تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

در مورد اورلود کولر گازی بیشتر بدانید!

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

در گرمای طاقت‌فرسا و سوزان تابستان، هیچ چیز بهتر از خانه یا یک محیط خنک نیست. به این دلیل گاهی اوقات ترجیح می‌دهیم کولر گازی را مدتی طولانی روشن نگه داریم. در دراز مدت این امر مسلماً باعث خرابی کولر گازی ما می‌شود و به احتمال زیاد در گرم‌ترین روزهای سال با اورلود کولر گازی روبرو خواهیم شود.     

اما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا از خرابی کولر گازی خود در گرم‌ترین روزهای سال جلوگیری کند؟ در این مقاله چند نکته درباره علت اورلود کولر گازی و همچنین راه حل این مشکل را با شما در میان می‌گذاریم. اما قبل از همه، بهتر است ببینیم چگونه می‌توانیم از اورلود کولر گازی جلوگیری کنیم. معمولاً یک کولر گازی خراب و تحت فشار در بحرانی‌ترین زمان سال دچار مشکل می‌شود. خرابی معمولاً در نتیجه تغییر شدید دما است. برای تعیین اینکه آیا اورلود کولر رخ داده، شما باید ابتدا کویل‌های کولر را بررسی کند تا ببیند آیا کولر یخ زده است یا خیر.

اگر کولر گازی خانه شما به خوبی کار می‌کرده و ناگهان از کار افتاده است، ممکن است به دلیل اورلود کمپرسور باشد. کولر گازی به گونه‌ای طراحی شده که در شرایط خاص مقدار معینی از فشار را تحمل می‌کند و گاهی اوقات هر تغییری می‌تواند منجر به اورلود کمپرسور و از کار افتادن آن شود. در ادامه ببینیم اورلود کولر گازی چیست.

اورلود کمپرسور کولر گازی چیست؟

زمانی که کمپرسور در سیستم کولر گازی تحت فشار یا شرایط عملیاتی شدید قرار می‌گیرد، می‌تواند تا حد خرابی کامل پیش رود. خرابی ناشی از عملکرد بیش از حد کمپرسور، اضافه بار یا اورلود کولر گازی نامیده می‌شود. اضافه بار حرارتی کمپرسور کولر گازی یکی از دلایل رایج خرابی آن است و معمولاً در گرم‌ترین روزهای سال اتفاق می‌افتد زمانی که سیستم شما بیش از حد کار می‌کند.

اورلود کمپرسور کولر گازی

دلایل اورلود کولر گازی

علت اورلود کولر گازی ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

  • اگر سیم پیچ در فضای باز کثیف شود، می‌تواند فشار را افزایش دهد و دستگاه داغ شود.
  • خازن معیوب یا راه اندازی ناقص آن که هر دو مورد باید بررسی شوند.
  • ولتاژ نامناسب مخصوصاً در برق 3 فاز.
  • کمبود مبرد، زیرا مبرد به خنک شدن سیم پیچ کمپرسور کمک می‌کند.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

کولر گازی دارای اجزای مختلفی است که باعث می‌شوند سیستم تهویه مطبوع خانه شما به خوبی کار کند. با گذشت زمان، این قطعات شروع به خراب شدن می کنند. این وظیفه شما به عنوان یک صاحب خانه است که مشکلات کولر گازی را شناسایی و برطرف کنید.

اورلود کولر گازی

یکی از مهم‌ترین قطعات هر واحد کولر گازی، کمپرسور آن است. این بخش به پمپ کردن مایع خنک کننده از طریق سیستم کمک می‌کند و فضای داخلی خانه شما را در دمای خنک نگه می‌دارد. همان‌طور که کمپرسور کار می‌کند، گرمای زیادی تولید می‌شود.

مطلب پیشنهادی راهنمای انتخاب ظرفیت کولر گازی

موارد زیر تنها برخی از رایج‌ترین دلایل گرم شدن بیش از حد کمپرسور و علت اورلود کولر گازی هستند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

1. فیلتر هوای کثیف می‌تواند مشکل ساز باشد

یکی از مهم‌ترین اجزای مهم برای یک سیستم کولر گازی مقدار مناسب جریان هوا است. بررسی و تعویض فیلتر هوای کولر گازی بسیار مهم است. اگر این فیلتر هوا با گرد و غبار و سایر آلودگی‌ها مسدود شده باشد کمپرسور کولر گازی جریان هوای مورد نیاز برای خنک نگه داشتن به سختی دریافت می‌کند و همین مسئله می‌تواند علت جریان کشیدن کولر گازی شود.

مطلب پیشنهادی تست فشار کمپرسور کولر گازی

هر چه مدت بیشتری این جریان محدود هوا ادامه داشته باشد ناگزیر فشار بیشتری به کمپرسور کولر گازی وارد خواهد شد. بهتر است برای اینکه با خرابی سیستم کولر گازی خود در اواسط تابستان روبرو نشوید به مشکلات جریان هوا رسیدگی کرده و آن را برطرف نمایید.

کثیفی فیلتر هوا

2. نشت مبرد می‌تواند منجر به گرم شدن بیش از حد کمپرسور کولر گازی شود

اگر مبرد کولر گازی در خانه شما مقدار مناسبی نباشد برای جلوگیری از بروز مشکلات زمان را از دست ندهید. بدون مقدار مناسب مبرد، کولر گازی شما برای تولید هوای سرد باید سخت کار کند.

اگر مشکوک به وجود نشتی مبرد در سیستم کولر گازی خود هستید باید با متخصصان تماس بگیرید تا این مشکل را بررسی کنند. افراد حرفه‌ای می‌توانند در کوتاه‌مدت نشت را بررسی کرده و آن را پیدا کنند. زمانی که نشتی برطرف شد مشکل مربوط به مبرد که علت اورلود کولر گازی است حل خواهد شد.

3. مشکلات در قسمت بیرونی کولر گازی

بخش بیرونی یک واحد کولر گازی اغلب نادیده گرفته می‌شود. با گذشت زمان این قسمت کولر گازی ممکن است به خاطر خاک، ذرات معلق در هوا و انواع مواد دیگر مسدود شود. این مشکلات در نهایت منجر به بسته شدن جریان هوا می‌شود. به جای مقابله با فشاری که ممکن است به کمپرسور کولر شما وارد شود باید قسمت بیرونی واحد کولر گازی خود را به طور منظم تمیز کنید.

مطلب پیشنهادی دلیل سوختن موتور کولر گازی

مشکلات بیرونی کولر گازی

4. توان الکتریکی ناکافی

اتصالات الکتریکی که روی کمپرسور کولر گازی شما وجود دارند به تأمین مقدار مناسب برق کمک می‌کنند. اگر این اتصالات خورده یا حتی شل شده باشند، می‌توانند منجر به مشکلات متعددی شوند. اگر این مشکلات الکتریکی به موقع برطرف نشوند به قطع شدن کمپرسور منتهی خواهند شد.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

به محض اینکه متوجه مشکلات کمپرسور کولر گازی خود شدید، باید با متخصصان تماس بگیرید تا به شما کمک کنند. این متخصصان قادر خواهند بود در کمترین زمان ممکن مشکلات کمپرسور را پیدا کرده و آن‌ها را برطرف نمایند.

توان اکتریکی ناکافی

چگونه می‌توانید از آسیب به کمپرسور کولر گازی جلوگیری کنید؟

  • از تعمیر و نگهداری کولر گازی خود غافل نشوید.

فیلتر هوای کولر را حداقل هر سه ماه یک‌بار تعویض کنید. زباله‌ها را از اطراف سیستم خارجی کولر پاک کنید.

  • از متخصصان مورد اعتماد کمک بگیرید.

افزایش طول عمر کمپرسور کولر گازی شما مستلزم نصب مناسب این دستگاه توسط یک متخصص حرفه‌ای و همچنین تعمیر و نگهداری حرفه‌ای و منظم آن از جمله تأیید سطوح مناسب مبرد، روغن کاری و اتصالات، تمیز کردن کویل، و تأیید عملکرد مطابق با مشخصات سازنده است.

  • اقدامات حفاظتی بیشتر را در نظر بگیرید.

نصب محافظ اورلود کولر گازی روی کمپرسور می‌تواند از سیستم شما محافظت کند. این سنسور ویژه که در نزدیکی کندانسور قرار دارد دما را کنترل می‌کند و برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد کمپرسور به طور موقت خاموش می‌شود.

با خاموش کردن سیستم برای خنک شدن کمپرسور این کار می‌تواند از اضافه بار حرارتی کمپرسور جلوگیری کند و قبل از اینکه مشکلات پرهزینه شوند به شما هشدار دهد.

مطلب پیشنهادی خرابی اورلود یخچال

نحوه برطرف کردن مشکل اورلود کولر گازی

نحوه پاسخ تکنسین کولر گازی به کمپرسور اضافه بار بسته به دلیل خرابی و عمر کولر شما متفاوت است. هر چه دستگاه قدیمی‌تر باشد، احتمال اینکه تکنسین تعمیر تعویض کامل آن را توصیه کند بیشتر است. از طرف دیگر ممکن است مشکلی که علت جریان کشیدن کولر گازی شده را تعمیر کند و همچنین کمپرسور را جایگزین نماید تا واحد کولر گازش شما دوباره شروع به کار کند.

بر طرف کردن مشکل کولر گازی

نتیجه‌گیری

اگر کمپرسور کولر گازی شما بیش از حد گرم شده است باید دلیل آن را کشف کنید زیرا صرفاً تعویض قطعات ممکن است منجر به تکرار وضعیت شود. اگر سیستم کولر گازی شما با افزایش فرکانس گرم شدن بیش از حد مواجه شده قبل از اینکه خیلی دیر شود همین حالا به دنبال برطرف کردن این مشکل باشید.

مطلب پیشنهادی تنظیم دمای کولر گازی در تابستان

دلایل مختلفی برای اورلود کولر گازی وجود دارد از جمله نگهداری نادرست، شکستگی قطعات، یا استفاده بیش از حد. ساده‌ترین راه برای جلوگیری از اضافه بار کولر گازی، ارزیابی و بررسی سیستم به طور منظم است. تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده کولر گازی می‌تواند به عملکرد کارآمد و کامل آن کمک کند. زمانی که کمپرسور، دستگاه اندازه‌گیری، شیر انبساط، دمنده و کویل اواپراتور به طور هماهنگ کار می‌کنند، اضافه بار اتفاق نمی‌افتد.

 

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید