تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

دستورالعمل نصب تلویزیون به دیوار

تلویزیونلوازم خانگی

امروزه تقریبا در تمام منازل تلویزیون وجود داشته و افراد به‌صورت مرسوم از یک میز برای قرار دادن این دستگاه استفاده می‌کنند. البته این میزها برای قرار گرفتن تلویزیون طراحی شده‌اند و با دیگر میزها از لحاظ طراحی تفاوت دارند. علت این موضوع را می‌توان وزن زیاد تلویزیون‌های قدیمی دانست. اما با تولید تلویزیون‌های ال سی دی (LCD) و ال ای دی (LED) دیگر این دستگاه وزن زیادی نداشت و در نتیجه نیازی به قرار دادن آن‌ها بر روی میز نبود.

این شرایط موجب شده که بسیاری از افراد قصد نصب تلویزیون به دیوار را داشته باشند. اما آیا نصب تلویزیون به دیوار یک روش مطمئن برای نگهداری این دستگاه محسوب می‌شود؟ در این مقاله از مجله آچاره نکات مهم در این زمینه را مطرح کرده و به شما برای نصب تلویزیون به دیوار کمک خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

 آیا نصب تلویزیون به دیوار ایمن است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که وزن تلویزیون و مقاومت دیوار مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در ایمنی نصب این دستگاه به دیوار محسوب می‌شوند. در صورتی که مقاومت دیوار متناسب با وزن تلویزیون شما باشد، از این لحاظ شما با مشکلی مواجه نخواهید شد. دقت داشته باشید که در هر ساختمان از 2 نوع دیوار استفاده شده است که عبارتند از :

  • دیوار باربر (حمال)
  • دیوار جداکننده

همان‌طور که تا حدودی از اسامی این دیوارها مشخص است، هر کدام از آن‌ها وظیفه متفاوتی بر عهده دارند. دیوارهای باربر ( حمال ) به منظور تحمل وزن طراحی شده‌اند در صورتی که هدف از طراحی دیوارهای جداکننده، تشکیل محیط‌های مجزا در ساختمان می‌باشد. بنابراین می‌توان گفت که دیوارهای باربر مقاومت بسیار بیشتری نسبت به دیوارهای جداکننده دارند. به همین دلیل این دیوارها بهترین و ایمن‌ترین گزینه برای نصب تلویزیون محسوب می‌شوند.

امنیت نصب تلویزیون به دیوار

دیگر نکته‌ای که ممکن است در روند نصب تلویزیون به دیوار برای شما خطرآفرین واقع شود، سیم‌کشی جریان برق ساختمان می‌باشد. از آن جایی که شما برای نصب تلویزیون به دیوار باید چند نقطه از دیوار را سوراخ کنید، احتمال برخورد به سیم‌کشی جریان برق وجود خواهد داشت. شما باید قبل از آغاز هر گونه روندی از این موضوع که پشت دیوار سیم‌کشی برق وجود ندارد، اطمینان حاصل کنید. اگر با توجه به این نکات یک نقطه مناسب برای نصب این دستگاه مدنظر دارید، می‌توانید از این راهنما به منظور دریافت بهترین نتیجه استفاده کنید.
تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

چگونگی نصب تلویزیون به دیوار

شاید بپرسید که چگونه تلویزیون به دیوار متصل می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که در این روند تلویزیون به‌صورت مستقیم به دیوار متصل نشده و این اتفاق توسط یک واسطه انجام می‌پذیرد. به این واسطه اصطلاحا پایه گفته می‌شود و ما در روند نصب تلویزیون به دیوار باید از این قطعه استفاده کنیم. امروزه انواع مختلف پایه در دسترس مصرف‌کنندگان قرار گرفته است که در ادامه از مهم‌ترین آن‌ها نام خواهیم برد.

چگونگی نصب تلویزیون به دیوار

پایه ثابت

این نوع پایه قابلیت جابه‌جایی نداشته و پس از متصل کردن تلویزیون به دیوار کاملا ثابت خواهد ماند. در نتیجه نمایشگر تلویزیون شما در یک زاویه خاص قرار گرفته و شما قادر به تنظیم این زاویه نخواهید بود.

پایه نیمه متحرک

در این مدل از پایه‌ها شما می‌توانید پایه را در جهات بالا و پایین تنظیم کنید. به‌طور معمول میزان این تنظیم به 15 درجه محدود می‌شود و صرفا در جهات ذکر شده امکان‌پذیر می‌باشد.

مطلب پیشنهادی علت روشن نشدن تلویزیون و روش تعمیر آن

پایه تمام متحرک

شما با استفاده از این پایه قادر خواهید بود که تلویزیون خود را در تمام جهات تنظیم کرده و زاویه نمایشگر آن را تغییر دهید. این پایه‌ها نسبت به دیگر مدل‌ها گران‌تر بوده و شما باید برای خرید آن هزینه بیشتری را صرف کنید. البته قابلیت تنظیم در تمام جهات ارزش این میزان اختلاف قیمت را دارد و شما از تهیه این نوع پایه پشیمان نخواهید شد.

پایه تمام متحرک

پایه سقفی

برخلاف دیگر مدل‌ها، پایه سقفی همان‌طور که از نام آن پیداست به سقف و نه به دیوار متصل می‌شود. هدف از اتصال این پایه به سقف را می‌توان استفاده حداکثری از ظرفیت مقاومتی سقف در نظر گرفت. به نوعی در تهیه این نوع پایه، افزایش ایمنی نیز حائزاهمیت بوده است.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

توجه داشته باشید که این پایه‌ها برای هر تلویزیون متفاوت هستند و شما باید مدل متناسب با اندازه و مدل تلویزیون خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال نمی‌توان از یک پایه برای نصب تلویزیون 32 اینچ و تلویزیون 55 اینچ استفاده کرد زیرا ابعاد و وزن هر کدام از این دستگاه‌ها متفاوت است. همچنین موقعیت قرارگیری پیچ‌های هر پایه برای مدل‌های خاصی طراحی شده و نمی‌توان از یک پایه برای همه مدل‌ها استفاده کرد. به طور مثال ممکن است فاصله بین پیچ‌های پایه یک دستگاه 200 میلی‌متر و در دستگاه دیگر 300 میلی‌متر باشد. در نتیجه هنگام تهیه پایه به این نکات توجه داشته باشید.

مراحل نصب تلویزیون به دیوار

به‌منظور راحتی شما مراحل نصب تلویزیون به دیوار را به چند مرحله تقسیم خواهیم کرد تا هیچ نکته مهمی در این روند نادیده گرفته نشود. این مراحل به 3 دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • ارزیابی
  • آماده‌سازی
  • نصب

در هر کدام از این مراحل شما باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید. بنابراین هر کدام از این موارد را به‌طور کامل شرح خواهیم داد.

مراحل نصب تلویزیون به دیوار

1. ارزیابی

در راستای متصل کردن این دستگاه به دیوار باید ابتدا به چند نکته توجه کنید. این نکات عبارتند از :

– موقعیت قرارگیری پایه و تلویزیون

در بخش قبل اشاره کردیم که در انتخاب موقعیت در نظر گرفته شده برای نصب تلویزیون به دیوار باید به یک نکته اساسی دقت داشته باشید. این نکته میزان مقاومت دیوار نسبت به وزن این دستگاه می‌باشد. در این جهت حتما از دیوارهای باربر برای نصب تلویزیون استفاده کنید و ترجیحا آن را به دیوارهای جداکننده متصل نکنید زیرا ایمنی این اقدام تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

مطلب پیشنهادی 5 علت خاموش شدن تلویزیون

نکته دیگری که در تعیین موقعیت قرارگیری تلویزیون دارای اهمیت می‌باشد، دسترسی به جریان برق و تناسب آن برای نصب آنتن می‌باشد. نقطه‌ای را برای این کار در نظر بگیرید که رساندن جریان برق به دستگاه دشوار نبوده و نصب آنتن نیز با مشکل مواجه نشود. همچنین فراموش نکنید که قبل از سوراخ کردن دیوار حتما از عدم وجود سیم‌کشی جریان برق در پشت آن، اطمینان حاصل کنید.

– ارتفاع قرارگیری پایه و تلویزیون

این مسئله به‌صورت مستقیم بر روی سلامت شما تاثیر خواهد گذاشت. توجه داشته باشید که ارتفاع قرارگیری تلویزیون به گونه‌ای نباشد که هنگام تماشا گردن شما را اذیت کند. این موضوع می‌تواند در بلندمدت برای سلامت شما و افراد اطرافتان خطرآفرین واقع شود. معمولا ارتفاع 105 سانتی‌متری یک ارتفاع مناسب برای نصب تلویزیون به دیوار محسوب می‌شود که بسته به شرایط قد افراد و ارتفاع نشیمن‌گاه باید تغییر کند.

– زاویه قرارگیری تلویزیون

این مسئله به این دلیل حائزاهمیت است که اگر زاویه قرارگیری تلویزیون نسبت به ورودی نور اتاق تناسب نداشته باشد، شما انعکاس نور را در نمایشگر این دستگاه مشاهده خواهید کرد. در نتیجه قبل از نهایی کردن موقعیت قرارگیری تلویزیون، از مناسب بودن زاویه آن و عدم انعکاس نور در نمایشگر دستگاه مطمئن شوید.

2. آماده‌سازی نصب تلویزیون به دیوار

حالا که موقعیت نصب تلویزیون به دیوار را انتخاب کردید باید شرایط را برای نصب این دستگاه آماده کنیم. در ابتدا یک لیست از لوازم موردنیاز را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

  • دریل ( مته برقی )
  • پایه
  • پیچ و رول‌پلاک
  • تراز
  • مداد

پس از این که این لوازم را تهیه کردید باید اقدامات لازم برای متصل کردن پایه به دیوار را در نظر بگیریم. ابتدا پایه را با دست روی دیوار قرار داده و با استفاده از تراز از صاف بودن آن مطمئن شوید. زمانی که پایه در موقعیت مناسب قرار گرفت و کج نبود، با مداد سوراخ‌های آن را بر روی دیوار علامت‌گذاری کنید. سپس با استفاده از دریل این نقاط را به‌مقدار موردنیاز سوراخ کنید تا رول‌پلاک در آن‌ها قرار گیرد.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

نکته دیگری که باید قبل از نصب تلویزیون به دیوار در نظر داشته باشد، چگونگی پوشش کابل‌ها می‌باشد. به‌منظور رعایت استانداردهای زیباشناسی بهتر است یا کابل‌ها را به‌صورت زیرکار آماده کنید و یا از کاور برای پوشاندن آن‌ها استفاده کنید تا در ظاهر منزل شما تاثیر منفی گذاشته نشود. زمانی که سطح دیوار و یا سقف برای نصب پایه آماده شد، زمان نصب تلویزیون به دیوار فرا رسیده است.

موقعیت نصب تلویزیون به دیوار

3. نصب تلویزیون به دیوار

قسمت زیادی از مراحل نصب تلویزیون به دیوار تا به اینجا تمام شده است و صرفا قرار دادن و نصب تلویزیون در موقعیت مدنظر ما باقی‌مانده است. به این منظور بست‌های پایه را به تلویزیون متصل کنید. با کمک دوستان خود تلویزیون را بلند کرده و به پایه متصل کنید. در این مرحله حتما از ایمن بودن نحوه قرارگیری تلویزیون اطمینان حاصل کرده و در صورت نیاز اشکلات کار را اصلاح کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله با بررسی نحوه نصب تلویزیون به دیوار تلاش کردیم که تمام نکات لازم در این روند را در اختیار شما قرار دهیم. فراموش نکنید که رعایت نکات ایمنی در روند نصب تلویزیون به دیوار حائزاهمیت بسیاری بوده و در صورت نادیده گرفته شدن این نکات، سلامت شما در معرض خطر قرار خواهد گرفت. در صورتی که در اجرای این روند به راهنمایی نیاز دارید می‌توانید نظر کارشناسان مجرب آچاره را جویا شوید. امیدواریم که مطالب ذکر شده در این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

4.1/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا