تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

دلیل گرما ندادن دریچه‌های اسپلیت

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

اکثر اسپلیت‌هایی که امروزه در محیط‌های مختلف استفاده می‌شود، از هر دو قابلیت سرمایشی و گرمایشی برخوردار هستند؛ اما گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلفی عملکرد گرمایشی اسپلیت دچار مشکل شود و به خوبی کار نکند. در این مقاله دلیل گرما ندادن دریچه‌های اسپلیت و گرم نکردن کولرهای گازی را بررسی خواهیم کرد.

قبل از اینکه به سراغ بررسی این موضوع برویم باید این نکته را یادآوری کنیم که بهتر است قبل از رسیدن فصل سرما اسپلیت را سرویس کنید و برای شروع به کار آن را روی حالت گرمایشی و دمای 25 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. زمانی که برای اولین بار سیستم را روی حالت گرمایشی روشن می‌کنید، حدود 5 دقیقه زمان لازم است تا دستگاه شروع به کار کند.

بررسی دلیل گرما ندادن دریچه‌های اسپلیت

1. کمبود گاز مبرد

گاز مبرد روی سرمایش و گرمایش کولر تأثیر مستقیم دارد و با شارژ گاز کولر گازی این مشکل رفع می‌شود. کمبود گاز مبرد

2. فن داخلی کولر گازی خراب است

در صورتی که فن داخلی اسپلیت دچار مشکل شود، عملکرد کولر نیز دچار مشکل می‌شود و می‌تواند باعث گرما ندادن دریچه‌های اسپلیت باشد. بهترین راه حل در این حالت، تعویض فن داخلی دستگاه است.
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

3. گرما ندادن دریچه‌های اسپلیت به دلیل کثیف بودن فیلترها

تمیز بودن فیلترهای اسپلیت تأثیر زیادی بر عملکرد دستگاه دارد. در صورت کثیفی فیلتر و عدم تعویض به موقع آن، تولید گرما و یا سرمای کولر گازی دچار اختلال می‌شود. اگر تمایل دارید خودتان اقدام به تعویض فیلتر کولر گازی کنید کلیک کنید:  فیلم آموزش تعویض فیلتر کولر گازی

4. خرابی ترموستات

ترموستات کولر گازی بر اساس تنظیم دمایی که به وسیله ریموت کنترل انجام می‌دهید، عمل می‌کند. زمانی که دمای محیط با دمای انتخاب شده همخوانی نداشته باشد، می‌تواند به معنای خرابی ترموستات باشد. پس خرابی ترموستات هم می‌تواند علت گرما ندادن دریچه‌های اسپلیت باشد.خرابی ترموستات

5. خراب شدن برد الکتریکی

یکی دیگر از دلایل گرما ندادن دریچه‌های اسپلیت می‌تواند مربوط به برد الکتریکی باشد. برد کولر گازی نقش مغز را در اسپلیت دارد. در صورتی که مشکل از برد باشد باید حتما از یک فرد متخصص درخواست کمک کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

6. گرما ندادن دریچه‌های اسپلیت به دلیل خراب شدن سنسور دمایی

سنسور یا ترمیستور قطعه‌ای است که دما را تشخیص می‌دهد و در صورت تغییر دما مقاومت سنسور دمایی هم تغییر می‌کند و تغییرات را به برد دستگاه منتقل می‌کند و اسپلیت شروع به گرم کردن محیط می‌کند. در صورتی که این قطعه خراب شود باید آن را تعمیر و یا تعویض کرد.

مطلب پیشنهادی:تفاوت کولر گازی و اسپلیت

7. معیوب شدن شیر برقی چهار طرفه

شیر برقی چهار طرفه توانایی سرمایش و گرمایش دارد و گرم و سرد کردن باد کولر را با تغییر مسیر گاز مشخص می‌کند. زمانی که این قطعه دچار مشکل شود می‌تواند دلیل گرما ندادن دریچه‌های اسپلیت باشد. در صورت بروز ایراد در این قطعه باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.معیوب شدن شیر برقی چهار طرفه

8. خراب شدن کمپرسور

کمپرسور مانند قلب کولر گازی عمل می‌کند چنانچه دچار نقص شود باید از تعمیرکار اسپلیت کمک بگیرید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

9. گرما ندادن دریچه‌های اسپلیت به دلیل گرفتگی در ورودی هوا

لوله‌های مسی ممکن است در اثر ضربه یا له شدگی مسدود شوند و هوای لازم برای کیفیت کار کولر گازی تأمین نشود.گرفتگی در ورودی هوا

10. معیوب بودن اورلود

اورلود کولر گازی یک قطعه درون کمپرسور است که اگر خراب باشد کمپرسور روشن نمی‌شود و می‌تواند دلیل گرما ندادن دریچه‌های اسپلیت شود.

کلام آخر

همیشه به خاطر داشته باشید که حداقل یک بار در سال باید اسپلیت را سرویس کنید و در صورتی که در مناطقی با آلودگی هوای زیاد زندگی می‌کنید، فیلتر دستگاه را به طور مرتب تمیز کنید تا بازدهی دستگاه کم نشود. در صورتی که اسپلیت را روی حالت گرمایشی تنظیم کردید اما دستگاه گرما تولید نکرد باید دلیل گرما ندادن را پیدا کنید و بهتر است برای برطرف کردن مشکل از یک متخصص کمک بگیرید.

مطلب پیشنهادی:آشنایی با طرز کار داکت اسپلیت

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید