برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم؟

بازسازی و دکوراسیونساختمان

بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم به‌جای خرید خانه جدید، خانه قدیمی خود را بازسازی کنیم؛ اما از آنجا که بازسازی و ایجاد تغییرات اساسی در ساختمان مستلزم صرف هزینه قابل توجهی است، لازم است که قبل از هر اقدامی با کارشناسان این حوزه مشورت کنیم تا ضمن برآورد هزینه‌ها، مشخص شود که برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم؟

یادآور می‌شویم که بازسازی خانه یکی از خدمات پرطرفدار شرکت آچاره است که توسط طراحان و متخصصان ممتاز ارائه می‌شود. مشاوره رایگان، طراحی‌های مدرن و بی‌نظیر و مشاهده نمونه‌کارهای انجام شده و دریافت پیشنهاد از طراحان متعدد، از جمله مزایای این سرویس پردرخواست است. چنانچه به این خدمات نیاز دارید در وبسایت آچاره و صفحه بازسازی ساختمان، سفارش خود را ثبت نمایید.

نکات کلیدی

  • در اولین گام باید تعیین کنید که چه بخش‌هایی از خانه نیاز به مرمت دارند. برای این کار باید ساکنین خانه نیازهای خود و کمبودهای خانه را بررسی کنند.
  • پیش از شروع بازسازی هزینه تقریبی تمام اموری که باید انجام دهید را محاسبه کنید تا در حین بازسازی با مشکل کمبود بودجه روبه‌رو نشوید.
  • اگر تجربه بازسازی ندارید، بهتر است این کار را به متخصصان این حوزه بسپارید تا در هزینه و وقت صرفه‌جویی شود.

منظور از بازسازی ساختمان چیست؟

پیش از آنکه بررسی کنیم که برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم و چگونه ایده بازسازی خانه خود را عملی سازیم، ابتدا بهتر است به اقدامات تخصصی که در بازسازی انجام می‌شود نگاهی داشته باشیم.

اگر بخواهیم جواب این سؤال را در یک کلمه پاسخ دهیم، باید از واژه مرمت استفاده کنیم. برخی افراد به‌دلایل مختلف حاضر به تخریب یا فروش ساختمان قدیمی خود نیستند. دلایلی مانند عادت‌کردن، داشتن خاطرات خوب، نداشتن هزینه‌های مربوطه به آن و غیره می‌تواند افراد را ترغیب به بازسازی ساختمان قدیمی‌شان کنند.

هر اقدامی که در جهت مرمت و افزایش استحکام و همچنین تغییر در کاربری و بخش‌هایی از ساختمان ایجاد شود، زیرمجموعه بازسازی به‌شمار می‌آید. بازسازی دقیقاً مشابه نازک‌کاری است و در هیچ مرحله از آن، سفت‌کاری انجام نمی‌شود.

برای بازسازي خانه از کجا شروع کنیم

تفاوت نوسازی و بازسازی

در بیان مقایسه بین نوسازی و بازسازی باید گفت که، بازسازی به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که باعث افزایش طول عمر خانه می‌شود و در طی آن فرایند، بخش‌هایی از خانه که به تعمیر احتیاج دارند، مورد توجه قرار خواهند گرفت؛ اما در نوسازی به ظواهر بنا بیشتر توجه می‌شود و معمولاً شامل موارد زیر است؛

  • نقاشی دیوارها یا تعویض کاغذدیواری
  • تعویض کفپوش و کف ساختمان با سرامیک، کف‌پوش، پارکت، لمینت، سنگ، موکت، کاشی
  • تعویض شیرآلات سرویس بهداشتی و آشپزخانه
  • تعویض درب، پنجره و غیره

محاسبه رایگان هزینه بازسازی و دکوراسیون ساختمان !

برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم؟

انجام مرمت بنا دارای مراحل ویژه‌ای است که باید قدم‌به‌قدم انجام شوند. اگر این مراحل پشت‌سرهم انجام نشوند، احتمالاً در روند کار، مشکلاتی ایجاد شود. پس با ما همراه باشید تا شما را با این مراحل آشنا کنیم.

1. تعیین قسمت‌هایی که نیاز به بازسازی دارند

در اولین گام باید تعیین کنید که چه بخش‌هایی از خانه نیاز به مرمت دارند. برای این کار باید ساکنین خانه نیازهای خود و کمبودهای خانه را بررسی کنند.

قطعاً برخی از ما علاقه داریم که بخش‌هایی از منزلمان طور دیگری ساخته می‌شدند تا هم کاربردی‌تر و هم جذاب‌تر باشند؛ بنابراین انجام این کار، نیاز به بررسی بخش‌های گوناگون خانه و هم‌فکری ساکنین دارد.

2. آماده‌ کردن چک‌ لیست

در جواب سؤال برای بازسازي خانه از کجا شروع کنیم باید بگویم برای شروع هر کاری به‌ویژه بازسازی بنا ابتدا یک چک‌لیست آماده نمایید. در قدم اول هدف از مرمت خانه خود را به‌طور کامل مشخص کنید.

در تعیین چک‌ لیست تعمیر خانه، به اولویت‌ها و نیازهای تمام ساکنین توجه کنید. در تهیه این چک‌ لیست، طراح‌های موردعلاقه خود را انتخاب و همه شرایط را در نظر بگیرید.

بعد از تصمیم‌گیری صحیح، بهتر است چک‌لیست را طبق راهنما قدم‌به‌قدم آماده کنید. برای مرمت خانه در این مرحله تمامی بخش‌های خانه حتی تأسیسات برق و آب را نیز بررسی کنید و هر جایی که نیاز به تعمیر داشت را یادداشت کنید.

برای بازسازي خانه از کجا شروع کنیم

3. بودجه خود را مشخص کنید

قطعاً بازسازی نسبت به ساختن خانه هزینه کمتری دارد؛ اما بهتر است پیش از اقدام بودجه خود را تعیین کنید. زیرا یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک پروژه مرمت، تعیین بودجه صحیح است.

توجه داشته باشید که پیش از شروع بازسازی هزینه تقریبی تمام اموری که باید انجام دهید را محاسبه کنید تا در حین بازسازی با مشکل کمبود بودجه روبه‌رو نشوید. برای این موضوع می‌توانید از افراد مشغول در حوزه ساخت‌وساز تحقیق کنید.

4. مشورت با افراد متخصص برای مرمت خانه

در این مرحله باید برای اینکه امورات مربوط به مرمت بدون مشکل و با اطمینان پیش برود باید نظر افراد متخصص و حرفه‌ای را در این زمینه جویا شوید، برای این کار می‌توانید از مهندسان، معماران و افراد مشغول در حوزه ساخت‌وساز کمک بگیرید.

تعمیرات و بازسازی ساختمان با تیم آچاره

5. ساختار بنا را بررسی کنید

یک قانون کلی برای مرمت خانه‌ها وجود دارد که پیش از شروع کار باید به آن توجه کنید. پس در پاسخ به سؤال برای بازسازي خانه از کجا شروع کنیم باید بگوییم در ابتدا باید ساختار بنا را نیز بررسی کنید.

این قانون، شامل بررسی فونداسیون، سیستم‌های الکتریکی، کف‌پوش، لوله‌کشی و سقف ساختمان است. البته بررسی این مرحله در بازسازی ویلاها و خانه‌های قدیمی اهمیت بیشتری دارد.

چنانچه یکی از قسمت‌های خانه شما برای بازسازی مشکل دارد، باید از مهندسان و افراد باتجربه مشورت بگیرید.

برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم

انتخاب مجری طرح بازسازی

پس از اینکه هدف از بازسازی، بودجه و ساختار بنا را بررسی و با یک فرد متخصص نیز مشورت کردید، زمان آن فرارسیده تا مرمت را آغاز کنید.

شما برای انجام بازسازی می‌توانید مرمت منزل خود را به یک شرکت متخصص در این حوزه یا پیمانکار بسپارید و اگر تجربه بازسازی ساختمان دارید می‌توانید به کمک استادکار بنا و گچکار و سایر عوامل مرمت خانه را برعهده بگیرید.

به شما توصیه می‌کنیم اگر تجربه بازسازی ندارید، این کار را به متخصصان این حوزه بسپارید، زیرا احتمالاً در هزینه و وقت صرفه‌جویی می‌شود؛ بنابراین چنانچه تصمیم گرفته‌اید مرمت منزل خود را به یک پیمانکار و یا شرکت بسپارید باید قرارداد کتبی ببندید.

برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم

این کار خیال شما را از بابت اجرای دقیق طرح بازسازی، تعهد کاری، تحویل در زمان مقرر راحت می‌کند.

  • همه جزئیات بازسازی به‌صورت کتبی مشخص گردد.
  • متریال و مصالح لازم برای بازسازی در قرارداد به طور دقیق ذکر شود.
  • نوع مصالح و متریال‌ها باید در قرارداد ذکر شوند. اعم از نوع سیمان و گچ، جنس کابینت‌ها، برند شیرآلات و حتی نوع پیچ یا دستگیره‌ها و غیره باید مشخص شوند.
  • تاریخ دقیق شروع کار، زمان تحویل باید مشخص شود.
  •  تاریخ دقیق انجام هر مرحله و مدت‌زمان هر یک، باید به‌صورت واضح مشخص شود؛
    هزینه تمام کالاها، نیروی کار و دیگر هزینه‌ها باید برآورد شود.

در این صورت فرصت هرگونه سوءاستفاده از طرفین گرفته می‌شود و رضایت بیشتری را به ارمغان می‌آورد. شما با انجام مراحل گفته شده، می‌توانید بی‌دردسر صاحب یک‌خانه جذاب شوید.

کلام آخر

بازسازی یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش طول عمر خانه‌های قدیمی به‌حساب می‌آید و افراد زیادی امروزه ترجیح می‌دهند خانه‌های قدیمی خود را بازسازی کنند.

اگر شما هم قصد بازسازی خانه خود را دارید و از خود می‌پرسید برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم؟ بهتر است یک چک لیست از مشکلات ساختمان و نیازهای ساکنین تهیه کنید و با اولویت‌بندی صحیح، نظر مشورتی کارشناسان را نیز جویا شوید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا