تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

5 علت خاموش شدن تلویزیون

تلویزیونلوازم خانگی

حقیقتاً آزاردهنده است؛ شما در حال تماشای برنامه مورد علاقه خود هستید و به یک باره تلویزیون خاموش می‌شود! روشن شدن و خاموش شدن خودبه‌خود برای تلویزیون اتفاقی نرمال است. عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند به عنوان علت خاموش شدن تلویزیون برشمرده شوند. برای یافتن علل احتمالی در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

چه عواملی باعث خاموش شدن تلویزیون می‌شوند؟

محتمل‌ترین علت خاموش شدن خودبه‌خودی تلویزیون این است که تایمر آن روی مدت زمان مشخصی تنظیم شده و در نتیجه تلویزیون بعد از گذشت زمان مشخص خاموش می‌شود. موارد احتمالی دیگری که باعث این اتفاق می‌شوند، مشکلات موجود در منبع برق آن، مشکلات دستگاه‌های متصل شده، کم بودن باتری ریموت کنترل یا مسائل سخت‌افزاری هستند.

عوامل خاموش شدن تلویزیون

هنگام ظهور اولین علائم کاربر باید مشکل را تشخیص داده و در صدد حل آن برآید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید خطری تلویزیون شما را تهدید نمی‌کند. به احتمال زیاد خاموش شدن ناگهانی تلویزیون علت جزئی و پیش پا افتاده‌ای دارد و حل آن بدون نیاز به تعمیرکار تلویزیون نیز امکان‌پذیر است. در زیر به 5 عامل رایج که باعث این اتفاق می‌شوند، اشاره شده است.

1. تایمر

از آنجا که اعضای خانواده همگی از تلویزیون استفاده می‌کنند، ممکن است یکی از آنها تایمر را تنظیم کرده و شما خبر نداشته باشید. در نتیجه تایمر در زمان تنظیم شده خود عمل کرده و تلویزیون را خاموش می‌کند. در بسیاری از مواقع همین مورد علت خاموش شدن تلویزیون است.

استفاده از تایمر تلویزیون

برای غیر فعال کردن تایمر، آن را خاموش کنید. برای خاموش کردن تایمر مسیر زیر را دنبال کنید:

  • تلویزیون را روشن کنید.
  • کلید MENU روی ریموت کنترل تلویزیون را فشار دهید و وارد منوی SET UP شوید.
  • کلید ENTER روی ریموت کنترل را فشار دهید و وارد منوی TIME شوید.
  • با استفاده از کلیدهای جهت‌دار روی ریموت کنترل TIMER را انتخاب کنید و کلید ENTER را فشار دهید. صفحه TIMER ظاهر می‌شود.
  • با ریموت کنترل تایمر را روی حالت خاموش قرار دهید.
  • کلید EXIT روی ریموت کنترل را فشار دهید تا از تنظیمات خارج شوید.

تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

2. وجود تقویت‌کننده و پخش‌کننده HDMI

اگر تقویت‌کننده و پخش‌کننده HDMI به تلویزیون متصل باشد، ARC ممکن است سیگنال‌هایی را دریافت کند که توسط واحد به عنوان «روشن» در نظر گرفته می‌شوند. اگر علت خاموش شدن تلویزیون این مورد باشد، توصیه می‌شود که کابل‌های HDMI را جدا کنید.

مطلب پیشنهادی علت روشن نشدن تلویزیون

چه کاربری باشید که از تلویزیون‌های مدرن LED با امکان دسترسی به اینترنت استفاده می‌کند یا اینکه تلویزیون‌های LCD قدیمی را برای دیدن برنامه‌ها و سریال‌های مختلف به‌کار می‌برد، برای رفع مشکل خاموش شدن خودبه‌خودی تلویزیون باید دستگاه را با جدا کردن از منبع برق راه‌اندازی مجدد کنید. اگر تلویزیون نرم‌افزارهای متعددی دارد، بهتر است که به تنظیمات کارخانه بازگردید و نرم‌افزارها را به‌روز کنید.

اگر بعد از انجام کارهای بالا مجدداً مشاهده کردید که تلویزیون به یک باره خاموش می‌شود، MASTER RESET یا FACTORY RESET را امتحان کنید. این گزینه‌ها را می‌توانید در تنظیمات منوی اصلی تلویزیون پیدا کنید.

اگر از تلویزیون هوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود که بایاس سیستم یا نرم‌افزار تلویزیون را به‌روزرسانی کنید. اگر به‌روزرسانی هم مشکل خاموش شدن خودبه‌خودی تلویزیون را برطرف نکرد، ممکن است در اجزای اصلی تلویزیون مشکلاتی وجود داشته باشد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

3.مشکلات منبع برق

مشکلات در منبع برق متصل به تلویزیون نیز ممکن است عاملی برای خاموش شدن ناگهانی آن باشد. انواع مشکلاتی که ممکن است برای منبع برق تلویزیون پیش بیاید، به شرح زیر هستند:

مشکلات منبع برق

  • اتصال اشتباه دائمی در سوکت: مطمئن شوید که دوشاخه و سوکت از نظر فنی در شرایط مناسبی قرار دارند و به‌درستی به یکدیگر متصل شده‌اند.
  • وضعیت نادرست کابل برق: کابل را چک کنید تا اتصالات اشتباه نداشته باشد. همچنین از نظر شکستگی و پارگی نیز آن را مورد بررسی قرار دهید. صحت اتصال کابل برق به پشت تلویزیون را نیز چک کنید.
  • منبع تغذیه معیوب: این مورد نیز یکی از علل عمده مربوط به منبع تغذیه است که باعث خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می‌شود. افزایش ولتاژ و رسیدن آن به پیک ممکن است باعث بروز مشکل در تلویزیون شود، مخصوصاً در شرایطی که خازن‌های تلویزیون قدیمی بوده یا آسیب دیده باشند.
  • مشکل در کابلHDMI، کابل اترنت یا کابل آنتن: وضعیت کابل‌ها را چک کنید. دوشاخه‌ها را بررسی کنید. کابل‌ها را از نظر عایق بودن چک کنید. شاید مشکل از برق باشد و نه از گیرنده.

4. گرد و غبار و رطوبت

ممکن است برد الکتریکی با گرد و غبار آلوده شود. در این شرایط گرد و غبار با افزایش دمای اجزای نیمه رسانا به عنوان عاملی برای اتصال کوتاه هادی‌های حامل جریان در نظر گرفته می‌شود. میکروبردها، تریودها و دیودها در معرض آسیب هستند. در این شرایط سیستم امنیتی حفاظت تلویزیون از گرما آن را خاموش می‌کند. بنابراین تمیز کردن منظم دستگاه برای جلوگیری از بروز این مشکل ضروری است.

گرد و غبار و رطوبت

مطلب پیشنهادی آب رفتن داخل کنترل تلویزیون 

آب نیز به شیوه‌ای مشابه برای تجهیزات الکترونیکی خطرآفرین است. آب باعث اکسیده کردن اتصالات شده و احتمال اتصال کوتاه را تقویت می‌کند. باید رسوبات اتصالات اکسیده شده را تمیز کرد و گاهی اوقات مجدداً آنها را لحیم‌کاری یا قلع‌کاری کرد.

ترک‌های روی بردهای الکترونیکی خورده شده در اثر رطوبت، با قطرات لحیم‌کاری یا با نصب جامپر ساخته شده از سیم با کیفیت تعمیر خواهند شد. قبل از انجام هر اقدامی روی تلویزیون مسائل مربوط به ایمنی برق را در نظر بگیرید و دستگاه را کاملاً به حالت خاموش درآورید. هنگام جدا کردن قطعات نیز باید دقت لازم را داشته باشید. کانکتورهای اتصال حلقه‌ها و سیم‌ها را با یکدیگر اشتباه نکنید و مواظب باشید تا حین جابه‌جایی پاره نشوند.

برای رفع مشکل خاموشی‌های دوره‌ای تلویزیون که در اثر گرد و غبار ایجاد می‌شوند، باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • تلویزیون را به سمت خود برگردانید.
  • پیچ‌های نصب را شل کرده و باز کنید.
  • پوست رویی را بردارید.
  • از یک برس کوچک یا جاروبرقی برای تمیز کردن رسوبات ناشی از گرد و غبار استفاده کنید.

بعد از انجام این اقدامات، معمولاً تلویزیون مجدداً عملکرد خود را باز می‌یابد.

5. آسیب جدی

اگر هیچ یک از موارد گفته شده در بالا علت خاموش شدن تلویزیون نبود، منبع نقص تلویزیون بسیار جدی‌تر از آن است که در نگاه اول به‌نظر می‌رسد. در این شرایط بهترین راه حل مراجعه به بخش خدمات و پشتیبانی تلویزیون است تا مشکل را با دقت بررسی و شناسایی کنند.

با این وجود اگر شما به عنوان صاحب تلویزیون با مهندسی رادیو آشنایی داشته و از مهارت‌های عملی خوبی برخوردار باشید، قادر خواهید بود خودتان نیز علت مشکل را پیدا کنید. دانستن نحوه کار با آزمونگر و لحیم‌کاری دو موردی هستند که به شما در عیب‌یابی مشکل تلویزیون کمک شایانی می‌کنند.

آسیب جدی دیدن تلویزیون

عملیات اصلی که برای تست عملکرد اجزای تلویزیون نیاز هستند، به شرح زیر است:

  • دستگاه را خاموش کنید.
  • پنل پشتی را جدا کنید.
  • خازن‌های واحد الکتریسیته را چک کنید. با گذشت زمان الکترولیت‌ها ممکن است عملکرد خود را در اثر خشک شدن یا ورم کردن از دست بدهند. گاهی اوقات خازن وضعیتی پیدا می‌کند که باعث اکسید شدن مسیرهای روی برد الکترونیکی می‌شود. خازن آسیب دیده را شناسایی و تعویض کنید.
  • واحدهای از پیش ساخته را به دقت بررسی کنید. لازم است که نورپردازی با کیفیت بالا داشته باشیم. هنگام روشن بودن تلویزیون ممکن است در اثر حرارت دیدن مداوم ترک‌هایی در مسیر تخته‌ها ایجاد شود. با گذشت زمان عیوب مختلف لحیم‌کاری نیز شناسایی می‌شوند.

علت خاموش شدن تلویزیون شیائومی

علت خاموش شدن تلویزیون شیائومی همان مواردی است که در این مقاله گفته شد. در واقع برندهای مختلف تلویزیون به دلایل یکسانی چنین مشکلی را تجربه می‌کنند. برای عیب‌یابی و برطرف کردن علت خاموش شدن تلویزیون شیائومی از نکات کلی گفته شده در این مقاله استفاده کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

علت خاموش شدن تلویزیون شیائومی

علت خاموش شدن تلویزیون دوو

علت خاموش شدن تلویزیون دوو همان مواردی است که در این مقاله گفته شد. در واقع برندهای مختلف تلویزیون به دلایل یکسانی چنین مشکلی را تجربه می‌کنند. برای عیب‌یابی و برطرف کردن علت خاموش شدن تلویزیون دوو از نکات کلی گفته شده در این مقاله استفاده کنید.

علت خاموش شدن تلویزیون دوو

علت خاموش شدن تلویزیون سامسونگ

علت خاموش شدن تلویزیون سامسونگ همان مواردی است که در این مقاله گفته شد. در واقع برندهای مختلف تلویزیون به دلایل یکسانی چنین مشکلی را تجربه می‌کنند. برای عیب‌یابی و برطرف کردن علت خاموش شدن تلویزیون سامسونگ از نکات کلی گفته شده در این مقاله استفاده کنید.

علت خاموش شدن تلویزیون دوو

علت خاموش شدن تلویزیون ال جی

علت خاموش شدن تلویزیون ال جی همان مواردی است که در این مقاله گفته شد. در واقع برندهای مختلف تلویزیون به دلایل یکسانی چنین مشکلی را تجربه می‌کنند. برای عیب‌یابی و برطرف کردن علت خاموش شدن تلویزیون ال جی از نکات کلی گفته شده در این مقاله استفاده کنید.

علت خاموش شدن تلویزیون ال جی

توصیه‌هایی مفید برای حل مشکل خاموش شدن تلویزیون

در زیر برخی توصیه‌ها که توسط متخصصین برای پیشگیری از بروز مشکلات مربوط به خاموش شدن تلویزیون ارائه شده را بیان کرده‌ایم.

حل مشکل خاموش شدن تلویزیون

مطلب پیشنهادی آموزش تعمیر کنترل تلویزیون

  • قرار دادن تلویزیون روی طاقچه، کنار آکواریوم و سایر نقاطی که احتمال رسیدن آب به برد الکترونیکی را تقویت می‌کند، ممنوع است.
  • مرطوب کردن دوره‌ای اتاق یکی از اقدامات توصیه شده است. این کار گرد و غبار موجود در فضا را به حداقل رسانده و تلویزیون و برد الکترونیکی آن را محافظت می‌کند.
  • تلویزیون را در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، متصل به شبکه قرار ندهید.
  • از یک تثبیت‌کننده ولتاژ برای حفاظت از لوازم الکتریکی استفاده کنید. ترجیحاً آن را در محل ورودی برق به ساختمان نصب کنید.
  • هرگز فشار بیش از حد به دکمه‌های کنترل وارد نکنید یا آنها را بیرون نیاورید.

جمع‌بندی

در این مقاله موارد مختلفی که ممکن بود علت خاموش شدن تلویزیون باشند، بررسی شدند. در اکثر موارد رفع این مشکل کار سختی نیست و با اقداماتی ساده می‌توان آن را برطرف کرد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید