تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

بررسی دلیل پارگی و از بین رفتن لوله رطوبت گیر کولر گازی

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

یکی از مشکلاتی که افراد هنگام استفاده از کولر گازی با آن مواجه می‌شوند، نشتی آب از این دستگاه است اما علت بروز این مشکل چیست؟ یکی از اثرات مهم کولر گازی جذب رطوبت محیط است که به ایجاد هوای مطبوع در فضا کمک بسزایی می‌کند. پس از این که کولر گازی رطوبت محیط که حالت بخار دارد را جذب کرد، این رطوبت به حالت مایع تبدیل شده و در این دستگاه جمع می‌شود. در مرحله بعد کولر گازی، آب را از طریق لوله رطوبت گیر که به آن لوله تخلیه میعانات نیز گفته می‌شود، از دستگاه خارج می‌کند. در این مقاله از مجله آچاره به بررسی مشکل پارگی و از بین رفتن لوله رطوبت گیر کولر گازی‎‎ خواهیم پرداخت.

با ما همراه باشید.

وظیفه‌ لوله رطوبت‌گیر کولر گازی چیست؟

بهتر است ابتدا توضیح کوتاهی راجع به حالت رطوبت‌گیر کولر گازی بدهیم. زمانی که شما کولر گازی را بر روی حالت رطوبت گیر قرار دهید، کمپرسور دستگاه روشن شده ولی فن داخلی به صورت بسیار آهسته فعالیت می‌کند.

این عملکرد به دستگاه اجازه خواهد داد تا بدون کاهش دما، رطوبت محیط را جذب کرده و هوایی مطبوع را ایجاد کند. در ادامه و پس از جذب رطوبت محیط، مایعات حاصل‌شده از طریق یک لوله به بیرون از دستگاه هدایت می‌شود که به آن لوله تخلیه و یا لوله رطوبت گیر گفته می‌شود.

پارگی و از بین رفتن لوله رطوبت گیر کولر گازی

رطوبت‌گیر کولر گازی چه مزایایی دارد؟

بسیاری از ما تجربه‌ی تنفس در هوای مرطوب را داشته‌ایم و می‌دانیم رطوبت، هوا را سنگین و تنفس را سخت می‌کند. وجود رطوبت در محیط شرایط را برای رشد قارچ‌ها مساعد کرده که باعث آسیب دیدن پرده‌ها، سقف کاذب، سقف و کاغذ دیواری می‌شود.
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

علاوه بر این موارد، رطوبت باعث پوسیدگی وسایل چوبی و ایجاد بوی نامطبوع در محیط نیز می‌شود بنابراین وجود رطوبت‌گیر می‌تواند تاثیر بسزایی در آرامش ما و مطبوع بودن هوای محیط داشته باشد. مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم توانایی فیلترهای رطوبت‌گیر در از بین بردن میکروارگانیسم‌ها و آفات است. با این کارایی اگر فردی دچار آسم، آلرژی و یا مشکلات سینوسی باشد با وجود رطوبت‌گیر کمتر دچار این مشکلات می‌شوند.

پارگی و از بین رفتن لوله رطوبت گیر کولر گازی

دلیل پارگی و از بین رفتن لوله رطوبت گیر کولر گازی

همان‌طور که اشاره کردیم، در حالت رطوبت‌زدایی کمپرسور روشن می‌شود و فن پنل داخلی با سرعت کم‌تری کار می‌کند تا هر زمان که در هوا رطوبت وجود داشته باشد، فن هوا را با جریان کمی از اواپراتور عبور دهد. در مرحله بعد این رطوبت باید به بیرون از دستگاه هدایت شود اما اگر عملکرد لوله رطوبت گیر به دلایلی همچون انسداد و یا پارگی مختل شده باشد، این روند تکمیل نخواهد شد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

به صورت کلی عملکرد لوله رطوبت گیر به 5 دلیل مختل می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

از آنجایی که شما می‌توانید 3 مورد آخر را با اعمال اصلاحات کوچک برطرف کنید، در اینجا به بررسی مشکل پارگی لوله رطوبت گیر کولر گازی و انسداد آن خواهیم پرداخت.

اگر لوله تخلیه یا رطوبت گیر کولر گازی دچار پارگی شده و به نوعی از بین رفته است، شما با چکیدن آب از این دستگاه مواجه خواهید شد که در صورت رفع نکردن آن، علاوه بر ایجاد اختلال در عملکرد کولر گازی، به سطوح اطراف این دستگاه نیز آسیب وارد خواهد کرد.

در این شرایط شما باید ابتدا به این لوله دسترسی پیدا کنید. در این جهت پنل بیرونی دستگاه را پس از باز کردن خارهای آن جدا کرده و ساختار لوله رطوبت گیر را از ابتدای آن تا انتها مورد بررسی قرار دهید. پس از این که پارگی و یا فرسودگی شدید را در ساختار لوله شناسایی کردید، باید اقدامات لازم به منظور رفع این مشکلات را در نظر بگیرید.

به طور معمول هنگام وجود پارگی در این لوله شما باید آن را تعویض کنید اما اگر قادر به رفع نشتی بدون تعویض لوله بودید، این روند را با دقت زیاد به انجام برسانید. پیشنهاد می‌کنیم که در این راستا از کمک یک فرد متخصص استفاده کنید تا نتیجه نهایی ایده‌آل را به دست آورید.

مطلب پیشنهادی:دلیل گرما ندادن دریچه‌های اسپلیت

پارگی و از بین رفتن لوله رطوبت گیر کولر گازی

دومین مشکلی که می‌تواند عملکرد لوله تخلیه کولر گازی را مختل کند، ایجاد انسداد در مسیر آن است اما چرا مسیر این لوله مسدود می‌شود؟

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

یکی از وظایف رطوبت‌گیر جذب رسوبات و ناخالصی‌ها است. در صورتی که رطوبت‌گیر کولر گازی مشکل داشته باشد، این رسوبات جمع می‌شوند و سیستم تهویه را مسدود و باعث کاهش کارایی آن می‌شوند که در صورت بروز این اختلال و عدم رسیدگی سریع به آن، به سایر قطعات نیز آسیب وارد می‌شود.

در صورت عدم تخلیه‌ آب پنل داخلی کولر گازی دچار آب‌ریزی خواهد شد و بر اثر آن دیواری که پشت کولر گازی قرار دارد، دچار نم و آسیب شده و شرایط را برای رشد قارچ و کپک مساعد خواهد کرد. از دیگر مشکلاتی که در این شرایط با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

برای رفع مشکل مسدود شدن لوله رطوبت گیر شما باید این لوله را باز کرده و مسیر آن را کاملا تمیز کنید. به این منظور حتما با یک فرد دارای صلاحیت مشورت کنید تا در این روند به ساختار لوله تخلیه کولر گازی آسیب بیشتری وارد نشود. علت این موضوع متفاوت بودن جنس و ساختار لوله‌های رطوبت گیر در کولرهای گازی مختلف است که روند نظافت آن‌ها را نیز متفاوت خواهد کرد.

شاید بپرسید که چگونه می‌توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد؟ شما می‌توانید با به کار بردن راهکار‌های زیر از مسدود شدن مسیر لوله تخلیه جلوگیری کنید:

  • مسیر لوله تخلیه را به ‌صورت مداوم و منظم بشویید.
  • از فیلترهای باکیفیت در کولر گازی خود استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم تا با بررسی مشکل پارگی و از بین رفتن لوله رطوبت گیر کولر گازی، به شما در روند رفع مشکلات مرتبط کمک کنیم. در طول روند عیب‌یابی و تعمیر کولر گازی حتما نکات ایمنی را رعایت کرده و سلامت خود را در معرض خطر قرار ندهید.

فراموش نکنید که در صورت نیاز شما می‌توانید با ثبت یک درخواست ساده از کمک کارشناسان کاربلد آچاره بهره‌مند شوید. همچنین شما با طرح سوالات خود در بخش نظرات، پاسخ خود را در زمانی کوتاه از این متخصصین دریافت خواهید کرد. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید