نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

تاثیر گیاه بونسای در فنگ شویی

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

اگر شما هم جزء کسانی هستید که به فنگ‌ شویی اعتقاد دارند، احتمالا در مورد تاثیر گیاه بونسای در فنگ شویی نظرات ضد و نقیضی شنیده‌اید! عده‌ای از متخصصان معتقدند که به هیچ‌عنوان نباید این گیاه را در خانه نگهداری کنید؛ چراکه ارتعاشات منفی به فضای اطراف خود منتشر می‌کند.

در حالی که گروهی دیگر بر این باورند که این گیاه رونق و خوش‌شانسی به‌همراه  دارد و از آن در بخش‌های مختلف خانه استفاده می‌کنند. در این مقاله، قصد داریم درمورد تاثیر گياه بونساي در فنگ شويي و مثبت یا منفی بودن اثرات آن صحبت کنیم. اگر شما هم به گیاهان علاقه دارید و انرژی که از خود منتشر می‌کنند برایتان اهمیت دارد، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

نکات کلیدی

  • منظور از بونسای یک روش ژاپنی پرورش گیاه است که منجر به رشد درختان زیبای مینیاتوری می‌شود.
  • تاثیر گیاه بونسای در فنگ شویی بستگی به باور و اعتقاد شما به گیاهتان دارد و مثبت و منفی بودن اثر آن قطعیت ندارد.
  • انواع مختلفی از گیاهان را می‌توان به‌روش بونسای پرورش داد و در خانه یا محیط کار نگهداری کرد.

بونسای چیست؟

قبل از آن‌که به سراغ بررسی فواید بونسای برویم، قصد داریم این گیاه زیبا را بیشتر معرفی کنیم. منظور از بونسای، درختچه‌های مینیاتوری هستند که رشد آن‌ها زیاد نیست و حتی گاهی‌اوقات تا چند سانتی‌متر رشد می‌کنند. کلمه بونسای به معنای کاشت سینی است و مراقبت و پرورش آن یک هنر ژاپنی محسوب می‌شود.

خوب است بدانید که بونسای یک گیاه خاص نیست، بلکه یک روش پرورشی است که در یک گلدان کم‌عمق اجرا می‌شود. گیاهانی مانند مرکبات، ارس، انجیر و… را می‌توانیم با استفاده از این روش پرورش دهیم و یک درخت مینیاتوری زیبا داشته باشیم.

امروزه این نوع گیاهان جای خود را در طراحی‌های دکوراسیون داخلی باز کرده‌اند و طرفداران زیادی دارند. خوب است بدانید که از نظر ژاپنی‌ها، بونسای چیزی بیشتر از یک گیاه است. درواقع آن‌ها براین باورند که بونسای معانی و مفهوم بسیار عمیقی دارد و انرژی خاصی از خود منتشر می‌کند که در علم فنگ ‌شویی تاثیرگذار است.

کسانی که در حوزه پرورش بونسای فعالیت می‌کنند، درواقع هنر خود را با مجسمه‌سازی آمیخته کرده‌اند و ازطریق همکاری با طبیعت یک اثر هنری خلق می‌کنند. برای کسب آشنایی بیشتر با انواع گیاه خوش شانسی کلیک کنید.

فواید بونسای

تاثیر مثبت گیاه بونسای در فنگ شویی چیست؟

بدون شک هیچ‌کس نمی‌تواند منکر زیبایی بونسای و اثر فوق‌العاده آن بر زیباسازی محیط شود. این گیاه به عنصر چوب که نماد مهربانی و رشد است مربوط می‌شود. همچنین از نظر علم فنگ ‌شویی، تقویت‌کننده مناسبی برای جهت‌های شرق و جنوب شرقی است و به شما کمک می‌کند تا بتوانید به خودتان و موانع ذهنیتان غلبه کنید.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

البته نکته‌ای که در رابطه با این موضوع باید بدانید این است که تاثیر گیاه بونسای در فنگ شویی رابطه مستقیم با نگرش و دیدگاه افراد دارد. در ادامه، به چند مورد از فواید استفاده از بونسای اشاره خواهیم کرد.

بیدار کردن هنرمند درون!

نگهداری و پرورش بونسای باعث می‌شود هنرمند درون شما کم‌کم بیدار شود؛ چراکه خود این گیاه از طریق ترکیب هنر و باغبانی پدید آمده است. درواقع یک گلدان بونسای به‌منزله تابلو نقاشی زنده‌ای است که بر روی حس هنرشناسی شما تاثیرگذار خواهد بود.

تقویت ذهن

مراقبت از بونسای مانند ورزشی برای ذهن است و به‌اندازه ورزش کردن برای سلامتی شما مفید خواهد بود. از آنجایی که این گلدان‌های زیبا تکه‌ای از طبیعت هستند که در محیط زندگی یا کار شما قرار می‌گیرند، می‌توانند انرژی منفی و استرس را از شما دور کنند و قدرت ذهنتان را بالا ببرند.

فنگ شویی بونسای و تقویت ذهن

تصفیه هوا

زندگی در شهرهای بزرگ و شلوغ در کنار مزایا و امکاناتی که دارد، شامل یک‌سری معایب نیز می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به هوای آلوده اشاره کرد. وجود آلودگی‌ها و سم‌هایی که در هوا وجود دارند، برای سلامتی انسان بسیار مضر است و سبب ایجاد بیماری‌های تنفسی می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

این در حالی است که نگهداری از گیاهان در خانه، به تصفیه و پاک‌سازی هوا از آلودگی‌ها کمک می‌کند. یکی از گیاهانی که به‌منظور تصفیه هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد، بونسای است. به‌دلیل تاثیر گیاه بونسای در فنگ شویی این گیاه به‌عنوان نماد ثروت نیز معرفی می‌شود.

گیاه بونساي در فنگ شویی

ایجاد تعهد عاطفی

زمانی‌که شروع به پرورش یک بونسای می‌کنید، درواقع در حال آغاز یک سفر طولانی با یک گیاه هستید. این کار باعث ایجاد یک رابطه عمیق می‌شود و حس مسئولیت‌پذیری را نیز در شما بیدار می‌کند. درواقع همان‌طور که حیوان خانگی می‌تواند موجب وابستگی عاطفی شود، گلدان‌های بونسای نیز همین حس را ایجاد می‌کنند و تبدیل به یک دوست همیشگی برای شما می‌شوند.

چرا برخی افراد بونسای را بد می‌دانند؟

گروهی از متخصصان فنگ‌شویی توصیه می‌کنند که به هیچ‌عنوان از گیاه بونسای در محیط کار یا زندگی خود استفاده نکنید. توضیحی که برای این موضوع داده‌اند این است که قد این گیاه همواره کوتاه است و در علم فنگ ‌شویی این به معنای رشد محدود و کنترل‌شده است. رشد محدود با توسعه طبیعی در تناقض است و روی زندگی یا حرفه شما هم اثر منفی خواهد داشت.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

به هر حال اگر تصمیم گرفتید این نوع گلدان‌ها را به‌منظور استفاده از مزایای مثبت و با توجه به جنبه تزئینی آن تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم آن را در اتاق کودکانتان قرار ندهید. چراکه انرژی رشد محدود آن ممکن است بر روی رشد و بالندگی فرزندانتان تاثیرگذار باشد.

جمع‌بندی

استفاده از گیاهان مختلف در محیط زندگی انسان‌ها علاوه‌بر جنبه تزئینی و زیبایی، تاثیر زیادی بر روی انرژی آن فضا و فنگ‌شویی دارد. یکی از گیاهانی که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است، گلدان‌های بونسای هستند که انواع مختلفی دارند.

تاثیر گیاه بونسای در فنگ شویی می‌تواند هم مثبت باشد و هم منفی! به بیانی بهتر، نوع انرژی که شما از گلدان بونسای خود دریافت می‌کنید، بستگی به آن دارد که شما چه حسی به گیاهتان دارید. اگر حسی که به بونسای خود دارید مثبت است، آن هم متقابلا انرژی مثبت به شما می‌دهد و فواید زیادی برایتان خواهد داشت.

با کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تاثیر گیاه بونسای در فنگ شویی، اهمیت وجود این گیاه در خانه بیشتر احساس می‌شود. . در صورتی که برای پرورش و نگهداری گیاه بونسای نیاز به مشاوره و خدمات باغبانی دارید، برای مشاوره با کارشناسان آچاره با شماره1471 تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید.

اگر به نگهداری از گل و گیاه علاقمند هستید و در خانه خود گلخانه دارید؛ می‌توانید تمیز کردن آن را به ما بسپارید. نظافت گلخانه تاثیر زیادی بر شادابی گل‌های شما دارد. تمیز کردن گلخانه با وجود تعداد زیادی گلدان و ریختن مداوم خاک پای گلدان کار ساده‌ای نیست. از خدمات نظافت منزل آچاره استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت سفارش خود را به‌رایگان ثبت کنید.

سوالات متداول

تاثیر گیاه بونسای در فنگ شویی چیست؟

عده‌ای بر این باورند که تاثیر گياه بونساي در فنگ شويي مثبت است و موجب جذب نیروهای مثبت می‌شود. در حالی‌که گروهی از متخصصان آن را بد می‌دانند. به هر حال همه چیز بستگی به باور و اعتقاد شما دارد و هیچ چیز قطعی نیست.

آیا بونسای اسم یک گیاه است؟

برخلاف عقیده عموم، بونسای نام یک گیاه نیست. بلکه اشاره به یک روش پرورش گیاهان دارد که ترکیبی از هنر و باغبانی هستند. این هنر از ژاپن سرچشمه گرفته است و می‌تواند روی درختانی مانند انجیر، گیلاس، مرکبات و... پیاده‌سازی شود.

گیاه بونسای چه فوایدی دارد؟

فواید گیاه بونسای و تاثیر آن در فنگ شویی موجب شده است که این گیاه به یکی از گیاهان محبوب تبدیل شود. از جمله مزایای بونسای می‌توان به تصفیه هوا، تقویت ذهن و جذب‌ ثروت و نیروهای مثبت اشاره کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. ما هشت ماهه یک گلدان بنسای خریدیم دقیقا از زمانی که خریدیم همسرم بیکار شده و درآمدمان کم شده یه نظر من بنسای باعث این مورد شده و امروز با خوندن این مطلب قصد فروش بنسای رو دارم.

  2. سلام
    گل‌های بونسای شبیه گل‌های کهن‌سال هستن و این حس را بهم میدن با وجود کهنسالی باز هم می‌توان سرزنده و مفید بود و با عمری جاویدان.پس برام سرشار از انرژی مثبت وسرزندگی هستن.
    تو اتاق بچه نماد سرزندگی و کهنسالی هستن در زندگی‌شان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا


نگهداری از گیاهان خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید