تاثیر اپیلاسیون بر رشد مو

زیبایی و سلامتاپیلاسیون

اپیلاسیون در حال کلی و در معنای وسیع خود به موزدایی یا از بین بردن موهای بدن تعبیر میشود. اما در اکثر موارد وقتی می گوییم اپیلاسیون منظورمان از این واژه فرانسوی از ریشه کندن موها بصورت فیزیکی با استفاده از موم و وکس است. این کار در خانه و یا در سالن های زیبایی ارائه می شود. خدمات اپیلاسیون در خانه یکی از خدمات مختلف آچاره است که می توانید اطلاعات مناسبی درباره آن کسب کنید و بخوانید. در این نوشته میخواهیم مشخصا درباره تاثیر اپیلاسیون بر رشد موها و راه های کاهش رشد مو بعد از اپیلاسیون صحبت کنیم و سعی کنیم با این روش ها تا جای ممکن این کار دردناک را کمتر انجام دهیم!

اپلاسیون هم مثل های لایت و دیگر روش های لایت مو یا شینیون یکی از خدمات مختلفی است که شما می توانید از آچاره در منزل خودتان دریافت کنید.

تاثیر عواملی بجز اپیلاسیون بر رشد مو:

ابتدا نگاهی بیاندازیم به عواملی که مستقل از اپیلاسیون بر رشد موهای ما تاثیر دارند. رشد موهای زاید هم به طور کلی تابعی از رشد بقیه موهاست. در نتیجه عواملی که بر رشد موی سر ما اثر می گذارند عمدتا بر رشد موهای زاید که با اپیلاسیون میخواهیم انها را از بین ببریم هم اثر دارند.

تاثیر ژن بر رشد مو:

به طور کلی برخی ادمها پر مواند برخی کم مو. برخی رشد مویشان زیاد است برخی کم. بعضی ها مویشان ضخیم است بعضی ها نازک. این بصورت ارثی و ژنتیک تعیین می شود و خیلی کاری از دست کسی بر نمی آید. شاید به جرات گفت تاثیر ژن بر رشد مو به تنهایی بیشتر است از سایر عوامل مانند تاثیر اپیلاسیون بر رشد مو.

تاثیر آب و هوا بر رشد مو:

یکی دیگر از عواملی که بر رشد موهای ما اثر می گذارد و ربطی به اپیلاسیون ندارد آب و هواست. به طور کلی در مناطقی که آب و هوای گرم و مرطوب دارند رشد موها بیشتر است. در واقع اگر دقت کنیم این همان مناطقی است که رشد گیاهان نیز در آن بیشتر است. یعنی موهای ما هم شبیه گیاهان رشد می کنند و جنگلی میشویم!

تاثیر تغذیه بر رشد مو:

این مورد را هم فکر می کنم از بچگی همه ما می‌دانستیم. سوتغذیه باعث ریزش مو می شود و تغذیه مناسب باعث میشود موهای ما به خوبی رشد کنند. هر چه مواد غذایی سرشار از ویتامین مانند میوه ها، سبزیجات و مغزها بیشتر در رژیم غذایی ما باشند رشد موهای ما هم بهتر می شود.

اما نکته اینجاست: همان قدر که رشد موهای سر معمولا برای ما مطلوب است و دلمان میخواهد موهایمان زود بلند شود و از ریزشش ناراحت می شویم، همان قدر نیز از رویش موهای زاید خوشمان نمی آید و دلمان میخواهد این موها دیرتر بلند شوند یا اصلا بلند نشوند. اما رسم دنیا این است که هر گلی خار داشته باشد و هر چیز خوبی عوارض ناگواری هم داشته باشد. در این مورد نیز ویتامین ها اگرچه به رشد و تقویت موی سر کمک می کنند اما باعث افزایش رشد موهای زاید نیز می شوند. طبیعتا هیچ ادم عاقلی به شما توصیه نمیکند که برای جلوگیری از رشد موهای زاید ویتامین ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید!

حالا ببینیم چه کار می توان کرد که بدون اینکه موهای سرمان بریزد سعی کنیم رشد موهای زاید را کم  کنیم.

برای اپیلاسیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

تاثیر اپیلاسیون بر رشد مو های زاید:

اثر اپیلاسیون بر رشد موهای زاید مانند یک چاقوی دولبه است. اگر خوب انجام شود باعث میشود که در دراز مدت موهای زاید:

  1.  نازکتر شوند
  2. رشدشان کمتر شود
  3. به تدریج کلا از بین بروند.

برای این کار لازم است که از مواد مرغوب استفاده کنید. نوع مومی که به کار می رود مهم است. همین طور مهارت فردی که اپیلاسیون شما را انجام می دهد نیز در کاهش عوارض، درد و رشد موهای زاید اثر می گذارد.

4 پیشنهاد برای کاهش رشد موهای زاید بعد از اپیلاسیون

با جستجو در اینترنت به 4 راه حل خانگی برای کاهش رشد موهای زاید می رسیم. با این راه حل ها می توان فاصله زمانی بین دفعات اپیلاسیون را بیشتر کرد و کمتر درد کشید. سایت نمناک به خوبی در باره روش های کاهش رشد موهای زاید بعد از اپیلاسیون توضیح داده است که ما هم در اینجا به اختصار به ان اشاره می کنیم:

1- لایه برداری از پوست:

منظور از لایه برداری خیلی چیز عجیب و غریبی نیست. همین کیسه کشیدن سنتی و معمول یکی از روش های مناسب برای لایه برداری است. اگر هفته ای یک بار این کار را انجام دهیم سلول های مرده روی پوست پاکسازی می شوند. هم کیفیت پوستمان بهتر میشود و هم با باز شدن منافذ پوست و رفع موانع، رشد زیرپوستی موها بسیار کم می شود. در نتیجه دفعه بعد که اپیلاسیون می روید کار بهتر انجام می شود و موها بهتر کنده می شوند.

2- بعد از اپیلاسیون از روغن های گیاهی استفاده کنید:

روغن بابونه

روغن بابونه هم برای درمان برخی بیماری های پوستی مفید است. هم باعث می شود که سرعت رشد موها کمتر شود و در کاهش رشد موهای زاید موثر است. روغن مریم گلی نیز هم برای کاهش التهاب پوست بعد از اپیلاسیون مفید است و هم مانند روغن بابونه رشد موها را کند می کند. در این روش برخلاف روش مصرف ویتامین که یا به رشد همه موها کمک می کند یا باعث ریزش همه موها می شود، ما می توانیم روغن ها را به صورت موضعی بر پوست بمالیم تا رشد موها صرفا در ان قسمت هایی که می خواهیم کم شود.

3- از آب لیموی تازه غافل نشوید:

خواص آب لیموی تازه

آبلیموی تازه هم از آن خوراکی هاییست که تقریبا برای همه چی مفیدند. آبلیمو ترش را با نمک مخلوط کنید و 2-3 شب بعد از اپیلاسیون در مواضعی که اپیلاسیون کرده اید بمالید.

4- خمیر ماست و زردچوبه بعد از اپیلاسیون:

ماست و زردچوبه

2-3 قاشق زردچوبه داخل یک کاسه ماست بریزید و مخلوط کنید تا یک خمیر یکنواخت به دست بیاید. به مدت حدودا یک هفته بعد از اپیلاسیون این خمیر را نیز می توانید به قسمتهایی از بدن که میخواهید رشد مویشان کم شود بمالید.

این روش ها عمدتا کم هزینه و بی دردسر هستند و در هر خانه ای می توان انجام داد. امیدواریم این روشها و توضیحات درباره تاثیر اپیلاسیون بر رشد مو برای شما نیز مفید واقع شوند.

اپیلاسیون در خانه با آچاره:

در پایان یک بار دیگر یادآوری می کنیم که اگر حوصله سالن رفتن ندارید یا نمی خواهید درگیر ترافیک و جای پارک شوید یا در محیطی باشید که ارتباط با بقیه زیاد است و احتمال انتقال ویروس بالاست، می توانید برای اپیلاسیون از خدمات آچاره استفاده کنید تا متخصصان برای اپیلاسیون به خانه شما بیایند.

ثبت سفارش در آچاره رایگان است. بعد از ثبت سفارش چند متخصص برای کار شما اعلام آمادگی می کنند، شما می توانید نظرات دیگران درباره آنها و امتیازاتی که از کارهای قبلیشان کسب کرده اند را ببینید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. درباره جزییات هم قبل از انجام کار می توانید و لطفا تلفنی با متخصص هماهنگ نمایید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.
به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا