قابلیت ضبط صدا در دوربین مداربسته

برقکاریدوربین مدار بستهساختمان

دروبین مداربسته دوربینی است که تصاویری که ضبط می‌کند را ذخیره کرده و هنگام استفاده، آن را برروی تلویزیون یا صفحه‌های دیگر پخش می‌کند. معمولا این دوربین‌ها جایی کار گذاشته می‌شوند که از چشم عموم دور هستند. برخی از دوربین‌های مداربسته که در اندازه بزرگ هستند، در جاده‌ها نصب می‌شوند که برای ثبت تخلفات برروی پایه‌هایی قرار می‌گیرند. این دوربین‌‎ها تنها برای این کار استفاده می‌شوند. قابلیت ضبط صدا در دوربین مداربسته در این نوع دوربین‌ها وجود ندارد؛ چراکه استفاده خاصی از آن نمی‌شود. تنها تصویر سرعت ماشین‌ها است که در این نوع دوربین‌ها مهم است.

امکان ضبط صدا در دوربین مداربسته، بستگی به نوع آن دارد که در برخی دوربین‌ها به‌عنوان یک آپشن محسوب می‌شود. در ادامه این مقاله از مجله آچاره به بررسی این قابلیت مهم می‌پردازیم.

قابلیت ضبط صدا در دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته‌ای که این قابلیت را ندارند، تنها تصویر افراد را در ثبت و ضبط می‌کنند، اما قابلیت ضبط صدا در دوربین مداربسته به این‌صورت است که علاوه‌بر تصویر، صدای افراد هم ضبط می‌شود. از دوربین‌های مداربسته با قابلیت ضبط صدا زیاد استفاده نمی‌شود. اغلب از این دوربین‌ها در اتاق‌های خانه و یا محل کار استفاده می‌شود.

اگر شما کارفرمایی هستید که کارمندانی دارید، باید این موضوع را با کارمندان خود در جریان بگذارید که در اتاق‌های‌شان دوربین‌هایی با قابلیت ضبط صدا وجود دارد. اگر فردی از این کار آگاهی نداشته باشد و طی زمانی متوجه آن شود، می‌تواند از شما شکایت کند. از این نوع دوربین مداربسته می‌توانید در منزل شخصی یا ویلای خود هم استفاده کنید. هیچ منعی برای این کار وجود ندارد اما نکته‌ای وجود دارد این است که تمامی اعضای خانواده باید از قابلیت ضبط صدا در دوربین مداربسته خبر داشته باشند.

علاوه‌بر اعضای خانواده، بهتر است که زمانی که فردی به‌عنوان مهمان به خانه شما می‌‎آید، به او بگویید که دوربین مداربسته‌ای که دارید، قابلیت ضبط صدا هم دارد. از این دوربین‌ها می‌توانید در اتاق خواب‌ها هم استفاده کنید. بیشتر استفاده از این دوربین‌های مداربسته در خانه اغلب در اتاقی است که در آن مدارک مهم و یا گاوصندوق وجود دارد. این کار باعث می‌شود زمانی که افرادی برای دزدی از آن اتاق اقدام می‌کنند، با گفتن نام همدیگر، سرنخ به شما می‌دهند.

بیشتر بخوانید : نصب آیفون تصویری کنوی

ضبط صدا در دوربین مداربسته

راه‌های تشخیص حالت ضبط صدای دوربین مداربسته

یکی از راه‌هایی که می‌توانید تشخیص دهید یک دوربین مداربسته دارای قابلیت ضبط صدا هم هست یا خیر این است که مشخصات آن را به‌صورت آنلاین جست‌وجو کنید. برای این کار لازم است که ابتدا از دوربینی که قصد خریداری آن را دارید یا در مقابل آن قرار گرفته‌اید، عکس بگیرید. باید برای جست‌وجوی آنلاین به سراغ گوگل رفته و عکس موردنظر خود را در قسمت مشخص، آپلود کرده و منتظر بمانید. پس از مدتی انتظار، گوگل عکس بارگذاری‌شده را برای‌تان با مشخصات کامل نشان می‌دهد. این مشخصات حاوی مدل دوربین و قابلیت‌هایی است که این دوربین دارد. در صورتی که مدل دوربین را بدانید به راحتی می‌توانید نام مدل را سرچ کنید.

از دیگر روش‌های تشخیص دوربین مداربسته دارای قابلیت ضبط صدا این است که به روی دوربین دقت زیادی کنید. معمولا در بیشتر دوربین‌هایی که قابلیت ضبط صدا را دارند، یک سوراخ کوچک قرار دارد. این سوراخ میکروفون است که صداها از این قسمت ضبط می‌شوند.

ضبط صدا در دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته تا چه محدوده‌ای قابلیت ضبط صدا دارند؟

یکی از این عوامل این است که شاید برای‌تان سوال پیش بیاید که این دوربین‌ها تا چه محدوده‌ای قابلیت ضبط صدا را دارند؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که معمولا محدوده مشخصی برای همه دوربین‌های مداربسته با این قابلیت درنظر گرفته نشده است. دوربین‌های مختلف دارای محدوده ضبط صدای متفاوتی هستند. اگر نمی‌خواهید که صدا‌تان در دوربین ضبط شود بهتر است تا حد معمولی از دوربین فاصله بگیرید که بدانید صدا ضبط نمی‌شود.

بیشتر بخوانید : نصب آیفون تصویری الکتروپیک

اگر نمی‌دانید که چه دوربینی تا چه محدوده‌ای صدا را ضبط می‌کند، باید بدانید که معمولا قابلیت ضبط صدا در دوربین مداربسته در انواع مختلف آن، حدودا تا 6 متر دورتر امکان‌پذیر است. پس اگر قرار است درمورد موضوعی صحبت کنید که دوست ندارید صدای‌تان ضبط شود، بهتر است که این فاصله تا دوربین را رعایت کنید. معمولا دوربین‌های مداربسته که صدا را ضبط می‌کنند، صداهای پچ‌پچ و بسیار کم را هم تا فاصله 2 متری تشخیص می‌دهند. یکی از نکاتی که درخصوص میکروفون‌های روی دوربین‌های مداربسته برای ضبط صدا وجود دارد این است که کیفیت صدا در میکروفن‌های خارجی و میکروفون‌های تعبیه‌شده برروی دوربین با یکدیگر متفاوت است. دوربین‌هایی که خود دارای میکروفون هستند از کیفیت صدای پایین‌تری برخوردارند.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

نتیجه‌گیری

یکی از امکاناتی که اخیرا به انسان در جلوگیری از تخلفات کمک شایانی کرده است، دوربین‌های مداربسته هستند. برخی از این دوربین‌ها قابلیت‌هایی دارند که در این مقاله به یکی از آنها پرداختیم. اگر پرسشی درباره نصب و نگهداری دوربین مدار بسته دارید در بخش دیدگاهها مطرح کنید تا کارشناسان ما در کوتاه‎‌ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا