تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

9 گام حل مشکل بوق زدن یخچال سیلوان (Silwan)

لوازم خانگییخچال و فریزر

یخچال سیلوان شما دائما بوق می‌زند؟ آیا به دنبال پیدا کردن علت بوق زدن یخچال سیلوان خانه خود هستید؟ برخی مواقع مشکلات قطعات یخچال یا قطع برق موقت دلیل اصلی بوق زدن یخچال سیلوان است. در این مقاله از مجله آچاره برای عیب یابی و یافتن علت بوق زدن یخچال سیلوان به 10 موردی می‌پردازیم که باعث می‌شود یخچال شما بوق بزند. همچنین چگونگی رفع مشکل را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد.

9 مرحله برای متوقف کردن صدای بوق یخچال سیلوان

معمولا دفترچه راهنمای یخچال به طور دقیق توضیح می‌دهد که علت بوق زدن یخچال سیلوان چیست و چگونه می‌توانید آن را متوقف کنید. اگر نمی‌توانید اطلاعات مربوط به توقف صدای بوق را که مربوط به یخچالتان است پیدا کنید به خواندن ادامه مطلب ادامه دهید.

در ادامه به 9 گام برای خاموش کردن صدای بوق یخچال سیلوان می‌پردازیم:

1. یخچال خیلی گرم یا خیلی سرد است

سرما و گرمای بیش از حد می‌تواند علت بوق زدن یخچال سیلوان باشد. در صورت نیاز از دماسنج استفاده کنید و دمای یخچال یا فریزر را بررسی کنید. بسته به اینکه یخچال خیلی سرد یا خیلی گرم است دما را به بالا یا پایین تنظیم کنید.

مطالعه بیشتر: همه‌چیز درباره دمای مناسب یخچال | تنظیم دمای یخچال

2. یخچال نیاز به ریست ساده دارد

یخچال را از برق جدا کنید، 5 دقیقه منتظر بمانید و دوباره آن را وصل کنید. اگر خطا جزئی باشد علت بوق زدن یخچال سیلوان برطرف می‌شود و با ریست یا از برق کشیدن آن، صدای بوق رفع و قطع خواهد شد.

3. یخچال را از نظر انسداد جریان هوا بررسی کنید

ممکن است چیزی مانع جریان هوا در داخل یخچال شما باشد که باید برطرف شود. دریچه‌های هوا در یخچال یا فریزر ممکن است مسدود شده باشند و هوا نمی‌تواند جریان پیدا کند. در نتیجه یخچال خنک نمی‌شود یا فریزر به دمای انجماد نمی‌رسد.

4. یخچال بیش از حد پر شده است

پر کردن محفظه‌ها از بسته شدن صحیح درها جلوگیری می‌کند و می‌تواند علت بوق زدن یخچال سیلوان شما باشد.

5. لاستیک درزگیر درب یخچال را بررسی کنید

تنظیم نادرست یا آسیب دیدگی لاستیک درزگیر درب یخچال می‌تواند از بسته شدن آن جلوگیری کند. این اتفاق معمولاً به دلیل کثیف بودن لاستیک اتفاق می‌افتد. برای رفع مشکل باید لاستیک درزگیر یخچال خود را با یک پارچه نرم و آب گرم و صابون پاک کنید و درها را ببندید. اگر صدای بوق می‌شنوید احتمالاً لاستیک درزگیر درب باید تعویض شود. زنگ آلارم که در صورت باز بودن درب یخچال بیش از چند دقیقه روشن می‌شود احتمالا معیوب شده و علت بوق زدن یخچال سیلوان خواهد بود.

 6. مطمئن شوید که یخچال به درستی تراز شده است

برای حفظ عملکرد مناسب، یخچال باید روی یک سطح صاف قرار گیرد. کج شدن یا تراز نبودن یخچال می‌تواند علت بوق زدن آن باشد. با استفاده از ابزار تراز یخچال را متعادل کنید. اگر دیدید یخچال تراز نیست پایه‌های پایین یخچال را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید تا آن را صاف کنید. برای انجام صحیح این کار آموزش تصویری تراز کردن یخچال را مطالعه کنید.

7. قفسه‌های فریزر را بررسی کنید

اگر دستگاه شما عملکرد یخ زدایی خودکار یخچال ندارد ممکن است به دلیل تجمع بیش از حد یخ در فریزر، صدای بوق شنیده می‌شود. اگر متوجه تجمع یخ در فریزر شدید یخچال خود را خاموش کرده و منتظر بمانید تا یخ‌زدایی شود. وقتی یخچال کاملاً یخ زدایی کرد صدای بوق قطع خواهد شد.

یخچال سیلوان

8. بررسی کنید که آیا بیرون یخچال گرم است یا خیر

مطمئن شوید که جسمی مانع جریان هوا در یخچال شما نشده باشد. بعد از اطمینان از اینکه دمای بیرونی یخچال گرمتر از حد معمول است و همچنان صدای بوق می‌شنوید ممکن است نیاز به تعمیر یخچال حرفه‌ای داشته باشد. اگر صدای بوق ادامه داشت یخچال را خاموش کنید.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

 9. برد مدار اصلی ممکن است معیوب باشد

ممکن است برد مدار اصلی یخچال مشکل داشته باشد. اگر این طور باشد باید مدار برداشته و تعویض شود. بررسی کنید که آیا کد خطا در صفحه نمایش یخچال شما ظاهر می‌شود زیرا این کد ارور به شما می‌گوید که مشکل چیست. به یاد داشته باشید زمانی که یخچال خیلی سرد یا خیلی گرم باشد صدای بوق می‌زند. بررسی دمای یخچال و فریزر با استفاده از دماسنج ایده خوبی است. دما برای یخچال باید زیر 40 درجه فارنهایت و برای فریزر 0 درجه فارنهایت باشد.

راهنمای تعمیر و نگهداری یخچال سیلوان

یخچال یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی است. در ادامه این مقاله به شما یاد خواهیم داد که چگونه یخچال خود را در حالتی عالی نگه دارید و به طور بالقوه عمر آن را با نکات نگهداری از یخچال افزایش دهید.

به طور متوسط ​​طول عمر یک یخچال بین 10 تا 18 سال است. مدت عمر یخچال شما به نوع یخچالی که دارید و نحوه نگهداری از آن بستگی دارد. یخچال یکی از معدود لوازم خانگی است که به طور مداوم کار می‌کند بنابراین نگهداری آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چند دقیقه وقت گذاشتن برای انجام برخی کارهای ساده تعمیر و نگهداری یخچال به طور منظم کمک می‌کند تا دستگاه شما کارآمدتر کار کند. علاوه بر این در هزینه‌های برق و مبالغ تعمیر یخچال صرفه جویی کرده و فرسودگی آن را به حداقل می‌رسانید.

در ادامه فهرستی از اقدامات نگهداری یخچال را ذکر می‌کنیم که می توانید به راحتی آن‌ها را عملی کنید:

1.  کویل‌ها را تمیز کنید

تمیز نگه داشتن کویل‌ها از گرد و غبار، مواد زائد و موهای حیوانات خانگی به یخچال کمک می‌کند تا به نرمی و کارآمدی کار کند. کویل‌ها معمولا در پایین یا پشت دستگاه قرار دارند. شاید مجبور شوید یک گریل را بردارید تا به کویل‌ها برسید که شامل جدا کردن صفحه یا برداشتن چند پیچ ​​ساده است.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

2. تنظیم دمای یخچال سیلوان

دما را اغلب در هر دو بخش یخچال و فریزر خود بررسی کنید. این نکته نگهداری یخچال فریزر برای ایمنی و کارایی خنک سازی مواد غذایی مهم است. قسمت یخچال باید حدود 5 درجه سانتی گراد باشد و قسمت فریزر باید روی 12- درجه سانتی گراد یا کمتر تنظیم شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

3. لاستیک درب یخچال را بررسی کنید

اگر لاستیک درب یخچال شما به خوبی آب بندی نشود هوای سرد می‌تواند خارج شود. این کار باعث می‌شود دستگاه سخت تر کار کند و انرژی بیشتری برای حفظ دمای مناسب مصرف نماید. لاستیک را مرتباً از نظر ساییدگی و پارگی بررسی کنید. اگر ترک خورده یا خراب شده است باید آن را تعویض کنید تا از مشکلات چرخه یخچال جلوگیری کنید. درزگیر جدید یخچال را می‌توانید در فروشگاه‌های لوازم یدکی وسایل برقی شما پیدا کنید.

یخچال سیلوان

4. فیلترها را عوض کنید

بسیاری از مردم نمی‌دانند که یخسازهای یخچال و دستگاه‌های پخش آب معمولاً دارای فیلترهایی هستند که نیاز به تعویض دارند. تعویض فیلترها به تمیز نگه داشتن یخساز و آب پخش کننده یخچال شما کمک می‌کند تا به طور موثر کار کنند. یک راه عالی برای یادآوری تعویض فیلترهای یخچال این است که همزمان با تعویض فیلترهای دیگر خانه خود این کار را هر سه ماه یکبار انجام دهید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

5. درب یخچال را ببندید

بسته نگه داشتن درب یخچال یکی از بهترین راه‌ها برای نگهداری صحیح یخچال است. به این دلیل که وقتی درب مکرر باز می‌شود یخچال باید برای حفظ دمای صحیح بیشتر کار کند. قبل از باز کردن درب، به وسایلی که از یخچال نیاز دارید فکر کنید و همه آنها را به یکباره بردارید. مطمئن شوید که درب محکم بسته شده است. این نکته نگهداری از یخچال نه تنها برای یخچال شما مفید است بلکه یک راه عالی برای صرفه جویی در انرژی است.

6. یخچال را تراز کنید

اگر یخچال شما تراز نباشد ممکن است درها به طور کامل بسته نشوند و موتور مجبور شود بیش از حد کار کند. از یک ابزار تراز در قفسه‌ها برای بررسی موقعیت یخچال خود استفاده کنید. در صورت لزوم، پایه‌های یخچال را تنظیم کنید تا دستگاه از همه طرف یکنواخت بماند.

7. مواد غذایی خود را بپوشانید

مواد غذایی را در ظروف با فویل یا پوشش پلاستیکی نگهداری کنید. این کار کمک می‌کند تا مواد غذایی شما برای مدت طولانی تری تازه بماند و رطوبت یخچال شما به حداقل برسد. بنابراین کنترل رطوبت در هر زمان می‌تواند به مراقبت و نگهداری از یخچال شما کمک کند.

مطالعه بیشتر: نحوه تعویض لاستیک درب یخچال

8. غذای خود را خنک کنید

قرار دادن غذای داغ و بخارپز در یخچال، دمای دستگاه و محتویات آن را افزایش می‌دهد و باعث خرابی آن می‌شود. در حالی که ایمنی مواد غذایی بسیار مهم است قبل از نگهداری مواد داغ در یخچال، چند دقیقه وقت بگذارید تا خنک شوند.

جمع‌بندی

اگر متوجه صدای بوق از یخچال خود شدید احتمالا با تداوم آن به این نتیجه می‌رسید که هیچ صدایی روی کره زمین آزاردهنده تر از این نیست! به همین دلیل باید در اسرع وقت علت بوق زدن یخچال سیلوان خود را پیدا کنید و برای رفع مشکل اقدامات لازم را انجام دهید. یخچال باید تا حد امکان بی‌صدا کار کند. اگر شروع به بوق زدن کرد معمولاً یخچال به شما می‌گوید که جایی مشکلی وجود دارد. معمولا علت بوق زدن یخچال سیلوان را در دفترچه راهنمای آن پیدا می‌کنید که هر بوق به چه معناست و برای رفع آن چه باید کرد.

اما اگر دفترچه راهنما را در دسترس نداشته باشید برای عیب‌یابی بوق یخچال و پیدا کردن مشکل می‌توانید از نکاتی که در این مقاله گفتیم استفاده کنید. اگر احساس می‌کنید به‌تنهایی از عهده این کار برنمی‌آیید بهتر است از فردی متخصص کمک بگیرید. شما می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از متخصصین آچاره  دریافت کنید.

بیش از 4600 تعمیرکار یخچال حاذق و تائید صلاحیت‌شده در آچاره مشغول ارائه خدمت به شما در شهرهای مختلف هستند. شما می‌توانید با ثبت سفارش رایگان در سایت یا اپلیکیشن آچاره درباره مشکل یخچال خود با تعمیرکاران صحبت کنید و استعلام قیمت رایگان بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا