تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت روشن نشدن فریزر بلومبرگ و راهکارهای حل مشکل

لوازم خانگییخچال و فریزر

یکی از بزرگترین مشکلاتی که ممکن است، برای یک وسیله برقی، مانند فریزر پیش بیاید، روشن نشدن آن است. اما این موضوع در اکثر موارد به‌سادگی قابل حل است. ممکن است روشن نشدن به‌گونه‌ای باشد که حتی چراغ یخچال نیز روشن نشود یا چراغ یخچال روشن و برق رسانی انجام شده اما موتور یخچال روشن نشود. با توجه به این موضوع، پیدا کردن علت اصلی روشن نشدن فریزر گام اصلی در جهت تعمیر یخچال فریزر شما است. با این مقدمه در ادامه به بررسی مهم‌ترین دلایل روشن نشدن فریزر بلومبرگ می‌پردازیم.

علت روشن نشدن فریزر بلومبرگ (Bloomberg)

1. اختلال در تأمین برق فریزر

گاهی اوقات علت روشن نشدن فریزر بسیار ساده است، اختلال در تأمین برق فریزر. در این صورت باید به قسمت‌هایی مانند، ایراد در کابل یا سیم برق یخچال، ایراد در پریز برق و ایراد در کنتور برق یا پریدن فیوز شک و عملکرد دقیق آنها را بررسی کنید.

اختلال در عملکرد هر یک از اینها ممکن است، باعث روشن نشدن فریزر شود. ممکن است کابل یا سیم برق یخچال به‌علت کشیده شدن یا پوسیدگی، از قسمتی قطع شده باشد و یا به‌درستی در داخل پریز فشار داده نشده باشد. پریزی که یخچال به آن متصل است را با فازمتر و یا وسیله برقی مانند سشوار امتحان کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. به سراغ کنتور برق و جعبه فیوزها بروید و بررسی کنید که همه چیز وصل بوده و اتصالی نداشته باشید یا فیوز نپریده یا نسوخته باشد.

اختلال در تأمین برق فریزر

2. مختل شدن عملکرد رله استارت، خازن یا اورلود

همانطور که می‌دانید، برق تامین کننده اصلی یخچال فریزر است. کمبود برق و نرسیدن آن به قسمت‌های مختلف فریزر، ممکن است باعث روشن نشدن آن شود. در این شرایط قطعاتی چون رله استارت و خازن‌های کمپرسور می‌بایست بررسی شوند. همچنین اورلود کمپرسور نیز باید بررسی شود. ممکن است ایراد در برد دستگاه نیز باشد.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

اگر در هنگام روشن شدن و استارت موتور، صدای کلیک مانند به گوش می‌رسد و یخچال روشن نمی‌شود، علت روشن نشدن موتور یخچال را باید در خرابی رله استارت یا خازن بررسی نمود. اگر یخچال نتواند استارت بزند، باید رله و خازن را بررسی و در صورت لزوم تعویض نمود. اما اگر استارت می‌زند ولی کمپرسور بلافاصله خاموش می‌شود، به معنای خرابی و ایراد در موتور یخچال است.

روشن نشدن فریزر بلومبرگ

3. خراب شدن برد الکتریکی

برد الکتریکی قلب یخچال فریزر است که که وظیفه کنترل تمامی بخش‌ها و قطعات را بر عهده دارد. برد یخچال بر اثر نفوذ آب و رطوبت، فشار و نیرو در اثر ضربه، افزایش دما و حرارت و یا نوسان برق امکان خرابی دارد. ممکن است تنها آی سی یا فیوز یا خازن موجود بر روی برد ایراد داشته و سوخته باشد و با تعویض آنها و تعمیر برد مشکل روشن نشدن یخچال برطرف شود. در برخی مواقع نیز تعمیر برد امکان نداشته و تنها تعویض برد الکترونیکی می‌تواند مشکل را برطرف نماید.

4. نقص در عملکرد کمپرسور

از آنجایی که نقص در عملکرد کمپرسور، رایج‌ترین دلیل روشن نشدن فریزر است. بهتر است، از سلامت عملکرد کمپرسور مطمئن شوید. یکی از واضح‌ترین مشکلاتی که ممکن است، خراب شدن کمپرسور برای شما ایجاد کند، روشن و خاموش شدن فریزر است. گاهی نیز ممکن است، فریزر یکباره خاموش شود و دیگر روشن نشود.

در این شرایط، سعی کنید، در گام اول، از سلامت کمپرسور مطمئن شوید و در گام بعدی، سراغ دیگر قطعات بروید. اگر از نقص در عملکرد کمپرسور مطمئن شدید، می‌توانید این موضوع را با متخصصان این زمینه مطرح کنید و از آنها بخواهید که عملکرد فریزر را به دقت بررسی کنند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

5. قطع شدن سیم کشی داخلی فریزر

یکی از دلایل روشن نشدن فریزر، ایراد در سیم کشی داخلی است. از این رو، ممکن است اتصالات قطعات مهم همچون کمپرسور نیز شل شده یا قطع شده باشد و مشکل از جانب آنها باشد. این مشکل احتمال وقوع کمی دارد و در صورتی که مشکل روشن نشدن یخچال شما به موارد قبلی مرتبط نباشد، احتمالاً از سیم کشی یخچال شماست که باید تنها توسط تعمیرکار متخصص بازرسی شود چرا که به‌سادگی قابل تشخیص و برطرف شدن است.قطع شدن سیم کشی داخلی فریزر

6. خرابی تایمر دیفراست

پس از اینکه فریزر برای مدت مشخصی عمل سرد کردن را انجام داد و فضای داخل را خنک کرد، ممکن است، برای ذوب برفک‌های روی کویل‌های اواپراتور اتومات کرده و خاموش می‌شود. در این مدت هیتر دیفراست فعال شده و کار می‌کند. قطعه‌ای که وظیفه تعیین زمان خاموش شدن موتور و روشن شدن هیتر را بر عهده دارد، تایمر دیفراست است. علت روشن نشدن کمپرسور یخچال می‌تواند خرابی تایمر دیفراست باشد که به خاموش نشدن هیتر و تمام نشدن سیکل دیفراست می‌انجامد.

مطالعه بیشتر: راهنمای کامل ریست یخچال بلومبرگ

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

بعد از جابه‌جایی ممکن است فریزر روشن نشود!

از آنجایی که یخچال و فریزر از وسایلی هستند که سال‌های زیادی از آنها استفاده می‌کنید، ممکن است بعد از هر جا به جایی اختلالی در عملکرد آنها ایجاد شود. توجه داشته باشید، هیچگاه بعد از جا به جایی به‌سرعت، فریزر را به برق نزنید. در هنگام جابجایی و خارج شدن یخچال از حالت عمودی, امکان دارد روغن موتور وارد سیکل گازی شده و با روشن کردن یخچال, روغن در سیکل گازی حرکت کرده و منجر به خرابی یا سوختن موتور شود. بنابراین پس از جابجایی, فریزر را پس از ۴ تا ۶ ساعت روشن کنید.

فریزر روشن نشود

راهکارهای عملی برای جلوگیری از خاموش شدن فریزر بلومبرگ

در این مقاله به بررسی مهم‌ترین دلایل روشن نشدن فریزر بلومبرگ پرداختیم. یخچال فریزر یکی از مهم‌ترین وسائل برقی خانه است که لازم است روش‌های مراقبت و نگهداری از آن را در بررسی عملکرد کمپرسور در بازه‌های زمانی مشخص، جلوگیری از نشت گاز، تمیز کردن لوله‌های کندانسور و بررسی مداوم عملکرد برد اصلی یخچال فریزر بیاموزید.

سعی کنید، به آرامی، یخچال و فریزر را جا به جا کنید که آسیب جدی به عملکرد آن وارد نشود. با رعایت نکاتی که به آنها اشاره شد با مشکلاتی مانند روشن نشدن یخچال فریزر بلومبرگ مواجه نخواهید شد.

بیشتر بخوانید : راهنمای جامع رله استارت یخچال

4.2/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا