تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

آموزش نحوه استفاده از تایمر کولر گازی

کولر گازی و داکت اسپلیتسرمایشسرمایش و گرمایش

استفاده از تایمر کولر گازی فناوری مفیدی است که می‌تواند مانع از صرف هزینه و هدررفت انرژی گردد. با پیشرفت تکنولوژی و ساخت و طراحی  ریموت کنترل‌های از راه دور، آسایش و رفاه بیشتری ایجاد شد. طراحی تایمر بر روی ریموت‌های کنترل از راه دور جهت روشن و خاموش شدن دستگاه طبق زمان‌بندی کاربر، ایده جالبی بود که لذت کنترل از راه دور را دوچندان کرد.
تصور کنید شما در یک روز گرم تابستان در خانه حضور ندارید.

اما کولر گازی شما طبق زمان‌بندی که به تایمر دستگاه داده‌اید در زمان مقرر روشن می‌شود. به این ترتیب تا قبل از ورود شما به خانه، محیط خانه کاملا خنک و دلچسب خواهد شد. باید اقرار کرد که حتی تصورش هم لذت‌بخش است. اما مزیت استفاده از حالت تایمر کولر گازی به اینجا ختم نمی‌شود. امروز قصد داریم در خصوص نحوه استفاده از تایمر ریموت کنترل کولر گازی و مزایای آن صحبت کنیم. با آچاره همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

در چه مواردی می‌توان از تایمر کولر گازی استفاده کرد؟

اکثر کاربران به امکانات جانبی دستگاه خریداری شده توجهی نمی‌کنند. در خصوص کولر گازی نیز به همین منوال است . در بسیاری از مواقع شاهد هستیم که صرفا کارایی اصلی آن مورد توجه قرار می‌گیرد. بسیاری از ما حتی از آپشن‌های دستگاه کولر گازی خود بی‌اطلاع هستیم یا اینکه ضرورتی در یادگیری و استفاده از آن‌ها نمی‌بینیم.

موارد استفاده از تایمر کولر گازی

مطلب پیشنهادی سیستم گرمایش کولر گازی

اما قدر مسلم این است که امکانات جانبی می‌توانند رفاه بیشتری را فراهم کرده و موجب استفاده بهینه از دستگاه شوند. تایمر کولر گازی نیز از جمله آپشن‌هایی است که شرایط بهتری را برای کاربر ایجاد می‌نماید. در واقع برنامه‌ریزی برای کنترل اتوماتیک یک دستگاه آسایش بیشتری را در زندگی پرمشغله امروز فراهم نموده‌ است. استفاده از قابلیت تایمر کولر گازی برای کسانی که ساعات طولانی خارج از منزل هستند بسیار مفید است.

همچنین ممکن است کاربران بخواهند در طول خواب شبانه بدون اینکه از خواب بیدار شوند در زمان معینی کولر گازی را خاموش یا روشن کنند. در چنین شرایطی تایمر کولر گازی انتخاب بسیار خوبی برای این موارد است.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

نحوه تنظیم و استفاده از تایمر

  • حالت روشن: در این حالت کولر گازی خاموش است. زمانی که کاربر قصد دارد در ساعت معینی کولر گازی را روشن کند می‌تواند از حالت روشن تایمر استفاده نماید. اما اگر طبق تایم‌گذاری شما کولر گازی روشن نشد باید خود دستگاه چک شود.
  • حالت خاموش: همانگونه که از نامش پیداست، برای خاموش شدن دستگاه روشن، در زمان مشخص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاید شکل ظاهری ریموت کنترل‌های انواع برندهای کولر گازی با یکدیگر متفاوت باشد. اما نام دکمه‌ها و عملکرد آن‌ها در اغلب موارد شبیه به یکدیگر است و صرفا در بعضی نکات جزئی تفاوت‌های وجود دارد. از همین رو آشنایی کلی با آپشن تایمر یک دستگاه می‌تواند در مورد تمامی ریموت کنترل‌ها نیز کارایی داشته باشد.

  1. ابتدا لازم است ساعت ریموت کنترل را طبق ساعت محلی تنظیم نمایید. در غیر اینصورت زمان تعیینی شما طبق ساعت دستگاه که امکان دارد با ساعت محلی شما مطابق نباشد تنظیم می‌شود.
  2. معمولا برای تنظیم ساعت لازم است ریموت کنترل را ریست نمایید. برای این کار لازم است دکمه ریست ریموت که معمولا در قسمت سمت راست پایین کنترل وجود دارد را فشار دهید. چنانچه دکمه ریست در دستگاه شما وجود نداشت با خارج کردن و دوباره جا زدن باتری، دستگاه را ریست کنید. در بعضی از ریموت کنترل‌ها می‌توان با فشردن دکمه SETساعت را تنظیم کرد.
  3. دکمه Timer را بزنید و حالت روشن شدن( ON ) و یا خاموش شدن (OFF) را فعال کنید.
  4. سپس با استفاده از دکمه‌های جهت دار بالا و پایین، ساعت و زمان مقرر روشن و خاموش شدن را به دستگاه بدهید.
  5. در انتها با زدن دکمه SETزمان‌بندی را نهایی نمایید.
  6. در صورت انصراف با زدن دکمه Cancel و یا Timer و غیر فعال کردن آن، برنامه را کنسل کنید.
    تنظیمات تایمر کولر گازی

مطلب پیشنهادی آموزش استفاده از کنترل کولر گازی

چگونه مطمئن شویم که تایمر کولر گازی به‌درستی تنظیم شده است؟

  • برای حصول اطمینان از درستی تنظیم تایمر دستگاه، لازم است ساعت دستگاه و ساعت مقرر خود را چک کنید.
  • در مرحله دوم به چراغ ریموت دقت کنید. تا زمانی که شما در حال زمان‌بندی تایمر هستید نمایشگر ریموت کنترل در حالت چشمک زن خواهد بود. بعد از انجام مراحل تنظیم تایمر نمایشگر ثابت خواهد ماند.
  • همچنین در بعضی از دستگاه‌های کولر گازی فعال شدن تایمر موجب روشن شدن چراغ زرد تایمر پنل داخلی می‌شود.

چنانچه این موارد در زمان تنظیم تایمر رعایت شده باشد، می‌توان مطمئن بود که تنظیم تایمر به درستی انجام شده است.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

نحوه استفاده از تایمر هفتگی کولر گازی

بعضی از کولرهای گازی علاوه بر تنظیم تایمر برای یک بار، قابلیت تنظیم تایمر هفتگی را نیز دارند. با استفاده از تایمر هفتگی می‌توان برنامه‌ریزی بیشترو طولانی‌تری انجام داد. پس از زمان‌بندی تایمر، دستگاه در زمان‌های مقرر شده در طول شبانه‌روز روشن و خاموش خواهد شد.

تایمر کولرگازی

مطلب پیشنهادی نگهداری از کولر گازی در زمستان

از جمله قابلیت‌های تایمر هفتگی کولر گازی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان انجام 4 نوع زمان‌بندی مختلف ( روشن و خاموش شدن متوالی ) در یک روز.
  • قابلیت زمان‌بندی برای بعضی از روزهای هفته.
  • امکان انجام 28 زمان‌بندی مختلف در طول یک هفته.

نحوه تنظیم تایمر هفتگی کولر گازی

  1. ابتدا ساعت دستگاه را تنظیم نمایید. ( در قسمت نحوه تنظیم تایمر به تفصیل شرح داده شد.)
  2. در بعضی از ریموت‌های کنترل از راه دور، دکمه PROGRAM برای تنظیم تایمر هفتگی تعبیه شده است. در صورتی که این دکمه وجود نداشت می‌توانید از طریق دکمه Timer تنظیمات را انجام دهید. ( البته این امکان در صورتی فراهم خواهد بود که کولر گازی شما قابلیت تایمر هفتگی را داشته باشد. برای اطلاع از این قابلیت، دفترچه راهنمای کولر گازی خود را مطالعه فرمایید.)
  3. به وسیله کلیدهای جهت‌دار بالا و پایین دکمه تایمر، برنامه‌های مختلف هر روز را شماره‌گذاری کنید. این شماره‌ها به صورت P1-P4 مشخص می‌شوند. هر شماره و برنامه نشانگر یک زمان‌بندی برای روشن یا خاموش شدن دستگاه است.
  4. بعد از اینکه برنامه را مشخص کردید، دکمه SET را فعال کنید.
  5. قابلیت PROGRAM این امکان را فراهم می‌کند تا شما سرعت و عملکرد فن را برای تایم‌های مختلف تنظیم کنید.
  6. در انتها، برای نهایی کردن برنامه‌ زمان‌بندی، دکمه SET و سپس دکمه PROGRAM را بزنید.

*نکته:

  • توجه داشته باشید که برای برنامه روشن یا خاموش شدن دستگاه دکمه ON TIMER و OFF TIMER را به درستی انتخاب کنید.
  • زمان بندی روشن و خاموش شدن دستگاه در هر روز و برنامه زمانی را توسط دکمه‌های جهت دار Timer انجام دهید.

حالت SLEEP  با تایمر کولر گازی چه تفاوتی دارد؟

در حالت SLEEP  دستگاه معمولا در دو ساعت اول  0.5 تا 1 درجه در ساعت، افزایش سرما دارد. سپس به مدت چند ساعت که به طور پیش‌فرض 5 ساعت تنظیم شده است، دما را ثابت نگه خواهد داشت. بعد از این مدت کولر به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود. البته این زمان توسط کاربر قابل تنظیم است. حالت SLEEP علاوه بر جلوگیری از اتلاف انرژی مانع از ایجاد سرمای بیش از حد به هنگام خواب شبانه خواهد شد.

نحوه فعال کردن حالت SLEEP در کولر گازی

برای فعال نمودن حالت SLEEP دستگاه کولر گازی خود مراحل زیر را انجام دهید؛

  1. ابتدا ساعت دستگاه را تنظیم کنید.
  2. دکمه SLEEP را فشار دهید.
  3. سپس با دکمه‌های جهت دار بالا و پایین و یا چندین بار با فشردن دکمه SLEEP زمان خاموش شدن را تنظیم کنید. به عنوان مثال اگر تمایل دارید که کولر بعد از 2 ساعت خاموش شود دستگاه باید عبارت 2H را نشان دهد.
    فعال کردن حالت SLEEP در کولر گازی

مطلب پیشنهادی تنظیمات کولرگازی ایران رادیاتور

آیا می‌توان از ریموت کنترل‌های متفرقه برای یک کولر گازی استفاده کرد؟

معمولا ریموت‌های کنترل از راه دور به طور سیستماتیک با تمام دستگاه‌ها کار می‌کنند. اما ممکن است بعضی از قابلیت‌های ریموت‌های کنترل  با سیستم کولر گازی شما سازگاری نداشته باشد. مانند قابلیت تایمر هفتگی که در تمامی دستگاه‌های کولر گازی تعبیه نشده است. به همین دلیل بهتر است برای استفاده بهینه از دستگاه کولر گازی از ریموت کنترل شرکت سازنده اصلی استفاده نمایید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

استفاده از تایمر کولر گازی چه مزیتی دارد؟

استفاده از تایمر کولرهای گازی گذشته از ایجاد آسودگی بیشتر برای کاربر، مزیت‌های فنی بسیاری نیز برای دستگاه دارد. از جمله مزایای استفاده ازتایمر در کولر گازی عبارتند از؛
مزیت استفاده از تایمر کولر گازی

  • جلوگیری از اتلاف انرژی برق و باعث کاهش هزینه مصرف برق کولر گازی
  • امکان برنامه ریزی دلخواه و انجام برنامه ها به صورت اتوماتیک
  • استفاده بهینه از دستگاه
  • جلوگیری از فشار مضاعف بر کمپرسور کولر گازی

سخن پایانی

استفاده از تایمر کولر گازی یکی از امکانات جانبی کولر گازی است. اما ممکن است کمتر کسی از این قابلیت دستگاه خود اطلاع داشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود با مطالعه دفترچه راهنما تمامی امکانات دستگاه خریداری شده را بشناسید. اگر در تنظیم تایمر کولر گازی خود دچار مشکل هستید از یک تکنسین کمک بگیرید.

زیرا ممکن است به دلیل نقص فنی دستگاه ریموت کنترل شما زمان‌بندی را به درستی انجام ندهد. در این صورت لازم است ریموت کنترل و پنل داخلی بررسی شود. چنانچه نیاز به متخصصان مجرب کولرگازی در این زمینه دارید می‌توانید با آچاره تماس بگیرید. آچاره در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین تکنسین‌ها را به شما معرفی خواهد کرد.

4.7/5 - (121 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید