۳ راهکار موثر برای چسباندن ناخن مصنوعی بدون چسب ناخن

زیبایی و سلامتناخن

همین حالا تصور کنید در مهمانی یا موقعیتی هستید که دسترسی به چسب ناخن ندارید و حالا ناخن‌های مصنوعی شما جدا شده‌اند. احتمالا حالتان تعریفی ندارد. یکی از مشکلاتی که بیشتر خانم‌ها در زمان مهمانی و مراسم‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند، کنده شدن ناخن مصنوعی و بی‌کیفیت بودن چسب آن است. در این مطلب از وبلاگ آچاره قصد داریم در مورد ۳ روش چسباندن ناخن مصنوعی بدون چسب ناخن صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

در این مطلب در مورد روش چسباندن ناخن مصنوعی بدون چسب ناخن صحبت کردیم که می‌توانید از آن بدون نیاز به آرایشگر استفاده کنید. درنهایت اگر سوالی در این خصوص داشتید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید یا برای ثبت سافرش خدمات ناخن با ما در ارتباط باشید.

نکات کلیدی 

  • به ناخن‌هایی که از اکریلیک، ژله یا ابریشم ساخته شده‌اند و از آن برای ترمیم ناخن‌های آسیب‌دیده یا چسباندن روی ناخن طبیعی استفاده می‌شود، ناخن مصنوعی می‌گویند.
  •  استفاده از چسب سفید یا بیس‌کت یکی از روش‌های پیشنهادی است.
  • برق ناخن هم چسباندگی خوبی ایجاد می‌کند.
  • روش دیگر چسباندن ناخن مصنوعی بدون چسب ناخن استفاده از چسب‌های دوطرفه است.

انواع ناخن‌های مصنوعی

  • ناخن مصنوعی اکریلیک
  • ناخن‌های خورشیدی
  • ابریشمی
  • ژله‌ای
  • و سایر موارد

ناخن مصنوعی با طرح اکریلیک

این روزها این نوع ناخن مصنوعی محبوبیت‌ زیادی در بین افراد پیدا کرده است. اگر جز کسانی هستید که زمان انجام کار خانه با شکستگی ناخن دست مواجه می‌شوید، بهتر است از ناخن مصنوعی با طرح اکریلیک استفاده کنید؛ چراکه این نوع ناخن مصنوعی بسیار محکم است و شکنندگی کمتری دارد. این ناخن از پلیمر، اکریلیک مایع و پودری و مونومر تشکیل شده است.

پیشنهاد می‌شود که تاپ کات ناخن چیست؟ برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

نحوه چسباندن ناخن مصنوعی بدون چسب ناخن

ناخن‌های خورشیدی

یکی دیگر از انواع ناخن‌های مصنوعی، ناخن‌های خورشیدی است. ناخن‌های سولار جنس بسیار محکمی دارند و از نظر ظاهر به مانیکور شبیه هستند.

محاسبه قیمت خدمات ناخن در منزل

ناخن مصنوعی ابریشم

مواد تشکیل‌دهنده این نوع ناخن مصنوعی از کاغذ، فایبرگلاس و ابریشم است و به نسبت 2 مدل قبلی، شکننده‌تر است. البته مهم‌ترین ویژگی ناخن مصنوعی ابریشم این است که به ناخن طبیعی شباهت زیادی دارد. این نوع ناخن مناسب افرادی است که تمایل دارند ناخن‌های دستشان، طبیعی به نظر برسد.

پیشنهاد می‌شود که اشتباه رایج در پدیکور ناخن و مانیکور را انجام ندهید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

ناخن ژله‌ای

اگرچه ناخن ژله‌ای شباهت زیادی به ناخن‌های طبیعی دارد، اما به‌راحتی نمی‌شکنند. جنس ناخن از ژله سخت است و وقتی در معرض دستگاه اشعه UV قرار می‌گیرد، خشک می‌شود و جدا کردن آن از ناخن طبیعی سخت است. با این که ناخن ژله‌ای ماندگاری بالاتری دارد و در دستگاه خشک می‌شود اما با این حال محبوبیت زیادی در بین ناخن‌کارها و افراد دارد.ناخن مصنوعی

چه زمانی از ناخن مصنوعی استفاده کنیم؟

اگر ناخن‌های دستتان شکننده یا کوتاه هستند و می‌خواهید زیبایی ناخن‌های خود را در مراسم یا موقعیتی دوچندان کنید یا نواقص و عیب‌های ناخن خود را بپوشانید و اعتماد به نفس خودتان را بالا ببرید، می‌توانید از ناخن‌های مصنوعی استفاده کنید.

در کنار کنده شدن‌های پی‌در‌پی ناخن مصنوعی با چسب، گاهی اوقات دیده می‌شود که افراد به چسب ناخن حساسیت دارند. در این شرایط بهتر است از راه‌های دیگری برای چسباندن ناخن مصنوعی استفاده کنید.

روش‌های خانگی چسباندن ناخن مصنوعی بدون چسب ناخن

همیشه چسباندن ناخن مصنوعی دردسر‌های زیادی داشته است؛ خصوصا اگر چسب از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد. همین علت باعث شده تا امروزه بیشتر افراد تمایل داشته باشند از روش‌های دیگری برای چسباندن ناخن مصنوعی روی ناخن خود استفاده کنند. در ادامه درباره ۳ روش ساده و خانگی صحبت می‌کنیم. با شناخت این روش‌ها دیگر نیازی به حضور شخص یا ناخن‌‌کار ندارید و خودتان می‌توانید به‌تنهایی و در کوتاه‌ترین زمان زیبایی ناخن‌های خود را چند برابر کنید.

  • چسباندن ناخن مصنوعی با چسب دوطرفه
  • چسباندن ناخن مصنوعی با لاک شفاف
  • استفاده از بیس‌کت و چسب سفید

 چسباندن ناخن مصنوعی با چسب‌های دوطرفه

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای چسباندن ناخن مصنوعی بدون چسب ناخن، استفاده از چسب‌های دوطرفه است. با این روش دیگر نیازی به آرایشگاه و ناخن‌ کار ندارید؛ بلکه تنها نیاز است مراحل ذیل را انجام دهید:

1. مرتب‌ کردن ناخن‌های دست خود

قبل از این که ناخن‌های مصنوعی را روی ناخن خود بچسبانید، نیاز است ابتدا دست خود را بشویید و با حوله تمیز خشک کنید. سپس از پنبه آغشته به پاک‌کننده لاک ناخن برای پاک کردن لاک قدیمی، گردوخاک و کثیفی ناخن‌ها استفاده کنید. به هیچ عنوان استفاده از استون برای تمیز کردن ناخن توصیه نمی‌شود.سوهان کشیدن ناخن

2. برش چسب دو طرفه به اندازه مناسب

نوار چسب دوطرفه به‌صورت رول در بازار موجود است و شما می‌توانید آن را تهیه کنید. سپس باید نوار چسب را کوتاه کنید تا هم‌اندازه ناخن‌هایتان شود. برای بریدن رول چسب به قیچی نیاز دارید. اگرچه اندازه ناخن‌های شما یکسان نیست اما بهتر است همه را به یک اندازه برش بزنید. توجه داشته باشید نیازی نیست چسب را به اندازه تمام ناخن‌های دست خود ببرید؛ بلکه تنها باید اندازه تمام نوارها با یکدیگر یکسان باشد.

بهترین کار این است که زمان بریدن، ۲ لایه نوار چسب را به هم بچسبانید و به‌عنوان مثال روی انگشت شصتتان بگذارید. سپس از جای مشخص برش بزنید. این‌طوری همزمان 2 چسب برای دو انگشتتان بریده‌اید.چسباندن ناخن مصنوعی

3. قرار دادن نوار چسب روی ناخن

در این مرحله باید یک طرف روکش چسب دو طرفه (قسمت پشتی نوار) را جدا کنید و آن را روی ناخن طبیعی خود قرار داده و فشار دهید تا بچسبد. بهتر است برای اطمینان از چسبیدن، با یکی از انگشت‌های دیگر دست خود، روی نوار بکشید تا کاملا صاف شود تا حبابی شکل نگیرد یا زمان چسبیدن تا نخورد. در غیر اینصورت بهتر است از روی رول چسب، تیکه جدیدی را برش بزنید و از آن برای چسباندن روی ناخن استفاده کنید.چسباندن ناخن مصنوعی بدون چسب ناخن

4. چسباندن ناخن مصنوعی

حالا سمت دیگر روکش چسب را جدا کنید و ناخن مصنوعی را با دقت روی آن قرار دهید. کمی فشار دهید تا چسب به‌صورت کامل به ناخن مصنوعی بچسبد و هوای محبوس‌شده خارج شود. در این روش نیازی نیست منتظر بمانید خشک شود؛ چراکه در لحظه این اتفاق میفتد.

5. قرار دادن ناخن مصنوعی برای تمام انگشتان

همین مراحل را به ترتیب برای سایر ناخن‌های دستتان نیز انجام دهید. تنها نکته مهم این است که زمان چسباندن ناخن باید کمی ناخن را فشار دهید تا هوای محبوس‌شده به‌صورت کامل خارج شود و ناخن کاملا در جای خود بچسبد.نگهداری از ناخن مصنوعی

6. جدا کردن نوار از ناخن

برای جدا کردن ناخن مصنوعی با چسب دوطرفه نیازی به نگرانی نیست. فقط باید ناخن مصنوعی را به‌آرامی از روی نوار جدا کرده و سپس نوارها را هم بکنید. این کار آسیبی به ناخن‌های طبیعی شما وارد نخواهد کرد.

  • نکته: زمان انجام کار حتی‌الامکان نوار چسب را لمس نکنید و مواظب باشید قسمتی از آن تا نشود.

چسباندن ناخن مصنوعی با لاک شفاف

یکی دیگر از روش‌های چسباندن ناخن مصنوعی بدون چسب ناخن، استفاده از لاک شفاف است. فکر کنید با این روش دیگر نیاز نیست هر ثانیه چسب ناخن کنار دستتان باشد و ناخن‌های افتاده‌‌شده را یکی به یکی روی ناخن بچسبانید. برای شروع تنها نیاز است این مراحل را انجام دهید:

ضررهای چسب ناخن

1. ناخن‌های خود را تمیز و آماده کنید

ابتدا در اولین قدم نیاز است تا دست خود را با آب و مایع شستشو بشویید. سپس از اسپری دهیدارتور ناخن استفاده کنید. اگر این اسپری را در خانه ندارید، می‌توانید برای از بین بردن کثیفی، چربی و گردوخاک از لاک‌ پاک‌کن‌های غیر استون‌دار استفاده کنید. انجام این کار به‌شدت توصیه می‌شود.

2. پشت ناخن‌های مصنوعی را لاک شفاف بزنید

برای این‌که بتوانید زمان چسباندن ناخن مصنوعی از چسب ناخن استفاده نکنید، باید از از لاک شفاف یا بی‌رنگ برای چسباندن ناخن مصنوعی به طبیعی استفاده کنید. به این منظور بهتر است تا چند بار لاک شفاف را پشت ناخن مصنوعی بزنید.

توصیه می‌شود از لاک‌های رنگی استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است رنگ آن از زیر ناخن مصنوعی مشخص شود. البته می‌توانید بعد از این مرحله یک بار لاک شفاف را مستقیما روی ناخن‌های دست خود بزنید و سپس به سراغ مرحله بعد بروید.

چسباندن ناخن مصنوعی بدون چسب ناخن

3. صبور باشید تا خشک شود

اجازه دهید به مدت ۱۵ تا ۳۰ ثانیه بماند و خشک شود. چسبندگی لاک شفاف باعث می‌شود تا ناخن مصنوعی راحت‌تر بچسبد تا خیس بودن لاک! اگر لاک خیلی ضخیم شده است، بهتر است ضخیم بودن آن را با یک پنبه آغشته به پاک‌کننده صاف کنید.

4. ناخن مصنوعی را بچسبانید

زمانی که لاک چسبنده است، باید ناخن مصنوعی را به مدت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه روی آن قرار داده و کمی فشار دهید تا لاک شفاف به‌صورت کامل خشک شود. سعی کنید دست خود را حرکت ندهید تا ناخن مصنوعی در کمترین زمان روی ناخن طبیعی دست شما بچسبند و جابه‌جا نشوند.انواع ناخن مصنوعی

5. برای سایر ناخن‌ها مراحل را انجام دهید

لاک شفاف را روی تک‌تک ناخن‌ها بزنید و صبر کنید تا کمی خشک شود. پیش از بین رفتن حالت چسبندگی، ناخن مصنوعی را بچسانید تا بعد از یک دقیقه خشک شود.

انجام این مراحل شاید کمی خسته‌کننده باشد اما ارزش دارد!

6. ناخن مصنوعی را از ناخن جدا کنید

برای جدا کردن ناخن مصنوعی از روی ناخن به لاک پاک‌کن نیاز دارید. ابتدا یک ظرف بردارید و کمی‌ پاک‌کننده لاک ناخن را در آن بریزید. سپس ناخن‌های دست خود را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه درون آن قرار دهید تا خیس شود.

بعد از انجام این کار خواهید دید که ناخن‌ها به‌سادگی جدا می‌شوند. بهتر است در این زمان فشاری به ناخن‌های دست خود وارد نکنید؛ چون ممکن است ناخن‌های طبیعی شما آسیب ببینند.

استفاده از چسب سفید و بیس‌کت

آخرین روش برای چسباندن ناخن مصنوعی بدون چسب ناخن، استفاده از چسب سفید یا بیس‌کت است. برای این‌که با مراحل آشنا شوید، ادامه مطلب را مطالعه کنیدک

  • اولین مرحله، تمیز کردن ناخن با پاک‌کننده لاک است. دستانتان را بشویید و از یک پنبه آغشته به لاک پاک‌کن برای تمیز کردن تمام ناخن‌های دست خود استفاده کنید.
  • برای افزایش طول عمر مانیکور از بیس‌کات شفاف و بی‌رنگ استفاده کنید. استفاده از این لاک مشکلی برای چسباندن ناخن مصنوعی ایجاد نمی‌کند.
  • پیش از اینکه بیس‌کات به‌صورت کامل خشک شود، باید یک لایه چسب سفید نیز روی ناخن‌ها بزنید. سپس از براش دستی کوچک برای یکنواخت کردن و صاف کردن چسب سفید، روی ناخن استفاده کنید. توجه داشته باشید مقدار چسب باید زیاد باشد و کل ناخن شما را بپوشاند.

چسباندن ناخن مصنوعی بدون چسب ناخن

 

برای راحتی کار می‌توانید چسب را درون یک ظرف کوچک یا نعلبکی بریزید و سپس آن را با یک براش به‌صورت یک لایه یکنواخت روی ناخن پخش کنید.

  • ناخن مصنوعی را روی چسب سفید فشار دهید و سپس حداقل یک دقیقه نگه‌دارید تا بچسبد. حالا حدود ۳۰ ثانیه تا ۶۰ ثانیه آن را به‌آرامی فشار دهید تا در همین حالت خشک شود.
  • ۵ دقیقه منتظر بمانید تا ناخن‌هایتان کاملا خشک شوند. تا زمانی که اطمینان پیدا نکردید ناخن خشک‌شده بهتر است انگشتان دستتان در تماس با آب نباشد تا خیس نشوند.
  • برای پاک کردن هم مثل همیشه به لاک پاک‌کن نیاز دارید. مقدار کمی از لاک پاک‌کن را در ظرفی بریزد و حدود ۱۰ دقیقه انگشت‌های دست خود را درون ظرف بگذارید. سپس خواهید دید که ناخن مصنوعی به‌راحتی از روی ناخن‌هایتان جدا می‌شود.

اعزام ناخن کار ماهر به منزل شما!

چگونگی مراقبت ناخن مصنوعی بدون چسب ناخن

ناخن مصنوعی از مواد مختلفی ساخته می‌شود پس به مراقبت خاصی نیاز خواهند داشت. نکاتی وجود دارد که برای محافظت از انواع ناخن های مصنوعی مفید است که شامل موارد زیر است:

  • از رطوبت دوری کنید: در صورت امکان از خیس شدن دست خودداری کنید. هنگام شستن دست ها، انگشتان و ناخن های خود را به خصوص در ناحیه کوتیکول کاملا خشک کنید. به این ترتیب شما به حفظ چسبندگی آن‌ها کمک خواهید کرد.
  • کرم مرطوب کننده دست بزنید: حداقل یک بار در روز این کار را انجام دهید، اما به یاد داشته باشید که بعد از آن ناخن‌ها را خشک نگه دارید.
  • روغن طبیعی بزنید: قبل از رفتن به رختخواب، این روغن را به تمام سطح ناخن بمالید تا سختی و همچنین درخشندگی آن افزایش یابد.
  • ناخن های آسیب دیده: به یاد داشته باشید که ناخن مصنوعی آسیب دیده همیشه باید برداشته و ترمیم شود.

منبع

پیشنهاد متخصص ناخن کار

پیشنهاد متخصص ناخن کار

ناخن کارهای حرفه‌ای آچاره این سوال را که چگونه ناخن مصنوعی را بدون چسب بچسبانیم؟ را پاسخ داده‌اند. برق ناخن از ساده‌ترین روش‌هاست که پیشنهاد می‌شود استفاده شود اما به زیبایی و استحکام کاشت ناخن نخواهد بود.
4.4/5 - (26 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا