تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

شناخت و معرفی بهترین کولر گازی برای مناطق معتدل

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

با توجه به افزایش دما و گرم‌تر شدن هوا، کولر گازی یکی از پرفروش‌ترین لوازم خانگی در چند سال اخیر است. یکی از نکات مهم که در زمان خرید کولر گازی باید به آن دقت کنید، نوع آب و هوایی است که می‌خواهید در آن از کولر گازی استفاده کنید. در این مقاله تصمیم داریم تا معیارهای انتخاب بهترین کولر گازی برای مناطق معتدل را برای شما توضیح دهیم.

مقایسه کولر آبی و گازی برای مناطق معتدل

برای اینکه بدانید چرا استفاده از کولرهای گازی در آب و هوای معتدل به کولرهای آبی ترجیح داده می‌شود، ابتدا مزایای کولر گازی را برمی‌شماریم.

  • اشغال فضای کمتر کولر گازی نسبت به کولر آبی
  • مصرف آب کم کولر گازی نسبت به کولر آبی
  • قدرت پرتاب باد و تولید سرمایش بیشتر
  • توان کولر گازی 2000 وات است در حالی که توان کولر آبی 500 وات است.
  • کولر گازی دارای امکاناتی از جمله کنترل از راه دور و فیلتر تصفیه هوا
  • جلوگیری از ایجاد آلرژی به دلیل تهویه هوا
  • برای مناطق دارای آلودگی هوا استفاده از کولر آبی مناسب و امکان‌پذیر نیست و کولر گازی گزینه مناسب است.
  • کولر آبی مصرف آب بالایی دارد ولی کارآیی آن به اندازه کولر گازی نیست.مقایسه کولر آبی و گازی

نحوه عملکرد کولر گازی

کولر گازی با سیستمی شبیه به سیستم یخچال عمل می‌کند، یعنی با تبدیل کردن گاز به مایع طی فرآیند خاص باعث افزایش فشار و ارسال آن به سیستم می‌شود برای اینکه مایع دوباره به گاز تبدیل شود، گرمای محیط را می‌گیرد و در نتیجه محیط را خنک می‌کند. کولر گازی از چند بخش مختلف مانند کندانسور، سیستم انتقال و در نهایت فن تشکیل شده است که موجب به جریان درآمدن هوا می‌شود.

نکته دیگر دمای کولر گازی است که برای استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل، دمای بین 24 تا 26 درجه سانتی گراد توصیه می‌شود.

آشنایی با انواع کولر گازی

کولرهای گازی در 3 نوع یک تکه یا پنجره‌ای، کولرهای دوتکه یا همان اسپلیت‌ها (دیواری، سقفی ایستاده، زمینی، داکتی یا کاستی) و کولر گازی‌های قابل حمل تقسیم می‌شوند. اولین نکته‌ای که برای انتخاب بهترین کولرگازی برای مناطق معتدل باید در نظر بگیرید، مشخص کردن ظرفیت کولر مناسب برای فضای مورد نظرتان است.
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

میزان سرمادهی کولر با معیار Btu تعیین می‌شود. هر چه این مقدار بیشتر باشد، میزان سرمادهی کولر در واحد زمان بیشتر است اما این به معنی خنک‌تر بودن باد کولر نیست. در واقع می‌توان گفت ظرفیت کولر، میزان قدرت هوای سرد توسط کولر در واحد زمان است. ظرفیت کولرها روی کاتالوگ و برچسب پشت کولر درج شده است. هر چه میزان ظرفیت کولر بیشتر باید، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

آشنایی با انواع کولر گازی

معیارهای خرید بهترین کولر گازی برای مناطق معتدل

مناطق معتدل به مناطقی گفته می‌شود که در تمام فصول شرایط دمایی معتدلی دارند در حالی که برای مثال در مناطق سردسیر، 6 یا 7 ماه از سال هوا سرد است. با توجه به این نکته کمپرسور کولرهای گازی از نظر شرایط آب و هوایی در 3 کلاس T1 سردسیر، T2 معتدل و T3 گرمسیر، تقسیم می‌شوند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

بهترین کولر گازی برای مناطق معتدل کولرهایی با کمپرسور T2 هستند. در مناطق معتدل از کمپرسورهای T3 هم استفاده می‌شود اما قیمت بالاتری نسبت به کولرهای دارای کمپرسور T2 هستند. در زمان انتخاب محصول حتماً به میزان مصرف انرژی کولر که روی برچسب مصرف انرژی محصول مشخص شده است دقت کنید. مدل‌های اینورتر نیز نسبت به مدل‌های معمولی قیمت بالاتری دارند اما تا ۶۰ درصد انرژی برق کمتری نسبت به مدل‌های معمولی مصرف می‌کنند.

تفاوت اصلی کولرهای اینورتر با کولر گازی معمولی در قابلیت تنظیم دور اتوماتیک کولر گازی است. مدل‌های معمولی کولر گازی‌ها با دور ثابت کار می‌کنند و زمانی که دمای محیط به دمای تعیین شده برسد، موتور خاموش می‌شود و زمانی که ترموستات تشخیص دهد، موتور دوباره روشن می‌شود و شروع به کار می‌کند. در مدل‌های اینورتر کولر گازی به جای اینکه موتور به طور مدام خاموش و روشن شود، دور کمپرسور بر اساس دمای محیط تغییر می‌کند تا از بروز شوک الکتریکی جلوگیری کند. در نتیجه میزان مصرف انرژی و برق نیز تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

مطلب پیشنهادی : معرفی بهترین کولر گازی برای شمال ایران

معرفی چند مدل بهترین کولر گازی برای مناطق معتدل

کولرهای گازی با ظرفیت ۱۸۰۰۰ و ۲۴۰۰۰ Btu بهترین کولر گازی برای مناطق معتدل است. در ادامه چند مدل بهترین کولر گازی برای مناطق معتدل را معرفی خواهیم کرد.

1. کولر گازی ال‌جی مدل Next Fighting II 18000

کولر گازی ال‌جی مدل Next Fighting II 18000 اولین نسل از کولر گازی با کمپرسور دوال اینورتر است. ظرفیت این مدل کولر گازی ۱۸۰۰۰ Btu است و دارای قابلیت گرمایش و سرمایش سریع محیط است. عملکرد کمپرسور این کولر گازی با مصرف برق ۶۰ درصد کمتر از مدل‌های برندهای دیگر و با صدای بسیار کم انجام می‌شود.

در این مدل فین‌های کمپرسور و کندانسور، دارای روکش طلایی هستند و در برابر سایش و اکسیداسیون مقاوم هستند. این مدل و همه مدل‌های کولر گازی ال‌جی دارای سیستم تمیز کننده اتوماتیک پنل هستند. با فعال کردن این سیستم به فاصله هر چند ماه، باکتری‌های موجود در پنل از بین رفته و در نتیجه در زمان فعالیت کولر، هوای محیط سالم باقی می‌ماند.


خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیر فوری انواع کولر گازی


Next Fighting II 18000

2. کولر گازی سامسونگ مدل AR25MSFHEWK/HC

کولر گازی سامسونگ مدل AR25MSFHEWK/HC یکی از بهترین مدل‌های کولر گازی موجود در بازار است که مجهز به کمپرسور اینورتر T2 است. این مدل کولر گازی سامسونگ دارای اینورتر ۸ قطبی نسل جدید است که مانع از روشن و خاموش شدن اتوماتیک کولر گازی می‌شود که منجر به کاهش چشمگیر مصرف انرژی می‌شود و از وارد شدن شوک الکتریکی به موتور هم جلوگیری شود.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

در این مدل از تکنولوژی محافظ سه‌گانه استفاده شده است که موجب تثبیت ولتاژ برق می‌شود که مانع از آسیب‌دیدگی کولر و کمپرسور بر اثر نوسانات برقی می‌شود و در نهایت طول عمر دستگاه را افزایش داده و عملکرد کولر نیز بهبود میابد.

مطلب پیشنهادی : بررسی علت روشن نشدن کولر گازی

3. کولر گازی گری ۱۸۰۰۰ بی تی یو مدل اکسنت

کولر گازی گری ۱۸۰۰۰ بی تی یو مدل اکسنت، همان‌طور که مشخص است دارای ظرفیت 18000 Btu است و برای خنک کردن فضایی با مساحت 40 متر مربع است. در این مدل از کولر گازی گری از کمپرسور روتاری کلاس آب و هوایی T1 استفاده شده است و همین مورد آن را به یک کولر قدرتمند و کارآمد تبدیل کرده است. در این کولر از گاز مبرد R410a استفاده شده است که موجب می‌شود تا علاوه بر راندمان کاری بالا و مصرف برق بهینه برای محیط زیست نیز بسیار کم خطر باشد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید