آموزش اتصال ماشین ظرفشویی به آب گرم

آبگرمکنسرمایش و گرمایشگرمایش

آیا امکان اتصال ماشین ظرفشویی به آب گرم وجود دارد؟ بله برخی از ماشین‌های ظرفشویی را می‌توان به منبع آب گرم متصل کرد. بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی طوری طراحی شده‌اند که با گرم کردن آب سرد کار می‌کنند. با این حال اگر طبق دفترچه راهنما ماشین ظرفشویی را به منبع آب گرم متصل می‌کنید باید از شلنگ پرکننده گرم استفاده کنید که برای استفاده با آب گرم طراحی شده است.

اتصال ماشین ظرفشویی به آب گرم مزیت‌های مختلفی دارد. آب گرم به ماشین ظرفشویی اجازه می‌دهد با گرم‌ترین آب شستشو را انجام دهد. آب داغ معمولاً برای تمیز کردن ظروف مؤثرتر است و همراه با چرخه حرارتی ماشین ظرفشویی می‌تواند ظروف را ضدعفونی کند. ماشین ظرفشویی مانند ماشین لباسشویی چرخه سرد یا گرم ندارد.در صورت که فکر میکنید ماشین ظرفشویی شما مشکل دارد از خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

مزایا و معایب اتصال ماشین ظرفشویی به آب گرم

در ادامه برخی از مزایا و معایب اتصال ماشین ظرفشویی به آب گرم را بیان می‌کنیم:

اتصال ماشین ظرفشویی به آب گرم

مزایای استفاده از منبع آب گرم

بسته به اینکه آب گرم مصرفی چگونه تولید می‌شود با اتصال ماشین ظرفشویی به آب گرم به طور بالقوه در مصرف برق صرفه جویی می‌شود. ماشین ظرفشویی اغلب در دمای بالا شستشو را انجام می‌دهد. همچنین اغلب از دمای بالا برای آخرین مرحله شستشو و کمک به خشک شدن ظروف استفاده می‌کنند.

مطلب پیشنهادی طرز استفاده از ماشین ظرفشویی بوش

با این حال اگر استفاده از آب گرم بسیار کارآمدتر است چرا همه ماشین‌های ظرفشویی توصیه‌هایی برای استفاده از آب گرم ارائه نمی‌کنند؟ چرا سازندگان توصیه نمی‌کنند که در صورت تمایل می‌توان از آب گرم استفاده کرد؟

زمان سریع‌تر شستشو

اگر بتوانید آب گرم را به طور مؤثر وارد ماشین ظرفشویی کنید یعنی زمان زیادی طول نمی‌کشد تا آب گرم شود. در نتیجه اتصال ماشین ظرفشویی به آب گرم زمان شستشو را تسریع می‌کند.

معایب استفاده از منبع آب گرم

اگر آب ورودی به ماشین ظرفشویی بیش از 60 درجه باشد می‌تواند به سیستم فیلتراسیون تعبیه شده در ماشین ظرفشویی آسیب برساند. بنابراین در این صورت از آب گرم استفاده نکنید. به هر حال آب گرم فقط باید روی 60 درجه تنظیم شود که بهترین تنظیم برای تأمین آب گرم در اکثر خانه‌ها است. اما برخی از افراد ممکن است آن را بالاتر قرار داده باشند.

معایب استفاده از منبع آب گرم 

منابع آب گرم ممکن است فشار آب مشابهی با آب سرد نداشته باشند. شیلنگ‌های آب گرم نیز بیشتر مستعد چروک شدن هستند بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که شلنگ در قسمت پشتی تحت فشار فیزیکی قرار نگیرد. وقتی آب گرم از شلنگ عبور می‌کند، شیلنگ ممکن است نرم شود و پیچ‌خوردگی ایجاد کند. ماشین‌های ظرفشویی اغلب دارای چرخه شستشو 50 درجه هستند. اگر دمای ورودی آب از قبل 60 درجه باشد این برنامه ممکن است به مخاطره بیفتد.

مطلب پیشنهادی دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش

اطلاعات کلی درباره منبع آب ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی دارای شلنگی است که برای اتصال ماشین ظرفشویی به تخلیه زیر سینک استفاده می‌شود. به طور معمول شیلنگ به یک ورودی در لوله فاضلاب متصل می‌شود. حال این سؤال پیش می‌آید که آیا اتصال ماشین ظرفشویی به آب گرم ضرورت دارد؟ آیا می‌توانید ماشین ظرفشویی را فقط با آب سرد راه‌اندازی کنید؟

اکثر ماشین‌های ظرفشویی فقط به آب سرد متصل می‌شوند تا بتوانند آب را تا دمای مورد نیاز چرخه شستشو گرم کنند. بعلاوه با توجه به مقدار کم آبی که در ماشین ظرفشویی استفاده می‌شود بعید است که آب داغ زیاد برای عملکرد دستگاه مفید باشد.

منبع آب ماشین ظرفشویی

آیا می‌توانید ماشین ظرفشویی را بدون آب گرم راه‌اندازی کنید؟

اکثر ماشین‌های ظرفشویی مدرن برای شستشو با آب ورودی 120 درجه طراحی شده‌اند. در نتیجه با ورود آب سرد، ماشین ظرفشویی باید آب خیلی سرد را گرم کند. اما در این شرایط با خطای ماشین ظرفشویی روبرو می‌شویم زیرا خیلی طول می‌کشد آب سرد، داغ شود یا فقط برای مدت معینی گرم می‌ماند و ظرف‌ها به خوبی تمیز نمی‌شوند.

مطلب پیشنهادی معرفی انواع برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی

نحوه اتصال آب گرم برای ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی برای تمیز کردن کامل ظروف در طول چرخه شستشو به منبع آب گرم نیاز دارد. بهتر است ظروف خود را با آب گرم تمیز کنید. در واقع باید اجازه دهید ظروف در آب داغ خیس شوند. شستن ظروف با آب داغ به از بین بردن میکروب‌های موجود در ظروف کثیف کمک می‌کند.

نحوه اتصال آب گرم برای ماشین ظرفشویی

در زمان نصب ماشین ظرفشویی باید برای اتصال ماشین ظرفشویی به آب گرم برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید. به جای خراب کردن دیوار یا کف آشپزخانه برای نصب خط آب گرم جداگانه برای ماشین ظرفشویی جدید خود، از لوله‌کش‌های حرفه‌ای راهنمایی بگیرید و یک شیر دوگانه را روی لوله‌کشی موجود نصب کنید.

مراحل اتصال

             مراحل اتصال آب گرم برای ماشین ظرفشویی

  1. منبع آب را قطع کنید
  2. منبع اصلی آب را از جایی که وارد خانه می‌شود قطع کنید.
  3. شیر آب را قطع کنید.
  4. مهره نگه‌دارنده لوله تأمین آب شیر آشپزخانه را با استفاده از یک آچار قابل تنظیم به شیر اصلی تأمین آب گرم باز کنید. لوله منبع شیر آب را از دریچه بیرون بکشید و آن را در یک کاسه پلاستیکی یا سطل کوچک قرار دهید.
  5. در این مرحله از اتصال ماشین ظرفشویی به آب گرم، شیر آب را از لوله بیرون بکشید.
  6. به پشت دستگیره دریچه آب گرم اصلی نگاه کنید تا اتصالی که شیر را به لوله تأمین نگه می‌دارد را ببینید. کانکتور فشاری که شیر اصلی را نگه می‌دارد با کمک آچار باز کنید. کانکتور فشرده سازی را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و شیر اصلی را از لوله خارج کنید.
  7. مسیر کوپر را تمیز کنید.
  8. لوله مسی در معرض دید را با یک تکه پارچه سنباده تمیز کنید. برای لوله مسی از یک پارچه تمیز استفاده کنید.
  9. مهره فشرده سازی جدید را سر جای خود قرار دهید.
  10. مهره فشاری همراه با دریچه خروجی را روی لوله مسی حرکت دهید. پس از پیچیدن مهره فشاری جدید، فرول برنجی را از شیر جدید روی لوله حرکت دهید.
  11. شیر دوگانه را روی لوله مسی تنظیم کنید.
  12. شیر دوگانه را روی لوله مسی فشار دهید. فرول برنجی را به سمت بالا در مقابل دریچه دوگانه جدید حرکت دهید. مهره فشاری و فرول برنجی را روی رزوه‌های شیر دوگانه جدید جابجا کنید.
  13. در ادامه مراحل اتصال ماشین ظرفشویی به آب گرم، مهره فشاری را سفت کنید.
  14. مهره فشاری را با انگشتان خود در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. آچار قابل تنظیم را روی شیر قرار دهید تا ثابت بماند. از یک آچار قابل تنظیم اضافی برای سفت کردن مهره فشاری استفاده کنید تا شیر جدید را روی لوله آب گرم مسی محکم کنید.
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

ماشین ظرفشویی

  1. دوباره لوله تغذیه را وصل کنید.
  2. لوله تغذیه شیر آشپزخانه را به یکی از شیرهای دوتایی جدید وصل کنید. جریان آب را دوباره باز کنید. شیر دوگانه متصل به شیر آشپزخانه را باز کنید.
  3. شیر ورودی را پیدا کنید.
  4. پشت ماشین ظرفشویی را باز کنید. به دنبال شیر ورودی ماشین ظرفشویی در نزدیکی سمت چپ جلو باشید.
  5. برای حفظ ایمنی در اتصال ماشین ظرفشویی به آب گرم، از نوار درزگیر استفاده کنید.
  6. نوار درزگیر را دو یا سه بار دور زانویی برنجی 90 درجه که به کیت تغذیه آب ماشین ظرفشویی وصل می‌شود، بپیچید. زانویی برنجی را در پایین شیر قرار دهید. زانویی را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا سفت شود. از انبردست برای چرخاندن زانویی ادامه دهید تا جایی که انتهای زانویی به سمت پشت ماشین ظرفشویی باشد.
  7. کانکتور فشرده سازی شیلنگ تغذیه را سفت کنید
  8. کانکتور فشرده سازی شیلنگ منبع تغذیه ماشین ظرفشویی را روی زانویی برنجی بچرخانید. آن را با آچار قابل تنظیم سفت کنید.
  9. آب گرم را باز کنید.
  10. پس از تکمیل اتصالات شیلنگ برقی و تخلیه، ماشین ظرفشویی را در جای خود بین کابینت‌ها قرار دهید. انتهای مخالف شیلنگ تغذیه را به شیر خالی روی شیر دوگانه خروجی یا شیر قطع دوگانه وصل کنید. کانکتور فشرده سازی را با آچار محکم کنید و منبع آب گرم را باز کنید.

مطلب پیشنهادی ارور e09 ماشین ظرفشویی بوش

جمع‌بندی

تقریباً همه ماشین‌های ظرفشویی به آب گرم یا سرد متصل می‌شوند. لطفاً قبل از اتصال ماشین ظرفشویی به آب گرم همیشه راهنمای نصب را برای اطلاعات بیشتر بررسی کنید. اگر دستگاه شما به منبع آب سرد متصل باشد خود ماشین ظرفشویی در زمان شستشو، آب را گرم می‌کند.

اگر آب گرم از منبع جایگزین (مانند پنل های خورشیدی) تأمین می‌شود می‌توانید برای کاهش مصرف انرژی به منبع آب گرم متصل شوید. اگر از منبع آب گرم استفاده می‌کنید باید از شلنگ پرکننده گرم استفاده کنید که برای استفاده با آب گرم طراحی شده است. حداکثر دمای توصیه شده 60 درجه سانتی گراد است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا