بررسی دلایل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی | راهنمای حل مشکل

لوازم خانگیماشین ظرفشویی

در این مقاله ما تصمیم داریم تا دلایلی که باعث حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی می‌شوند و راه‌های رفع این مشکل را بررسی کنیم. امروزه ماشین ظرفشویی به یکی از وسایل پرکاربرد در زندگی روزمره تبدیل‌شده است. بعد از هر وعده غذایی مخصوصاً در مهمانی‌ها بیشترین بخش کارها مربوط به تمیز کردن شستشوی ظروف است که وقتی آن را به ماشین ظرفشویی بسپارید، کار شما راحت می‌شود.

فقط کافی است که ظروف را در ماشین ظرفشویی بچینید و شوینده مناسب را در ماشین قرار دهید و دستگاه را روشن کنید. پس از پایان کار ماشین ظرفشویی، شما ظروف کاملاً تمیز و درخشانی خواهید داشت که حتی نیازی به خشک کردن هم ندارند. اما با همه خوبی‌هایی که ماشین ظرفشویی دارد، ممکن است بعد از چند وقت دستگاه دچار مشکل شود یا نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی داشته باشید. برای مثال به‌درستی کار نکند و یا با حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی مواجه شوید. اما چه مشکلی پیش‌آمده است که موجب حل نشدن قرص گردیده است؟ برای اینکه بدانیم علت حل نشدن قرص چیست بهتر است اول کمی درباره سیستم عملکرد ماشین ظرفشویی توضیح دهیم. به‌طور کلی ماشین ظرفشویی همان روش شستشوی دستی، یعنی شستشوی ظروف با استفاده از آب و شوینده را انجام می‌دهد. ولی به‌صورت کاملاً مکانیکی این کار را می‌کند. شما یک برنامه شستشو  انتخاب می‌کند و دکمه شروع را می‌زنید و دستگاه کار شستشو را انجام می‌دهد.

راهنمای رفع مشکل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی از طریق بازوهای آبپاش که آب را با فشار اسپری می‌کنند انجام می‌شود. بازوهای آبپاش‌ها در بالا، پایین و یا وسط ماشین ظرفشویی قرار دارند و می‌چرخند و ظروف را تمیز می‌کنند.

زمانی که ماشین ظرفشویی در حال کار کردن است، مراحل زیر انجام می‌شوند:

  1. آب وارد ماشین ظرفشویی می‌شود و از طریق المنت‌های حرارتی به دمای 50 تا 70 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. آب گرم علاوه بر اینکه ذرات غذا را راحت‌تر از روی ظروف پاک می‌کند، به حل شدن پودر شوینده و یا قرص داخل حوضچه هم کمک می‌کند.
  2. با باز شدن درب محفظه، قرص و یا پودر آزاد می‌شود و آب داغ روی آن می‌ریزد و آن را حل می‌کند.
  3. آب و شوینده حل‌شده از طریق مکنده کف دستگاه مکش می‌شود و از سوراخ‌های بازوهای آب‌پاش روی ظرف‌ها اسپری می‌شود.
  4. بعد از پایان مرحله شستشو همه آب و مواد شوینده حل‌شده در آن از ماشین ظرفشویی تخلیه می‌شود و مرحله آبکشی شروع می‌شود. اگر چرخه شستشو شامل خشک کردن هم باشد، بعد از آبکشی ظروف مرحله خشک‌کن شروع می‌شود.
Reference: Howtofixit

خب در اینجا ما به این سؤال می‌رسیم که پس مشکل کار چیست که باعث حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی می‌شود؟ علت سالم ماندن قرص ماشین ظرفشویی چیست؟

مقالات دیگری از آچاره مگ که مطالعه آن به شما پیشنهاد می‌شود: تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی [۵ مشکل رایج و روش حل آن]

بررسی علت سالم ماندن قرص ماشین ظرفشویی

سوء عملکرد شیر آب ورودی

اگر ماشین ظرفشویی به‌طور کامل و به‌درستی آبگیری نکند، پودر و یا قرص حل نمی‌شوند و وقتی درب ماشین ظرفشویی را بازکنید آن‌ها را در کف دستگاه می‌بینید. اگر از آبگیری ماشین ظرفشویی خود مطمئن نیستید 2 دقیقه بعد از اینکه ماشین شروع به کار کرد، درب آن را باز کنید تا مطمئن شوید که آبگیری به‌درستی انجام می‌شود. اگر آبی در ماشین ظرفشویی نبود به‌احتمال زیاد شیر ورودی خراب شده است و باید آن را تعویض کنید.

آب به‌اندازه کافی گرم نمی‌شود

یکی از دلایل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی شما این است که آب به‌اندازه کافی گرم نیست. دمای طبیعی آب برای حل شدن قرص‌های ماشین ظرفشویی 50 تا 70 درجه سانتی‌گراد است. اگر ماشین ظرفشویی شما به ترموستات یا مانیتور دما مجهز نیست، پس باید دمای آب را با استفاده از دماسنج به‌صورت دستی بررسی کنید. به این ترتیب می‌توانید تشخیص دهید که آب به‌اندازه کافی گرم نمی‌شود تا قرص را حل کند.

تعمیر کردن ماشین ظرفشویی و رفع گرفتگی آن

درب محفظه قرص به‌درستی باز نمی‌شود

دلیل دیگری که می‌تواند علت سالم ماندن قرص ماشین ظرفشویی شما باشد، عدم باز شدن کامل درب محفظه قرص است. درب این محفظه باید به‌طور کامل باز شود تا قرص یا پودر با آب داغ حل شود. اگر قرص به‌درستی حل نمی‌شود ممکن است که این درب در هنگام شستشو باز نمی‌شود. ممکن است که چیدمان ظروف به‌درستی انجام نشده باشد و یک ظرف مانع از باز شدن درب محفظه شود. همیشه مطمئن شوید که ظروف را جوری چیده باشید که مانع باز شدن این درب نشود.

مقالات دیگری از آچاره مگ که مطالعه آن به شما پیشنهاد می‌شود: علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی چیست؟ این دو مورد را چک کنید!

خرابی پمپ سیرکولاسیون

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی شود، خراب شدن پمپ سیرکولاسیون است. پمپ سیرکولاسیون ممکن توسط چیزی دچار گرفتگی شود. در صورتی که پمپ سیرکولاسیون به‌درستی کار کند، آب به‌خوبی در ماشین گردش پیدا می‌کند درنتیجه سایر بخش‌های شستشو نیز به‌درستی کار خود را انجام می‌دهند.

اما اگر وقتی ماشین ظرفشویی را روشن کردید و صدایی غیرعادی شنیدید، درب ماشین ظرفشویی را باز کنید و اگر فقط مقدار کمی آب در ماشین وجود داشت، پس قطعاً مشکلی در پمپ سیرکولاسیون وجود دارد.

بازوی آبپاش دچار گرفتگی شده است

سوراخ‌های بازوهای آبپاش باید همیشه تمیز باشند و اگر دچار گرفتگی شوند و یا با ذرات مواد غذایی دچار مسدود شوند، آب به‌درستی اسپری نمی‌شود. درنتیجه مواد شوینده در آب حل نمی‌شوند. همین‌طور ممکن است چرخه‌ای که برای شستشو انتخاب کردید، زمانش کم باشد و در این زمان امکان حل شدن قرص نیست.

شکسته شدن بازوی آبپاش و عدم چرخش ان

اگر بازوی آبپاش دچار آسیب یا شکستگی شود، مرحله اسپری کردن آب به‌درستی انجام نمی‌شود و همین موضوع باعث حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی می‌شود.

 

سخن پایانی

گاهی اوقات پیش می‌آید که وقتی کار شستشوی ماشین ظرفشویی تمام می‌شود، قرص یا مواد شوینده در کف دستگاه باقی می‌ماند. حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. که در این مقاله آنها را بررسی کردیم و روش‌هایی برای حل مشکل بیان کردیم. اگر برای سرویس و تعمیر ماشین ظرفشویی خود نیاز به کمک داشتید تعمیرکاران ماهر آچاره در خدمت شما هستند. تمام خدمات آچاره تحت پوشش بیمه قرار گرفته و وقتی آچاره را برای خدمات منزل انتخاب می‌کنید در کنار اینکه از خدمات با کیفیت و درجه یک استفاده می‌کنید تحت حمایت بیمه قرار خواهید گرفت.

 

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

به این پست امتیاز دهید

4 دیدگاه

  1. سلام ، وقتی در پایان شستشو در ماشین ظرفشویی را باز می‌کنم، مواد شوینده حل نشده در دستگاه موندند. آبگیری ماشین را بررسی کردم و مشکلی نداشت. مشکل از کجاست؟ ممنون میشم کمکم کنین

    1. ّا سلام، ماشین ظرفشویی شما نیاز به بررسی بیشتر دارد. احتمالا آب با فشار کافی اسپری نمی‌شود یا بازوی آبپاش فشار کافی را ایجاد نمی‌کند یا پمپ سیرکولاسیون درست کار نمی‌کند. پس از چند دقیقه درب را سریع باز کنید. اگر آب در حال پاشیدن نباشد مشکلی در پمپ شستشوی دستگاه وجود دارد.

  2. همیشه توی ماشین ظرفشویی من مواد شوینده میمونه و اصلا حل نیمشه. نوع پودر و قرص را هم عوض کردم اما هنوز هم این مشکل وجود دارد. لطفا راهنمایی کنید.

    1. با سلام، چند بار پشت سر هم از ماشین ظرفشویی استفاده کنید و قسمت مخزن و فیلتر را تمیز کنید. احتمالا مقداری رسوب در مخزن باقی مانده است که باعث مصرف بیش از حد مواد شوینده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا