فواید اپیلاسیون

زیبایی و سلامتاپیلاسیون

افراد بسیاری همه روزه برای حذف موهای زائد بدن خود، به روش‌های مختفلی روی‌ می‌آورند. یکی از روش‌های رایج برای از بین بردن موهای زائد، اپیلاسیون است. عموم مردم اپیلاسیون را به حذف موهای زائد از سطح پوست به‌وسیله موم یا وکس می‌شناسند. اپیلاسیون به طور دقیق کلمه به معنای حذف موهای زائد است. در این مطلب از مجله آچاره به معرفی فواید اپیلاسیون می‌پردازیم.

فواید اپیلاسیون چیست؟

  • از بین بردن حالت خشن موها
  • نازک کردن موها
  • ضعیف کردن ریشه مو
  • کاهش حجم موها
  • صاف نگه‌داشتن پوست تا مدت 3 هفته
  • کاهش سرعت رشد مو
  • روشن کردن پوست
  • لطیف کردن پوست
  • لایه برداری پوست
  • کاهش حساسیت‌های پوستی
  • از بین بردن موهای زیرپوستی

فواید اپیلاسیون

از فواید اپیلاسیون باید گفت: اپیلاسیون سریع و کارآمد است، معمولا افراد مدت زمان زیادی را صرف تراشیدن موهای زائد خود می‌کنند ولی موها به سرعت رشد می‌کنند به صورتی که یک روز بعد از شیو کردن رویش موها را از سطح پوست می‌توان دید؛ اما اپیلاسیون کردن با از بین بردن ریشه موها به مرور باعث ضعیف شدن ساقه مو می‌شود. اپیلاسیون چرخه رشد مو را کند می‌کند به صورتی‌که ممکن است رشد مجدد موها 3 الی 6 هفته زمان ببرد. وکس و اپیلاسیون به فولیکل مو آسیب رسانده و باعث نازک شدن موها می‌شوند؛ با ادامه یافتن این روند حجم موها نیز کاهش می‌یابد.

استفاده از روش‌های سنتی حذف مو مانند تیغ یا ژیلت با بریدن ساقه مو، باعث ضخیم و خشن شدن چهره موها می‌شوند. حذف موهای زائد با اپیلاسیون، موها را ضعیف و نازک می‌کند. اپیلاسیون کردن برای پوست نیز فواید قابل توجهی دارد. اپیلاسیون می‌تواند با ازبین‌بردن سلول‌های مرده سطح پوست، پوست شما را لایه‌برداری کرده و لکه‌های سطح پوست کمرنگ کرده درنتیجه رنگ پوست را روشن کند. ازبین‌رفتن سلول‌های مرده سطح پوست، گردش خون زیر سطح پوست را افزایش داده و به مرور باعث لطافت و نرمی پوست می‌شود. اصلاح با تیغ و ژیلت باعث خراشیده شدن پوست و تحریک پذیری آن می‌شود، اپیلاسیون ممکن است در لحظه سطح پوست را قرمز کند اما به پوست آسیب نرسانده و احتمال بروز حساسیت را کاهش می‌دهد.

موم دائم یا سرد چیست و چه فرقی با موم طبیعی دارد؟

موم دائم نوعی وکس است که از چسبندگی بیشتری نسبت به موم طبیعی برخوردار است. قدرت چسبندگی بالای موم سرد باعث شده بعد از هربار مالیده شدن به سطح پوست توانایی جدا کردن مقدار بیشتری از موها را داشته باشد. ترکیبات به کار رفته در موم دائم و سنتی تقریبا یکسان است اما موم دائم غلظت بیشتری دارد. پیشنهاد می‌شود افرادی که پوست‌های نازک و ظریف دارند به جای استفاده از موم دائم از همان موم گرم استفاده کنند. چسبندگی بالای موم دائم می‌تواند باعث آسیب دیدن پوست‌های حساس شود.

 استفاده از موم دائم برای افرادی که تحمل درد را ندارند در نسبت با موم گرم منطقی‌تر است. موم دائم می‌تواند در هربار استفاده سطح وسیع‌تری از موها را از پوست جدا کند؛ در نتیجه با سرعت بیشتری اپیلاسیون انجام شده و فرد درد کمتری متحمل می‌شود. مواد تشکیل‌دهنده موم دائم عبارتند از: مواد قندی، موم عسل، ترکیبات مسکن، ساکاروز، اسید سیتریک و مواد معطر اما فرمول به‌کار‌رفته در موم گرم شامل موادی مانند: موم عسل، پارافین، مواد مسکن، مواد معطر، رزین و روغن گیاهی است.

موم گرم به طور کلی قدرت چسبندگی کمتری دارد و موهای کمتری را از پوست جدا می‌کند.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

فواید اپیلاسیون با موم خشابی

احتمالا بارها اسم موم خشابی به گوشتان خورده باشد. موم خشابی نوعی خشاب خالی است که با موم قابل پر شدن است. استفاده از این موم بسیار آسان است چراکه خشاب موم، سری غلتک شکل دارد که حرکت بر سطح پوست را به کاری راحت تبدیل می‌کند. فقط کافیست خشاب را درون دستگاه قرار دهید تا گرم شود. موم خشابی در مقایسه با دیگر موم‌ها کمتر گرم می‌شود در نتیجه احتمال التهاب یا سوختگی پوست در استفاده از این محصول کمتر است. مالیدن موم‌های سنتی بر سطح پوست با استفاده از چوب بستنی یا کاردک معمولا کار دشواری است. خصوصا برای نواحی که سطحی کشیده‌ دارند یا میزان کمی مو در آن نواحی می‌روید.

فواید اپیلاسیون

موم‌های سنتی معمولا به خوبی بر پوست پخش نمی‌شوند. غلتک تعبیه شده بر سر موم خشابی، می‌تواند موم را بر سطح پوست به صورت یکسان پخش کند و دسترسی به نقاط کوچک را راحت کند زیرا تنها برای پخش کردن موم بر سطح پوست به یک حرکت دست نیاز دارید. موم خشابی از محدوده مد نظر شما خارج نشده و باعث کشیدگی پوست نواحی عاری از مو نمی‌شود. مالیده شدن موم به قسمت‌های عاری از مو معمولا آزاردهنده است. موم خشابی در مقابل موم سنتی بهداشتی‌تر است زیرا پس از استفاده، وکس موجود در خشاب دست‌ نخورده باقی‌می‌ماند اما در موم‌های سنتی این امکان وجود ندارد.

موم عربی چه کاربردی دارد؟

موم عربی نوعی موم سرد است و نیاز به گرم شدن ندارد. موم خلیجی از چسبندگی بالایی برخوردار است و قادر به ریشه‌کن کردن انواع موهای زائد است. صمغ یا موم عربی از ترکیباتی مانند: روغن آووکادو، روغن تخم ریحان، روغن جوجوبا، روغن آرگان و سایر دانه‌های روغنی برخوردار است. ترکیبات موم عربی به شما تضمین می‌دهند، که بعد از استفاده کردن این محصول، پوست شما لطیف و شاداب شود.

فواید اپیلاسیون ناحیه تناسلی با موم عربی

اپیلاسیون ناحیه تناسلی با موم عربی بهتر است. از آن‌جایی که موم عربی نیاز به گرم شدن ندارد، احتمال سوختگی و التهاب در استفاده از این موم از بین‌ می‌رود. ناحیه شرمگاهی پوست ظریف و حساسی دارد، برای اپیلاسیون کردن این ناحیه باید جوانب احتیاط را رعایت کرد. موم عربی قدرت چسبندگی بالایی دارد و موهای زائد را در یک حرکت از پوست شما جدا می‌کند. روغن‌های موجود در موم عربی نیاز شما را به استفاده از روغن و کرم‌های تسکین‌دهنده بعد از اپیلاسیون ناحیه شرمگاهی، از بین می‌برد و لطافت و نرمی را برای پوست شما به ارمغان می‌آورند.

فواید اپیلاسیون

اپیلاسیون بهتر است یا لیزر؟

  • استفاده از لیزر در افرادی که مستعد رشد موهای زائد هستند روش بهتریست زیرا لیزر موهای زائد، نتایج طولانی مدت‌تری در مقایسه با اپیلاسیون دارند.
  • اپیلاسیون کردن هزینه کمتری نسبت به لیزر موهای زائد دارد.
  • حدود ۳الی ۶ هفته بعد از اپیلاسیون موهای زائد مجددا می‌رویند اما لیزر کردن سبب از بین رفتن موها می‌شود.
  • انجام اپیلاسیون در خانه نیز امکان‌پذیر است اما برای انجام لیزر باید به یک متخصص مراجعه کنید.
  • لیزر کردن برای افرادی دارای مو و پوست روشن نتیجه‌بخش نیست اما اپیلاسیون برای هر فرد با هر رنگ پوست و مو ممکن است.
  • لیزر کردن موهای زائد به افراد باردار پیشنهاد نمی‌شود اما اپیلاسیون در دوران بارداری ممنوعیتی ندارد.

چاره را از آچاره بشنو!

اگر برای انجام خدمات اپیلاسیون به‌دنبال فردی مجرب هستید، با ثبت سفارش در آچاره می‌توانید اپیلاسیون‌کار خود را به خانه بیاورید و از خدمات آرایشی و سلامت برخوردار شوید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا