گیری کابینت های گلاس

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه است و چیدمان این قسمت از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. کابینت‌ها از اجزای ضروری هر آشپزخانه هستند و وجود آن‌ها در آشپزخانه تقریباً اجباری است. کمدها یا کابینت‌های آشپزخانه انواع مختلفی دارند. یکی از جذاب‌ترین کابینت‌ها، کابینت‌هایی با روکش های‌گلاس هستند. این روکش‌ها سطح براقی دارند و در صورت سالم بودن، از نظر زیبایی بسیار مورد توجه هستند.

رایگان قیمت بگیرید و سرویس مورد نظرتان را در محل دریافت کنید!

  • طراحی، ساخت و تعمیر کابینت
  • تعمیرات جزئی و کلی کابینت
  • رگلاژ درب و کشوهای کابینت
  • تعویض صفحات کابینت
درخواست خدمت
رایگان قیمت بگیرید و سرویس مورد نظرتان را در محل دریافت کنید!
  • طراحی، ساخت و تعمیر کابینت
  • تعمیرات جزئی و کلی کابینت
  • رگلاژ درب و کشوهای کابینت
  • تعویض صفحات کابینت
درخواست خدمت

روکش های گلاس کابینت گاهی در اثر گذشت سن فرسوده شده و روی آن خش میفتد. برخورد اشیای تیز به کابینت یکی از عوامل مؤثر در ایجاد خط روی آن‌هاست. از این رو باید در مراقبت از کابینت‌های خود، مخصوصاً آن‌هایی که روکش هایگلاس دارند، بکوشید.

آموزش نحوه خش گیری کابینت های گلاس

از آنجا که این کابینت‌ها براق هستند، خط‌و‌خش روی آن‌ها بیش از دیگر کابینت‌ها خود را نشان می‌دهد. خش گیری کابینت های گلاس کار ساده‌ای نیست. برای این کار باید مهارت و تخصص لازم را داشته باشید. در این مقاله شما را با راهکارهایی آشنا می‌کنیم تا بتوانید حتی با وجود نداشتن تجربه به از بین بردن خش کابینت های گلاس خود اقدام کنید.

در ابتدا توضیحی در مورد کابینت هایگلاس می‌دهیم تا با این نوع از کابینت بیشتر آشنا شوید. در ادامه نیز روش‌های خش گیری کابینت های گلاس را بیان خواهیم کرد.

کابینت های گلاس چیست؟

کابینت های گلاس از ام دی اف ساخته شده و دارای روکش پلاستیکی و براق است. تفاوت این کابینت با کابینت ام دی اف در داشتن روکش براق یا همان های‌گلاس بودن است. از عمده‌ترین دلایلی که افراد را وادار به انتخاب این کابینت برای آشپزخانه خود می‌کند، زیبایی و خیره‌کنندگی آن است. کابینت هایگلاس مزایایی دارد، از جمله:

  • دارای وزن سبک و در عین حال مقاوم و مستحکم
  • ظاهر براق و زیبا و دادن جلوه‌ای شیک به آشپزخانه
  • منعکس‌کننده نور و افزایش‌دهنده نور موجود در آشپزخانه
  • قیمت نسبتاً ارزان در مقایسه با مزایای آن
  • آسان بودن تمیز کردن آن (به دلیل داشتن سطح صاف)
  • مقاومت بالا در برابر شرایط موجود در آشپزخانه (از قبیل رطوبت، حرارت، گرد‌وغبار)

این کابینت‌ها در کنار داشتن مزایا، معایبی نیز دارند، از جمله:

  • مقاومت پایین در برابر خط‌و‌خش
  • لبه‌های صاف و تیز
  • نمایان ساختن لکه‌ها

انواع کابینت های گلاس

کابینت های گلاس انواع مختلفی دارد. کابینت هایگلاس اکلیلی، هایگلاس با روکش پلی گلاس، های گلاس مات، های گلاس براق و …، و همچنین به صورت تک‌رنگ یا دو رنگ وجود دارد. تنوع کابینت‌های های گلاس دست کاربران را در انتخاب نمونه مورد علاقه باز نگه می‌دارد.

آیا امکان خش گیری کابینت های گلاس وجود دارد؟

بله. با وجودی که خش گیری کابینت های گلاس کمی سخت است، اما شدنی است. در وهله اول باید از به‌وجود آمدن خط و خش روی کابینت جلوگیری کنید.

اگر درها وینیل پیچیده شده باشند، امکان خش گیری کابینت هایگلاس وجود ندارد. اگر درها تنها با روکش گلاس پوشید شده‌اند و در صورتی که خش‌ها خیلی عمیق نباشند، می‌توان آن‌ها را برطرف کرد.

اگر با وجود تمام مراقبت‌ها باز هم روی کابینت خط‌خوردگی به وجود آمد، با رعایت راهکارهایی که در ادامه خواهیم گفت، می‌توانید خط‌های روی کابینت را برطرف کنید.

برای خش گیری کابینت های گلاس از چه موادی می‌توان استفاده کرد؟

روغن موتور، روغن پارافین یا روغن بذر کتان مواد مفیدی هستند که می‌توان کار خش گیری کابینت های گلاس را با آن‌ها انجام داد. قسمت دور خراش را با پشم فولادی تمیز کنید و با دانه‌های چوب به عقب و جلو مالش دهید.

پولیش را تا زمانی که خط و خش از بین برود، ادامه دهید. برای تمام قسمت‌های خراش‌دار همین کار را انجام دهید. این روش یکی از بهترین روش‌های از بین بردن خش کابینت های گلاس است.

خش گیری کابینت های گلاس

نحوه خش گیری کابینت های گلاس

اگر روی کابینت هایگلاس خود خط و خش مشاهده کردید، سریعاً برای تعمیر آن اقدام کنید. وجود خش روی کابینت آن را در برابر نفوذ رطوبت بسیار آسیب‌پذیر می‌کند. برای از بین بردن خط و خش کابینت های گلاس باید اقدامات زیر را انجام دهید.

1. پر کردن فرورفتگی ها و گودها

از پرکننده چوب یا اپوکسی مخصوص چوب برای پر کردن فرورفتگی‌ها استفاده کنید. اپوکسی باید قابل سنباده زدن باشد و به سختی خشک شود. از یک چاقوی بتونه انعطاف‌پذیر برای مالیدن پرکننده روی محل خش استفاده کنید.

2. سنباده‌کاری

در این مرحله از خش گیری کابینت های گلاس باید پرکننده خشک‌شده را با دانه‌های کاغذ سنباده ریز به‌آرامی سنباده بزنید. از فشار دادن سنباده روی سطح خودداری کنید؛ زیرا همین کار ممکن است عاملی برای ایجاد خش روی کابینت باشد.

3. اعمال روکش

روکش جدید را طبق دستورالعمل سازنده اعمال کنید. رنگ‌های مختلفی از پوشش چوب وجود دارد که می‌توانید آن را با رنگ کابینت خود تطبیق دهید.

4. پاک کردن سطح

بعد از اینکه مراحل از بین بردن خط و خش کابینت های گلاس به پایان رسید، باید سطح کابینت را تمیز کنید. با استفاده از یک پارچه تمیز و مرطوب باقیمانده‌های مواد را از سطح کابینت پاک کنید.

5. استفاده از لاک برای ظاهر یکنواخت‌تر

روی سطح خراش خورده کابینت یک خط نازک لاک بکشید. سپس لبه‌ها را با پرکننده مناسب پر کنید. این کار به داشتن ظاهر طبیعی‌تر کمک می‌کند.

خش گیری کابینت های گلاس به کمک خمیردندان و سس مایونز

اگر عمق خراش کم باشد، می‌توانید از خمیردندان برای از بین بردن خش کابینت هایگلاس استفاده کنید. مقداری سس مایونز یا خمیر دندان روی خراش بکشید و 48 ساعت آن را به حال خود بگذارید. سس مایونز حالت ورم‌کرده به سطح خراش‌خورده می‌دهد و قسمت آسیب‌دیده را می‌پوشاند.

خش گیری کابینت های گلاس به کمک خمیردندان و سس مایونز

آیا بعد از خش گیری کابینت های گلاس ظاهر کابینت مانند قبل می‌شود؟

احتمالاً هرگز نخواهید توانست دقیقاً ظاهر و درخشندگی که کابینت های‌گلاس شما قبل از خراشیده شدن داشته را دوباره به آن بازگردانید. ممکن است نیاز باشد کل سطح را پولیش کنید تا پرکردگی قسمت خش‌دار مشخص نباشد. با این حال در مورد خش‌های کم‌عمق، خش گیری را به جای تعویض پیشنهاد می‌کنیم.

پاک کردن لکه از روی کابینت های گلاس

برای پاک کردن لکه و اثر انگشت از کابینت های‌گلاس مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روزانه با استفاده از یک پارچه میکروفیبر نرم یا گردگیر کابینت را تمیز کنید.
  2. با استفاده از پارچه میکروفیبر نرم اثر انگشت و علائم را از روی کابینت پاک کنید.
  3. برای تمیز کردن عمیق‌تر با آب اسپری کرده و با پارچه میکروفیبر تمیز کنید. از پارچه‌ای دیگر برای خشک کردن استفاده کنید.

مراقبت از کابینت هایگلاس و جلوگیری از خش گیر شدن کابینت های گلاس

از آنجا که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، بهتر است اقدامات حفاظت از کابینت را انجام دهید تا نیاز به خش گیری کابینت پیدا نکنید. برای جلوگیری از خش گیر شدن کابینت های گلاس اقدامات ذیل را انجام دهید:

  • برای تمیز کردن و تعمیر کابینت هایگلاس از دستمال نرم ضد خش میکروفیبر استفاده کنید.
  • استفاده از رنگ‌هایی که بازتاب نور کمتری دارند، وجود خش روی کابینت را کمتر نشان می‌دهند.
  • مواظب باشید تا اشیای نوک تیز به کابینت برخورد نکنند.

سوالات متداول

خش گیری کابینت های گلاس بهتر است یا تعویض آن؟

بستگی به عمق خراش دارد. اگر خراش‌های روی کابینت بسیار عمیق باشند، بهتر است کابینت خش‌دار را با کابینت جدید تعویض کنید.

بهترین راه برای از بین بردن خش کابینت هایگلاس چیست؟

بسته به اینکه کابینت شما از چه ماده‌ای ساخته شده است و از چه نوع کابینت هایگلاسی استفاده می‌کنید، بهترین روش خش گیری کابینت هایگلاس متفاوت خواهد بود. کابینت‌ها ممکن است از اکریلیک، ملامین، PVC یا حتی لاک براق ساخته شده باشند. هر کدام به روش مختلفی از نگهداری و تعمیر نیاز دارند.

چگونه می‌توان از تغییر رنگ کابینت هایگلاس جلوگیری کرد؟

کابینت‌های هایگلاس مخصوصاً اگر رنگ روشن داشته باشند، بعد از مدتی تغییر رنگ می‌دهند. علت این تغییر رنگ، انباشتگی ذرات چربی و روغنی است که در اثر پخت‌وپز در آشپزخانه به این کابینت‌ها برخورد می‌کنند. ترجیحاً در زمان آشپزی و مخصوصاً سرخ کردن مواد غذایی هود خود را روشن کنید تا ذرات معلق موجود در هوا را از محیط خارج کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا