تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

بررسی علت روشن نشدن کولر گازی و تعمیر آن

سرمایش و گرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

تصور کنید در یک روز گرم تابستانی کلید کولر گازی خود را روشن می‌کنید اما کولر گازی شما کار نمی‌کند! حتی فکر کردن به آن هم عذاب‌آور است. کولر گازی در تابستان یکی از وسایل بسیار ضروری برای منازل به شمار می‌آید و اطمینان از سلامتی این لوازم خانگی بسیار ضروری است. در این مقاله ابتدا به بررسی علل شایع روشن نشدن کولرگازی فارغ از برند و نام آنها می‌پردازیم و در ادامه نیز برخی مشکلاتی که در برندهای رایج کولر گازی در ایران بیشتر دیده می‌شوند خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

علت‌های رایج روشن نشدن کولر گازی

بررسی علت روشن نشدن کولر گازی

1. خرابی ترموستات

کولر گازی شما به یکباره از کار افتاده است. با مشاهده این وضعیت احتمالاً سریعاً به تعمیرکار زنگ می‌زنید، اما صبر کنید. آیا ترموستات خود را بررسی کرده‌اید؟

ترموستات شما راه ارتباطی شما با کولر گازی است. بنابراین، اگر ترموستات به‌درستی کار نکند، هیچ راه ارتباطی با کولر گازی شما ندارد. ابتدا به صفحه نمایش روی ترموستات خود نگاه کنید. اگر ترموستات خاموش است یا ترموستات شما یک صفحه نمایش خالی را نشان می‌دهد، سعی کنید آن را روشن کنید. اگر ترموستات روشن نمی‌شود، ممکن است عمر باتری‌ها تمام شده باشد. باتری‌های ترموستات را حتماً تعویض کنید. اگر هنوز ترموستات شما روشن نمی‌شود، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشید. از یک تعمیرکار حرفه‌ای بخواهید که ترموستات شما را بررسی کند.

خرابی ترموستات علت روشن نشدن کولر گازی

2. گرفتگی فیلترهای هوای کولر گازی

آخرین باری که فیلترهای هوای کولر گازی خود را تمیز کردید را به خاطر دارید؟

گرفتگی فیلترهای هوا یک مشکل بزرگ است زیرا کولر گازی شما ممکن است به دلیل کثیف بودن فیلترها نتواند به درستی کار کند. مهم نیست که چه نوع کولر گازی دارید، تمیز کردن فیلترهای کولر گازی ضروری است!

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

وظیفه فیلترها اطمینان از گردش مناسب هوا است. کثیفی زیاد این فیلترها و پر شدن آنها با ذرات آشغال می‌تواند باعث مسدود کردن جریان هوا شود. در این حالت، سیستم شما باید برای خنک کردن خانه شما سخت‌تر کار کند و در یک دوره زمانی می‌تواند از کار بیفتد. فیلترهای هوای کثیف همچنین می‌توانند قسمت‌های بیرونی کولر گازی شما را منجمد کنند، که مانع از کارکرد سیستم شما می‌شود و در برخی موارد دلیل روشن نشدن کولر گازی شما نیز همین امر است. عجیب است، اما این اتفاق گاهی پیش می‌آید.

مطلب پیشنهادی نگهداری از کولر گازی در زمستان

واحد داخلی کولر گازی شما دارای کویل اواپراتور است و واحد خارجی حاوی کمپرسور است. خط مبرد بین این دو جزء است. وقتی جریان هوا محدود باشد، هوای گرم داخل فضای منزل شما به مبرد نمی‌رسد. سپس مبرد آنقدر سرد می‌شود که هر گونه رطوبت روی کویل‌ها یخ می‌زند. برای رفع این مشکل با یک تعمیرکار باتجربه کولرگازی تماس بگیرید یا می‌توانید فیلترها را خودتان تمیز کنید. یخ روی کویل‌ها ذوب می‌شود، بنابراین مطمئن شوید که آب را به درستی جمع کنید. پس از تمیز کردن فیلترها و قبل از روشن کردن کولر گازی، اجازه دهید فیلترها کاملا خشک شوند.

3. قطع کننده مدار

یک مشکل رایج خاموش شدن کولر گازی کلید قطع کننده مدار است. گاهی اوقات، هنگامی که از تعداد زیادی لوازم خانگی به طور همزمان استفاده می‌کنید، باعث بروز مشکل در کلید قطع کننده مدار می‌شود. برای رفع این مشکل تابلو برق خود را پیدا کنید و کلید کولر گازی را بررسی کنید. اگر در موقعیت «خاموش» است، به سادگی آن را «روشن» کنید.

اگر بعد از چندین بار روشن کردن قطع کننده مدار دوباره فیوز قطع شد، سعی نکنید دوباره آن را روشن کنید. به دلایلی مدار دارای بار بیش از حد است و روشن شدن آن ممکن است باعث آتش‌سوزی الکتریکی شود. در عوض، فوراً با یک برقکار تماس بگیرید.

علت روشن نشدن کولر گازی چیست

4. بررسی مسیر تخلیه کولر گازی

دستگاه کولر گازی شما نه تنها خانه شما را خنک می‌کند، بلکه رطوبت هوا را نیز از بین می‌برد. اما، این رطوبت کجا می‌رود؟ در ظرف تخلیه، که در زیر کویل‌های اواپراتور واحد داخلی قرار دارد، جمع آوری می‌شود، سپس به خط تخلیه میعانات که به بیرون هدایت می‌شود، جریان می‌یابد. (آبریزی کولر گازی: علت چکه کردن آب از کولر گازی)

بدون تمیز کردن منظم ظرف تخلیه، به خصوص در مناطق با رطوبت بالا، ممکن است مسدود شود. تابه تخلیه دارای یک زهکش ثانویه برای جلوگیری از گرفتگی ظرف است. اما اگر هر دوی آنها پر باشند، سوئیچ شناور را فعال می‌کند که جریان متناوب را خاموش می‌کند. این یک مکانیسم ایمنی است که از نشتی بیش از حد در محیط منزل جلوگیری می‌کند و از آسیب به دستگاه کولر گازی جلوگیری می‌کند. بنابراین، کولر گازی شما تا زمانی که ظرف تمیز نشود و سوئیچ شناور پایین نیاید روشن نمی‌شود.

مطلب پیشنهادی دیفراست کولر گازی یا برفک‌زدایی

5. خازن کولر گازی عامل روشن نشدن کولر گازی

خازن کولر گازی شما به گرما حساس است. گرمای بیش از حد می‌تواند ناشی از کار زیاد دستگاه کولر گازی شما برای رسیدن به دمای مطلوب باشد. اگر واحد بیرونی شما روی پشت بام نصب شده باشد، احتمالاً در روزهای گرم تابستان قربانی گرمای بیش از حد می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

در روزهای بسیار گرم، از تنظیم پایین‌ترین دما روی ترموستات خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث شود دستگاه بیشتر و با شدت بیشتر کار کند و در نتیجه خازن بیش از حد گرم شود. قطعی برق و نوسانات برق نیز می‌تواند به خازن آسیب جدی وارد کند. برای جلوگیری از آسیب ناشی از نوسانات برق، از یک محافظ برق استفاده کنید.

علت خاموش و روشن شدن کمپرسور کولر گازی

گاهی دیده می‌شود کولر گازی بی دلیل خاموش و روشن می‌شود، حتی زمانی‌که به دمای تنظیم شده بر روی ترموستات هم نرسیده باشد. این پدیده از مشکلات رایج کولرهای گازی است و می‌تواند به دستگاه صدمات جدی را وارد کند. از مشکلات عمده‌ای که باعث چنین مشکلی برای کولر گازی می‌شوند مشکل ترموستات و تمیز نبودن فیلتر هوا است که در بالا به این موارد و نحوه برطرف کردن مشکلات آن اشاره شد.

علت روشن نشدن کولر گازی جنرال

 

1. خرابی کمپرسور کولر گازی جنرال

علاوه بر مشکلات ذکر شده در بالا، در کولر گازی جنرال خراب شدن کمپرسور نیز یکی از دلایل رایج خاموشی این نوع از کولر گازی است. با روشن کردن دکمه کولر گازی، کمپرسور استارت می‌خورد. اگر هنگام روشن کردن کولر، با صدایی شنیدید یا بلافاصله کولر گازی خاموش شد، ممکن است ایراد از کمپرسور کولر گازی باشد. بطور کلی، برای اطمینان از سلامت کمپرسور سه روش وجود دارد: روش اول تست فشار یا کارکرد کمپرسور، روش دوم تست صدا و روش سوم تست سیم پیچ می‌باشد.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

2. علت روشن نشدن کولر گازی ال جی

یکی از شایع‌ترین دلایل روشن نشدن کولر گازی ال جی قطع شدن سیم‌های ارتباطی این دستگاه است. برای پیدا کردن این مشکل باید کلیه اتصالات انشعاب بین ترموستات و کلید فن کولر گازی مورد بررسی و تست قرار گیرد. وجود هرگونه اتصال یا مشکل در این مسیر می‌تواند باعث شود دستگاه کولر گازی ال جی روشن نشود.

3. علت روشن نشدن کولر گازی گری

از مشکلات بارز کولر گازی گری سنسورهای ترموستات می‌باشد. با باز کردن درپوش ترموستات سنسورهای آن قابل مشاهده هستند. گاهی دیده می‌شود سیم پیچی‌های مربوط به ترموستات این نوع از کولرهای گازی از حالت خود خارج شده‌اند. درصورت مشاهده چنین وضعیتی باید نسبت به تعویض ترموستات اقدام نماید چون سنسورها قابل تعمیر نمی‌باشند.

سخن آخر

گاهی در گرمای تابستان بعد از روشن کردن کلید کولر گازی متوجه می‌شویم کولر گازی روشن نمی‌شود. خودتان می‌توانید مشکل را بررسی و در صورت جزئی بودن مشکل نسبت به رفع ایراد اقدام کنیدم. در این مقاله سعی شده است مشکلات رایجی که باعث روشن نشدن کولرهای گازی می‌شوند بررسی و نحوه رفع این مشکلات با زبانی ساده شرح داده شود. اگر پرسشی دارید می‌توانید در بخش نظرات درج کنید تا پاسخگوی شما باشیم.

در این باره بیشتر بخوانید 

20 صدای کولر گازی

تعمیر فن کولر گازی

سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار میکند؟

فیلم آموزش نحوه شستشوی پنل خارجی کولر گازی (کندانسور)

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید