بررسی 6 علت کف نکردن ماشین لباسشویی

لوازم خانگیماشین لباسشویی

آیا می‌دانید علت کف نکردن ماشین لباسشویی چیست؟ به نظر شما کف نکردن نشانه خرابی لباسشویی است؟ 

کف نکردن ماشین لباسشویی به هر علتی که اتفاق بیفتد اضافه کردن مواد شوینده بیشتر دردی را دوا نمی‌کند. حتی ممکن است به لباس‌ها و ماشین لباسشویی شما آسیب برساند. پس باید دنبال چاره اساسی باشیم.

اولین اقدام در این شرایط عیب‌یابی سریع مشکل است. با ما همراه شوید تا ببینیم چرا ماشین لباسشویی کف نمیکنه. مشکلات احتمالی و روش رفع آن‌ها را هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

شما می‌توانید برای تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی درخواست خود را در وبسایت آچاره و در بخش تعمیر ماشین لباسشویی ثبت کنید و با متخصصان و تعمیرکاران به‌طور رایگان مشاوره کنید.

نکات کلیدی 

  • کف بیشتر در چرخه شستشو به معنای لباس‌های تمیزتر نیست.
  • مواد شوینده در آب نرم به راحتی کف تولید می‌کنند. اما مقدار کف تولیدی از مواد شوینده در آب سخت کمتر است.
  • مواد شوینده HE نسبت به شوینده‌های استاندارد کف کمتری تولید می‌کنند.
  • مواد شوینده با کف کم به ماشین لباسشویی شما آسیب نمی‌رساند.

آیا ماشین لباسشویی باید کف کند؟

قبل از اینکه به بررسی علت کف نکردن ماشين لباسشويي بپردازیم، بهتر است بدانیم چرا کف مواد شوینده تا این اندازه مهم است. کف مواد شوینده داخل لباسشویی به رفع کثیفی و چربی آب کمک می‌کند تا راحت‌تر از روی لباس پاک شوند.

علاوه بر این کف مواد شوینده از کثیف شدن سریع لباس‌ها جلوگیری می‌کند. کف ایجاد شده از پودر یا مایع باعث توزیع یکنواخت مواد شوینده می‌شود. در حالت کلی پودر لباسشویی در آب گرم بهتر حل می‌شود و کف بیشتری تولید می‌کند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیرات ماشین لباسشویی!

علت کف نکردن ماشین لباسشویی چیست؟

قبل از بررسی علت کف نکردن ماشین لباسشویی باید این نکته را متذکر شویم که نبود یا وجود کف زیاد نشان‌دهنده قدرت پاک‌کنندگی نیست. برخی مواد شوینده کف زیادی تولید می‌کنند؛ اما قدرت کافی برای تشکیل آنزیم‌های تمیزکننده لکه‌ها را ندارند.

علت کف نکردن ماشین لباسشویی را می‌توانیم به صورت زیر فهرست کنیم:

  • مشخص است که باید پودر و مایع لباسشویی را باید در جاپودری بریزیم؛ اما اگر پودر یا مایع شوینده را مستقیماً داخل دیگ لباسشویی ریخته باشید طی چرخه شستشو کف نمی‌کند.
  • مقدار کف مواد شوینده داخل ماشین لباسشویی بسته به دما، سطح و نرمی آب متفاوت است.
  • احتمالا از مواد شوینده کافی استفاده نکرده‌اید.
  • شاید پودر یا مایع شوینده شما از نوعی است که کف کنترل شده دارد.
  • حجم بالای لباس‌های کثیف می‌تواند میزان کف مواد شوینده را کاهش دهد.

فراموش نکنید که همیشه و در همه حال باید از مواد شوینده مناسب ماشین لباسشویی استفاده کنید. با این کار هم لباس‌هایتان تمیزتر می‌شوند هم ماشین لباسشویی شما عمر طولانی‌تری خواهد داشت.

علت کف نکردن ماشین لباسشویی چیست؟

چرا ماشین لباسشویی کف نمیکنه؟

عدم تولید کف از مواد شوینده داخل ماشین لباسشویی معمولاً به کیفیت آب مربوط می‌شود. آبی که سختی بالایی دارد کف لازم برای نفوذ موثر به پارچه‌ها و تمیز کردن لباس‌ها را تولید نمی‌کند.

علاوه بر این بعضی انواع شوینده‌ها مانند محصولات با راندمان بالا (HE) برای ایجاد کف کمتر نسبت به شوینده‌های معمولی طراحی شده‌اند. این مواد شوینده برای ماشین‌های لباسشویی درب جلو که آب کمتری مصرف می‌کنند مناسب هستند.

اگر شما هم با مشکل مقدار کم کف مواد شوینده داخل ماشین لباسشویی مواجه هستید راه‌‌حل‌های ما را دنبال کنید.

1. پایین بودن کیفیت آب

کیفیت آب روی اثربخشی مواد شوینده تأثیر می‌گذارد. به طور کلی آب با سختی کم، مواد شوینده را سریعتر از آب سخت حل می‌کند؛ بنابراین شاید مقدار مشخصی از مواد شوینده در بار شستشوی ماشین لباسشویی حل نشود و در نتیجه کف کمتری ایجاد کند.

برای شستشوی لباس‌ها در آب نرم و تولید کف به مواد شوینده کمتری نیاز داریم؛ اما برای تولید همین مقدار کف در آب سخت باید از مواد شوینده بیشتری استفاده کنیم. برای حل مشکل می‌توانید مقدار شوینده‌ای که در هر بار شستشو استفاده می‌کنید را تا حدود 1/4 مقدار پیشنهادی افزایش دهید.

اگر در منطقه‌ای که زندگی می‌کنید سختی آب بالا است این دو کار را می‌توانید برای رفع علت کف نکردن ماشین لباسشویی انجام دهید.

اولین راه‌حل این است سختی‌گیر آب نصب کنید. این وسیله روی لوله‌کشی اصلی آب خانه شما نصب می‌شود. سختی‌گیر بیشتر مواد معدنی موجود در آب سخت را از بین می‌برد.

دومین راه‌حل همانطور که قبل‌تر گفتیم، استفاده از مواد شوینده بیشتر برای کف بیشتر است.

2. تنظیم نبودن دمای آب

دمای آب روی تعامل مواد شوینده با آب تأثیر دارد. اگر دمای آب را کمتر از 30 درجه سانتیگراد تنظیم کرده‌اید بهتر است از مواد شوینده مایع در ماشین لباسشویی خود استفاده کنید. هنگام شستن لباس‌ها در آب داغ با دمای آب حداقل 30 درجه و بالاتر بهتر است از پودر استفاده کنید.

کم بودن مقدار مواد شوینده

3. کم بودن مقدار مواد شوینده

کم بودن مقدار مواد شوینده هم می‌تواند علت کف نکردن ماشین لباسشویی شما باشد. همیشه توصیه‌های درج شده روی بسته‌بندی مواد شوینده را چک کنید تا بدانید چه مقدار از این مواد باید داخل جاپودری بریزید.

این مقدار مواد توصیه شده معمولاً بر اساس اندازه بار لباس اندازه‌گیری می‌شود. اگر از مواد شوینده کمتر از مقدار مشخص شده روی بسته‌بندی استفاده کنید کف کمتری طی چرخه شستشو ایجاد خواهد شد.

4. زیاد بودن بار لباس داخل ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما با لباس‌های سنگین و پرحجم پر شود مواد شوینده فضایی برای مخلوط شدن با آب ندارد.

در نتیجه با تولید کف کمتر لباس‌ها تمیز نمی‌شوند. زمانی که بار زیادی در ماشین قرار می‌دهید مواد شوینده به درستی در آب حل نمی‌شود و کف نمی‌کنند.

در بیشتر مواقع علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی حجم زیاد لباس‌ها در داخل دیگ لباسشویی است.

یادتان باشد شستن لباس‌ها و پتوهای حجیم و روتختی در ماشین لباسشویی خانگی ممنوع است. بهتر است آن‌ها را به خشکشویی ببرید تا در ماشین لباسشویی صنعتی شسته شوند.

5. استفاده از مواد شوینده نادرست

شوینده‌های لباسشویی HE طوری طراحی شده‌اند که نسبت به شوینده‌های معمولی کف کمتری تولید کنند. این مواد شوینده به طور خاص برای ماشین‌های لباسشویی درب از جلو که آب کمتری مصرف می‌کنند تولید می‌شوند.

بنابراین استفاده از مواد شوینده HE هم می‌تواند علت کف نکردن ماشين لباسشويي شما باشد. بهتر است قبل از تهیه پودر یا مایع لباسشویی برچسب روی بسته‌بندی را مطالعه کنید.

6. استفاده از مواد شوینده بیشتر برای کف بیشتر

تولید کنندگان مواد شوینده لباسشویی توصیه‌های خاصی برای استفاده از انواع شوینده‌ها ارائه می‌کنند. استفاده از مواد شوینده در مقدار کم ممکن است باعث ایجاد کف نشود؛ چون نسبت بین آب و مواد شوینده نامتناسب است.

بنابراین همیشه باید به همان اندازه که روی بسته‌بندی درج شده، از مواد شوینده لباسشویی استفاده کنید. با این حال اگر ماشین لباسشویی شما از نوع راندمان بالا است باید مواد شوینده کمتری مصرف کنید.

عیب‌یابی و تعمیر ماشین لباسشویی با تیم آچاره

آیا کف زیاد در مواد شوینده لباسشویی ضروری است؟

در گذشته شوینده‌های دارای کف زیاد همیشه بین افراد پرطرفدار بوده‌اند. این شوینده‌ها کف زیادی در طول فرآیند شستشو تولید می‌کنند که با تمیز کردن بیشتر لباس‌ها همراه است.

عملکرد مواد شوینده با کف زیاد به شکل هم زدن آب، حذف کثیفی و لکه‌ها از روی پارچه و معلق کردن آنها در آب است. کف ایجاد شده به توزیع یکنواخت ماده شوینده در طول چرخه شستشوی ماشین لباسشویی کمک می‌کند.

اما امروزه پودرهای لباسشویی با کف کم هم به انتخابی محبوب بین مصرف‌کنندگان تبدیل شده‌اند. این شوینده‌ها کف کمتری در طول فرآیند شستشو تولید می‌کنند و با نفوذ به پارچه کثیفی و لکه‌ها از روی الیاف از بین می‌برند.

مواد شوینده با کف کم معمولاً غلیظ‌تر از پودرهای شستشوی با کف زیاد هستند. یعنی می‌توانید در هر بار شستشو از مواد شوینده کمتری استفاده کنید. 

مزایا و معایب انواع مواد شوینده

آشنایی با مزایا و معایب هر نوع پودر و مایع لباسشویی برای تصمیم‌گیری آگاهانه مصرف‌کننده در انتخاب آن‌ها مهم است. اگر بدانید چه نوع ماده شوینده‌ای دارید دیگر نگران علت کف نکردن ماشین لباسشویی خود نخواهید بود.

  • مواد شوینده با کف زیاد

پودرهای لباسشویی با کف زیاد برای از بین بردن کثیفی و لکه‌ها موثر هستند و سال‌هاست که انتخاب همه افراد بوده‌اند. با این حال شستن مواد شوینده با کف زیاد از روی لباس‌ها گاهی مشکل است. چون ممکن است روی پارچه باقی بمانند.

مواد شوینده با کف زیاد

مواد شوینده با کف زیاد می‌توانند کف اضافی تولید کنند. این کف اضافی به ماشین‌های لباسشویی‌ با راندمان بالا آسیب می‌رساند و طول عمر آنها را کاهش می‌دهد.

  • مواد شوینده با کف کم

مواد شوینده با کف کم سازگار با محیط زیست و مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. این مواد از آب و انرژی کمتری استفاده می‌کنند که اثرات کربن مربوط به شستن لباس‌ها را کاهش می‌دهد. شوینده‌های دارای کف کم برای ماشین‌های لباسشویی با راندمان بالا مناسب‌تر هستند؛ زیرا کف کمتری تولید می‌کنند. 

مزیت دیگر مواد شوینده با کف کم، آبکشی آسان لباس‌ها است که به راحتی کف روی لباس‌ها با یک آبکشی کاملا شسته می‌شوند.

با این حال شوینده‌های دارای کف کم ممکن است به اندازه شوینده‌های با کف بالا در از بین بردن لکه‌های سخت موثر نباشند.

جمع‌بندی

دلایل زیادی برای کف نکردن شوینده لباسشویی وجود دارد. بهتر است عیب‌یابی کنید تا ببینید علت کف نکردن ماشین لباسشویی شما چیست. معمولا افراد با توجه به تجربه شخصی خود و امتحان کردن شوینده‌های مختلف، بهترین شوینده برای ماشین لباسشویی خود را می‌شناسند.

همیشه مواظب کف زیاد مواد شوینده به خصوص در ماشین‌ لباسشویی درب جلو باشید. چون کف زیاد برای لباسشویی شما مضر است و ممکن است مقداری مواد شوینده داخل الیاف پارچه‌ها باقی بماند.

منبع

https://support-uk.panasonic.eu

سوالات متداول

اسکیما پیدا نشد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا