تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

محل سوراخ تخلیه آب یخچال سامسونگ و رفع گرفتگی آن

لوازم خانگییخچال و فریزر

آیا به‌تازگی با مشکل خروج آب از سوراخ تخلیه یخچال سامسونگ مواجه شدید و دلیل آن را نمی‌دانید؟ پیدا کردن محل سوراخ تخلیه آب، به شما کمک می‌کند که در نهایت مسیر آبی که از یخچال روی زمین نشت می‌کند را پیدا کنید و در اسرع وقت آن را کنترل کنید.

در برخی یخچال‌ها، نشت آب معمولاً به‌دلیل گرفتگی لوله تخلیه، یخ‌زدایی یا گرفتگی سوراخ تخلیه است. با این مقدمه در ادامه به بررسی بیشتر محل سوراخ تخلیه آب یخچال سامسونگ و راهکارهای جلوگیری از گرفتگی آن می‌پردازیم.

محل سوراخ تخلیه آب یخچال سامسونگ کجاست؟

در اکثر یخچال‌ها، سوراخ تخلیه در داخل فریزر در قسمت پشتی پایین قرار دارد. برای دیدن این قسمت، کافی است، به قسمت پایین فریزر نگاه کنید، لوله و سوراخ تخلیه را پیدا کنید. ممکن است، این قسمت از یک پانل از پلاستیک ساخته شده باشد که لوله تخلیه و سوراخ را می‌پوشاند.

در صورت لزوم پانل را با پیچ گوشتی بردارید. اکنون باید لوله تخلیه و سوراخ تخلیه را ببینید. اگر نمی‌توانید سوراخ تخلیه را پیدا کنید، ممکن است در مدل یخچال شما حفره در محل دیگری تعبیه شده باشد. برای یافتن سوراخ تخلیه جهت جلوگیری از نشت آب از یخچال می‌توانید به دفترچه راهنمای یخچال، مراجعه کنید.محل دقیق سوراخ تخلیه آب یخچال

علت گرفتگی سوراخ تخلیه یخچال سامسونگ چیست؟

اگر سوراخ تخلیه مسدود شود، آب نمی‌تواند به داخل لوله جریان یابد و به پایین یخچال نشت می‌کند و باعث ایجاد گودال بر روی زمین می‌شود. سوراخ تخلیه آب یخچال سامسونگ می‌تواند به دلایلی مانند، وجود ذرات غذا در سوراخ تخلیه و یخ زدن لوله یا سوراخ تخلیه مسدود شود.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

اگر سوراخ تخلیه در حال یخ زدن است، جاری شدن آب داغ از طریق آن می‌تواند به یخ‌زدایی آن کمک کند و اجازه دهید آب آزادانه به سمت پایین برود. بررسی کنید که آیا سوراخ تخلیه یا لوله تخلیه مسدود شده یا یخ زده است. اگر خودتان به‌تنهایی نتوانستید مشکل را حل کنید، بهتر است از تعمیرکار یخچال این زمینه بخواهید که مشکل به وجود آمده را بررسی و آن را از بین ببرند.علت گرفتگی سوراخ تخلیه آب

چگونه لوله تخلیه یخچال سامسونگ را از آلودگی پاک کنیم؟

زمانی که متوجه شدید که سوراخ تخلیه یا لوله تخلیه یخچال سامسونگ مسدود شده، ممکن است با بررسی سطحی نتوانید تشخیص دهید که سوراخ تخلیه با چه چیزی مسدود شده. بر این اساس، می‌توانید از آب داغ برای پاک کردن خط تخلیه که مسدود شده است استفاده کنید.

از یک لوله با ابعاد کوچک پر از آب داغ استفاده کنید و آن را به سوراخ تخلیه هدایت کنید. جریان آب داغ را از طریق سوراخ تخلیه ادامه دهید تا زمانی که بشنوید که آب به داخل ظرف تخلیه می‌چکد. آبی که در ظرف تخلیه می‌چکد باید تبخیر شود، اما اگر آب زیادی از آن خارج شد، آن را با یک حوله خارج کنید تا جذب شود. هنگامی که سوراخ تخلیه پاک شد، مشکل برطرف می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

برای سرویس یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

اگر به لوله با ابعاد کوچک دسترسی ندارید، می‌توانید از هوای فشرده برای پاک کردن سوراخ تخلیه استفاده کنید. پاک کردن سوراخ تخلیه از نشت آب روی زمین جلوگیری می‌کند.چگونگی پاک کردن الودگی از سوراخ تخلیه اب

برای این کار می‌توانید، از آب داغ مخلوط با جوش شیرین برای باز کردن سوراخ یا لوله تخلیه استفاده کنید. سوراخ تخلیه ممکن است گاهی مسدود شود و استفاده از محلول جوش شیرین مخلوط با آب می‌تواند آن را تمیز و بدون گرفتگی نگه دارد.

برای این منظور، از 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین با تقریباً 2 یا 3 فنجان آب داغ استفاده کنید. انجام این کار چند بار در سال می‌تواند به جلوگیری از نشت آب از سوراخ تخلیه یخچال سامسونگ، روی زمین جلوگیری کند.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچارهابزارهای مورد استفاده برای سوراخ تخلیه آب

بیشتر بخوانید: کدهای ارور یخچال فریزر ساید سامسونگ

جمع‌بندی

اکثر یخچال‌های مدرنی که یخ سازی خودکار دارند از لوله تخلیه آب استفاده می‌کنند. هنگامی که چرخه یخ‌زدایی در یخچال شما روشن می‌شود، آب به داخل لوله تخلیه می‌چکد و در ظرف تخلیه پایین می‌آید و تبخیر می‌شود. اگر این لوله تخلیه مسدود شده باشد، آب می‌تواند در زیر یخچال نشت کند و باعث ایجاد گودال شود.

اگر آب در کف یخچال جمع شد، این احتمال وجود دارد که لوله تخلیه مسدود شده باشد. برای اینکه مطمئن شوید سوراخ تخلیه یخچال سامسونگ مسدود شده است یا خیر، زیر کشوی فریزر و یخچال را چک کنید اگر یک گودال آب، پیدا کردید، به احتمال زیاد لوله و سوراخ تخلیه یخ‌زدایی مسدود شده است.

3.6/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید