تعمیر پکیج تعمیرپکیج

نشت آب پکیج: [بررسی کامل + ارائه راهکار حل مشکل]

سرمایش و گرمایشپکیجگرمایش

نشت آب پکیج یکی از عیوب رایج در پکیج دیواری رایج است. دلیل این مشکل موضوع‌های متفاوتی است، که برای حل آن باید با یک تعمیرکار پکیج مشورت کنید. سوالی که همیشه برای اکثر افراد پیش می‌‎آید این است که به چه دلیل پکیج‌ها دچار نشتی آب می‌شوند؟

عدم آب‌بندی صحیح اتصالات پکیج، نشتی آب از شیر پرکن پکیج، آبریزی پکیج از ناحیه پمپ پکیج، پوسیدگی قطعات داخلی پکیج، زنگ‌زدگی، ترک خوردگی و سوراخ شدن مبدل پکیج، پوسیدگی لوله و اتصالات درون دستگاه و خراب شدن شیر اطمینان پکیج از دلایل اصلی آب دادن پکیج به‌شمار می‌روند.

توجه داشته باشید که نشت آب پکیج مشکلی نیست که بتوان به‌سادگی از آن عبور کرد.

در صورتی که شما با مشکل مواجه شدید، بلافاصله برای برطرف کردن آن اقدام کنید، تا از بروز خسارات بیشتر جلوگیری شود. همچنین توجه داشته باشید که هیچگاه به‌تنهایی و بدون داشتن مهارت کافی اقدام به تعمیر پکیج نکنید؛ زیرا در این صورت ممکن است مشکلات جدی‌تری را به وجود آورید.

در ادامه به توضیح کامل در رابطه با نشت آب پکیج و علت چکه آب از پکیج ایران رادیاتور، بوتان و … می‌پردازیم. اگر کمی دانش فنی در زمینه تعمیر پکیج داشته باشید با مطالعه این مطلب می‌توانید بخشی از تعمیرات ریزش آب پکیج را خودتان انجام دهید.

نشتی آب از پمپ پکیج

زمانی که شما یک پکیج برای خود خریداری می‌کنید، باید حتماً نصب پکیج را به یک متخصص تعمیرکار بسپارید؛ زیرا آن‌ها به‌خوبی همه اتصالات را انجام داده و عایق‌بندی می‌کنند.

همچنین باعث می‌شوند تا پس از اتمام نصب، پکیج دچار نشتی نشده و در طرز کار پکیج اختلال ایجاد نشود. معمولاً نشت آب پکیج بوتان و ایران رادیاتور به دلیل پوسیدگی آن در مدت زمان زیاد و بالا رفتن دمای آب اتفاق می‌افتد.

از آنجایی که لوله‌ها و پمپ، وظیفه گردش آب در مسیر مدار گرمایش و گرم کردن رادیاتورها را برعهده دارند، زودتر دچار پوسیدگی می‌شوند؛ یعنی پس از چند سال ضعیف شده یا می‌سوزند، که باید آن را عوض کنید.

در زمانی که تعمیرکار از مشکل پمپ پکیج مطمئن می‌شود، تنها راهکاری که در اختیار شما قرار می‌دهد، تعویض پمپ است.

علت چکه آب از پکیج (علت نشت آب از پکیج)

همان‌طور که در بالا اشاره شد دلایل مختلفی باعث نشت آب پکیج می‌شوند. در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

  1.  نشتی آب از محل شیر پرکن دستگاه: اگر شیر پرکن پکیج خراب شود، فشار داخلی پکیج بالا می‌رود و در نهایت شما می‌توانید نشتی آب پکیج را از پشت مهره ورودی ببینید.
    ممکن است زیر شیرپرکن به دلیل بالا رفتن فشار ترک خورده باشد، و آب از این قسمت به بیرون نشت کند. در صورتی‌که این مشکل به وجود آمده باشد و شیر پرکن پکیج ترک خورده باشد، باید پکیج را به‌طور کلی تعویض کنید.
    ولی اگر از پشت شیر پرکن نشتی آب اتفاق می‌افتد به معنی خراب بودن واشر آب‌بندی آن است؛ پس می‌توانید با تعویض واشر مشکل را حل کنید.
  2.  عدم آب‌بندی صحیح اتصالات پکیج: یکی از مهم‌ترین دلایل نشت آب پکیج، عدم آب‌بندی صحیح اتصالات آن است.
  3.  خراب شدن شیر اطمینان و علت چکه آب از شیر اطمینان پکیج: شیر اطمینان به این جهت بر روی پکیج نصب شده است، که اگر پکیج بیشتر از میزان فشار تنظیم شده در حال کار باشد، شیر اطمینان آب اضافی آن را آزاد می‌کند.
    در واقع خارج کردن آب اضافی از پکیج برای جلوگیری از انفجار صورت می‌گیرد. یکی دیگر از دلایل نشت آب پکیج می‌تواند پوسیدگی شیر اطمینان باشد.
    البته یکی از دلایل دیگری که نشان‌دهنده خراب شدن شیر اطمینان می‌باشد این است، که شما با افت فشار پکیج مواجه خواهید شد.
  4. پوسیدگی و اتصالات درون دستگاه: آب درون پکیج به دلایل و برای عملیات مختلفی در بین لوله‌ها منتقل می‌شود. این امر باعث می‌شود بر روی مجموعه اتصالات، فشار و دمای زیادی وارد شود.
    البته ناگفته نماند که جنس این لوله‌ها برنج می‌باشد و به‌سرعت دچار خرابی خواهند شد. ولی این لوله‌ها می‌توانند به دلیل رسوب گرفتن یا ضربه خوردن هم دچار نشتی شوند.
    زیرا در این صورت لوله‌ها ترک‌خورده، و به‌جای تعمیر باید آن را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه تنظیم فشار پکیج

نشت آب پکیج ایران رادیاتور

نشتی پمپ پکیج

اگر پمپ پکیج شما نشتی داشته و بوی شدید سوختگی بدهد یا حتی زمانی که در حال نصب پکیج جدید هستید، آب از کیت برق پمپ خارج شود، باید حتماً پمپ پکیج را تعویض کنید.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

زیرا این پمپ دیگر با تعمیر درست نخواهد شد. حال برای خرید پمپ پکیج باید نکات مهمی را در نظر بگیرید:

  1. در ابتدا مشخصات پلاک پمپ سوخت را در یک برگه یادداشت کنید و از چند فروشگاه مختلف قیمت آن را استعلام بگیرید.
  2. علاوه‌بر آن به مدت گارانتی پمپ توجه داشته باشید. بهتر است که پمپ پکیج دارای یک سال گارانتی باشد. تا حد ممکن سعی کنید بر اساس قیمت خریداری نکنید و واقع‌بینانه در خرید پمپ پکیج تصمیم بگیرید.
  3. همچنین به یاد داشته باشید که برای نصب پمپ پکیج باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید. پمپ پکیج از 3 قسمت، سیم‌پیچ پمپ و روتور، محور اصلی پروانه پمپ و کیت برق پمپ تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: نصب سیستم گرمایش از کف با پکیج

نشت آب از پکیج بوتان

علت نشت آب از پکیج

پکیج‌های دیواری نباید نشتی آب داشته باشند، اما دلایلی که باعث نشت آب پکیج می‌شود شامل موارد زیر است:

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

  •  شیر تخلیه فشار می‌تواند فشار اضافی در پکیج را آزاد کند.
  •  در صورتی که پکیج شما دارای نشتی کوچکی از آب می‌باشد. احتمالا به‌معنی آن است که باید فشار پکیج خود را بیشتر کنید.
  •  در برخی موارد ممکن است مبدل حرارتی آسیب دیده باشد، و باعث نشتی پکیج شده باشد.

نشت آب پکیج

بستن آب پکیج

سوالات رایج که معمولا برای اکثر افراد پیش می‌آید این است که با شروع فصل تابستان باید شیر رادیاتور پکیج را ببندند یا خیر؟

اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید باید مطمئن باشید که هوا گرم شده و فصل سرما تمام شده است؛ زیرا اگر بخواهید آن را مدام باز و بسته کنید، عمر مفید آن کاهش می‌یابد. سوال دیگری که وجود دارد این است که برای بستن آن باید چه کار کرد؟

بیشتر بخوانید: علت سوختن فیوز پکیج چیست؟

برای بستن شیر آب رادیاتور پکیج، باید شیرهای رفت وبرگشتی که در زیر پکیج قرار دارد را بچرخانید. به همین ترتیب رادیاتور پکیج خاموش می‌شود. در زیر پکیج 3 شیر مختلف وجود دارد؛ سایز یکی از این شیرها کوچک‌تر از دوتای دیگری است.

جهت ورود آب سرد، از شیری که سایز کوچک‌تری دارد استفاده می‌شود. آن 2 شیر دیگر نیز که با سایز 3 و 4 هستند، جهت رفت و برگشت رادیاتورها مورداستفاده قرار می‌گیرند. همچنین در این شرایط هواگیری پکیج را نیز فراموش نکنید.

رفع ریزش آب از پکیج ایساتیس

آب سیاه از پکیج

برای برخی از افراد پیش می‌آید که در زمان نشت آب پکیج، آب خارج شده از آن رنگی بوده یا بودار است. اگر رنگ آب زرد، قرمز و یا قهوه‌ای باشد؛ نشانه وجود زنگ در آب است.

وجود این زنگ احتمالاً از لوله کشی آب شهری، لوله کشی ساختمان یا خود پکیج است. برای رفع این مشکل می‌توانید از فیلتر تصفیه آب در خانه استفاده کنید. وجود آهن در آب هیچ مشکلی برای سلامتی انسان ندارد، اما می‌تواند لباس‌ها و ظروف شما را لکه‌دار کند. همچنین مزه آب نیز فلزی خواهد شد.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

اگر لوله‌های مسی دچار خوردگی شوند، رنگ آب سبز خواهد بود. بهتر است بدانید که وجود سرب برای سلامتی مضر است. اگر شما آب نشتی پکیج را به‌صورت ذرات سفید یا قهوه‌ای مایل به زرد مشاهده می‌کنید، احتمالاً این مشکل به لوله‌های خود پکیج مربوط است.

ذرات سفید موجود در آب، منیزیم یا کلسیم هستند، که خوردن آن مشکلی را ایجاد نمی‌کند، اما به مرور زمان موجب مسدود شدن لوله‌های آب و فاضلاب می‌شود.

نشت آب پکیج

 سخن پایانی

سعی کنید در صورت وقوع هرگونه مشکل برای پکیج خود، با یک تعمیرکار در ارتباط باشید. اگر مهارت کافی در این زمینه ندارید، به هیچ عنوان خودتان نسبت به درست کردن پکیج اقدام نکنید. قبل از تعمیر پکیج باید ابتدا دلیل نشتی آب از پمپ پکیج را بررسی کنید.

اگر پکیج شما خراب شده و دنبال تعمیرکاری می‌گردید که کاربلد و مطمئن باشد؛ آچاره بهترین مرجع برای پیدا کردن تعمیرکاران ماهر پکیج است. کسب اطلاع از توانمندی فنی و صلاحیت اخلاقی یک تعمیرکار مهم‌ترین نکته در انتخاب متخصص است.

آچاره بستری فراهم کرده است که شما به‌راحتی بتوانید قبل از تصمیم نهایی از نظرات مشتریان قبلی و میزان رضایت آن‌ها از خدمات تعمیرکار مطلع شوید و راجع به تعمیر پکیج آگاهانه تصمیم بگیرید. این مسئله به شما در شناسایی علت تخلیه آب داخل پکیج و رفع نشت آب پکیج کمک قابل‌توجهی خواهد کرد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید