آموزش شارژ گاز کولر ماشین در ۱۵ دقیقه

خودروسیستم تهویه خودرو

چگونه گاز کولر ماشین رو شارژ کنیم؟

گاز کولر ماشین باید به‌صورت متناوب شارژ بشه، مخصوصا در هوای گرم تابستان. وقتی که متوجه می‌شید قدرت یا به اصطلاح زور کولر ماشین کم شده و باد خنک بیرون نمی‌ده، وقت اینه که گاز کولر ماشین شارژ شه. حالا شارژ گاز کولر ماشین یعنی چی؟

شارژ گاز کولر خودرو به معنی اضافه کردن گاز (خنک کننده) به کولر (سیستم A/C) ماشینه که باعث سرد شدن هوای خروجی کولر می‌شه.

قیمت شارژ گاز کولر ماشین

کم هزینه؛ در صورتی که خودتون این کار رو انجام بدید فقط باید هزینه ابزار رو پرداخت کنید، ولی اگه تخصصی در زمینه شارژ گاز کولر خودرو ندارید، پیشنهاد می‌کنیم این کار رو با استفاده از خدمات سرویس ماشین آچاره با کمترین هزینه انجام بدید.

زمان شارژ گاز کولر ماشین

این کار بیشتر از یک ربع ساعت وقت‌تون رو نمی‌گیره.

ابزار یا دستگاه شارژ گاز کولر ماشین

  1. گیج فشارسنج مانوفیلد
  2. رابط شیلنگ
  3. کپسول گاز با وزن 1 کیلوگرم
  4. یا پک کامل شارژر (شامل گیج، شیلنگ و کپسول گاز)

حالا در 7 قدم ساده طریقه شارژ گاز کولر ماشین رو آموزش می‌دیم:

مرحله اول: کولر رو روشن کنید

ماشین رو روشن کنید و درجه کولر رو تا آخر بالا ببرید.

مرحله دوم: کارکرد کمپرسور کولر رو بررسی کنید

کمپرسور کولر وظیفه داره ماده خنک‌کننده رو از حالت مایع به گاز تبدیل کنه. در انتهای کمپرسور یک کلاچ قرارگرفته که وقتی کولر روشن بشه با تسمه کمکی به چرخش در میاد. به چرخش سری‌های کلاچ کمپرسور در تصویر توجه کنید.

حالا دو حالت برای کمپرسور کولر پیش میاد:

  1. اگه کلاچ در حال چرخش باشه، معمولا به معنی اینه که گاز کولر ماشین کم شده، مخصوصا اگه باد کولر خنک باشه. باز بهتره قبل از اضافه کردن ماده خنک‌کننده آزمون فشار بگیرید.
  2. اگه کلاچ نمی‌چرخه پس احتمال می‌ره گاز کولر خیلی کم باشه، مشکل برقی وجود داشته باشه یا کمپرسور خراب شده باشه. بعد از این‌که آزمون فشار گرفتید با اضافه کردن گاز کولر می‌شه مشکل دقیق رو پیدا کرد.

مرحله سوم: آزمون فشار کولر

برای انجام آزمون فشار، ماشین باید خاموش باشه. حالا لوله کم‌فشار رو پیدا کنید. لوله کم‌فشار در قسمت سرنشین موتور خودرو قرار داره و یک سری با حرف L روی اون قرار داره. به تصویر زیر توجه کنید.

  • در صورت پیدا نکردن لوله کم‌فشار، دو لوله آلومینیومی خروجی دیواره عایق موتور رو پیدا کنید. لوله‌ای که قطر بیشتری داره رو دنبال کنید تا به لوله کم‌فشار برسید.
برای شارژ گاز کولر خودرو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مرحله چهارم: شیلنگ گاز رو به لوله وصل کنید

برای وصل کردن کپسول به لوله کم‌فشار، سر شیلنگ رو عمود روی لوله قرار بدید و محکم فشار بدید تا صدای کلیکش شنیده شه.

  • توجه کنید هنوز وقت کشیدن ماشه کپسول گاز نیست چون باعث خروج گاز از کولر ماشین می‌شه.

مرحله پنجم: ماشین رو استارت بزنید و عدد روی گیج فشارسنج رو بخونید

ماشین رو روشن کنید و کولر رو روی درجه آخر قرار بدید. عدد روی گیج فشارسنج رو قبل از چرخیدن کلاچ کمپرسور بخونید. اگه فشار هوای لوله کم‌فشار کمتر از 40 psi بود، کولر ماشین کم شارژه. میزان سالم فشار باید روی 40 psi باشه.

مرحله ششم: کپسول گاز رو باز کنید

وقتی سر شیلنگ رو به لوله کم‌فشار وصل کردید، کپسول رو عمودی نگه‌دارید و ماشه رو برای 5 تا 10 ثانیه فشرده و نگه‌دارید. فشار کولر رو با فشارسنج اندازه بگیرید تا بیش‌ازحد شارژ نشه. این مرحله رو تا جایی که از فشار 40 psi رد نکردید، تکرار کنید.

مرحله هفتم: داخل خودرو بشینید و درجه هوای کولر رو چک کنید.

یک دماسنج جلوی کولر ماشین قرار بدید و دمای اون رو یادداشت کنید. یک کولر کاملا شارژ شده می‌تونه دما رو تا منفی 2 درجه سانتی‌گراد پایین بیاره. البته این عدد بسته به شرایط جوی هوا و ماشین تغییر می‌کنه. اگه فشار هوای کولر بالای 40 psi بره، به اصطلاح کولر بیش‌ازحد شارژ (overcharged) شده که می‌تونه به کمپرسور یا سیستم تهویه آسیب برسونه.

حالا شارژ گاز کولر ماشین شما به‌صورت کامل و صحیح انجام‌ شده.

در صورت تغییر دمای هوا براساس جدول زیر، گاز کولر ماشین رو تنظیم کنید:

جدول مقدار گاز کولر ماشین
دمای محیط اندازه فشار لوله کم فشار
18 C 25-35 psi  
21 C 35-40 psi
24 C 35-45 psi
27 C 40-50 psi
29 C 45-55 psi
32 C 45-55 psi
35 C 50-55 psi
38 C 50-55 psi
41 C 50-55 psi
43 C 50-55 psi
  • هشدار: توجه داشته باشید که اگه فشار هوای لوله کم‌فشار از اول خیلی پایین باشه، احتمال وجود نشتی در سیستم تهویه ماشین وجود داره. تعمیر سیستم تهویه ماشین کاری تخصصیه و پیشنهاد می‌کنیم اونو به متخصص تعمیر خودرو بسپارید.
  • توجه: فشار هوای کولر در تمام  ماشین‌ها ( پراید ، پژو 206 ، ال 90 و …) یکسانه و باید بین 35 تا 40 psi باشه.
4.1/5 - (131 امتیاز)

66 دیدگاه

  1. ممنون از اطلاعات خوبتون .سپاس فراوان.
    در حالت خاموش و چند ساعت خاموش بودن کولر فشار لوله کم فشار ۱۱۰ پی اس آی هست .گاز خیلی زیاده باعث قطع و وصل دائم کولر میشه.درسته؟؟؟؟؟

    1. با سلام کولر خودروی من که تویوتا کمری هست در هوای خنک زیر ۳۰درجه کار میکنه ولی هوا که ۳۵ درجه رو رد میکنه اصلا کار نمیکنه، گازشو تازه شارژ کرده ام بنظرتون مشکل چیه
      آیا با بالا رفتن دما که فشار گاز رو بالا میبره این اتفاق می افته یا مشکل چیز دیگری است؟

  2. سلام اگر فشار بالای 40psiنرفت چکار باید انجام شود یا اینکه مایع کپسول را وارد مدار کنیم که این مورد باعث onو ofکمپرسور بصورت مداوم میشود در ضمن کپسول های موجود در بازار کیفیتی ندارند هچنین افت فشار کمپرسور ماشین در صورت کارکرد زیاد هم وجود دارد که در دماهای مختلف طبق جدول منتشر شده فشار گاز در لوله کم فشار باید تعقیر کند که این مورد عملی نیست.لطفا راهنمایی نمایید وگازهای با کیفیت را معرفی کنید

    1. باسلام،منظور جدول این نیست که در دماهای مختلف باید فشار گاز رو تغییر بدین،،بلکه منظورش اینه که درهر دمایی که شارژگاز میکنید فشارطبق جدول باید همون مقدار باشه

  3. سلام و عرض ادب و احترام.
    برای خوزستان ک گرمای جهنمی بالای 45 درجه داره ، برای شارژ گاز کولر خودرو شما همون عدد 40 را پیشنهاد میکنید ؟؟؟؟؟؟
    “”””””””””””””””””””””””””””””
    روز قبل فن ها پژو پارس با کولر دور تند نمیرفتن ک مکانیک گفت شارژ گاز کولر باید انجام بدی و بلافاصله برادرش با یک کپسول بسیار سبک سفید رنگ اومد و در چند دقیقه بدون اینکه من گیج قبل شارژ را ببینم بقول خودش شارژ گاز زد و بعد گیج و عدد 40 را نشانم داد ک من با توجه به فوق سبک بودن کپسول گازش و اینکه قبلش هم گفت این کف روی چشمی نشون میده گاز داره و بعد از شارژ هم دوباره همون کف دیده شد و هرچه به تعمیرکار گفتم پس چرا کف از بین نرفت و مگه خودت نگفتی این کف و حالت شیری رنگ اون چشمی باید سیاه بشه اما میگفت نه مشکلی نیست و احتمالا مشکل از اون منبع زیر باشه .
    واقعا موندم که چکار کنم با اینکه قبلا کولر هم انصافا خنک میکرد و فقط بخاطر دور تند فن ها مجبورم کردن …

    1. با سلام. بله عدد 40 کافی است و قبل از هر کاری باید از دور تند فن‌ها مطمئن شد و اگر کولر همچنان باد گرم می‌دهد باید از کلاچ کردن کمپرسور مطمئن شوید. در صورتی که کولر شارژ شد و بر روی شلنگ‌ها و سیستم آب و کف ریخته شد و حباب بیرون زد یعنی از آن نقطه سیستم دچار نشتی شده است و نشتی باید گرفته شود و بعد کولر شارژ شود. همزمان با شارژ روغن مخصوص کمپرسور وارد مدار شود. در اینصورت کولر خوبی خواهید داشت و مشکلی پیش نمی‌آید. اما به دلیل اینکه هوای خوزستان گرد و خاک زیاد است بهتر است در اولین فرصت کندانسور توسط دستگاه کارواش شستشو شود.

      1. سلام کولر ساندرو شارژ گاز روی ۴۱پی اس آی هست ولی صدای کلاج کردن کمپرسور نمیاد انگار یکسره کار میکنه ..خیلی باد کولر خنک هست ولی اتومات نمیکنه

        1. سلام. این مشکل یعنی برق کمپرسور یکسره شده است. اول باید کلید کولر پنل را چک کرد و سپس کلاچ مغناطیسی

      2. با سلام و احترام

        با توجه به فرمایش شما در مورد اینکه 40 بالاترین حد فشار ضعیف هست، حتی اگر دمای هوا(خوزستان) که از ساعت 11 صبح بالای 40 درجه هست، پس جدول “مقدار گاز کولر ماشین” که با توجه به دمای محیط مقدار فشار رو تغییر داده، در چه موردی صدق میکنه؟

        با سپاس

    2. کلاه سرت گذاشته.. متاسفانه خیلی از تعمیر کاران کولر خودرو و برق خودرو بخاطر یک عیب جزیی ی خرج سنگینی تو‌ پاچه ادم میکنند

    3. علی اقا متاسفانه ما مردم به خودمان به هم ظلم میکنیم بخاطر دوریال بیشتر سرت کلاه گذاشته او اصلا ماشینت شارژ نکرده ان شگردشه فقط وصل کرده دیگه شارژی انجام نداده گیجش حتما روی ۴۰ قفل کرده یا بدون باز کردن شیر تبدیل شارژ که به لوله ساکشن ماشینت وصل فشار به ۴۰ رسونده تا بگه بیا شارژ کردم از این کلاه برداریها زیاد هست داداش من خودم چیلر کارم

  4. سلام بعد از گازگیری ماشین چطور میشه فهمید که گاز زیادی شارژ شده. درایر چشمی نداره که بشه فهمید ؟

    1. سلام. اگر بعد از گرفتن کولر سریعا کولر قطع شد یعنی گاز زیاد است. می‌توانید والف شیلنگ کولر را باز کنید و با فشار دادن سوزن مقداری از گاز را تخلیه کنید.

    2. سلام سمند سورن ای اف سون کولر روشن دور موتور ماشین از ۴بالا بره قاطی میکنه و دور موتور افت میکنه و میخاد خاموش کنه چند تا تعمیرکار رفتم ولی مشکل حل نشده میشه راهنمایی کنید

  5. سلام ماشین اچ سی کراس رو بردم کاسه نمد کمپروسور نشتی داشت عوض کرد گازشم فول کرد تست نشتی هم زد درست شده بود. دما کولر با دماسنج ۷ یا ۸ نشون میده دریچه خروجی . وقتی دما هوا ۳۰ درجه هست سرماش بد نیست وقتی دما میشه ۳۵ یا ۴۰ سرماش نصف میشه دلیلش چیه.گاز شارژ شده کم بوده یا زیاد.

    1. با سلام، کندانسور شما دچار گرفتگی و کثیفی شده است. حتما جلو پنجره را باز کرده و به کارواش بروید تا شسشتوش انجام شو

    2. سلام خسته نباشید من ماشینم پزو پارس هست تازه گاز کولر شارژ کردم.الان کولر تو دمای هوای ۳۵ به بالا خنک نمیکنه بردم تعمیرگاه فشارسنج گذاشت گاز روی ۵۰ بود و وقتی گاز داد به ماشین درجه تکان نخورد و حالت ثابت موند تعمیر کار گفت باید تخلیه بشه و تست بشه کمپرسور لطفا راهنمایی کنید.ممنون

  6. سلام خسته نباشید کولر ماشین حالت درجا تو ترافیک ک ماشین گرم ترین حالتش کمپرسور شروع به قطع و وصل کردن میکنه تو حالت ک ماشین حرکت میکنه کاملا سالمه..گاز داخل مدار زیاد یا مشکل دگ ممنون راهنمایی کنید…

    1. سلام، رادیاتور آب را به همراه کندانسور شستشو دهید. ترموستات را عوض کنید. واتر پمپ را بررسی کنید. مشکل از حرارت بالای موتور است.

  7. سلام وخسته نباشید پژو ۴۰۵دارم چندروزه که وقتی کولر روشن میکنم اولش خنک میکنه ولی گاهی اوقات میره رو فن ودوباره دیر خنک میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام، رله کولر و رله فن را تعویض کنید. اگر کابل تقویت منفی نصب کنید کیفیت کار خیلی بالاتر می‌رود.

  8. با سلام. معمولا گاز زدن به ماشین چند دقیقه طول میکشه. من با ۲۰۶ رفتم یجا طرف ۱ دقیقه کپسولشو وصل کرد گفت برو زدم برات . حس میکنم کرد پاچم. سرمای کولرمم مثل قبل نیست

    1. سلام وقتبخیر من سمند X7 دارم فکر کنم مشکل برق دارم چراغ تست زدم برق برای کمپروسور نمیاد من بافشار ۵۰psi تست کردم یکی دوجا نشت داشت درست کردم ولی در کل میخوام بدونم کدام رله ها وفیوزها برای کولر ماشینم هست لطفا راهنمایی بفرمائید ممنون میشم درضمن بنده سنندج هستم و ما تا ۴۰درجه گرم میشه برای فشار گاز چند psi باید باشه درضمن میتونین طریقه شارژگاز رو با موتور یخچال بفرمائید گلا میخواد یا نه شرمنده استاد عزیز من سوالم چند مرحله ای شد ممنون میشم جوابم کامل بدین باتشکر فروان از لطف جنابعالی با بهترین آرزوها برای شما

  9. سلام من کمپرسور کولر ماشنم رو عوض کزدم و بخاطر اطمینان از عدم نشتی مکانیک درون آن هوا زد تا مشخص بشه نشتی داره یا نه بعد از چند روز با گیج مشخص شد هیچگونه نشتی نداره حالا خودم میخوام با کپسول ۱ کیلویی که از قبل خریداری کردم و شیلنگ و گیجی که دارم از قسمت کم فشار گاز r134a تزریق کنم فقط ی چیزی رو میخوام بدون رابطه فشار psi با مقدار گاز که من باید ۶۵۰ گرم گاز تزریق کنم چیه؟ مرسی از راهنمایی شما

    1. سلام دوست عزیز شما باید قبل شارژ گاز حتما عمل وکیوم رو انجام بدین.بعد عمل تزریق با گذاشتن کپسول روی ترازو دیجیتالی خیلی دقیق انجام میشه

    2. اول باید اول باید هوا را تخله اکرد ازطریق همان قسمت که شارژ میشه حالت سروالف تیوب داره بعد با دستگاه وکیون خوب داخل سیستم وکیوم بشه یعنی با شلنگ دستگاه وکیوم به لوله برگشت که جای شارژ داره وصل میکنی ودستگاه وکیوم روشن میکنی و گیج نگاه میکنی که منفی بشه عقربه گیج حدود نیم ساعت خوب وکیوم بشه بعد شیر گیج میبندی که وکیوم نشکنه و گاز بهش وصل میکنی وداخل شلنگ باید هواگیری کنی تا گاز خالص وارد سیستم کولر بشه چون هوا داخل سیستم وبا گاز قاطی میشه وراندمان پایین میاد شارژ خوب جواب نمیدهد

  10. سلام.رادیات کولر سوراخ شده.تعمیرش کردم.اگه با گاز r410 شارژش کنم آیا به قطعات کولر صدمه ای میزنه؟کلا میشه گاز۴۱۰برای کولر ماشین استفاده کرد؟

  11. سلام خسته نباشید من گاز کولر تازه زدم ماشین پراید هست وقتی ماشین با دور متور یک نواخت میره سرمای قابل قبولی داره و وقتی که دور متور بالا پایین میشه کوپرسور از کار میفته مثلا تو ترافیک پشت چرا یا سبقت که یهو دور متور بالا میره این مشگل پیش میاد ممنون میشم رهنمایی کنید

  12. سلام و وقت بخیر
    ماشین ام وی ام. اتومات مدل ۹۰ دارم دیروز ۵شنبه ۲۵ خرداد رفتم نمایندگی گاز کولر ماشین با دستگاه حدود یکساعت با وکیم . تصفیه روغن . رسوب گیری البته به گفته کارشناس مربوطه وارد کار ار۱۳۴ شرکتی با دستگاه پر کردن ولی امروز کاپوت زدم دیدم از دریچه آبی L صدای خروج گاز میاد مشکل چی میتونه باشه. 2 ضمنا داخل کابین صدای وصل و روشن مثل تقه میاد وقتی صدای نفع میاد هوای خنک و قطع میشه گرم میشه
    ممنون میشم راهنمای بفرماید

  13. بسیار ممنون
    مشکل حل شد خروج گاز بعلت شکستگی فنر والف یا همان سوپاپ بود با تعویض والف یا همان سوپاپ مشکل حل شد

    یک سوال میزان حجم گاز برای کولر ماشین ام وی ام ۱۱۰ با ترکیب روغن چه میزان باید باشد. و نوع گاز. کدام بهتره است. گاز R134a. یا R401

    ممنون میشم راهنمای بفرمایید

  14. باسلام خدمت اساتید محترم
    اقاماکولرماشینمون سردنمیکردماشین تیباهست بردم پیش یک اوستاانداره چندگرم گازمایع بهش تزریق کردالان خیلی عالی شده خواستم ببینم برای کمپرسورضررنداره؟

  15. ممنون تز ‌توضیحاتتون ولی مهندس گل گل گل وظیفه کمرسور تبدیل مایع به گاز نیسنا .قربونت ایشاله اشتباه تایپه وگرنه خدا میدونه چندت کمپرسور رو تا الان جام کردی.اخه مایه حالا هر سیالی هم که باه غیر قابل تراکمه و چنانچه مایع وارد کمپرسور بشه شکستگی شاطون قطعیه.
    بازم معذرت که جسارت کردم
    یاعلی

    1. مهندس جان متنی که نوشتید من متوجه نشدم که مایع تزریق بشه یا نه؟ ولی تو بعضی از کولرها با توجه به نوع گاز باید بصورت مایع تزریق بشه یعنی کپسول رو برعکس نگهداریم.البته دلیلش اینه که دونوع گاز تو کپسول هست و باید با مایع تزریق کردن هر دو وارد مدار بشه.برای کولر و کمپرسور ضرری نداره مایع وارد کردن.

  16. سلام.
    سمند معمولی دارم وقتی کولر میگیرم بعضی اوقات صدای جیغ میاد (نه جیغ تسمه یا بلبرینگ شبیه به ویژژژژژهست) ی شخصی بهم گفت گاز کولر زیاده ک صدا رو میده مقداری از گاز رو تخلیه کن خواستم ببینم چزور ی مقدار ازش خالی کنم؟ خوب توضیح بدید لطفا مثلا بگید لوله بشار بالا یا فشار پایین رو باز کنم ماشین روشن باشه نباشه کولر چطور.
    تشکر از لطفتون

    1. سلام
      آقا مهدی اگر هوای داخل کابین گرم و سر میشه امکان زیاد مشکل از زیادی حجم گاز کولر می باشد حتما برید نمایندگی یا شخصی که دستگاه اتوماتیک داره ابتدا گاز تخلیه بعد رسوب گیری و رطوبت گیری کنه بعد وکیوم و بر اساس نوع ماشین چمدل طبق دفترچه راهنما اگر سمند باشد فکر کنم ۷۵۰ گرم البته متخصص برقکار کولر گازی میداند حجم صحیح و دقیق با دستگاه گاز گیری کنه مشکل شما حل خواهد شد در صورت سهل نکاری امکان آسیب به کمپرسور و خرابی ربسور یا دیگر قطعات هست که هزینه بالای ۱۰ میلیون تومانی خرج دارد
      موفق باشید

  17. سلام وادب
    یک سوال میزان حجم گاز برای کولر ماشین ام وی ام ۱۱۰ اتومات مدل ۹۰با ترکیب روغن چه میزان باید باشد. و نوع گاز. کدام بهتره است. گاز R134a. یا R401

    ممنون میشم راهنمای بفرمایید

    1. سلام
      ماشین ام وی ام ۱۱۰ اتومات و دستی چهار سیلندر میزان حجم گاز ۳۰۰ گرم نه کمتر نه بیشتر
      ضمنا کار آر ۱۳۴ a باید استفاده کرد
      میزان حجم گاز کولر پراید هم ۳۰۰ گرم
      ماشین ۲۰۶ مدل ۱۴۰۱ به بعد ۳۲۰ گرم
      تماما نو گاز ار۱۳۴ می‌باشد
      ضمنا حتما حتما با دستگاه های جدید گاز گیری شود نه مغازه ای که با کپسول و گیچ پر میکنند چون بعد از دوسال کمپرسور ماشین خراب و باید میلیونی خرج کنید و نو بخرید
      حتی اگر ماشینتون گاز کم کرده بهش اضافه نکنید چون ترکیبات گاز از ۱۳۴ متفاوت است
      و از برقکار ماهر یا نمایندگی بخواهید گاز تخلیه و با دستگاه مجددا رسوب گیری و رطوبت گیری و بعد وکیوم و بعد میزان حجم گاز بستگی به نوع ماشین گاز گیری کند در غیر اینصورت سرما خوبی نخواهید داشت و باعث خرابی سیستم کولر ماشین خواهید شد و هزینه گزافی بابت آن باید بپردازید

        1. سلام
          نه شرکت تولید کننده گاز ار۱۳۴a ترکیبات گاز داخل کپسول متفاوت می‌باشد نه چند نوع گاز شاید برای یک شرکت باشد ولی چون مواد تشکیل دهنده گاز هربار متفاوت می باشد

  18. با سلام و خسته نباشید کولر کامیون گاز زدم و فشار گیج روی ۴۰ هست البته در دمای ۴۰ درجه سرما خوبه ولی کمپرسور مدام کار میکنه و قطع نمیکنه ترموستات هم عوض کردم ولی بازم قطع نمیکنه میشه راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام
      فکر کنم نوع گاز مشکل دارد
      حتما با دستگاه اتوماتیک مراحل تخلیه گاز و بعد رسوب گیری و رطوبت گیری و بعد وکیوم و بعد براساس دفترچه راهنما و نوع ماشین حجم گاز و اگر مدل ماشین قبل از سال ۸۵ باشد گاز ار۱۲ هست که باید از گاز ار۱۳۴ بعد از تغییرات و تعویض چند قطعه مثل ربسور ، روغن کمپرسور ، اورینگ ، تعویض کنید تا بتوانید از گاز جدید ار۱۳۴ استفاده کنید حتما حتما با متخصص و یا نمایندگی و دستگاه جدید اتوماتیک اینکار انجام دهید نه برقکار مغازه دار و با کپسول و گیچ دستی

  19. سلام ماشینم پرایده الان تو اهواز هوا بالای ۵۰ هست خودم وسایل دارم فشار ضعیف گرفتم ۵۵ بود رو دور تند گذاشتم لوله برگشت اصلا سرد نبود .تو چشمی هم حباب داره
    ایا گاز کم داره درضمن تو جاده تو دور کم کولر خیلی خوبه
    لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام
      حتما با نمایندگی با متخصص و دستگاه جدید مجددا گاز تخلیه ، رسوب کیری، رطوبت گیری ،تصفیه روغن و وکیوم و بعد اگر پراید باشه میزان حجم گاز ۳۰۰ گرم نه بیشتر و نه کمتر و این مدت احتمالا شیر انبساط و ترموستات آسیب دیده که باید تعویض شود

  20. سلام خسته نباشیدگاز کولر ماشین خالی شده قبل شارز آن چطور می‌توان از نشتی آن آگاه شد

    1. سلام
      توسط متخصص با وکیوم کردن دستگاه و بعد با دستگاه نشت یابی که گاز کولر ماشین پر شده

  21. سلام. لیفان 620 دارم. یکماه قبل از دو دریچه بادگرم و از دو دریچه باد یه ذره خنک بیرون می اومد. رفتم گفتند گازش کم شده. گاز زدند درست شد و هر دو دریچه باد خنک عالی داشت تا دو هفته خوب بود دوباره بعد از دو هفته مثل قبل شد. با کمترین دور کولر بادش کمی خنک بود ولی دور فن کولر که بالا میرفت از دوتا از دریچه ها باد گرم می اومد. تو حرکت با سرعت صد به بالا تو جاده با همون دور کم فن ماشین قابل تحمل بود ولی تو شهر اصلا خنک نمی شد. دوباره بردمش گفتند گازش کم شده ولی وقتی گیج زدند گفتند گاز کم نکرده. بعدش هم هوا زدند و فشار تا 250 بردند بعد از ده دقیقه گفتند فشار تغییر نکرده در نتیجه نشتی نداره و مشکل از سر کمپرسور هست. گفتم شاید نشتیش ریز باشه گفتند اگه ریز هم باشه با این فشار خودش نشون میده. بدون اینکه کمپرسور بررسی کنند یا زمانیکه ماشین گاز داشت ماشین روشن کنند و کولر بزند گفتند باید سیلت سر کمپرسور عوض بشه. الان من موندم و یه هوای گرم جنوب و یه ماشین بی کولر. نمی دونم چیکار کنم. نظر شما چیه؟

    1. کاسه نمد سر کمپرسور اگه نشتی داشته باشه با اون فشار بالا کف بریزی نشون میده نشتی احتمالا از رادیات داخل ماشین هست که معمولا باید برای تست باز بشه

  22. سلام خودرو سایپا کاروان وقتی کولر میگیریم تو دمای ۵۰ درجه خوزستان گرم میکنه ولی بدون کولر حرارتش خوبه
    رله ها رو تعویض کردیم رادیاتور اب هم سرویس کردیم واتر پمپ و ترموستات هم سالمه به نظرتون ایراد از کجاست فن ها هم دور تند و‌کند کار میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا