تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

نگهداری از کولر گازی در زمستان را بیاموزید!

سرمایشسرمایش و گرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

در فصول سرد سال، معمولا بساط کولرهای گازی جمع می‌شود و خیلی از افراد ترجیح می‌دهند برای گرم کردن منزل خودشان از وسایلی مثل بخاری استفاده کنند. به همین خاطر نگهداری از کولر گازی در زمستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. باید در فصول سرد سال که از کولر گازی استفاده نمی‌شود به خوبی آن را سرویس کنید و نحوه نگهداری از کولر گازی در زمستان را یاد بگیرید تا طول عمر آن افزایش یابد. مراحل انجام این کار در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با ما همراه باشید.

چرا نگهداری از کولر گازی در زمستان ضروری است؟

ممکن است از خودتان بپرسید که چرا باید در زمستان به خوبی از کولرگازی نگهداری کنیم؟ آیا این کار در تابستان نیز ضروری است یا فقط در فصل سرما باید انجام شود؟ بسته به منطقه‌ای که شما در آن قرار دارید ممکن است کولرگازی تا حدود ۶ ماه هیچگونه فعالیتی نداشته باشد.

این موضوع باعث خواهد شد که در صورت خرابی هم از آن مطلع نشوید و نتوانید آن را برطرف کنید. در فصول گرم سال کولر گازی به صورت مداوم روشن می‌شود و در صورتی که مشکلاتی مثل خنک نکردن، کاهش سرما و کم شدن جریان باد و… برای آن رخ دهد بلافاصله متوجه خواهید شد و می‌توانید اقدامات ضروری را انجام دهید. همچنین در فصول گرم کولرگازی به صورت مرتب سرویس می‌شود و فیلترهای و کول‌های آن به صورت مرتب تمیز خواهند شد.

چرا نگهداری از کولر گازی در زمستان ضروری است؟

هیچکدام از این رسیدگی‌‎ها در فصول سرد سال انجام نمی‌شوند و از طرفی هم پنل خارجی دستگاه همیشه در معرض باد و باران قرار دارد. همین موضوع باعث می‌شود نگهداری از کولر گازی در زمستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. البته نگران نباشید. این کار خیلی راحت است و فقط با رعایت چند نکته خیلی ساده می‌توانید مطمئن شوید که کولرگازی شما پس از پایان فصل سرد هم عملکرد مناسبی خواهد داشت. در ادامه تمامی این نکات را بررسی خواهیم کرد:
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

نکات مهم در نگهداری از کولر گازی در زمستان

۱- پوشاندن پنل خارجی کولر گازی

اولین کاری که برای نگهداری از کولر گازی در زمستان باید انجام دهید، این است که پنل خارجی آن را با استفاده از یک کاور مناسب بپوشانید. اکثر تولیدکننده‌های کولرگازی کاور مناسب فصل سرما را به عنوان لوازم جانبی عرضه می‌کنند. در غیر این صورت می‌توانید این نوع کاور را از بازار هم تهیه کنید. استفاده از کاور باعث می‌شود کویل‌های کندانسور به دلایلی مثل بارندگی و رطوبت کثیف نشوند. این کار باعث افزایش راندمان و بهره وری دستگاه نیز خواهد شد.

پوشاندن پنل خارجی کولرگازی

۲- قطع اتصال برق

در مرحله بعدی باید جریان برق دستگاه را نیز قطع کنید. تمامی کولرهای گازی دارای یک فیوز مینیاتوری هستند که بسته به نوع و توان دستگاه ممکن است در کنار پنل یا در کنار خود دستگاه قرار داشته باشند. با استفاده از این کلید مینیاتوری می‌توانید جریان برق دستگاه را قطع کنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

بیشتر بخوانید چرا کولر گازی باد گرم می‌زند؟

۳- خارج کردن باتری کنترل کولر گازی

در صورتی که باتری برای مدت زیادی داخل کنترل باقی بماند و از آن استفاده نشود، سولفاته خواهد شد و باعث می‌شود که کنترل دستگاه نیز آسیب ببیند. به همین خاطر بهتر است در صورتی که قصد ندارید برای مدت طولانی از کنترل استفاده کنید، باتری‌های آن را خارج نمایید تا از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

خارج کردن باتری کنترل کولر گازی

۴- پاکسازی و سرویس کامل

هرگونه گرد و غبار، برگ و… را از داخل و روی پنل خارجی دستگاه پاکسازی کنید(شستشوی پنل خارجی کولر گازی). همچنین هرگونه آلودگی که ممکن است روی دستگاه چسبیده باشد را با استفاده از یک شلنگ آب پاکسازی کنید. بدنه را بررسی کنید و هرگونه نشتی، شکستگی، زنگ زدگی یا اتفاق غیرعادی که برای بدنه افتاده است را رفع کنید.

برخی اوقات ممکن است این مشکلات کوچک خیلی مهم به نظر نرسند اما پس از گذشت مدتی به یک مشکل خیلی بزرگ تبدیل خواهند شد. به همین خاطر در صورت وجود هرگونه مشکل احتمالی حتما با یک فرد متخصص تماس بگیرد تا مشکل را برای شما برطرف کند.

۵- استفاده از درزگیر در صورت نیاز

در صورتی که هرکدام از لوله‌ها یا اتصالات مربوط به پنل خارجی در معرض دید هستند، آن‌ها را با استفاده از فوم و نوار چسب بپوشانید. این کار باعث می‌شود که از لوله‌ها و سیم‌ها در برابر یخ زدگی محافظت شود و در آینده مشکلاتی مثل شکستگی و نشتی در آن‌ها دیده نشود.

بیشتر بخوانید سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار میکند؟

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

۶- حداقل دو هفته یکبار کولر گازی را بررسی کنید

شما حداقل باید دو هفته‌ یکبار کولر گازی و به خصوص واحد بیرونی آن را بررسی کنید. در صورتی که این کار را انجام دهید، در ماه‌های گرم سال نیز مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد و می‌توانید بدون نیاز به هزینه اضافی، از کولرگازی خودتان استفاده کنید. هرگونه گرد و خاک را از روی پنل پاک کنید و مراقب باشید که یخ، برف و باران کمترین آسیب را به آن بزند.

نگهداری از کولر گازی‌هایی که قابلیت گرمایش دارند

در صورتی که کولر گازی شما دارای قابلیت سرمایش و گرمایش به صورت همزمان است و قصد دارید در فصول سرد نیز از آن استفاده کنید، نگهداری از آن کمی متفاوت خواهد بود. مراحل انجام کار به شرح زیر است:

۱- سرویس کولر گازی

بهتر است قبل از اینکه از کولر گازی خودتان در حالت گرمایش استفاده کنید، آن را سرویس نمایید. اگر محل زندگی شما گرد و غبار زیادی دارد یا مدت طولانی است که کولرگازی خودتان را سرویس نکرده‌اید، باید حتما قبل از استفاده این کار را انجام دهید.

اگر کولر دارای آلودگی باشد و آن را سرویس نکرده باشید، به دلیل وجود گرما آلودگی بیشتر داخل پنل منتشر خواهد شد و برخی مواقع ممکن است به گرفتگی پنل نیز منجر شود. تمامی این موارد در انتها باعث پایین آمدن راندمان کولر گازی می‌شود و به همین دلیل بهتر است قبل از هر کاری کولرگازی خودتان را سرویس کنید.

نگهداری از کولر گازی در زمستان

۲- تنظیمات دما

در مرحله بعدی نگهداری از کولر گازی در زمستان باید تنظیمات دمای آن را انجام دهید. قبل از هر چیزی باید مطمئن شوید که کولر گازی شما توانایی ایجاد گرمایش را دارد یا خیر. بهترین روش برای کسب اطلاع از این موضوع هم این است که دفترچه راهنمای کولر گازی خودتان را بررسی نمایید.

در صورتی که کولرگازی شما دارای حالت گرمایشی باشد می‌توانید با استفاده از کلید Mode روی کنترل این حالت را فعال کنید. همچنین این کلید با استفاده از یک علامت چهارشکل نیز مشخص شده است. با کلید Temp نیز می‌توانید دمای کولرگازی را تنظیم کنید. درجه ۳۰ گرمترین درجه و درجه ۱۶ خنک‌ترین درجه کولرگازی است.

مطلب پیشنهادی دیفراست کولر گازی یا برفک‌زدایی 

اهمیت نگهداری از کولر گازی در زمستان

سخن نهایی

همین نکات کوچک در زمینه نگهداری از کولر گازی در زمستان تاثیر بسیار زیادی در افزایش طول عمر کولرگازی شما خواهد داشت. در صورتی که به سرویس یا تعمیر کولرگازی خودتان نیاز دارید می‌توانید از کارشناسان آچاره کمک بگیرید تا در کوتاه‌ترین مدت ممکن با قیمت رقابتی و اقتصادی مشکلات به وجود آمده را برطرف کنند.

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید