تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

خرابی فن یخچال فریزر سامسونگ + تعمیر و تعویض آن

لوازم خانگییخچال و فریزر

آیا غذای شما سریعتر از حد معمول خراب می‌شود؟ آیا دمای داخل یخچال به طور مداوم بالاتر از حد معمول است؟ آیا نشانه‌هایی از رطوبت یا حتی یخ‌زدگی در داخل یخچال مشاهده می‌کنید؟ این‌ها نشانه‌های خرابی فن یخچال فریزر سامسونگ هستند که باید به فکر تعمیر آن باشید.

خرابی ترموستات دلیل اصلی خرابی فن یخچال فریزر سامسونگ است. اگر ترموستات برای روشن شدن سیستم خنک کننده سیگنال ندهد، فن یخچال روشن نمی‌شود. دما را در سطحی کمتر تنظیم کنید تا ببینید آیا فن شروع به‌کار می‌کند یا خیر. پرکاربردترین وسیله هر خانه‌ای یخچال است. این مقاله به شما کمک می‌کند تا علت کار نکردن فن یخچال فریزر سامسونگ خود را رفع کنید و به زندگی پرمشغله خود بازگردید.

علت کار نکردن فن یخچال فریزر سامسونگ

یخچال فریزر سامسونگ دستگاه پیچیده‌ای نیست اما با داشتن قطعات زیاد، عیب یابی مشکلات می‌تواند دشوار باشد. یکی از این بخش‌های مهم فن کندانسور است. اگر فن یخچال سامسونگ شما کار نمی‌کند موتور فن کندانسور ممکن است دلیل این مشکل باشد. موتور فن کندانسور در پشت گریل جلویی در پایین یخچال قرار دارد. گریل را بردارید و هرگونه کثیفی و زباله‌ای که روی فن جمع شده است را تمیز کنید.

فن کندانسور هوا را از طریق موتور کندانسور و سپس از روی کمپرسور به داخل می‌کشد. فن هوا را در گردش نگه می‌دارد تا هوای گرم به طور مداوم از داخل یخچال خارج شود. این فن برای خنک نگه داشتن داخل یخچال ضروری است.علت کار نکردن فن یخچال فریزر سامسونگ

موتور فن کندانسور در پشت گریل در پایین قسمت بیرونی یخچال قرار دارد. از آنجایی که در سطح کف قرار گرفته به راحتی با خاک، مو، چربی و گرد و غبار مسدود می‌شود. این تجمع کثیفی می‌تواند علت خرابی فن یخچال فریزر سامسونگ باشد.

برای تمیز کردن و بررسی موتور فن کندانسور، یخچال را از منبع تغذیه آن جدا کنید. گریل پوشش کندانسور را بردارید. گریل و کندانسور را با اتصال برس جاروبرقی تمیز کنید. فن را از نظر وجود پره‌های شکسته یا انسداد بررسی کنید. تیغه‌ها را بچرخانید تا مطمئن شوید که می‌توانند آزادانه و روان بچرخند. اگر پره‌ها حرکت نکنند فن باید تعویض شود.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

علت نویز فن یخچال فریزر سامسونگ

به طور معمول یخچال و فریزر در آشپزخانه بی سر و صدا کار می‌کند بدون اینکه ما حتی متوجه شویم. اما اگر صداهایی از یخچال فریزر خود می‌شنوید به این معنی است که نیاز به بررسی دارد.

صدای فن یخچال فریزر سامسونگ نشانگر مسدود شدن یا وجود مانع برای چرخش و نیاز به تعمیر فن یخچال است. سیم گرمایش یخ‌زدایی ممکن است شل شده و در مسیر فن قرار گرفته باشد. تیغه‌های فن ممکن است به یخ انباشته شده روی کویل‌های اواپراتور برخورد کنند. اگر یخچال فریزر سامسونگ شما به درستی یخ‌زدایی نکند یخ روی کویل‌های اواپراتور جمع می‌شود. این کویل‌ها در پشت پنل در پشت یخچال قرار دارند. این تجمع یخ در نهایت مانع از گردش هوای فن در اطراف سیم پیچ‌ها شده و علت خرابی فن یخچال فریزر سامسونگ خواهد بود.

همانطور که یخ‌سازی ادامه پیدا می‌کند صداهای بلندی را از فن خواهید شنید. ساده ترین راه حل این است که یخ را از بین ببرید تا فن به طور کامل بچرخد. مراحل زیر شما را در این فرآیند راهنمایی می‌کند.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

علت نویز فن یخچال فریزر سامسونگ

  • مرحله 1: تمام مواد غذایی فاسد شدنی را از یخچال خارج کنید. همچنین قفسه‌ها و کشوهای آن را بردارید.
  • مرحله 2: هر دو دکمه Freezer و Lighting را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که صفحه نمایش FD را برای یخ‌‌زدایی اجباری نشان دهد.
  • مرحله 3: چند ساعت صبر کنید تا چرخه یخ‌زدایی اجرا شود. در طی این فرآیند یخچال به طور مداوم بوق می‌زند.
  • مرحله 4: پس از چند ساعت، حالت یخ‌زدایی را خاموش کرده و یخچال را از منبع تغذیه آن جدا کنید.
  • مرحله 5: از پیچ گوشتی سر فیلیپس برای جدا کردن پنل پشتی داخل یخچال استفاده کنید.
  • مرحله 6: زمانی که پانل شل شد، دسته سیم را جدا کرده و سپس به آرامی پانل را جدا کنید.
  • مرحله 7: از یک سشوار در پایین ترین حالت استفاده کنید تا یخ باقی مانده از روی کویل‌ها ذوب شود.
  • مرحله 8: پانل را دوباره وصل کرده و قفسه‌ها و کشوها را سر جای خودشان قرار دهید.

این مراحل انباشته شدن یخ را از بین می‌برد تا فن بتواند کار کند. با این حال، مشکل را حل نمی‌کند. برای جلوگیری از تجمع مجدد یخ، باید یک سیم گرمایشی جدید نصب شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

علت منجمد شدن فن یخچال فریزر سامسونگ

اگر یخ روی فن جمع شود نشان دهنده یخ‌زدگی فن یخچال سامسونگ است. اگر درزگیر اطراف سیم پیچ اواپراتور سفت نباشد این اتفاق می‌افتد. شل شدن درزگیر اجازه می‌دهد تا هوای گرم بیرون وارد یخچال شود و سیم پیچ منجمد شود. برای درزگیری هر شکاف، از نوار چسب یا نوار فویل استفاده کنید. اگر درزگیر کویل اواپراتور مشکلی ندارد برای بررسی احتمالات بیشتر به موارد زیر توجه کنید.

1. مواد غذایی بدون پوشش

مواد غذایی بدون پوشش به ویژه مایعات، مقداری رطوبت را در هوا آزاد می‌کنند. این رطوبت داخل یخچال در نهایت یخ می‌زند.

یخچال‌های سامسونگ سیکل یخ‌زدایی داخلی دارند اما این چرخه کوتاه است. چرخه یخ‌زدایی کوتاه همراه با افزایش رطوبت، شرایط مناسبی را برای جمع شدن یخ روی فن ایجاد می‌کند.مواد غذایی بدون پوشش

2. شلنگ و تخلیه اواپراتور مسدود شده است

شیلنگ و تخلیه اواپراتور در زیر سیم پیچ اواپراتور قرار دارد. همانطور که سیم گرمایش در طول چرخه یخ‌زدایی گرم می‌شود هر یخ روی سیم پیچ‌های اواپراتور ذوب می‌شود. سپس آب از شیلنگ پایین می‌رود و به ظرف تخلیه سرازیر می‌شود.

اگر شیلنگ مسدود یا یخ زده باشد آب در سینی چکه در زیر سیم پیچ اواپراتور باقی می‌ماند و دوباره یخ می‌زند. تجمع یخ ادامه داشته و در نهایت کویل اواپراتور را می‌پوشاند و فن را مسدود می‌کند. همین مسئله را می‌توان علت دیگر خرابی فن یخچال فریزر سامسونگ دانست.

3. شل شدن گیره گرمایش

یک گیره فلزی کوچک به سیم گرمایش و سینی چکه متصل است. همانطور که سیم گرمایش گرم می‌شود گرما به گیره فلزی منتقل شده و سپس سینی چکه را گرم می‌کند. همانطور که در بالا توضیح داده شد هر مقدار آب موجود در سینی، به پایین شیلنگ و داخل ظرف تخلیه ریخته می‌شود.

شل شدن گیره گرمایش

اگر این گیره فلزی شل باشد یا خارج از سینی قطره چکه قرار بگیرد گرما به سینی چکه منتقل نمی‌شود تا یخ را ذوب کند. نتیجه تجمع یخ خواهد بود.

می‌توانید این مشکل را با ذوب کردن یخ‌ها برطرف کنید تا زمانی که فن دوباره آزادانه بچرخد. بسته به زمان و تلاشی که می‌خواهید صرف کنید چندین روش برای یخ‌زدایی فن را معرفی می‌کنیم.

ساده ترین راه این است که یخچال سامسونگ خود را یخ‌زدایی کنید. این کار به آسانی خاموش کردن دستگاه و باز گذاشتن درب است.

همچنین می‌توانید فن آسیب‌دیده را جدا کرده و آن را جداگانه یخ‌زدایی کنید. با این حال لازم است قبل از جدا کردن و جدا کردن فن، پنل پشتی را بردارید تا به فن دسترسی پیدا کنید.

4. فن یخچال سامسونگ به طور مداوم کار می‌کند

با این که یخچال همیشه روشن است اما فن نباید به طور مداوم در حال کار کردن باشد. عملکرد اصلی فن این است که هوای گرم را به بیرون بچرخاند و هوای خنک را به داخل منتقل کند.

اگر فن یخچال سامسونگ شما دائما کار می‌کند تنظیم دمای داخل یخچال را روی درجه بالاتر تنظیم کنید. اگر یخچال در اتاق گرم یا در کنار اجاق گاز باشد گرمای خارجی اضافه شده باعث می‌شود که فن دائما کار کند. در اطراف‌ یخچال فضای کافی برای گردش هوا بگذارید.

در ادامه دلایل احتمالی دیگری را بررسی می‌کنیم که باعث می‌شوند فن یخچال دائما کار کند.

5. تایمر و ترموستات یخ زدایی

تایمر یخ زدایی یک چرخه از پیش برنامه ریزی شده است که هر 8 تا 10 ساعت کار می‌کند. با شروع چرخه کمپرسور خاموش می‌شود تا سیم پیچ‌های اواپراتور گرم شوند. زمانی که کویل‌ها بین 1 تا 10 درجه سانتی گراد می‌رسند ترموستات به کمپرسور سیگنال می‌دهد که دوباره روشن شود.

اگر تایمر یخ زدایی و ترموستات معیوب باشند سیگنال خاموش شدن به کمپرسور داده شده و چرخه به طور مداوم اجرا می‌شود. از آنجایی که ارتباط بین این قطعات شامل جریان‌های الکتریکی است بهتر است از یک تکنسین واجد شرایط برای تعمیر خرابی فن یخچال فریزر سامسونگ خود کمک بگیرید.

6. درزگیر درب یخچال

برای اینکه مواد غذایی شما در دمای ایمن بماند وجود یک درزگیر محکم لازم است. اگر درزگیر محکم نباشد، هوای گرم وارد می‌شود و کمپرسور به طور مداوم کار می‌کند تا رطوبت را جبران کند.درزگیر درب یخچال

می‌توانید با کمک یک تکه کاغذ، درزگیر یخچال خود را بررسی کنید. وقتی می‌خواهید کاغذ را بیرون بکشید، باید مقداری مقاومت وجود داشته باشد. اگر مقاومتی وجود نداشته باشد لاستیک درزگیر یخچال شما خراب است و باید به فکر تعویض لاستیک درب یخچال شود.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

7. موتور فن اواپراتور

فن اواپراتور باعث می‌شود هوا در اطراف کویل‌های اواپراتور در حالی که کمپرسور در حال کار است در گردش باشد. فن‌ها با هم کار می‌کنند تا گرما را دفع کنند. اگر فن اواپراتور معیوب باشد، هوای خنک از طریق یخچال در گردش نیست و فن کمپرسور دائما در حال فعالیت است.موتور فن اواپراتور

8. فن یخچال فریزر سامسونگ برق نمی‌گیرد

اگر فریزر سامسونگ شما خوب و سرد است اما یخچال خنک نیست شاید فن اواپراتور برق نمی‌گیرد. برای تست عملکرد می‌توانید فن از چند ابزار استفاده کنید. اگر فن برق می‌گیرد قطعه بعدی که باید تست شود برد کنترل است.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

9. برد کنترل

برد کنترل مغز موتورهای کمپرسور و فن است که به فن‌ها ولتاژ می‌فرستد. اگر برد کنترل معیوب باشد این فن‌ها با وجود کار کردن، برق دریافت نمی‌کنند. برای تعویض یا تعمیر برد کنترل فن یخچال فریزر سامسونگ خود باید از تکنسین با تجربه کمک بگیرید.

برد کنترل

اگر فن یخچال فریزر سامسونگ برق نمی‌گیرد ممکن است ترمیستور معیوب باشد. ترمیستور دمای داخل یخچال را کنترل می‌کند و اطلاعات را به برد کنترل می‌فرستد. اگر ترمیستور معیوب باشد به فن‌های کمپرسور و اواپراتور سیگنالی برای روشن شدن و خنک شدن یخچال داده نمی‌شود.

مطلب پیشنهادی : علت روشن نشدن فریزر سامسونگ

جمع‌بندی

وقتی متوجه شدید داخل یخچال فریزر سامسونگ شما گرم است ممکن است فن داخل آن از کار افتاده باشد. فن معیوب از سرد شدن دستگاه به اندازه کافی جلوگیری می‌کند و مواد غذایی شما در معرض فاسد شدن قرار می‌گیرند. بنابراین باید در اسرع وقت برای عیب یابی و رفع مشکل اقدام کنید. وقتی فن یخچال سامسونگ شما از کار می‌افتد احتمالاً به دلیل تجمع یخ یا جسم خارجی است که از چرخش پره‌های فن جلوگیری می‌کند. خرابی موتور یخچال سامسونگ یا خرابی سوئیچ درب نیز می‌توانند دلیل مشکل باشند. در نهایت برد کنترل اصلی معیوب مانع عملکرد فن و علت روشن نشدن آن است.

اگر مشکل یخچال شما با رعایت مواردی که ذکر شده حل نشد می‌توانید از تعمیرکاران ماهر آچاره کمک بگیرید تا یخچال خود را با قیمت رقابتی و اقتصادی و بدون دردسر درست کنید. وقتی از خدمات آچاره استفاده می‌کنید نگرانی بابت کاربلد بودن تعمیرکار نخواهید داشت چون صلاحیت فنی و اخلاقی تعمیرکاران قبلا بررسی شده و بهترین تعمیرکاران برای ارائه خدمات به شما انتخاب شده‌اند.

 

 

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به تعمیر یخچال مشهد نیاز دارید روی لینک کلیک کنید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. سلام یخچال سامسونگ دارم درجه آن روی ۳ تنظیم شده بود ولی چند روز پیش درجه رفت روی ۹ و داخل یخچال گرم شد و موتور یکسره کار میکرد ۱۲ ساعت از برق جدا کردم و فن و لوله تخلیه پشت یخچال را تمیز کردم و بعد مجددا به برق زدم سرمای داخل یخچال خوب شد و روی هر درجه ای تنظیم میکنم سردتر میشه ولی به هر درجه ای که تنظیم میکنم تا به آن درجه میرسه معمولا باید ترموستا خاموش کن ولی اینطور نمیشه و با اینکه درجه را مثلا از ۳ بردم روی ۵ اصلا خاموش نمیشه و یکسره روشنه و سرما یخچال خوبه ممنون میشم راهنمایی کنید چون به چند تعمیرکار هم زنگ زدم ولی موضوع را که میگم بهانه ای میاوردند و نمیاند

    1. این دستگاه احتمالا به خاطر مستهلک بودن زیادش به اون دما نمیرسه و باید موتور تعویض بشه. تستش هم اینطور میشه اگر دست بذارن روی موتور و بشاز حد داغ باشه موتور مرخص هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید