تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

آموزش جامع نصب ماشین لباسشویی به زبان ساده

لوازم خانگیماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یک راهکار عالی و بهینه برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه شستشوی لباس است. چه صاحب خانه باشید یا اجاره نشین، ممکن است زمانی برسد که به آموزش نصب ماشین لباسشویی نیاز پیدا کنید.

یک ماشین لباسشویی جدید می‌تواند یک سرمایه‌گذاری ارزشمند برای شما محسوب شود. زمانی که یک مدل جدید خریداری می‌کنید از عملکرد بهتر و کارآمدتر آن بهره خواهید برد. البته قبل از اینکه بتوانید از فناوری جدید شستشوی لباس خود لذت ببرید، باید دستگاه را به درستی راه اندازی کنید.

نصب این گونه وسایل برقی ممکن است کمی دشوار به نظر برسد. اما اگر لوله‌کشی خانه شما اصولی باشد، وصل کردن ماشین لباسشویی نسبتاً ساده است. در ادامه با ارائه آموزش نصب ماشین لباسشویی به شما خواهیم گفت که چه کارهایی را باید قبل از شروع استفاده از ماشین لباسشویی انجام دهید و از چه مواردی بپرهیزید.

نصب ماشین لباسشویی در مکانی جدید

اگر قصد دارید یک ماشین لباسشویی جدید را در مکانی غیر از جایی که ماشین قبلی شما وصل شده است نصب کنید به این نکات مهم توجه کنید.

  • مطمئن شوید که کف محل نصب تراز و به اندازه کافی محکم است که وزن لباسشویی را تحمل کند.
  • کف‌پوش باید سطح سختی داشته باشد که در اثر لغزش ماشین لباسشویی به داخل و خارج از محل برای نصب و سرویس یا در اثر لرزش دستگاه در حین کار، آسیب زیادی نبیند. در کل اگر ماشین لباسشویی روی یک بستر بتنی یا نازک، کف‌های لمینیت یا چوب سخت نصب شود، بهتر از کفپوش‌های ارتجاعی است.
  • مطمئن شوید که وسایل کافی برای تخلیه ماشین لباسشویی را دارید. این وسایل شامل این موارد می‌شود: یک لوله ایستاده با قطر 5 سانتی‌متری با ارتفاع حداقل 75 سانتی‌متر، یک تخلیه کف مجهز به تله P ( Trap -P شترگلو) یا یک سینک ظرف‌شویی با ظرفیت تخلیه حداقل 17 لیتر در هر دقیقه.
  • اطمینان حاصل کنید که لوله‌های تأمین آب سرد و گرم با شیرها و اتصالات شلنگ رزوه دار در فاصله 90 سانتی‌متر محلی که لباس‌شویی نصب می‌شود وجود دارد.

  • به یک مدار الکتریکی اختصاصی با یک پریز که با دوشاخه ماشین لباسشویی شما در فاصله یک متری محل ماشین لباسشویی سازگار باشد، نیاز دارید.
  • اگر قرار است یک خشک‌کن در نزدیکی ماشین لباسشویی نصب شود، مطمئن شوید که فضای کافی برای آن وجود دارد و منبع آب و اتصالات الکتریکی ماشین لباسشویی با مجرای خروجی خشک‌کن تداخلی ایجاد نمی‌کند. خشک‌کن به مدار اختصاصی خود نیاز دارد.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

آموزش تصویری نصب لباسشویی

نحوه راه اندازی ماشین لباسشویی

برای اطمینان از عملکرد ایمن و مطمئن ماشین لباسشویی، باید آن را به درستی نصب کنید. در ادامه با آموزش نصب ماشین لباسشویی با شما همراه خواهیم بود. شما می‌توانید با راهنمایی‌های ساده، ماشین لباسشویی خود را به راحتی نصب کنید اما در صورت نیاز می‌توانید با یک متخصص واجد شرایط نیز مشورت کنید:

1. قرار دادن ماشین لباسشویی در جای مناسب

برای جلوگیری از تکان خوردن ماشین لباسشویی، باید آن را طوری قرار دهید که ثابت بماند. به این معنی که سطحی که روی آن نصب می‌شود باید محکم و تراز باشد. بنابراین کف و پوشش نرم گزینه مناسبی نیستند. اگر ماشین لباسشویی را روی پایه نصب می‌کنید، باید پایه‌های دستگاه را با قلاب‌های ثابت کننده مخصوص کف محکم کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

بیشتر بخوانید عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی

اگر کفپوش خانه چوبی است، در صورت امکان، باید ماشین لباسشویی را در گوشه‌ای روی یک تخته چوبی مقاوم در برابر آب (حداقل ضخامت 30 میلی‌متر) که محکم به زمین پیچ شده است، نصب کنید. در غیر این صورت، دستگاه ممکن است در هنگام چرخش بلرزد و از پایه پایین بیفتد.

ماشین‌های لباسشویی به پیچ و مهره‌هایی مجهز می‌شوند که در هنگام حمل و نقل، لگن را در جای خود ثابت نگه می‌دارد. این پیچ‌ها باید قبل از استفاده از ماشین لباسشویی جدا شوند و در پشت دستگاه قرار دارند. پیچ‌ها با یک آچار به راحتی جدا می‌شوند. در صورت نیاز به حمل و نقل ماشین لباسشویی در آینده، پیچ‌های حمل و نقل را در جایی امن نگه دارید تا قبل از جابجایی پیچ‌ها را ببندید.

2. شیلنگ آب را نصب کنید

هنگام راه اندازی ماشین لباسشویی جدید به جای استفاده مجدد از شیلنگ‌های قدیمی، از مجموعه شلنگ جدید استفاده کنید. ابتدا با بسته بودن شیر آب، شلنگ آب را به منبع آب سرد وصل کنید. سر دیگر آن را به شیر ورودی ماشین لباسشویی وصل کنید. برای بررسی نشتی، شیر آب را باز کنید.

می‌توانید با چرخاندن شیر، جریان آب را متوقف کنید. لوله آب سرد را به شیر آب سرد وصل کنید، آن را کاملاً با دست محکم کنید و سپس شیر را دوباره باز کنید. مطمئن شوید که لوله آب سرد پیچ ​​خورده نباشد.

3. شلنگ تخلیه را نصب کنید

اگر شیلنگ تخلیه را به لوله وصل می‌کنید، درپوش خالی آن را بردارید یا ببرید. اگر شیلنگ تخلیه را به یک لوله ایستاده وصل می‌کنید، از گیره شلنگ برای قرارگیری صحیح شلنگ و جلوگیری از جریان برگشتی استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که شلنگ تخلیه حداقل 60 سانتی‌متر بالاتر از کف قرار داشته باشد. مطمئن شوید که لوله استند، شیلنگ تخلیه را کاملاً می‌پوشاند. بررسی کنید که در لوله پیچ خوردگی وجود نداشته باشد و لوله فاضلاب را به طور ایمن به تله وصل کنید.

4. اتصال برق ماشین لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی به یک پریز استاندارد وصل می‌شوند. سیم برق را به پریز دیواری وصل کنید. ماشین لباسشویی را به تنهایی وصل کنید و مطمئن شوید که محافظ عایق وجود دارد. ماشین را به دستگاه‌های دیگر یا به سیم‌های داخلی وصل نکنید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

5. تراز کردن ماشین لباسشویی

تراز بودن ماشین لباسشویی مهم‌ترین نکته آموزش نصب ماشین لباسشویی محسوب می‌شود. ماشین لباسشویی خود را در موقعیتی که می‌خواهید در آن قرار گیرد حرکت دهید و مطمئن شوید که سینی لگن و دیسپنسر خالی هستند. برای دستیابی به عملکرد بهتر، ماشین لباسشویی شما باید روی یک کف صاف و محکم نصب شود. پایه‌های ماشین لباسشویی باید محکم روی زمین بنشینند.

می‌توانید پایه‌ها را برای تراز کردن دستگاه تنظیم کنید. این امر به ویژه برای جلوگیری از مشکلات ناشی از جریان برق نامتعادل بسیار مهم است. همچنین از پایداری دستگاه و عدم تکان خوردن آن اطمینان حاصل کنید. اگر چنین است، پایه‌ها را طوری تنظیم کنید که ماشین لباسشویی کاملاً ثابت بماند.

آزمایش کردن لباسشویی

برای تکمیل مراحل راه اندازی ماشین لباسشویی، دستگاه را روشن کنید و یک برنامه آبکشی را اجرا کرده و به دقت بررسی کنید که نشتی نداشته باشد. ماشین خالی را روی «چرخش» تنظیم کنید و آن را به مدت 30 ثانیه اجرا کنید تا لرزش و یا هر حرکت اضافی را بررسی کنید. اگر همه چیز خوب به نظر می‌رسد، مهره‌های پایه‌های قابل تنظیم در جلو را محکم کنید.

بیشتر بخوانید خشک نکردن ماشین لباسشویی

اگر هیچ نشتی پیدا نشد، ماشین لباسشویی را به موقعیت نهایی خود ببرید تا مطمئن شوید که در جای خود ثابت می‌ماند. اکثر تولیدکنندگان پیشنهاد می‌کنند که ماشین لباسشویی جدید را در یک چرخه کامل با نیم اندازه پودر اما بدون لباس راه اندازی کنید. این روش یک راهکار خوب برای بررسی مجدد مشکلاتی مانند نشتی و لرزش زیاد است. همچنین تضمین می‌کند که وان کاملاً تمیز و آماده استفاده است.

پاسخ به سوالات رایج درباره نصب ماشین لباسشویی

زمانی که ماشین لباسشویی خود را به درستی و ایمن نصب کردید، به آرامی شروع به کار می‌کند. مهم نیست که مراحل نصب را تا چه اندازه با دقت انجام دادید. باید همیشه جوانب احتیاط را رعایت کنید. ممکن است سؤالاتی در رابطه با نصب، عملکرد، خرابی یا نگهداری ماشین لباسشویی خود داشته باشید. در ادامه به برخی از رایج‌ترین سؤالات در مورد لباسشویی پاسخ داده شده است.

  • چرا ماشین لباسشویی در طول چرخه شستشو به اطراف حرکت می‌کند؟

به احتمال زیاد، این بدان معنا است که ماشین لباسشویی شما روی یک سطح صاف قرار ندارد و از آنجایی که تراز نیست، نیرو و چرخش چرخه شستشو باعث تکان خورد آن به جلو و عقب می‌شود. خوشبختانه، تراز کردن آن آسان است. کافی است پایه‌ها را تنظیم کنید تا ماشین لباسشویی شما در جای خودش ثابت شود.

  • چگونه می‌توانم بفهمم کدام شیلنگ آب سرد و گرم است اگر با رنگ مشخص نشده باشد؟

بعضی از ماشین‌های لباسشویی دارای شیلنگ‌های رنگی هستند که کار را ساده می‌کند. اما اگر ماشین شما به این نشانه‌های رنگی مجهز نیست، نگران نباشید. یک سطل را زیر یکی از شیلنگ‌ها قرار دهید و اجازه دهید آب کمی جاری شود. در این جا به راحتی تشخیص می‌دهید که آب خروجی سرد است یا گرم. می‌توانید شلنگ‌ها با یک تکه نوار رنگی علامت گذاری کنید. به این ترتیب، دیگر نیازی به تکرار این تست نخواهید داشت.

  • وقتی لباسشویی لباس‌ها را خشک نمی‌کند چه کار کنم؟

احتمالاً این مشکل به این معنا است که لباسشویی شما ولتاژ صحیحی دریافت نمی‌کند. ابتدا بررسی کنید که ماشین هنوز به پریز وصل باشد. اگر این‌طور است، به سمت قطع کننده مدار بروید و بررسی کنید که تمام کلیدها در موقعیت صحیح “روشن” قرار دارند. اگر باز هم علت مشکل را پیدا نکردید، پنل فیوز را بررسی کنید.

اگر هیچ یک از این احتمالات دلیل ایجاد مشکل نیستند، ممکن است مشکل از جایی دیگر باشد. المنت گرمایش، ترموستات خشک کن یا فیوز حرارتی را چک کنید. همه این‌ها مشکلات بسیار پیچیده‌تری هستند و برای برطرف کردن آن‌ها باید با یک متخصص تعمیرات لباسشویی مشورت کنید. در صورت نیاز می‌توانید از خدمات نصب و تعمیر ماشین لباسشویی آچاره با قیمت مقرون بصرفه و کیفیت بالا استفاده کنید. برای استعلام رایگان قیمت کلیک کنید!

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید