نحوه تعمیر صندلی های چرمی ماشین به سه روش

خودروسرویس و نگهداری

اگر در صندلی چرمی خودروتان سوراخ، پارگی یا ترکی دیده شود، احتمالا به این فکر می‌کنید که لازم است کل روکش را عوض کنید یا این مسئله قابل تعمیر است. در صورتی که آسیب صندلی زیاد باشد، بهتر است تعویضش کنید و دردسر تعمیر به‌ خود ندهید. اما اگر مقدار کوچکی آسیب دیده، تعمیر گزینه‌ی خوب و مقرون به‌صرفه‌ای است. همانطور که پیش‌تر درباره‌ی راه‌های از بین بردن خراش‌های بدنه ماشین در منزل صحبت کردیم. در ادامه این مقاله نیز به سه روش مختلف به شما تعمیر صندلی های چرمی ماشین را خواهیم گفت. در انتها اگر سوالی برایتان باقی ماند، در قسمت نظرات مطرح بفرمایید.

روش اول: تعمیر صندلی های چرمی ماشین با کیت تعمیر

یک کیت با رنگی که به چرم خودروتان بخورد تهیه کنید. بهتر است از کیتی استفاده کنید که کارخانه سازنده خودروتان تولید کرده است. در غیر این صورت، می‌توانید چند رنگ را ترکیب کنید تا به رنگ مورد نظر برسید.

در این مرحله، برای تعمیر صندلی های چرمی ماشین، اول صندلی را با مقدار خیلی کمی صابون و یک کهنه نم‌دار تمیز کنید. هر تکه آشغال و گرد و غباری که روی چرم صندلی و لای درزهای آن نفوذ کرده را پاک کنید. 

تعمیر خرابی های چرم صندلی

اگر از لبه‌های پارگی نخ‌هایی آویزان مانده، آن ها را بچینید تا پارگی ظاهر یکدستی پیدا کند. بعد تکه‌ای پارچه‌ی زیر کار، از درز رد کنید و زیر پارگی قرار دهید. بعد به لبه‌هایش چسب بریزید تا لبه‌های پارچه بچسبند. سپس زمان دهید تا خشک بشود. 

تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

ماده‌ی چرم پُر کن را بردارید و با کمک کاردک، روی پارگی بمالید تا کامل پر شود. این کار را باید با صبر و لایه‌لایه انجام دهید چون پیش از زدن هر لایه، باید لایه‌ی قبلی خشک شود. وقتی کامل خشک شد، از یک سنباده نرم کمک بگیرید تا اضافات آن را پاک کنید و صندلی، سطح یک‌دستی پیدا کند. بعد با کمک یک کهنه‌ی تمیز، صندلی را پاک کنید تا ذراتی که بر اثر سنباده‌کشی به‌وجود آمده‌اند، از بین بروند. 

سنباده کشی با سنباده نرم

در این مرحله باید سراغ رنگ زدن بروید. می‌توانید با کمک یک تکه کهنه تمیز رنگ را روی پارگی بکشید. چند بار این کار را انجام دهید. و به هر لایه فرصت دهید تا خوب خشک شود. رنگ زدن را تا جایی ادامه دهید که پارگی همرنگ بقیه قسمت‌های چرم شود.

در انتها با کمک سیلانت چرم و یک دستمال تمیز، محدوده را ببندید و محکم کنید. این‌طوری رنگ خرد نمی‌شود و نمی‌ریزد. پیش از آن که روی صندلی بنشینید، صبر کنید تا کامل خشک شود.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

روش دوم: تعمیر صندلی های چرمی ماشین با وصله

تکه‌ای چرم که همرنگ و هم‌جنس چرم صندلی‌تان است پیدا کنید. اگر واقعا پیدا نشد، از جنسی دیگر که رنگ و بافتی شبیه صندلی خودتان دارد استفاده کنید. سپس لبه‌های چرم را به‌خوبی ببرید تا صاف شود. دقت کنید تکه‌ای که انتخاب می‌کنید بزرگتر از پارگی صندلی باشد تا پارگی را به‌خوبی پوشش دهد. بهتر است قیچی‌ای که استفاده می‌کنید تیز باشد.

لبه های چرم را ببرید

از تکه‌ای پارچه موم‌دار استفاده کنید و پارگی را ببندید. پارچه‌های موم‌دار در اندازه‌های مختلف در بازار موجود هستند. حواستان باشد پارچه اندکی بزرگ‌تر از پارگی باشد. وقتی پارچه را روی پارگی چسباندید، آن را از لبه‌ها هل دهید و داخل چرم بفرستید.


خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیر خودرو در محل


چسب مخصوص چرم را بردارید و وصله‌ای که از قبل آماده کرده بودید را روی کار بگذارید و ببندید. سپس اجازه دهید خشک شود. اگر دستورالعمل روی چسب را نگاه کنید، مدت زمانی که  برای خشک شدن چسب لازم است را متوجه می‌شوید. 

تعمیر خرابی صندلی های ماشین

روش سوم: استفاده از چرم مایع

در این روش تعمیر صندلی‌ های چرمی ماشین، برای تهیه چرم مایعی که دقیقا همرنگ روکش صندلی‌تان باشد، می‌توانید تکه‌ای اضافه از صندلی را ببرید و برای فروشنده بفرستید تا همان رنگ را به شما بدهد. همیشه زیر صندلی مقداری چرم اضافه موجود است. 

اگر با چرم مایع آشنایی ندارید، باید گفت که این ماده، از چسب ساخته شده و در رنگ‌های متفاوتی توزیع می‌شود. پیش از استفاده از چرم مایع روی صندلی، مثداری از آن را روی تکه چرم بلااستفاده‌ای بزنید و اگر همرنگ روکش صندلی بود، از آن استفاده کنید. در ابتدای راه، با دستمالی تمیز اطراف محدوده‌ای که پاره شده است را تمیز کنید. با الکل ایزوپروپیل، بخش‌هایی از چرم را که احتمال می‌دهید خوب تمیز نشده‌است، پاک کنید. پیش از رفتن به مرحله بعد، از خشک بودن صندلی اطمینان حاصل کنید. چرم مایع را با کمی آب ترکیب کنید. ترکیب را روی تکه‌ای اسفنج یا اسکاچ نرم ریخته و روی پارگی صندلی بکشید. بعد از این که صندلی خشک شد، مجددا این کار را تکرار کنید تا رنگ استقامت بیشتری پیدا کند.

تعمیر صندلی های چرمی ماشین

توصیه می‌کنیم بعد از این که قسمت مخدوش ترمیم شد، یک دست دیگر از ترکیب چرم مایع و آب را با اسفنج روی کل صندلی بکشید تا تمام سطح یکدست شود. این‌طوری اصلا مشخص نمی‌شود که صندلی ترمیم شده و مثل روز اولش می‌شود.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

در پایان هم روی کار از کاندیشنر چرم استفاده کنید که دیگر چرم ترک نخورد. می‌توانید با تکه‌ای پارچه نرم، کاندیشنر را روی چرم بکشید. اجازه دهید تا به‌خوبی خشک شود.

خرابی های چرم ماشین را چگونه از بین ببریم

چگونه از خرابی صندلی های چرمی ماشین پیشگیری کنیم؟

  1. از آفتاب‌گیر استفاده کنید. نور خورشید وقتی به‌طور مستقیم به روکش چرمی بتابد، به‌مرور زمان به آن آسیب می‌رساند. با استفاده از آفتابگیر در تمام پنجره‌ّای ماشین، میزان تماس خورشید با صندلی‌ها کم شده و اتفاقی برای روکش‌ها نخواهد افتاد.
  2. از کاندیشنر به‌طور منظم استفاده کنید. وقتی که چرم خشک شود، ترک می‌خورد و خراب می‌شود. بهتر است سالی دو بار از ماده‌ی کاندیشنر که مانند حفاظ چرم عمل می‌کند، استفاده کنید و روی سطح چرم بکشید.
  3. ابزار تیز با چرم تماس نداشته باشند. حواستان به کلیدها، چاقو، و دیگر ابزاری که تیز هستند باشد. این ابزار را پیش از نشستن روی صندلی از جیبتان خارج کنید وگرنه حتما به چرم آسیب می‌زنند.

بیشتر بخوانید : آموزش کامل و نکات شارژ مجدد گاز کولر ماشین

جمع‌بندی

صندلی‌های چرمی به‌مراتب نسبت به صندلی‌های پارچه‌ای مراقبت‌های بیشتری را می‌طلبند. با این سه روشی که ذکر شد، می‌توانید اقدام به تعمیر صندلی های چرمی ماشین خود کنید. اما اگر خودتان نتوانستید و تمایل داشتید که این کار را متخصصین خودرو انجام دهند، می‌توانید از تعمیرکاران آچاره کمک بگیرید. برای ثبت سفارش خود، می‌توانید به سایت آچاره مراجعه فرمایید. 

منیع: +

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید