تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

راهنمای کامل ریست یخچال بلومبرگ

لوازم خانگییخچال و فریزر

یخچال و فریزرها از جمله لوازم آشپزخانه‌ای هستند که به تعمیر و نگهداری کمی احتیاج دارند. با این وجود، گاهی اوقات ممکن است دچار مشکل شوند و یا نتوانند دمای ثابت خود را حفظ کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، سلامت مواد غذایی به خطر می‌افتد. عملکرد ناکارآمد یخچال می‌تواند منجر به بالا رفتن مصرف برق و قبض برق شود؛ بنابراین ممکن است نیاز به ریست کردن یخچال پیدا کنید. به همین دلیل ما تصمیم گرفته‌ایم تا نحوه ریست یخچال بلومبرگ را توضیح دهیم.

برخی از یخچال‌ها دارای دکمه ریست کردن هستند و می‌توانید از آن برای بازگرداندن یخچال به تنظیمات اولیه کارخانه استفاده کنید. با این حال، اگر یخچال دکمه ریست ندارد، می‌توانید آن را برای چند دقیقه از برق بکشید. سپس، هنگامی که آن را دوباره وصل می‌کنید، مشکل برطرف می‌شود.

آیا ریست یخچال ضروری است؟

یخچال بخشی جدایی‌ناپذیر از هر آشپزخانه است چون عمر مواد غذایی ذخیره شده در آن را افزایش می‌دهد.

علائم و نشانه‌هایی که نشان می‌دهد یخچال خراب است عبارت‌اند از:

  • دمای یخچال به طور تصادفی تغییر می‌کند.
  • غذای ذخیره شده در یخچال به سرعت خراب می‌شود.
  • روی سطح غذا یخ میزند.
  • یخچال با سر و صدای غیرعادی کار می‌کند.
  • قطرات رطوبت و آب روی در و بدنه یخچال ظاهر می‌شود.
  • اگر یخچال در مکانی نگهداری می‌شود که دمای بالایی دارد، ممکن است به طور موقت خراب شود.
  • تغییرات آب و هوا و دما یا قطع برق نیز می‌تواند باعث بروز چنین مشکلاتی شود.ضرورت ریست کردن یخچال

بعضی از یخچال‌ها دارای دکمه یا سوئیچ ریست هستند. تنها با فشردن این دکمه یخچال مجدداً تنظیم می‌شود. با این حال، همه یخچال‌ها دکمه ریست را ندارند. در صورتی که یخچال دکمه ریست ندارد، باید هارد ریست انجام دهید.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر
برای انجام هارد ریست، یخچال را از پریز برق جدا کنید. بگذارید سی تا چهل و پنج دقیقه به همین صورت بماند. سپس دوباره آن را به برق وصل کنید. وقتی یخچال دوباره شروع به کار کند، به احتمال زیاد مشکل برطرف شده است. در صورتی که بعد از ریست کردن یخچال همچنان مشکلات باقی بمانند، باید یخچال را عیب‌یابی کنید. مشکلات یخچال ممکن است ناشی از وجود مشکل در مدار داخلی باشد. در این صورت باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

آیا ریست یخچال بلومبرگ با جدا کردن آن از برق ممکن است؟

بله شما می‌توانید با از برق کشیدن یخچال، ریست یخچال بلومبرگ را انجام دهید، به شرطی که اجازه دهید یخچال به مدت 45 تا 50 دقیقه در همان حالت بماند. وقتی یخچال از برق جدا است، در یخچال را باز نکنید. انجام این کار باعث می‌شود هوای سرد خارج شود و بر دمای داخلی تأثیر منفی بگذارد که باعث می‌شود غذاها در معرض هوای گرم قرار بگیرند و خیلی سریع‌تر فاسد شوند.

قبل از اینکه برای ریست یخچال بلومبرگ، دستگاه را از برق بکشید، مجدداً دکمه ریست را بررسی کنید. اگر یخچال شما دارای دکمه ریست است، می‌توانید دکمه را فشار داده و نگه دارید تا دستگاه ریست شود. قبل از استفاده از روش‌های ریست کردن، دستورالعمل‌های مربوط به برند و مدل یخچال را که در دفترچه راهنما آمده است با دقت بخوانید. همچنین، در صورت شک داشتن، برای دستورالعمل‌های بیشتر با خدمات مشتریان تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید : ریست فکتوری کردن یخچال فریزر دوقلو

چه چیزی باعث می‌شود یخچال از کار بیفتد؟

  • اگر یخچال روشن نیست و داخل آن هنوز نسبتاً سرد است، بررسی کنید که دستگاه به پریز وصل باشد و پریز سالم باشد. سوختن فیوز هم برق یخچال را قطع می‌کند و به همین دلیل خنک شدن یخچال دچار اختلال می‌شود. قطع برق ناشی از طوفان می‌تواند برق یخچال را قطع کند و در نتیجه ریست شود.
  • اگر یخچال خیلی گرم است، تنظیمات دما را بررسی کنید تا ببینید به طور تصادفی تغییر کرده است یا خیر. اگر درجه روی دمای تنظیم شده باشد و یخچال همچنان خیلی گرم باشد، یا غذاهای داخل فریزر بیش از حد فریز می‌شوند و دیواره‌های فریزر یخ می‌زند یا مواد غذایی یخچال تا حدی خنک می‌شوند و خیلی سریع‌تر فاسد می‌شوند. این مشکلات اغلب زمانی رخ می‌دهد که مشکلی در سیم‌پیچ کندانسور پیش آمده باشد یا خراب و کثیف باشد. همچنین ممکن است موتور فن اواپراتور دچار مشکل شده باشد و نیاز به تعویض کامل داشته باشد.
  • اگر فریزر گرم‌تر از دمای تعیین شده باشد، یک دماسنج را در فریزر قرار دهید تا دمای فریزر را کنترل کنید. می‌توانید تغییرات دما را دنبال کنید و آن‌ها را به تعمیرکار یخچال توضیح دهید.دلایل از کار افتادن یخچال

هارد ریست یخچال بلومبرگ

برای بهترین نتیجه، از روش هارد ریست استفاده کنید. یخچال را از برق بکشید و دستگاه را به مدت 45 تا 50 دقیقه بدون دست‌کاری کردن رها کنید. می‌توانید تایمر گوشی خود را تنظیم کنید تا فراموش نکنید آن را دوباره به پریز برق وصل کنید.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

تا زمانی که یخچال از برق جدا است، درها را باز نکنید. انجام این کار باعث می‌شود هوای سرد خارج شود و بر دمای داخلی یخچال تأثیر منفی بگذارد. پس از چهل و پنج دقیقه، دستگاه را به برق بزنید و مطمئن شوید که چراغ‌های برق روشن هستند.

سافت ریست یخچال بلومبرگ

اگر یخچال شما به هارد ریست نیاز ندارد، دستگاه را به مدت پنج دقیقه از برق بکشید و سپس دوباره آن را به برق وصل کنید. یخچال به تنظیمات کارخانه برمی‌گردد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

آیا ممکن است با جدا کردن یخچال از برق به آن آسیب وارد کنید؟

اگر برای تنظیم مجدد یا جابجایی یخچال به طور دوره‌ای یخچال را از برق بکشید به دستگاه آسیبی نمی‌رساند. با این حال، اگر یخچال را اغلب از پریز جدا کرده و دوباره به پریز وصل کنید، به کمپرسور و موتور یخچال آسیب می‌رسانید.

زیرا کمپرسور باید برای جلوگیری از یخ زدن یا گرم شدن بیش از حد کویل های کندانسور، فشار ثابتی را حفظ کند. هر بار که یخچال دوباره به برق وصل می‌شود، فشار و دما مختل می‌شود. علاوه بر این، موتور باید برای رسیدن و حفظ دمای صحیح، فشاری را در کمپرسور ایجاد کند.

نوسانات دما در اثر قطع و وصل مجدد برق، به دستگاه فشارهای غیرضروری وارد می‌کند. برای بهترین نتیجه، فقط در صورت لزوم یخچال را از برق بکشید و ملاحظات ایمنی ذکر شده در زیر را رعایت کنید تا میزان آسیب وارده به دستگاه شما به حداقل برسد.

نکات ایمنی برای ریست یخچال بلومبرگ

جدا کردن یخچال از برق، کار ساده‌ای نیست. سیم تغذیه در اثر استفاده نادرست به طور قابل توجهی آسیب می‌بیند و سیم آسیب دیده باعث اختلال در عملکرد دستگاه می‌شود.

لطفاً این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید تا خطر آتش‌سوزی و آسیب‌های الکتریکی را که می‌تواند باعث صدمات شخصی و خسارت مالی شود را کاهش دهید.

  • از پریزهای غیراستاندارد استفاده نکنید
  • هرگز یخچال را با کشیدن سیم جدا نکنید
  • همیشه دوشاخه را محکم بگیرید و مستقیم به جلو بکشید و دوشاخه را جدا کنید
  • اگر سیم برق آسیب دیده است، یک متخصص باید سیم را تعویض کند
  • هرگز از سیم دارای ساییدگی و آسیب‌دیدگی استفاده نکنیدنکات ایمنی برای ریست یخچال بلومبرگ

چه مدت می‌توان یخچال را از برق جدا کرد؟

اگر یخچال خود را کمتر از یک ماه بدون استفاده رها می‌کنید، بهتر است همه مواد غذایی فاسد شدنی را خارج کنید، یخچال را تمیز کنید، یخ‌ساز و منبع آب را خاموش کنید و آن را به پریز برق وصل کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

زمانی که قصد دارید یخچال را برای بیش از یک ماه از برق بکشید، عاقلانه است که یخچال را کاملاً خالی کنید، یخ ساز و منبع آب را ببندید و برای ایمنی بیشتر، فیوز برق را نیز قطع کنید.

نکته: درها را باز بگذارید تا جریان هوا افزایش پیدا کند و رشد احتمالی کپک را کاهش دهد. اگر یخچال و فریزر را در فضایی دور از شرایط آب و هوایی نامساعد قرار دهید، می‌تواند برای مدت طولانی بدون برق بماند. مهم است که مطمئن شوید یخچال به درستی برای نگهداری بدون برق آماده شده است.

نکات ایمنی مربوط به مواد غذایی

  • غذاها حداکثر تا چهار ساعت در یک یخچال بدون برق و سرد نگهداری شوند.
  • هرگز از غذاهایی که بیش از چهار ساعت در یخچال بدون برق مانده‌اند، استفاده نکنید.

به این پست امتیاز دهید

2 دیدگاه

  1. با سپاس،من ساید بلومبرگ دارم در این ۱۵سال سه بار موتورش سوخته،یکماه پیش موتورش رو عوض کردم گاز ۶۰۰میخوره خالا کمپرسور هر دو تا سه ساعت یکبار ریست میکنه آیا ایراد داره ،۱۲۴گرم گاز خورده.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید