تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

علت روشن نشدن تلویزیون و روش تعمیر آن

لوازم خانگیتلویزیون

تلویزیون یکی از مهم‌ترین وسایل خانه است که در اکثر خانه‌ها یافت می‌شود.  تلویزیون‌ها انواع مختلفی دارند و برند‌های متفاوتی تلویزیون می‌سازند. علی رغم مدل‌های متفاوت تلویزیون‌ها، برخی از مشکلات در تمام آن‌ها شایع است. ممکن است شما هم برخی از این مشکلات مانند روشن نشدن تلویزیون را تجربه کرده باشید. علت روشن نشدن تلویزیون می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. در این مقاله به بررسی این موضوع و نحوه تعمیر آن می‌پردازیم.

علت روشن نشدن تلویزیون چیست؟

تلویزیون ممکن است به دلایل مختلفی روشن نشود. در واقع علت روشن نشدن تلویزیون ممکن است بسیار ابتدایی باشد و به راحتی حل شود. همچنین ممکن است مشکلی اساسی داشته و در نتیجه نیاز به تعمیر توسط یک متخصص باشد.

با این حال قبل از این که تلویزیونتان را به دست تعمیرکار بسپارید، بهتر است نسبت به علت‌های روشن نشدن تلویزیون آگاهی داشته باشید. در این صورت می‌توانید راه‌های مختلفی را برای حل این مشکل امتحان کنید و در صورتی که نتیجه نگرفتید، تلویزیون را به تعمیرکار تلویزیون بسپارید.

علت روشن نشدن تلویزیون

1. ایراد در کنترل تلویزیون

یک علت روشن نشدن تلویزیون می‌تواند ایراد در کنترل تلویزیون باشد. در این صورت در واقع تلویزیون کاملاً سالم است و کنترل آن نمی‌تواند تلویزیون را روشن کند. این ایراد ممکن است در باتری‌های کنترل باشد یا مانعی مقابل سیگنال آن وجود داشته باشد. کنترل تلویزیون بر اساس فرستادن امواج به سمت تلویزیون باعث ایجاد تغییر در آن می‌شود. ممکن است این امواج به درستی ارسال نشوند یا مانعی مقابل ارسال آن‌ها وجود داشته باشد.

تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

ایراد در کنترل تلویزیون

2. مشکل در برق تلویزیون

علت روشن نشدن تلویزیون می‌تواند مشکلاتی در منبع برق آن باشد. ممکن است تلویزیون از برق خارج شده باشد یا ایرادی در کابل برق آن وجود داشته باشد. احتمال دارد که سوکت کابل برق تلویزیون دچار مشکل باشد و نتواند اتصال بین مدار‌ها را ایجاد کند. یکی از علت‌های دیگر روشن نشدن تلویزیون می‌تواند اشکال در فیوز برق باشد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

به طور کلی علت روشن نشدن تلویزیون می‌تواند ارتباطی با تلویزیون نداشته و مربوط به عوامل دیگر مانند کابل‌ها یا منبع برق باشد. سوکت‌های تلویزیون نیز می‌توانند یک علت دیگر روشن نشدن تلویزیون باشند. ممکن است تلویزیونتان را به یک چند راهی سیار وصل کرده باشید، خرابی این چندراهی و عدم انتقال مناسب برق می‌تواند علت روشن نشدن تلویزیون باشد.

مطلب پیشنهادی علت کار نکردن کنترل تلویزیون

مشکل در برق تلویزیون

3. تلویزیون نیاز به ریست دارد

در صورتی که مدت‌ها است تلویزیونتان به برق نبوده و از آن استفاده نمی‌کردید، ممکن است با مشکل روشن نشدن تلویزیون خود مواجه شوید. علت روشن نشدن تلویزیون می‌تواند نیاز داشتن آن به ریست کردن باشد. این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که تلویزیون مدت زیادی به برق متصل نباشد و استفاده‌ای از آن نشود. در این صورت تلویزیون نیاز به ریست خواهد داشت که در ادامه به آموزش آن پرداخته شده است. این موضوع می‌تواند علت روشن نشدن تلویزیون باشد.

مطلب پیشنهادی  اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی

نیاز به ریست - علت روشن نشدن تلویزیون

4. ایراد در تلویزیون

قطعات زیادی در تلویزیون وجود دارد که خرابی هر یک از آن‌ها می‌تواند باعث بروز مشکلات در استفاده از تلویزیون شود. در صورتی که قطعه‌ای از تلویزیون خراب شده باشد، می‌تواند موجب روشن نشدن تلویزیون نیز شود. از شایع‌ترین علت‌های روشن نشدن تلویزیون، نیم سوز شدن قطعات یا برد آن است. این اتفاق می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. قطع و وصل شدن مکرر برق در زمانی کوتاه می‌تواند باعث رسیدن آسیب به تلویزیون شود. همچنین اگر ضربه‌ای به تلویزیون وارد شده باشد، احتمال خرابی و روشن نشدن آن بالا می‌رود. ممکن است برد تلویزیون سوخته باشد. در این صورت می‌توانید با تعمیرکاران مجرب آچاره تماس بگیرید. همچنین باید در نظر داشته باشید که ممکن است تلویزیونتان به طور کلی از کار افتاده باشد و نتوان آن را تعمیر کرد.

مطلب پیشنهادی آب رفتن داخل کنترل تلویزیون

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

تعمیر روشن نشدن تلویزیون

همانطور که اشاره شد علت‌های مختلفی باعث روشن نشدن تلویزیون می‌شوند که برای هر کدام راه حلی وجود دارد.

  1. احتمالاً علت روشن نشدن تلویزیون خرابی کنترل است. می‌توانید باتری‌های کنترل را عوض کرده و باتری‌های نو روی آن بیندازید. در صورتی که این روش جواب نداد بهتر است تلویزیون را با استفاده از دکمه پاور آن روشن کنید. برای این کار کافیست تا دکمه پاور تلویزیون را چند ثانیه با دستتان نگه دارید. اگر مشکل از کنترل تلویزیون باشد، تلویزیون با این روش روشن خواهد شد و می‌توانید کنترل تازه‌ای خریداری کنید.
  2. ممکن است ایراد از منبع برق تلویزیون باشد. به همین دلیل بهتر است تا ابتدا کابل‌های متصل به تلویزیون را بررسی کنید و آن‌ها را از اول و با دقت جای دهید. ممکن است چندراهی سیاری که تلویزیون را به آن وصل کرده‌اید دچار ایراد شده باشد. در این صورت بهتر است تا یک بار تلویزیون به صورت مستقیم به پریز‌های دیواری متصل نمایید. اگر مشکل از منبع برق باشد، با انجام این روش‌ها قادر خواهید بود تا آن را بر طرف سازید.
  3. علت روشن نشدن تلویزیون می‌تواند نیاز آن به ریست شدن باشد. برای این کار کافی است تلویزیون را خاموش کرده و دکمه پاور آن را ۳۰ثانیه نگه دارید. این کار باعث ریست شدن تلویزیون می‌شود که اصطلاحاً به آن سافت ریست می‌گویند. سافت ریست کردن تلویزیون می‌تواند برای حل بسیاری از مشکلات و خرابی‌های تلویزیون کارساز باشد. در نتیجه بهتر است تا این روش را به یاد داشته باشید و در صورت نیاز از آن استفاده نمایید.
  4. آخرین علت روشن نشدن تلویزیون ایراد در قطعات آن است. در این حالت ممکن است نتوانید کار زیادی برای رفع مشکل انجام دهید. در صورتی که اطمینان دارید که می‌توانید تلویزیون را تعمیر کنید، اقدام به باز کردن پنل پشتی آن نمایید. سپس قطعه‌ای را که خراب شده است تعویض کرده و با قطعه جدید و سالم جایگزین کنید. در صورتی که نمی‌توانید این کار را انجام دهید بهتر است تا با متخصصان یا نمایندگی تلویزیون خود تماس بگیرید.

تعمیرکاران مجرب آچاره هم گزینه‌ای عالی برای تعمیر تلویزیون شما هستند و می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

در صورتی که قطعه‌ای تلویزیون خراب شده باشد یا برد آن سوخته باشد، احتمال تعمیر نشدن آن وجود ندارد. ممکن است تعمیر تلویزیون در این شرایط به صرفه نباشد و خرید یک تلویزیون جدید کار منطقی‌تری باشد. البته در صورتی که تلویزیون جدیدی دارید، تعمیر آن عمل عقلانی‌تری است.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید