تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

آموزش 5 روش نحوه پاک کردن شیشه دودی ماشین

خودروسرویس و نگهداری

شیشه‌های دودی خودرو مزایای شگفت‌انگیز زیادی دارد. آنها پرتوهای فرابنفش بیشتری را نسبت به شیشه‌های معمولی ماشین فیلتر می‌کنند؛ با این حال گاهی لازم است آن‌ها را پاک کنید یا حتی از شیشه بکنید. در این مطلب سعی می‌کنیم نحوه پاک کردن شیشه دودی ماشین را شرح دهیم تا در صورت لزوم بتوانید به راحتی برچسب دودی را از شیشه جدا کنید.

اگر برای نصب یا در خصوص نحوه پاک کردن شیشه دودی ماشین نیاز به خدمات تخصصی دارید، درخواست خود را در بخش نصب شیشه دودی ماشین در محل ثبت کنید و با کارشناسان ممتاز آچاره مشورت نمایید.

نکات کلیدی

  • برای تعویض برچسب دودی شیشه ماشین، ابتدا باید برچسب قدیمی را از روی شیشه جدا کنید.
  • برای کندن برچسب شیشه دودی می‌توانید از سشوار یا بخارشو استفاده کنید.
  • اگر هیچ یک از روش‌ها مؤثر واقع نشد می‌توانید از الکل صنعتی برای از بین بردن برچسب دودی خودرو استفاده کنید.
  • می‌توانید برچسب شیشه دودی را با لاک پاک کن، پاک کننده‌های چسب یا مخلوط آب و مایع ظرفشویی تمیز کنید.

شیشه دودی برای ماشین چه مزایایی دارد؟

شیشه‌های دودی به جلوگیری از گرمای خودرو در روزهای گرم تابستان کمک می‌کنند. حتی می‌توانید با چسباندن برچسب شیشه دودی از شیشه‌های شکسته محافظت کنید.

شما با تنظیم و نگهداری منظم از موتور ماشین خود مراقبت می‌کنید؛ اما آیا به محافظت از شیشه‌های ماشین خود فکر کرده‌اید؟

برچسب شیشه دودی صرفا برای زیبایی ماشین طراحی نشده و مزایای عملکردی زیادی برای محافظت از شما و وسیله نقلیه شما ارائه می‌دهد. در این قسمت مقاله درباره مزایای دودی کردن شیشه ماشین صحبت خواهیم کرد.

نحوه پاك كردن شيشه دودي ماشين

1. شیشه دودی از محو شدن لوازم داخلی خودرو جلوگیری می‌کند

ماشین شما دارایی ارزشمندی است که می‌خواهید چندین سال از آن استفاده کنید. نصب حرفه‌ای شیشه دودی روی شیشه ماشین شما راه‌حل عالی برای محافظت از سرمایه شما است. شیشه دودی محافظت مداوم از تابش آفتاب را فراهم می‌کند و مانع تغییر رنگ لوازم داخلی خودرو می‌شود.
تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

2. شیشه دودی اشعه‌های مضر UV خورشید را مسدود می‌کند

چسباندن شیشه دودی می‌تواند تا 99 درصد از اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید را که علت پیری و سرطان پوست هستند مسدود کند. حتی برچسب شفاف یا رنگ روشن هم محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه می‌دهد و می‌تواند اشعه‌های مضر UVA و UVB را مسدود کند.

3. شیشه دودی خودرو به دفع گرمای خورشیدی کمک می‌کند

بسته به درجه تیرگی، شیشه دودی خودرو می‌تواند بین 35 تا 65 درصد از گرمای خورشیدی که در خودرو ایجاد می‌شود را مهار کند.

4. شیشه دودی حریم خصوصی و امنیت بهتری را فراهم می‌کند

شیشه دودی خودرو سطحی از حریم خصوصی را برای شما و مسافرانتان در حین حرکت در جاده فراهم می‌کند. زمانی که می‌خواهید از وسیله‌نقلیه خود و کسانی که با شما سفر می‌کنند محافظت کنید می‌تواند به آرامش شما کمک کند.

نحوه پاک کردن شیشه دودی ماشین

بعد از آشنایی با مزایای شیشه دودی برای خودرو و سرنشینان، حالا به این موضوع می‌پردازیم که برای کندن برچسب شیشه دودی چه کاری باید انجام دهیم.

کندن برچسب شیشه دودی

اگر برچسب دودی پنجره‌های ماشین شما کهنه شده و می‌خواهید آن‌ها را تعویض کنید باید با نحوه پاک کردن شیشه دودی ماشین آشنا باشید. برای جدا کردن برچسب شیشه دودی اتومبیل به وسایل زیر نیاز دارید. بهتر است آن‌ها را از قبل تهیه کنید.

  • کاتر
  • آب
  • پارچه تمیز
  • الکل صنعتی
  • سطل کوچک
  • مایع ظرفشویی
  • سشوار
  • دستمال کاغذی

در ادامه روش کندن شیشه دودی قدیمی ماشین را با وسایل بالا توضیح می‌دهیم.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

1. از سشوار استفاده کنید

اگر به دنبال راهی سریع و آسان برای کندن برچسب شیشه دودی هستید، استفاده از سشوار قطعا بهترین راه‌حل است. برای کندن شیشه دودی با سشوار کافیست سشوار را روی بالاترین حالت قرار دهید و برای چند دقیقه آن را روی برچسب نگه دارید.

زمانی که برچسب نرم شد کاتر یا جسم تیزی را به لبه وارد کنید تا کنده شود. از حوله تمیز برای پاک کردن چسب روی شیشه ماشین استفاده کنید. در نهایت بعد از کنده شدن برچسب از پنجره، شیشه را با محلول تمیز کننده ماشین بشویید.

کندن شیشه دودی با سشوار

2. از مایع شوینده و روزنامه استفاده کنید

یکی دیگر از روش‌های مفید نحوه پاک کردن شیشه دودی ماشین، استفاده از مایع شوینده و روزنامه است. برای شروع باید مخلوط مایع در آب گرم درست کنید. مخلوط را روی تمام شیشه ماشین خود بمالید و آنها را با روزنامه بپوشانید تا کاغذ در مخلوط خیس بخورد.

هر زمان که کاغذ از بیرون خشک شد روی آن را با آب و مایع بیشتری اسپری کنید. بعد از چند ساعت، از لیسه غیر فلزی برای خراش دادن روزنامه استفاده کنید. می‌بینید که برچسب دودی هم در این فرآیند کنده می‌شود.

اگر مقداری از برچسب باقی ماند مراحل را دوباره تکرار کنید. بهتر است این روش کندن برچسب از روی شیشه ماشین را در روز روشن انجام دهید چون گرمای خورشید کار شما را آسان‌تر می‌کند.

3. از تیغ یا چاقوی تیز استفاده کنید

این روش موثر نحوه پاک کردن شیشه دودی ماشین باید با احتیاط انجام شود. برای شروع لبه برچسب را با تیغ برش دهید. شیشه‌های ماشین را با مخلوط آب و مایع ظرفشویی اسپری کنید. بعد از اولین برش با تیغ یا چاقو لبه‌های برچسب به طور کامل کنده می‌شود.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

لبه را با دستان خود بکشید و برچسب را به راحتی از شیشه جدا کنید. اگر مقداری از برچسب دودی هنوز روی شیشه ماشین چسبیده مراحل را تکرار کنید.

روش کندن شیشه دودی قدیمی

4. نحوه پاك كردن شيشه دودي ماشين با بخار

یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای جدا کردن برچسب دودی از روی شیشه، استفاده از بخارشوی است. برای این کار بخار را روی شیشه اسپری کنید و همزمان برچسب را به آرامی پایین بکشید. اگر این کار را به آرامی انجام دهید حتی چسبی که بعد از کندن برچسب روی پنجره‌ها مانده هم جدا می‌شود!

شاید لازم باشد این روش نحوه پاک کردن شیشه دودی ماشین را چندین بار تکرار کنید تا تمام برچسب دودی کنده شود. فقط مراقب باشید زیاده روی نکنید چون ممکن است به شیشه آسیب برسانید. زمانی که برچسب را جدا کردید می‌توانید شیشه را با آب و مایع ظرفشویی تمیز کنید تا چسب باقی مانده پاک شود.

5. کندن برچسب شیشه دودی با استفاده از الکل صنعتی

اگر با انجام مراحل بالا نتوانستید برچسب شیشه دودی را کامل جدا کنید می‌توانید از الکل صنعتی استفاده کنید. دستمالی را به الکل صنعتی آغشته کنید و روی قسمت‌های چسبناک بمالید. کمی صبر کنید و سپس با کاتر برچسب باقیمانده روی شیشه را پاک نمایید.

با انجام مراحل بالا هیچ اثری از برچسب روی شیشه دودی خودرو باقی نمی‌ماند. حالا می‌توانید در صورت نیاز برچسب جدید را روی شیشه دودی ماشین بچسبانید.

جمع‌بندی

حالا که با نحوه پاک کردن شیشه دودی ماشین آشنا شدید می‌توانید به راحتی از شر برچسب‌های قدیمی خلاص شوید و برچسب جدید را جایگزین کنید. برای کندن برچسب شیشه دودی می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید.

یکی از ساده‌ترین روش‌ها استفاده از سشوار و حرارت دهی برچسب است. از کاتر یا چاقوی تیز هم می‌توانید استفاده کنید فقط باید مراقب دستان خود باشید. اگر در نهایت هیچ روشی مؤثر نبود الکل صنعتی به عنوان روش موثر نحوه پاک کردن شیشه دودی ماشین امتحان کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا