نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان سه‌ بعدی روشی خاص برای بازسازی منزل

تعمیرات ساختمانساختماننقاشی ساختمان

حتماً برای شما پیش آمده که در خیابان با نقاشی‌هایی روبرو شوید که به خاطر داشتن بعد، شما را به خطای دید بیندازد و فکر کنید با صحنه‌ای واقعی روبرو هستید. نقاشی سه بعدی، با خطای دیدی که تولید می‌کند، زیبایی منحصر به فردی به محیط اضافه می‌کند. حالا تصور کنید که دیوارهای خانۀ شما، به صورت سه بعدی رنگ‌آمیزی شده است! نقاشی ساختمان سه‌ بعدی، با طرح‌هایی متنوع و گوناگون از طبیعت، احجام، فضا و…می‌تواند باعث ایجاد حسی از آرامش و شکوه در منزل شما شود و جلوۀ خاصی به دیوارهای خانه ببخشد.

هنر سه بعدی، با عمق‌بخشی به فضاهای دوبعدی، صحنه‌هایی سرشار از زندگی ایجاد می‌کند. اساس کار نقاشی خانه سه بعدی، اصل پرسپکتیو است. پرسپکتیو، با ایجاد خطای دید، باعث می‌شود که چشم ما، تصاویر دو بعدی را به شکل احجام و فرم‌های سه بعدی ببیند.

ویژگی‌های نقاشی ساختمان سه بعدی

نقاشی ساختمان سه بعدی در ایران از 20 سال پیش، به شکل جدی مورد توجه قرار گرفت. در زمانی که پای طرح‌های مختلف معماری به خانه‌ها باز شد، نقاشی 3D، به عنوان یکی از نمونه‌های جذاب و البته سخت، شروع به پیاده‌سازی شد.

نقاشی سه بعدی از مهم‌ترین طرح‌های جدیدی است که در خانه‌ها به کار می‌رود و ارتباط نزدیکی با بخش‌های مختلف هنر برقرار می‌کند. اجرای نقاشی ساختمان سه بعدی، به دلیل پیچیدگی‌ و ظرافت‌ها، دقت ویژه‌ای می‌طلبد. چند ویژگی مهم نقاشی سه بعدی که بایستی به هنگام طراحی و اجرا به آن توجه کرد بدین شرح است:

  • ضرورت نیاز به استفاده از رنگ‌های مخصوص برای جلوه‌گر شدن بیشتر طرح سه بعدی
  • توصیه به استفاده از رنگ‌های مولتی‌کالر، لاتکس و آکریلیک به جای رنگ‌های روغنی
  • استفاده از طرح‌های رنگ متمایز تیره و روشن برای بخشیدن بعد به نقاشی
  • نیاز به افراد باتجربه و آموزش‌دیده برای انجام طرح

آموزش نقاشی ساختمان سه بعدی

اجرای نقاشی ساختمان سه بعدی چون الگوی متفاوتی با دیگر طرح‌ها دارد نیاز به وسایل خاصی دارد. پیستولۀ مخصوص سه بعدی یکی از مهم‌ترین وسایل ضروری این سبک نقاشی ساختمان است. برای انجام طرح، همچنین به شابلون‌های خاصی نیاز است که بتوان به کمک آن‌ها، طرح‌ها را بهتر روی دیوار پیاده‌سازی کرد. غلطک سه بعدی نیز یکی از مهم‌ترین ضروریات این روش نقاشی ساختمان است.

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان

-‌ آماده‌کردن دیوار

ابتدا سطح دیوار را صاف و مسطح کنید. برای این کار، به یک بار سمباده‌زنی کامل دیوار نیازمندید. اگر بعد از این مرحله، دیوار هنوز دارای ناهمواری و سطوح برجسته بود، توصیه می‌شود که آن را بتونه‌کاری کنید.

– انتخاب رنگ

رنگ‌های روغنی، انتخاب مناسبی برای نقاشی سه بعدی خانه نیستند. برای آنکه طرح‌های سه بعدی روی دیوار، جلوۀ متمایزی پیدا کنند استفاده از رنگ‌های لاتکس و آکریلیک توصیه می‌شود. این رنگ‌ها به دلیل خشک‌شدن سریع، سرعت و کیفیت کار را هم افزایش می‌دهند.

اجرای نقاشی ساختمان سه‌ بعدی

-‌ انتخاب غلطک سه بعدی

اگر دیوار گچی و آجری شما، سطح وسیعی را به خود اختصاص داده، از غلطک سه بعدی 9 اینچی و در فضاهای کوچک و لای درزها از مدل 7 اینچی آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید چک لیست بازسازی ساختمان

انواع مدل‌های نقاشی 3D منزل

سقف سه بعدی، با چاپ طرح‌های سه بعدی روی پارچه‌های کشسان نسوز ایجاد می‌شوند. یکی از جذاب‌ترین طرح‌های نقاشی سه بعدی سقف، طراحی آسمان مجازی است که می‌تواند به خصوص در بخش‌هایی از خانه مثل اتاق خواب کودک، مورد استفاده قرار گیرد و احساس آرامش و خیال‌انگیزی را برای او ایجاد کند.

بعضی از طرح‌های سه بعدی سقف عبارت‌اند از:

استعلام رایگان قیمت نقاشی ساختمان!

  • آسمان مجازی

نقاشی ساختمان سه‌بعدی - آسمان شب

  • ترکیب سقف و دیوار سه بعدی

  • طراحی سقف سه بعدی با طرح گل و گیاه

مدل نقاشی ساختمان سه‌ بعدی

  • طراحی سقف سه بعدی با یک طرح داستانی

این طرح، عموماً در مکان‌های تاریخی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک نقاشی کلاسیک یا یک طرح از ایده‌پردازان برجسته بر روی سقف منقش می‌شود و مخاطب با هر بار دیدن آن، احساس متفاوتی را تجربه می‌کند.

درخواست نقاشی ساختمان

بیشتر بخوانید آموزش ساخت بتونه

مثل الگوهای نقاشی ساختمان دیگر، پیاده‌سازی طرح سه بعدی، بسته به شرایطی، کیفیت و کارایی بیشتری خواهد داشت. چند ویژگی مهم برای یک طرح بهتر نقاشی ساختمان سه بعدی به قرار زیر است:

  • توجه به نور در قسمتی که طرح سه بعدی در حال پیاده‌سازی است
  • قرار نگرفتن وسایل بزرگ خانه جلوی دیوار سه بعدی (از قرار دادن یخچال و آباژور و وسایل بزرگ جلوی دیوارهایی سه بعدی خودداری کنیم)
  • توجه به طرح‌های مختلف سه بعدی بسته به مکان استفاده (به طور مثال طرح اتاق خواب با طرح پذیرایی بایستی متفاوت باشد)
  • دقت به تناسب رنگ سه بعدی ساختمان با دکوراسیون و معماری داخل خانه
  • سمباده‌‌زدن و بتونه‌کاری دیوار پیش از آغاز فرایند نقاشی برای ایجاد سطحی هموار و یک‌دست.

2.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید