روش صحیح استفاده از درمارولر را یاد بگیرید!

پوستزیبایی و سلامت

آیا با نحوه استفاده از درمارولر برای میکرونیدلینگ پوست آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید درمارولر چیست و چه کاربردهایی دارد؟ آیا تا الان تجربه استفاده از درمارولر را داشته‌اید؟ اگر تصمیم دارید مشکلات پوستی خودتان را با کمترین هزینه درمان کنید ما به شما روش درمارولینگ را پیشنهاد می‌کنیم. درمارولینگ اغلب به عنوان میکرونیدلینگ یا درمان القای کلاژن نیز شناخته می‌شود. درمانگر در این روش با آگاهی از نحوه استفاده از درمارولر هزاران سوزن کوچک را به سطح پوست وارد می‌کند. به این ترتیب زخم‌های میکروسکوپی ایجاد شده تولید کلاژن و الاستین پوست را تحریک می‌کنند.

فواید درمارولینگ

شاید از خود بپرسید چگونه ممکن است فرو رفتن سوزن‌های کوچک در پوست، باعث آرامش شود؟ چطور کسی حاضر می‌شود این کار را انجام دهد؟ از آنجایی که با نحوه استفاده از درمارولر آشنا نیستید شاید این روش برایتان ترسناک به نظر برسد.

اما میکرونیدلینگ دارای فواید زیادی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • کاهش چین و چروک و علائم کشش پوستی
  • کاهش اسکار آکنه و تغییر رنگ پوست
  • افزایش ضخامت پوست
  • جوانسازی صورت
  • افزایش جذب کرم‌های مراقبتی
  • تحریک رشد فولیکول مو

تجربه استفاده از درمارولر نشان داده که درمارولینگ روش درمانی است که اکثر متخصصان پوست انجام آن را در کلینیک‌های تخصصی توصیه می‌کنند. درمارولینگ اگرچه ترسناک به نظر می‌رسد اما یک روش غیر تهاجمی و نسبتاً ایمن در درمان مشکلات پوستی است.

اندازه مناسب درمارولر

انتخاب بهترین سایز درمارولر برای صورت تا حد زیادی به هدف نهایی شما بستگی دارد. برای مثال برای درمان تغییر رنگ پوست اندازه درمارولر 0.2 تا 1.0 میلی متر مناسب است. در مورد رفع چین و چروک پوستی استفاده از درمارولر 0.5 تا 1.5 میلی‌متر توصیه می‌شود. توجه داشته باشید که میکرونیدلینگ روی اریتم پس از التهاب (PIE) که قرمزی یا لکه‌های صورتی ایجاد می‌کند تاثیری ندارد. درما رولرها یا ابزارهای میکرونیدلینگ با طول بیش از 0.3 میلی متر مورد تایید سازمان غذا و دارو نیستند.

نحوه استفاده از درمارولر

مراحل استفاده از درمارولر

با توجه به اهمیت مراقبت های بعد از استفاده از درمارولر، برای جلوگیری از بروز هرگونه خطر و عفونت‌های ناخواسته، مراحل زیر را به دقت دنبال کنید. نحوه استفاده از درمارولر به شرح زیر است.

مطلب پیشنهادی : آموزش استفاده از جید رولر

مرحله 1: رولر را ضدعفونی کنید

رولر پوست را با قرار دادن در الکل ایزوپروپیل 70 درصد به مدت تقریبی 5 تا 10 دقیقه ضد عفونی کنید.

مرحله 2: صورت خود را بشویید

با استفاده از یک پاک کننده ملایم با pH متعادل، صورت خود را تمیز کنید. اگر از رولر درما با سوزن‌های بلندتر از 0.5 میلی‌متر استفاده می‌کنید باید قبل از شروع پروسه درمانی صورت خود را با 70 درصد الکل ایزوپروپیل پاک کنید.

مرحله 3: در صورت نیاز از کرم بی حس کننده استفاده کنید

مهم‌ترین نکته در مورد نحوه استفاده از درمارولر مصرف کرم بی حس کننده است. بسته به این که آستانه تحمل درد شما چقدر است ممکن است نیاز باشد از کرم بی حس کننده استفاده کنید. با این حال مطمئناً برای سوزن‌های بیش از 1.0 میلی‌متر مصرف مقداری کرم بی‌حس‌کننده الزامی خواهد بود. اگر از کرم بی‌حس‌کننده استفاده می‌کنید دستورالعمل‌هایی توصیه شده روی کرم را مطالعه کنید و مطمئن شوید که قبل از شروع به کار کرم را کاملا پاک کرده باشید. بی حس کننده لیدوکائین 5% یک گزینه عالی است.

مرحله 4: درما رولینگ را شروع کنید

این مرحله بسیار مهم است. تقسیم صورت به بخش‌های مجزا کل فرآیند را آسان‌تر می‌کند. در اینجا تصویری از تقسیم بندی درست صورت را مشاهده می‌کنید. از درما رولینگ در ناحیه سایه‌دار که نمایانگر ناحیه مداری کاسه چشم است خودداری کنید. تعداد دفعات استفاده از درمارولر به تحمل و حساسیت پوست شما بستگی دارد. در حالت نرمال می‌توانید 6 تا 8 بار در یک جهت درما رولینگ کنید و بعد از هر بار، رولر را حتما از پوست جدا کنید. بنابراین نحوه استفاده از درمارولر به چرخش در یک جهت، بلند کردن رولر و تکرار پروسه خلاصه می‌شود.

نحوه استفاده از درمارولر

بعد از اینکه 6 تا 8 بار در یک قسمت پوست درما رولینگ را انجام دادید غلتک درما را کمی تنظیم کنید و این کار را تکرار نمایید. این کار را تا زمانی انجام دهید که تمام قسمت پوستی تحت درمان را پوشانده باشید. پس از درما رولینگ در یک جهت، باید به قسمتی از پوست برگردید که به تازگی درما رولینگ شده و این کار را در جهت عمودی  تکرار کنید. فرض کنید که درما رولینگ روی پیشانی خود را به صورت عمودی به پایان رسانده‌اید. حالا زمان آن است که دوباره کل این پروسه را به صورت افقی تکرار کنید.

تعداد دفعات استفاده از درمارولر در پایان کل این پروسه 12 تا 16 بار روی هر ناحیه خواهد بود. یعنی 6 تا 8 بار به صورت افقی و 6 تا 8 بار به صورت عمودی. برخلاف تصور رایج نیازی به چرخش مورب نیست. عدم آگاهی از نحوه استفاده از درمارولر و چرخش مورب آن باعث ایجاد الگویی ناهموار با فشار بیشتر روی پوست خواهد شد. اگر تصمیم به انجام این کار را دارید لطفا مراقب باشید و اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید.

مرحله 5: صورت خود را با آب بشویید

پس از اتمام میکرونیدلینگ، صورت خود را با آب بشویید.

مرحله 6: رولر را تمیز کنید

درمارولر را با مایع ظرفشویی بشویید. مخلوطی از آب و مایع ظرفشویی در یک ظرف پلاستیکی درست کنید. سپس رولر را در آن غوطه ور کنید. دلیل اینکه ما از مواد شوینده مانند مایع ظرفشویی استفاده می‌کنیم این است که الکل پروتئین‌های موجود در پوست و خون را حل نمی‌کند.

مرحله 7: رولر خود را ضد عفونی کنید

درمارولر را مجدداً با قرار دادن به مدت 10 دقیقه در الکل ایزوپروپیل 70 درصد ضدعفونی کنید. سپس آن را در جعبه‌اش بگذارید و در جایی امن نگهداری کنید.

مرحله 8: روال قبلی اقدامات مراقبت از پوست خود را ادامه دهید

نکته مهم بعد از درما رولینگ، مراقبت‌های بعد از استفاده از درمارولر است. بهتر است بعد از استفاده از درمارولر، روال قبلی اقدامات مراقبتی پوست خود را دنبال کنید. این بدان معناست که هیچ لایه بردار شیمیایی یا مواد فعال مانند بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک، ترتینوئین و غیره نباید استفاده کنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

هر چند وقت یکبار باید درمارولینگ کنید؟

تعداد دفعات استفاده از درمارولر به طول سوزن‌هایی که استفاده می‌کنید هم بستگی دارد. برای مثال اگر از سوزن 0.25 میلی متر استفاده می‌کنید می‌توانید درما رولینگ را یک روز در میان انجام دهید. اگر سوزن بزرگتری استفاده می‌کنید برای مثال سوزن 1.0 میلی مترباید درما رولینگ را هر دو هفته تکرار نمایید. برای سوزن 2.0 میلی متر درما رولینگ هر 6 هفته توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید : معرفی کرم پودر برای پوست‌ سبزه

نحوه استفاده از درمارولر

تاثیر مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ

مراقبت‌های بعد از استفاده از درمارولر برای رسیدن به نتایج بهتر از اهمیت خاصی برخوردار است. برای این کار از محصولاتی استفاده کنید که روی آبرسانی، التیام بخشیدن و افزایش تولید کلاژن تمرکز دارند. بهترین کاری که می‌توانید بعد از رولینگ انجام دهید استفاده از ماسک ورقه‌ای است.

برای رسیدن به نتایج بهتر به دنبال سرم یا محصولاتی باشید که دارای ترکیبات زیر هستند:

  • ویتامین C (اسید اسکوربیک یا آسکوربیل فسفات سدیم)
  • نیاسینامید
  • ترکیبات رشد اپیدرمی
  • اسید هیالورونیک (HA)

خدمات پیشنهادی آچاره : پاکسازی پوست در منزل


جمع بندی

نکته مهم در مورد نحوه استفاده از درمارولر این است که در میکرونیدلینگ به صورت دستی یا در ترکیب با دستگاه فرکانس رادیویی انجام می‌شود. هر دو نوع درمان بالینی درمارولینگ برای بازسازی و جوانسازی پوست، محو شدن جای آکنه، رفع آثار پیری و غیره بسیار مفید هستند. تحقیقات معتبر متعددی وجود دارد که نشان می‌دهند افراد می‌توانند با آگاهی از نحوه استفاده از درمارولر و عملکرد تک‌تراپی با سوزن 1.5 میلی‌متر شاهد بهبود جای زخم یا آکنه در دو تا سه جلسه درمان باشند. البته استفاده مداوم نتایج بهتری به همراه دارد. اما محققان دریافتند که نتایج پس از سه جلسه حتی شش ماه پس از پایان آخرین درمان دائمی خواهد بود.

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا