تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

طرز کار و نقشه سیم کشی ترموستات سه فیش

لوازم خانگییخچال و فریزر

از ترموستات سه فیش در یخچال‌ها و برخی وسایل خانگی استفاده می‌شود و اغلب امکان تنظیم دما را در سیستم‌های سرمایشی ایجاد می‌کند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعاتی درباره ترموستات‌های سه فیش و نحوه کار آن‌ها کسب کنید.

ترموستات سه فیش

در یخچال‌ها سوئیچی به صورت کلید متحرک وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان میزان سرما در یخچال را کنترل کرد، که این کلید بخشی از سیستم ترموستات است. در ادامه با ما همراه باشید تا راهنمایی کاملی درباره طرز کار و نقشه سیم کشی ترموستات سه فیش، که به ‌طور عمده در سیستم یخچال‌ها استفاده می‌شود، به شما ارائه دهیم. در واقع ترموستات یکی از اتصالات بسیار ساده است که در هر یخچال و کولر گازی دیده می‌شود و از نظر اتصال سیم کشی و دما، دارای نمونه‌های مختلفی است. ترموستات سه فیش نیز از انواع نمونه‌های ترموستات است که اغلب می‌توان در فریزر و یخچال‌ها آن را مشاهده کرد و دارای ساز و کاری مؤثر بر عملکرد سیستم سرمایشی است و امکان تنظیم دمای داخل یخچال را برای کاربران ایجاد می‌کند.

ترموستات سه فیش

ساختار ترموستات سه فیش

در ساختار ترموستات سه فیش می‌توان لوله نازکی را مشاهده کنید که ساختاری شبیه سیم دارد؛ در واقع در این لوله سیم مانند، جریان گازی وجود دارد که پس از رسیدن به دمای مورد نیاز در آن، ترموستات متوقف می‌شود. این نمونه ترموستات‌ها را می‌توان در تنظیم دمای یخچال، فریزر، ویترین‌های فریزری، ویترین نوشیدنی و… مشاهده کرد.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

مطالعه بیشتر: تست ترموستات یخچال

وظیفه ترموستات سه فیش

ترموستات‌ها را می‌توان در هر دستگاهی که تنظیم دما در آن‌ها وجود دارد، یافت و به‌طور عمده در یخچال و فریزر به‌عنوان سنسور دما استفاده می‌شوند. ترموستات‌های سه فیش برای افزایش دما در اوپراتور چرخه یخ‌زدایی را با ذوب شدن یخ‌ها تشخیص داده و متوقف می‌شوند. وظیفه ترموستات را می‌توان تنظیم دمای موردنیاز در سیستم‌های سرمایشی بیان کرد. گاهی اوقات ممکن است در یخچال برفک و یخ‌های زیادی را مشاهده کنیم؛ این موارد می‌تواند نشان ‌دهنده عدم کارکرد صحیح ترموستات باشد.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

طرز کار ترموستات‌های سه فیش

ترموستات سه فیش شامل کندانسور، کمپرسور، اواپراتور و دستگاه اندازه‌گیری بوده و سیستم خنک‌کننده را کنترل می‌کند. درواقع ترموستات مانند دریچه‌ای عمل می‌کند که با توجه به دما، باز یا بسته می‌شود؛ این سیستم اتصال موتور را از رادیاتور، تا زمانی که دمای معینی برسد قطع می‌کند. عملکرد ترموستات سه فیش در یخچال‌ها را می‌توان به این صورت بیان کرده که، هنگامی‌که سیستم محدود سیم پیچی را طی کرد، کمپرسور را خاموش می‌کند. درواقع دو نوع ترموستات برای اتصال وجود دارد؛ یکی از آن‌ها برای سیستم اصلی و دیگری برای خروجی کمپرسور کاربرد دارد. همچنین در برخی از کلیدهای ترموستات، اتصال اصلی یا مشترک با دو منبع وجود دارد که یکی از آن‌ها برای تغذیه و دیگری برای نور است و در برخی دیگر نیز دو اتصال برای ورودی و نور، و اتصال دیگر برای خروجی یا کمپرسور است. اتصال ترموستات به فیش به ‌صورت سری انجام می‌شود و در این اتصال بین کمپرسور و منبع، جریان القایی وجود دارد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیر یخچال فریزر در محل


نقشه سیم کشی ترموستات‌های سه فیش

در ترموستات‌های سه فیش، یک سیم تغذیه به PTC و دیگری به ترموستات می‌رود و سیم دوم به کمپرسور متصل می‌شود. برای درک بهتر طرز کار ترموستات سه فیش، در ادامه می‌توانید نقشه سیم کشی ترموستات سه فیش را به‌صورت واضح مشاهده کنید:

ترموستات سه فیش

تعویض ترموستات سه فیش

اگر قصد جایگزینی و تعویض ترموستات سه فیش را دارید، پیدا کردن نمونه‌ی مطابق با ویژگی‌های ترموستات قبلی از موارد مهمی است که باید به آن توجه کنید. ترموستات جدید باید تا حد امکان ویژگی‌های مشابهی با ترموستات اولیه داشته باشد، اما تطابق دقیق و یکسان شاید امکان‌پذیر نباشد، به‌ عنوان مثال ممکن است طول لوله در ترموستات‌ها متفاوت باشد و یا نمونه‌های مختلف سوئیچینگ متفاوتی داشته باشد. از این ‌رو نکته مهم در هنگام تعویض ترموستات تطابق عملکرد دو ترموستات با یکدیگر است تا سیستم سرمایشی شما، به‌درستی کارکرده و دمای موردنیاز را تنظیم کند.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

تعویض ترموستات می‌تواند در رفع مشکلاتی ازجمله گرمای بیش ‌از حد یخچال، گرمای بیش‌ازحد محفظه فریزر، سرمای بیش ‌از حد یخچال و هرگونه اختلالاتی در رابطه با تنظیم دمای سیستم‌های سرمایشی مؤثر باشد. همچنین برای تعویض ترموستات‌های سه فیش لازم است که نمونه‌های باکیفیت و بادوام را که توسط سازنده‌های معتبر، برای کارکرد طولانی آزمایش شده‌اند تهیه کنید تا عملکرد مطلوب و رضایت‌بخشی از آن‌ها دریافت کنید.

بیشتر بخوانید : ترموستات‌ خانگی چیست و چگونه کار می‌کند؟

کلام آخر

در این مقاله سعی داشتیم به‌عنوان طرز کار و نقشه سیم کشی ترموستات سه فیش بپردازیم. امیدواریم در انتها اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار گرفته باشد. درصورتی‌که به اطلاعات بیشتری در این ‌باره نیاز دارید می‌توانید با متخصصان باتجربه آچاره در این زمینه در ارتباط باشید. اگر سوالی دارید کافی است در بخش نظزات مطرح کنید و پاسخ خود را دریافت کنید.

برای ثبت سفارش تعمیر انواع یخچال در اصفهان هم اکنون می توانید اقدام کنید.

4/5 - (4 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. با سلام این همه گفتی ولی جان کلام رانگفتی سه سیم هستش آرت و دو سیم دیگر به رنگهای قهوه‌ای و مشکی در ترموستات دانفوس سیم مشکی به کدام پایه وصل می شود و سیم قهوه ای به کدام پایه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید