تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

راهنمای انتخاب سایز مناسب تلویزیون برای خانه

لوازم خانگیتلویزیون

هنگام انتخاب سایز مناسب هنگام خرید تلویزیون برای خانه، باید هم اندازه و هم وضوح را در نظر بگیرید. ما در این مقاله قصد داریم تا به شما در نحوه انتخاب سایز مناسب تلویزیون برای خانه کمک کنیم. اگر اخیراً در یک فروشگاه لوازم الکترونیکی قدم زده‌ باشید، ممکن است به تفاوت اندازه تلویزیون‌ها، توجه کرده باشید.

این روزها دیگر خیلی غیرمعمول نیست که یک تلویزیون خانگی، 64 اینچ یا بزرگ‌تر باشد، اما هر اتاقی به تلویزیونی به این اندازه و به این بزرگی نیاز ندارد. در واقع، اگر تلویزیون شما برای اتاق خیلی بزرگ باشد، ممکن است روی تجربه تماشای شما تأثیر منفی بگذارد. برای تعیین فاصله مبل تا تلویزیون از اطلاعاتی که در ادامه در اختیارتان قرار می‌دهیم استفاده کنید.

در ادامه نکاتی را جمع‌آوری کرده‌ایم که به شما در انتخاب سایز مناسب تلویزیون برای خانه کمک می‌کند.

انتخاب سایز مناسب تلویزیون برای خانه ویلایی یا آپارتمان

1. فضای مناسب را پیدا کنید

قبل از اینکه به سراغ انتخاب سایز مناسب تلویزیون برای خانه بروید، باید در مورد محل قرارگیری تلویزیون فکر کنید. اگر قصد دارید تلویزیون را روی یک پایه یا میز تلویزیون قرار دهید، ممکن است اندازه آن سطح محدود شود. اگر قصد دارید تلویزیون خود را روی دیوار نصب کنید، باید به این فکر کنید که می‌خواهید تلویزیون را کجای دیوار آن را نصب کنید و چقدر از سقف یا سایر مبلمان باید فاصله داشته باشد.

صرف نظر از اینکه تلویزیون جدید خود را در کدام اتاق قرار می‌دهید، باید فضا را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که سایز مناسبی را انتخاب می‌کنید.

تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

انتخاب تلویزیون بر اساس فضا

2. عرض پایه را در نظر بگیرید

هنگام انتخاب سایز مناسب تلویزیون برای خانه اگر می‌خواهید تلویزیون را روی میز کنسول نصب کنید، باید مطمئن شوید که اندازه پایه تلویزیون متصل شده را در نظر می‌گیرید. در حالی که این پایه‌ها احتمالاً به اندازه طول تلویزیون هستند، اغلب از صفحه نمایش عریض‌تر هستند.

سرویس پیشنهادی تعمیر تلویزیون در منزل

در نظر گرفتن عرض پایه

3. فاصله دید را تعیین کنید

انجمن مهندسین تصاویر متحرک و تلویزیون، SMPTE، در واقع یک استاندارد تنظیم شده برای اندازه تلویزیون دارد. به گفته این گروه، نمایشگر باید 30 درجه از میدان دید شما را پر کند. این بدان معنی است که می‌توانید اندازه صفحه نمایش ایده‌آل را با اندازه‌گیری فاصله بین صندلی خود و مکان انتخاب شده برای تلویزیون، محاسبه کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

ممکن است محاسبات ریاضی در این مرحله کمی سخت باشد. اگر ترجیح می‌دهید از محاسبات پیچیده صرف‌نظر کنید، می‌توانید به سادگی فاصله صندلی (به اینچ) را در 0.625 ضرب کنید. بنابراین، اگر قصد دارید تلویزیون خود را حدود 80 اینچ یا حدود 2 متر از محل نشستن خود روی دیوار نصب کنید، یک تلویزیون 50 اینچی اندازه تلویزیون پیشنهادی SMPTE  برای شما خواهد بود.

مطلب پیشنهادی علت روشن نشدن تلویزیون و روش تعمیر آن

4. چقدر باید از صفحه نمایش فاصله داشته باشید؟

اندازه تلویزیون

فاصله از تلویزیون

43 اینچ

1.5 تا 2 متر

50 تا 55 اینچ

2 تا 2.5 متر

60 تا 65 اینچ

2.5 تا 3 متر

70 تا 75 اینچ

3 تا 3.2 متر

80 تا 85 اینچ

3.2 تا 3.5 متر

این یک راهنمای کلی است که به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید تلویزیون 1080p خود را با چه فاصله‌ای از مبلمان خود نصب کنید. شما همیشه می‌توانید تلویزیون خود را دورتر از آنچه پیشنهاد می‌شود نصب کنید، اما نزدیک‌تر نصب کردن تلویزیون می‌تواند کیفیت تصویر و سلامتی چشم شما را به خطر بیندازد.

تلویزیون را کجا نصب کنیم؟

می‌توانید تلویزیون‌های 4K را 60 تا 90 سانتی‌متر نزدیک‌تر از فاصله‌های پیشنهادی زیر به مبلمان، نصب کنید.

اندازه صفحه نمایش تلویزیون 1080p

فاصله پیشنهادی بر حسب اینچ

فاصله پیشنهادی بر حسب سانتی‌متر

40 اینچ

60-68 اینچ

152-167 سانتی‌متر

43 اینچ

68-80 اینچ

167-198 سانتی‌متر

50 اینچ

80-90 اینچ

198-228 سانتی‌متر

55 اینچ

90-96 اینچ

228-243 سانتی‌متر

60 اینچ

96-105 اینچ

243-266 سانتی‌متر

65 اینچ

105-114 اینچ

266-289 سانتی‌متر

70 اینچ

114-120 اینچ

289-304 سانتی‌متر

75 اینچ

120-129 اینچ

304-327 سانتی‌متر

80 اینچ

129-135 اینچ

327-342 سانتی‌متر

85 اینچ

135-140 اینچ

342-350 سانتی‌متر

5. اندازه تلویزیون در مقابل کیفیت

بودجه شما عامل تعیین کننده مهمی است. مهم است که به خاطر داشته باشید که صرفاً به این دلیل که تلویزیون بزرگ‌تر است به این معنی نیست که بهتر است. اگر صفحه نمایش بزرگ‌تر می‌خواهید اما بودجه کمی دارید، کیفیت تصویر به خطر می‌افتد. گاهی اوقات انتخاب صفحه نمایش کوچک‌تر با کیفیت تصویر و صدای عالی، بسیار بهتر است.

اندازه یا کیفیت؟

تلویزیون‌های p1080 در مقابل 4K

یکی از ملاحظات اصلی هنگام انتخاب سایز مناسب تلویزیون برای خانه، کیفیت تلویزیون و رزولوشن آن است. در حالی که تلویزیون‌های p 1080 دارای وضوح 1920 1080 x پیکسل هستند، تلویزیون‌های 4K وضوح قابل توجهی بالاتر از 3840 2160 x دارند. از آنجایی که تلویزیون‌های  4Kدارای وضوح تصویر بالایی هستند، می‌توانید بدون از دست دادن کیفیت تصویر، نزدیک‌تر به آن‌ها بنشینید. برای یک تلویزیون 4K ، می‌توانید 60 تا 90 سانتی‌متر نزدیک‌تر از فاصله پیشنهادی برای تلویزیون 1080p بنشینید.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

مطلب پیشنهادی آب رفتن داخل کنترل تلویزیون و اقدامات لازم

سایز مناسب تلویزیون برای خانه

در انتخاب سایز مناسب تلویزیون برای خانه زیاده‌روی نکنید

اگرچه ممکن است خریدن بزرگ‌ترین تلویزیون موجود در بازار برای شما بسیار وسوسه‌انگیز باشد، ولی این کار همیشه بهترین گزینه نیست. به یاد داشته باشید که تلویزیون‌ها مدام بزرگ‌تر می‌شوند، بنابراین در فصل آینده مدل تلویزیون شما قدیمی به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، بزرگ‌ترین اندازه ممکن است برای فضای شما مناسب نباشد. در حالی که برخی از فضاها واقعاً به یک تلویزیون 64 اینچی یا بزرگ‌تر نیاز دارند، برخی از اتاق‌ها بسیار کوچک هستند و تلویزیونی که خیلی بزرگ است در واقع بدتر از تلوزیون کوچک‌تر به نظر می‌رسد. وقتی به تلویزیون‌های خیلی بزرگ نزدیک هستید، پیکسل‌ها در واقع می‌توانند قابل مشاهده باشند زیرا قرار است از فاصله دورتری دیده شوند.

سایز و اندازه مناسب تلویزیون برای خانه

سخن آخر در انتخاب سایز مناسب تلویزیون

شما زمان زیادی را صرف استراحت در اتاق نشیمن خود و لذت بردن از یک شب فیلم دیدن می‌کنید یا در رختخواب دراز می‌کشید و جدیدترین‌ سریال‌ها را می‌بینید. تلویزیونی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد، بدون اینکه فضا و محیط را تحت تأثیر منفی قرار دهد. اگر در حال مشاهده تلویزیون در یک آپارتمان هستید، حتماً در نظر داشته باشید که تلویزیون شما در فضای جدید بهترین مکان را دارد.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا