۳ روش رقیق کردن لاک ناخن: [تینر + الکل + آب داغ]

زیبایی و سلامتناخن

لاک‌‌ ناخن با گذشت زمان و با از بین رفتن حلال‌‌های لاک در اثر تبخیر، غلیظ ‌می‌شود و دیگر قابل استفاده نیست؛ اما ‌می‌توان این روند را معکوس کرد و مانع از خشک شدن لاک ناخن شد. با مجله آچاره همراه باشید تا ترفندهای رقیق کردن لاک ناخن را یاد بگیرید و لاک‌های خوش‌رنگ خود را برای مدت طولانی حفظ کنید.

در صورتی که تمایل به استفاده از انواع خدمات ناخن، کاشت و پدیکور دارید، درخواست خود را در بخش خدمات ناخن در منزل ثبت کنید و از خدمات تخصصی با قیمت مناسب بهره ببرید.

3 روش کاربردی رقیق کردن لاک ناخن

روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد؛ اما تنها به بیان سه روش ساده و کاربردی می‌پردازیم که به بافت لاک آسیب نمی‌زنند:

  • رقیق کردن لاک ناخن با تینر ناخن
  • رقیق کردن لاک ناخن با الکل
  • رقیق کردن لاک ناخن با آب داغ

در ادامه هر یک از این روش‌ها را به طور کامل شرح خواهیم داد.

۱. چگونه لاک ناخن را با تینر ناخن رقیق کنیم؟

اصلی‌ترین و بهترین روش برای رقیق کردن و ترمیم لاک‌‌های غلیظ، استفاده از تینر لاک ناخن است. رقیق کننده‌‌های لاک ناخن، مواد شیمیایی حلالی هستند که به لاک ناخن اضافه ‌می‌شوند تا آنها را روان‌تر و صاف‌تر کنند.

لاک‌های ناخن پس از باز شدن معمولاً با گذشت زمان غلیظ‌تر می‌شوند. زیرا آنها از حلال‌‌های فرار ساخته شده‌اند که به‌راحتی در معرض هوا تبخیر شده و مقداری از مایعات خود را از دست ‌می‌دهند و در نتیجه غلیظ‌تر ‌می‌شوند.

رقیق کردن لاک ناخن

نکته مهمی‌که باید بدانید این است که تینر‌‌های مختلفی برای لاک ژل‌‌ها و لاک‌‌های معمولی وجود دارد؛ بنابراین بهتر است قبل از استفاده، مواد تشکیل دهنده لاک و تینر را چک کنید و مطمئن شوید که استفاده از کدام نوع تینر برای لاک شما مناسب است.

با اضافه کردن تدریجی چند قطره از تینر به لاک و تکان دادن آن، ‌می‌توانید لاک خود را رقیق کنید. خوشبختانه بیشتر رقیق کننده‌‌های لاک ناخن طوری ساخته شده‌اند که بر روی رنگ لاک تأثیر چندانی نمی‌گذارند.

فقط یادتان باشد که نباید لاک را با شدت تکان دهید؛ چون اینکار باعث می‌شود حباب‌هایی در آن ایجاد شود و یکدستی لاک از بین برود.

استعلام هزینه خدمات ناخن، کاشت و پدیکور

مطلب پیشنهادی:بهترین راه پاک کردن لاک از روی فرش

۲. چگونه لاک ناخن را با استفاده از الکل رقیق کنیم؟

یکی از بهترین گزینه‌‌ها برای رقیق کردن لاک ناخن، افزودن مقداری ایزوپروپیل الکل به آن است. برای این کار ‌می‌توانید از الکل استفاده کنید و 2 قطره ایزوپروپیل الکل را به لاک خود اضافه کنید  و سپس به تکان دادن لاک ادامه دهید.

در مرحله بعد، پولیش لاک را بررسی کنید تا ببینید آیا لاک به اندازه دلخواه رقیق شده یا نه. اگر به اندازه کافی رقیق نشده بود، ‌می‌توانید الکل بیشتری اضافه کنید و دوباره آن را تکان دهید.

استون ریختن در لاک ناخن

در نهایت، هنگا‌می‌که لاک شما قوام مناسبی پیدا کرد، اجازه دهید 20 دقیقه به حال خود بماند و بعد از آن استفاده نمایید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی:اشتباه رایج در پدیکور 

الکل چگونه لاک ناخن را رقیق ‌می‌کند؟

دو حلالی که با استفاده از آنها ‌می‌توان لاک ناخن را رقیق کرد عبارتند از ایزوپروپیل الکل و اتیل استات. هر دو ماده، جز ترکیب اصلی اکثر لاک‌‌ها ‌هستند؛ بنابراین با افزودن چند قطره الکل به لاک ‌می‌توانید مقداری از الکل از بین رفته را جایگزین کنید.

نکته مهم در مورد ایزوپروپیل الکل این است که حلالی بسیار شبیه به اتیل استات است.در واقع به دو دلیل بالاست‌‌ که با افزودن الکل به‌عنوان یک رقیق کننده به لاک ناخن، ‌می‌توانیم لاکی روان‌تر و رقیق‌تر داشته باشیم.

برخی لاک‌‌ها که با سطح بالایی از الکل و اتیل استات ساخته شده‌اند، به خوبی با الکل ترکیب ‌می‌شوند. این در حالی است که برخی دیگر به الکل واکنش خوبی نشان نمی‌دهند و حتی ممکن است با افزودن الکل، برای همیشه خشک ‌شوند یا رنگ آنها تا حدودی زیاد از بین رفته و کدر شوند.

استفاده از الکل برای رقیق کردن پولیش‌‌ها ‌می‌تواند نتایج بسیار متفاوتی به همراه داشته باشد؛ بنابراین اگر قصد استفاده از الکل برای رقیق کردن لاک خود را دارید، با احتیاط عمل کنید.

۳. چگونه لاک ناخن را با آب داغ رقیق کنیم؟

برای روان‌تر کردن موقت لاک خود ‌می‌توانید از آب داغ استفاده کنید. هرگز شیشه لاک خود را نزدیک شعله قرار ندهید زیرا لاک‌‌ها از مواد شیمیایی قابل اشتعال ساخته شده‌اند. در عوض، ‌می‌توانید دستورالعمل‌‌های زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا باید لاک خود را تکان دهید.
  • سپس بطری لاک ناخن را در داخل ظرفی حاوی آب گرم قرار دهید. اجازه دهید برای چند دقیقه در آب بماند.
  • گرما به روان‌تر شدن لاک کمک خواهد کرد.
  • در این حالت و با استراحت دادن به آن، هرگونه حباب هوا که از تکان دادن پولیش به سمت بالا ایجاد شده، از بین ‌می‌رود.

چگونه لاک ناخن را با آب داغ رقیق کنیم؟

اطمینان حاصل کنید که آب خیلی داغ نیست، آب بسیار داغ یا در حال جوش ممکن است باعث ترک خوردن و شکستن شیشه لاک ناخن شود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

چگونه لاک ناخن را نگهداری کنیم؟

واقعیت این است که شرایط نگهداری از لاک ناخن در دوام و ماندگاری و همچنین حفظ رنگ و درخشندگی آن بسیار موثر است. اگر شما لاک ناخن خود را در شرایط نامناسبی نگهداری کنید، حتی بهترین و باکیفیت‌ترین برندها هم به سرعت خراب و غیرقابل‌استفاده خواهند شد.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای نگهداری لاک ناخن به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • هرگز لاک ناخن را در یخچال و فریزر نگهداری نکنید. سرما و دمای پایین قوام لاک و رنگ آن را تغییر می‌دهد. علاوه بر این ممکن است شیشه لاک بر اثر سرمای شدید ترک بخورد و بشکند.
  • هیچ گاه لاک خود را در مکان‌های گرم و مرطوب مانند حمام نگهداری نکنید. رطوبت و گرما هم مانند سرمای شدید، تاثیر منفی روی غلظت و ساختار لاک دارد.
  • همیشه شیشه لاک ناخن را به صورت عمودی در مکانی مناسب نگه دارید. اگر شیشه به صورت افقی قرار بگیرد، سرریز شدن لاک به سمت درب شیشه، موجب سفت شدن درب آن می‌شود و حتی ممکن است در مجاورت مستقیم هوا قرار بگیرد و فاسد شود.
  • بهترین دما برای نگهداری لاک ناخن، دمای اتاق است.
  • توجه داشته باشید که شیشه لاک زیر تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرد.

 ثبت سفارش خدمات ناخن، کاشت و پدیکور

نتیجه‌گیری

در این مطلب با سه روش رقیق کردن لاک غلیظ آشنا شدیم. البته ذکر این نکته ضروری است که استفاده از آب گرم یک راه‌حل بسیار کوتاه مدت است و خیلی مؤثر نیست؛ بنابراین توصیه ‌می‌کنیم برای رقیق کردن لاک ناخن و کسب بهترین نتیجه، از رقیق کننده‌‌های لاک ناخن استفاده کنید.

منبع: https://nailie.com

توصیه خانم فائزه خوش‌نیا متخصص خدمات ناخن:

توصیه خانم فائزه خوش‌نیا متخصص خدمات ناخن:

مواظب تاریخ انقضاء لاک ناخن باشید!

لاک ناخن هم مانند سایر محصولات آرایشی و بهداشتی دارای تاریخ انقضاء است و ماندگاری آن دائمی نیست. همیشه به تاریخ انقضاء محصول دقت داشته باشید؛ اما در نظر بگیرید که شرایط نگهداری نامناسب ممکن است زودتر از منقضی شدن تاریخ مصرف، لاک را فاسد کند. لازم است برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری قارچ ناخن و سایر مشکلات پوستی، قبل از استفاده از لاک ناخن، لاک را بو کنید و به قوام و رنگ آن توجه کنید. هرگونه بوی ناخوشایند مانند بوی کپک تا بوی زننده شیمیایی و تکه تکه شدن بافت لاک، نشان از فاسد شدن آن است و نباید از آن محصول استفاده کنید.

4.7/5 - (114 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا