لیست لوازم خانگی ضروری که برای یک زندگی مدرن نیاز دارید

لوازم خانگی

این روزها به لطف تجهیزات و لوازم خانگی مدرن، کارهای خانه بسیار ساده‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود. با وجود لوازم آشپزخانه مدرن دیگر صرف تنها 15 دقیقه زمان برای پخت شام، رویایی به نظر نمی‌رسد. از مواد غذایی آماده گرفته تا غذاساز و فر برقی، همه کار را برای تهیه وعده‌های غذایی خوشمزه ساده‌تر کرده‌اند. در این مقاله از آچاره لیست لوازم خانگی ضروری که به افزایش سرعت کارها و راحتی شما کمک می‌کنند را آماده کرده‌ایم. کارهای اولیه را انجام بدهید و تا این لوازم باقی کارها را برایتان راه می‌اندازند یک دوش آب گرم بگیرید و حسابی ریلکس کنید!

تعمیر لوازم خانگی با آچاره

نقش لوازم خانگی مدرن در زندگی امروز

تجهیزات آشپزخانه درتغییر رابطه ما با غذا و آشپزی اثر گذار بوده‌اند. حتی خرد کردن ساده سبزیجات می‌تواند 3 برابر بیش‌تر از استفاده از غذاساز زمان‌مان را بگیرد. کارهای کوچک چند دقیقه‌ای که شاید به چشم نیایند می‌توانند زمان آماده‌سازی و پخت غذا را برایمان از 20 دقیقه به 2 ساعت افزایش بدهند.

جنبه جذاب آیتم‌های لیست لوازم خانگی ضروری این است که بعضی از آن‌ها این امکان را به ما می‌دهند که بتوانیم تکنیک‌های آشپزی را در سطح یک سرآشپز حرفه‌ای پیاده کنیم. بعضی دیگر از این آیتم‌ها با امکان مصرف کم‌تر روغن به پخت یک وعده غذای سالم‌تر کمک می‌کنند. تنوع و کاربرد لوازم خانگی مدرن بسیار زیاد است. اما چطور می‌شود لوازمی را انتخاب کرد که مناسب‌تر باشند؟ از بین این همه لوازم ساده، مدرن و هوشمند کدام‌ها انتخاب بهتر و ضروری‌تری هستند؟

لیست لوازم خانگی ضروری برای یک زندگی مدرن

یخچال

بدون شک آیتمی که در تمامی خانه‌ها پیدا می‌شود یخچال است. اما تفاوت‌های زیادی بین انواع مدل یخچال وجود دارد. از فریزرهای کوچک مینی بار گرفته تا یخچال‌های هوشمند، تولیدات داخلی یا خارجی، برای خرید این آیتم انتخاب‌های بسیار زیادی پیش رویتان دارید. درباره تنظیم دمای یخچال در فصول مختلف بیشتر بدانید: همه‌چیز درباره دمای مناسب یخچال | تنظیم دمای یخچال

ماکروویو

امروزه کاربرد و استفاده از مایکروویو در خانه‌ها به قدری زیاد است که به سختی می‌توان باور کرد یک اختراع تقریبا جدید است! همانطور که می‌دانید مایکروویو به دلیل سرعت بالا در گرم کردن مواد غذایی محبوبیت زیادی دارد. یخ زدایی مواد غذایی هیچوقت اینقدر آسان نبوده. امکاناتی که در مایکروویوهای جدیدتر وجود دارد به بهتر و یک دست‌تر گرم‌ شدن غذا، خصوصا خوراک‌ها کمک می‌کند. انتخاب گزینه مناسب برای خرید این آیتم با توجه به محدود و مشخص بودن کاربردی که دارد بسته به بودجه و سلیقه شماست.

بیشتر بخوانید: علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی چیست؟ این دو مورد را چک کنید!

قهوه‌ساز

با وجود اینکه قهوه‌ساز تنها یک کار انجام می‌دهد، عملکرد آن برای عاشقان قهوه به قدری مهم است که در لیست لوازم خانگی ضروری قرار بگیرد. اگر نمی‌توانید صبح‌تان را بدون عطر و طعم قهوه شروع کنید، قطعا باید قهوه‌ساز را در لیست لوازم خانگی ضروری برای خرید قرار بدهید. انواع مختلفی از قهوه‌ساز‌ها برای درست کردن مدل‌های متنوع قهوه در بازار موجود است که می‌توانید باتوجه به نوع قهوه مصرفی و بودجه مورد نظرتان مدل مناسب‌تر را خریداری کنید.

غذاساز

اگر قرار باشد فقط یک آیتم را برای معرفی در لیست لوازم خانگی قرار بدهیم، بدون شک غذاساز خواهد بود. وجود غذاساز در آشپزخانه هر فرد پرمشغله‌ای یک ضرورت است. فقط با چند حرکت می‌توانید مواد اولیه خوراک را آماده کرده و یا مایع کوکو، کتلت و یا فلافل را راحت و سریع آماده سرخ کردن داشته باشید. غذاسازها بسته به مدل، هم برای خرد کردن مواد غذایی و هم برای مخلوط کردن و آماده‌سازی ترکیبات مختلف کاربرد دارند.

لیست لوازم خانگی ضروری

مخلوط‌کن

 امکان ندارد در لیست لوازم خانگی ضروری اسمی از مخلوط‌کن برده نشود. این ابزار ساده سال‌های زیادی است که در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود. کافی است سرعت را تنظیم کنید و اجازه بدهید مخلوط‌کن باقی کارها را برایتان انجام بده. از اسموتی و شیک گرفته تا آماده‌سازی سس با این وسیله تنها به چند دقیقه زمان نیاز است.

لیست لوازم خانگی ضروری مخلوط کن

همزن برقی

یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای آماده کردن مواد کیک و شیرینی استفاده از همزن برقی است. اگر عاشق پخت نان، کیک و شیرینی هستید این آیتم را حتما در لیست لوازم خانگی برای خرید قرار بدهید.

لیست لوازم خانگی ضروری

کتری

بدون شک وجود کتری در هر خانه‌ای ضروری است. اما انتخاب نوع ساده و یا برقی آن بستگی به زمان و ترجیح خودتان دارد. همانطور که می‌دانید کتری‌های برقی در مدت زمان کوتاهی آب را جوش آورده و در نتیجه برای افرادی که زمان کمتری داشته و دائما در عجله هستند گزینه مناسب‌تری به شمار می‌آیند.

ماشین ظرفشویی

اگر در خانه شما همیشه بر سر شستن ظرف‌ها بحث و دعوا است بهتر است سریع‌تر ماشین ظرفشویی را در لیست لوازم خانگی ضروری برای خرید قرار بدهید! انواع مختلفی از ماشین ظرفشویی با ابعاد، امکانات، سطح بهینه انرژی و قیمت‌های مختلف در بازار موجود است که می‌توانید بسته به سلیقه، نیازها و بودجه‌ای که دارید گزینه مناسب‌تر را انتخاب کنید.

لیست لوازم خانگی کاربردی

استفاده از لوازم این لیست ضروری نیست، اما بسیار کاربردی هستند و وجودشان در آشپزخانه می‌تواند کار شما را راحت‌تر کند. بسته به اینکه چقدر برای آشپزی در خانه زمان می‌گذارید این لوازم می‌توانند بسیار کاربردی و یا نه چندان ضروری به شمار بیایند. اگر زمان زیادی را در آشپزخانه و مشغول پخت و پز می‌گذرانید خرید بعضی از این لوازم با قیمت و کیفیت بالاتر می‌تواند به نفعتان باشد.

بیشتر بخوانید: مهمترین اصول نگهداری از لوازم برقی بدون نیاز به تعمیر

آون توستر

از آنجایی که آون توستر کاربردهای مختلفی دارد یک آیتم کاملا کاربردی محسوب می‌شود. از گریل کردن و پخت پیتزا گرفته تا پخت نان و شیرینی همه را می‌توانید با یک آون توستر انجام بدهید.

مینی گریل

اگر خیلی به غذاهای گریل شده علاقه دارید، فضای باز مناسب در خانه دارید و یا اهل پخت و پز در مسافرت‌ها هستید، این آیتم می‌تواند برایتان بسیار کاربردی باشد. استفاده از مینی گریل‌ها به دلیل کوچک و جمع و جور بودنشان بسیار ساده بوده و برای جمع‌های کوچک بسیار مناسب است. با این آیتم می‌توانید بدون استفاده از روغن، غذاهای سالم و خوشمزه‌ای آماده کنید.

لیست لوازم خانگی ضروری - مینی گریل

زودپز

زودپز بسته به زمان و سلیقه آشپزی شما، هم می‌تواند در لیست لوازم خانگی قرار بگیرد و هم در لیست لوازم کاربردی اما غیرضروری. زودپز بهترین وسیله برای پخت گوشت، حبوبات و غذاهایی است که به زمان پخت بیشتری نیاز دارند. مدل‌های جدیدتر زودپزهای موجود در بازار ظاهر مدرن‌تری دارند، اما به طور کلی تنها کنترلی که می‌توانید روی پخت غذا با زودپز اعمال کنید انتخاب میزان حرارات یا تنظیم تایمر در مدل‌های جدیدتر است.

لیست لوازم خانگی ضروری

پلوپز

از آنجایی که پلو پای ثابت غذاهای ایرانی است، این آیتم با وجود تک کاره بودن می‌تواند در لیست لوازم خانگی قرار بگیرد. با این وجود، بسیاری از افراد برای پخت برنج از ظروف معمولی استفاده می‌کنند. اینکه کدام گزینه را برای پختن برنج ترجیح می‌دهید بستگی به مشغله و ترجیحات خودتان دارد. همانطور که می‌دانید پخت برنج در پلوپز سریع‌تر و بهتر اتفاق می‌افتد و برنج شکل قالبی و زیباتری به خودش می‌گیرد.

لیست لوازم خانگی ضروری

ایرفرایر

از آنجایی که ایرفرایر یا سرخ‌کن بدون روغن محصول بسیار جدیدتری است، کمتر از سرخ‌کن‌های معمولی در آشپزخانه‌های ایرانی پیدا می‌شود. اگر عاشق مرغ سوخاری و سیب زمینی سرخ کرده هستید، اما سالم و کم چرب بودن غذا هم برایتان یک دغدغه مهم است پیشنهاد می‌کنیم به سراغ خرید ایرفرایر بروید. این لوازم آشپزخانه، بدون روغن همان بافت ترد و خوشمزه غذاهای سرخ شده را برایتان ایجاد می‌کند و برای افرادی که در رژیم هستند و یا دغدغه سالم بودن غذا را دارند یک آیتم کاربردی به شمار می‌آید.

بخارپز

این دسته از فرها از بخار داغ برای پخت غذا استفاده می‌کنند و می‌توانند حتی جایگزین فر گازی شوند. در این نوع فر تقریبا هر نوع غذایی را می‌توانید بپزید. رطوبت ناشی از بخار آب داغ به نرم و آبدار پخته شدن گوشت و انواع غذا در این فر کمک می‌کند و همچنین سرعت پخت آن در مقایسه با فر معمولی بیشتر است. فربخارپز از آن دسته لوازم آشپزخانه است که در لیست لوازم خانگی ضروری جایی ندارد، اما اگر دغدغه سلامت غذا را دارید گزینه بسیار کاربردی و مناسبی است.

ترازو دیجیتال

اغلب افراد هیچوقت به استفاده از یک ترازوی دیجیتال در آشپزخانه نیاز پیدا نمی‌کنند. این ابزار بیشتر مناسب افرادی است که آشپزی تخصصی‌ انجام داده و نیازمند وزن کردن دقیق مواد هستند. ترازو دیجیتالی انواع مختلفی دارد و اگر تخصصی کار آشپزی انجام می‌دهید می‌تواند برایتان یک آیتم کاربردی باشد.

لیست لوازم خانگی ضروری - ترازوی دیجیتال

آرام‌پز

اگر اهل پختن غذاهای اصیل ایرانی باشید، می‌دانید که آرام‌پز چقدر برایتان کاربرد دارد! از آبگوشت گرفته تا انواع خورشت‌ها پخت غذا در آرام‌پز به رسیدن به نتیجه عالی کمک می‌کند. زمان پخت غذا در آرام‌پز همانطور که از نامش پیداست بسیار طولانی است و برای افرادی که زمان و حوصله بیشتری برای %

4.8/5 - (54 امتیاز)

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا