تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

آموزش لوله کشی یخچال ساید بای ساید

لوازم خانگییخچال و فریزر

یکی از کارهای ضروری در هنگام نصب یخچال ساید بای ساید، لوله کشی یخچال ساید برای استفاده از آب‌سردکن و یخ‌ساز ساید است. اکثر یخچال‌های جدید مجهز به آب‌سردکن و یخ‌ساز هستند و به همین دلیل هم به لوله کشی آب نیاز دارند. این روزها نحوه لوله کشی یخچال ساید با توجه به سیستم‌های جدید لوله کشی‌های آب ساختمان راحت‌تر از قبل است و دردسر کمتری دارد. در صورت بروز مشکل در این زمینه می‌توانید از خدمات تعمیر یخچال آچاره بهره ببرید. 

لوله کشی یخچال ساید

در سیستم‌های لوله کشی قدیمی با استفاده از یک لوله مسی که قابلیت خم شدن و شکل پذیری داشت، از نزدیک‌ترین شیر آب به یخچال لوله کشی را انجام می‌دادند؛ اما امروزه با تغییر سیستم لوله‌کشی‌های ساختمان نحوه لوله کشی یخچال نیز تغییر کرده است و به جای لوله مسی از شلنگ‌های آب 1/4 اینچی که مخصوص لوله کشی یخچال ساید هستند استفاده می‌شود.

کار کردن با این شلنگ‌ها به دلیل برخورداری از انعطاف پذیری بالا، راحت است و برعکس لوله‌های مسی، پیچ و تاب نمی‌خورند. این شلنگ‌ها در اندازه‌های مختلف و به صورت متری در بازار موجود هستند و شما می‌توانید آن‌ها را با استفاده از یک سه‌راهی و یک سری مهره، به‌راحتی به هر شیر آبی وصل کنید. نحوه لوله کشی یخچال ساید با استفاده از این شلنگ‌ها بسیار راحت است و احتمال نشت کردن آن خیلی کم است.

در سیستم‌های جدید لوله‌کشی‌های ساختمان، در اغلب موارد می‌توان با انشعاب گرفتن از شیر آب زیر سینک ظرف‌شویی یا شیر آب ماشین لباسشویی یا ماشین ظرف‌شویی و عبور دادن آن از درون کابینت، آب را به یخچال لوله‌کشی کرد. اگر امکان عبور لوله آب از کابینت را ندارید، باید لوله را از زیر کابینت به یخچال برسانید.

لوله کشی یخچال ساید

وسایل و ابزار مورد نیاز لوله کشی یخچال

  1. سطل آب
  2. دستمال پارچه‌ای
  3. آچار فرانسه
  4. سه راهی یک سر مهره 
  5. شلنگ انعطاف‌پذیر
  6. دستورالعمل

تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

نحوه لوله کشی یخچال ساید

مرحله اول: شیر آب سرد را ببندید

اولین مرحله از لوله کشی یخچال ساید این است که باید شیر آب سرد زیر ظرف‌شویی آشپزخانه را پیدا کنید. با چرخاندن شیر آب در جهت عقربه‌های ساعت، آن را ببندید. اگر شیر آب تعبیه شده از نوع دسته‌دار است، شیر را به‌گونه‌ای که نسبت به لوله آب در وضعیت ۹۰ درجه قرار بگیرد، بچرخانید. شیر آب سرد آشپزخانه را باز کنید تا آب داخل لوله خالی شود.

شیر را ببندید

مرحله دوم: شلنگ شیر آشپزخانه را باز کنید

برای جمع‌کردن آب اضافی احتمالی از شلنگ، یک سطل و یا پارچه را زیر شیر آب قرار دهید. با استفاده از دو عدد آچارفرانسه، شلنگ شیر آشپزخانه را باز کنید. با یک آچار، شلنگ را نگه دارید و با آچار دیگر مهره شلنگ را باز کنید. تبریک می‌گوییم، چهل درصد کار لوله کشی یخچال ساید را انجام داده‌اید!

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

مرحله سوم: سه‌راهی یک سر مهره را وصل کنید

سر مهره‌دار سه‌راهی را به شیر آب وصل کنید. اول مهره را با دست ببندید و بعد با استفاده از آچار فرانسه، مهره را سفت کنید. با یک آچار، شیر قطع‌‌کننده را نگه دارید و با آچار دیگر مهره را سفت کنید.

وصل کردن سه راهی

مرحله چهارم: لوله‌های آب شیر ظرف‌شویی و یخچال را وصل کنید

شلنگ شیر آب ظرف‌شویی را به سر سه راهی وصل کنید. در این مرحله از لوله کشی یخچال ساید، مهره شلنگ را با استفاده از آچار و مانند مراحل قبلی، سفت کنید. یک سر شلنگ یخچال را به خروجی سه راهی وصل کنید و سپس آن را با استفاده از آچار فرانسه، محکم کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

لوله های یخچال و ظرفشویی را باز کنید

مرحله پنجم: سر دیگر شلنگ را به یخچال وصل کنید

شلنگ آب یخچال را به قسمت پشتی یخچال برسانید. انتهای شلنگ را به خروجی پشت یخچال وصل کنید. مهره شلنگ را مانند مراحل قبل، ابتدا با دست و سپس با آچار فرانسه محکم کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

مرحله ششم: شیر آب را باز کنید

شیر آب زیر سینک ظرف‌شویی را خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا باز شود. اگر شیر از نوع دسته‌دار است، دسته شیر را بچرخانید تا با لوله آب در یک راستا قرار بگیرد. همه اتصالات را بررسی کنید و اگر نشتی وجود نداشت، یخچال را در جای خود قرار دهید. آب‌سردکن یخچال و یخ‌ساز را بررسی کنید و مطمئن شوید که به‌درستی کار می‌کنند.

لوله ها را باز کنید

بعد از اینکه مطمئن شدید همه مراحل لوله کشی یخچال ساید را به درستی انجام شده است، آب‌سردکن را باز کنید و صبر کنید تا چند لیتر آب از آن خارج شود. با این کار، در صورت وجود، هر گونه هوا و آلودگی‌ از لوله خارج می‌شود. اگر یخچال شما یخ ساز دارد، چند قطعه یخ اول را دور بریزید.

شما می‌توانید لوله کشی یخچال ساید خود را به متخصصین آچاره بسپارید و از خدمات با کیفیت با قیمت اقتصادی بهره‌مند شوید.

2.2/5 - (100 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید