تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

آموزش تنظیم ترموستات آبسردکن افترون

لوازم خانگییخچال و فریزر

اگر دمای آب آبسردکن را تنظیم نکنید، آبی که دستگاه به شما می‌دهد، یا خیلی گرم، یا خیلی سرد، یا ولرم است. ما در این مقاله به شما می‌گوییم که تنظیمات ترموستات آبسردکن افترون به‌ چه صورت است تا پس از تهیه آبسردکن و نصب آن، بتوانید دمای آب را به‌خوبی تنظیم کنید.

انواع آبسردکن – آیا می‌توان ترموستات همه آبسردکن‌ها را تنظیم کرد؟

شما نمی‌توانید هر نوع آبسردکنی را خودتان تنظیم کنید چون سیستم کنترل متفاوتی دارند. در ادامه انواع آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

  • آبسردکن‌های دیجیتال: از داخل مدارهایی دارند که دمای آب را کنترل می‌کنند. البته نیاز نیست نگران باشید؛ اولین باری که خواستید دستگاه را راه‌اندازی کنید، شما مشخص می‌کنید که دمای آب در چه حدی باشد. از آن‌جا به بعد، تنظیمات به‌طور اتومات انجام می‌شوند.
  • آبسردکن‌های عادی: این مدل آبسردکن‌ها، فاقد برد الکتریکی هستند و دارای ترموستاتی‌اند که به کمک آن می‌توانید دمای آب را تنظیم کنید. با این کار، آب در دمایی که بخواهید تنظیم، و در زمانی که بخواهید قطع و وصل می‌شود. در این مقاله هم ما می‌خواهیم نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن افترون را به شما بگوییم.

ترموستات آبسردکن افترون چه می‌کند؟

مانند دیگر وسایل سرمایشی و گرمایشی که ترموستات دارند، آبسردکن هم مجهز به این قطعه است. همانطور که قبل‌تر گفتیم، تنظیمات دما و زمان قطع و وصلی آب به عهده این قطعه می‌باشد. 

ترموستات آبسردکن افترون

کار ترموستات به این ترتیب است که وقتی آب به حد مشخصی رسید، دستور قطع آن را صادر می‌کند. در این لحظه، آب در دمایی که از قبل مشخص شده، می‌ماند.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

اگر ترموستات آبسردکن خراب شود چه می‌شود؟

خرابی این قطعه‌ی کوچک، باعث کم و زیاد شدن فشار آب، و در نتیجه وارد شدن فشار زیاد به دستگاه آبسردکن می‌شود. همچنین، آب یا زیاد گرم و یا زیاد سرد می‌شود. اگر تنظیمات آبسردکن خراب شود، دستگاه به‌مرور خراب می‌شود و مخزنش یخ می‌زند.

برای تعمیر دستگاه آبسردکن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محدوده دمای مناسب برای تنظیم آبسردکن افترون

دمای آب اگر بین ۸ الی ۱۵ درجه باشد، برای نوشیدن بسیار مناسب خواهد بود. می‌توان دستگاه را روی دماهای دیگر هم تنظیم کرد، اما ممکن است به دستگاه فشار وارد شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

تنظیم ترموستات آبسردکن افترون

هنگام تنظیم دمای آبسردکن، باید به وضعیت آب و هوای جایی که در آن ساکن هستید هم توجه داشته باشید. در مناطقی که آب و هوای گرم دارند، مانند جنوب کشور، دمای دستگاه را بین ۱۳ الی ۱۸ قرار دهید. در مناطقی که هوا معتدل است، ۱۰ الی ۱۵ درجه، دمای مناسبی محسوب می‌شود. 

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

تنظیم ترموستات آبسردکن افترون

حال که دستگاه را تهیه کرده‌اید، و می‌خواهید ترموستات را تنظیم کنید، کافیست اقداماتی که در ادامه گفته می‌شود را دنبال کنید تا این کار به خوبی انجام شود.

  • وقتی آبسردکن را تهیه و راه‌اندازی کردید، آن را روشن کنید.
  • پشت دستگاه، دکمه‌ی تنظیم دما را مشاهده خواهید کرد که احتمالا به رنگ سبز است. این دکمه به شما کمک می‌کند که دمای آب را به دلخواه تنظیم کنید.
  • سپس مخزن را آب کنید و روی دستگاه قرار دهید تا آب خنک شود.
برای تعمیر دستگاه آبسردکن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

جمع‌بندی

برای این که دستگاه آبسردکن، آب را در دمای مورد نیازتان نگه دارد، باید ترموستات آن به خوبی کار کند. حتما ترموستات را طبق وضعیت آب و هوای منطقه، و دمای توصیه شده تنظیم کنید که مشکلی پیش نیاید. چنانچه ترموستات خراب شد، حتما اقدام به تعمیر آن کنید که بخش‌های بیشتری از دستگاه خراب نشود. 

اگر برای تعمیر ترموستات نیاز به نیروهای متخصص داشته باشید، تنها کافیست که به وبسایت آچاره مراجعه کنید. متخصصین ما، در زمانی که شما مشخص کرده‌اید به محل اعزام می‌شوند و مشکل پیش آمده را برطرف می‌کنند. راه‌های ارتباط با ما، تماس با شماره ۱۴۷۱، و اپلیکیشن و وب سایت آچاره است.

برای ثبت سفارش تعمیر یخچال در اصفهان هم اکنون می توانید اقدام کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید