نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاه خوش شانسی |معرفی 7 گیاه خوش یمن

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

انسان‌ها همواره به‌دنبال گرفتن آرامش از طبیعت و گیاهان بوده‌اند. به‌همین دلیل هم افراد همیشه برای به‌دست آوردن این حس خوب، انواع گیاهان را در منزل خود نگهداری می‌کنند. وجود گیاه در خانه باعث شادی و نشاط است و حس مثبتی را به افراد انتقال می‌دهد. گیاهان زیادی برای نگه‌داری در منزل وجود دارند و برخی از آنان به گیاه خوش شانسی معروف هستند.

گیاهان خوش‌شانسی طبق اصول فنگ‌شویی، به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. این گیاهان طبق اصول فنگ‌شویی باعث ایجاد ثروت، شادی، شانس و حتی عشق می‌شود. برخی از این گیاهان به اسم گیاه یا درخت پول شناخته می‌شوند. گل‌های دیگر هم مانند بامبو، ارکیده، سرخس و گیاهان لاستیکی نیز به‌عنوان گل و گیاه خوش یمن از نظر فنگ‌شویی معرفی شده‌اند. وجود گیاه در خانه یا محل‌کار به تصفیه هوای خانه کمک می‌کند و رطوبت را کنترل می‌کند. هم‌چنین گل و گیاه باعث کاهش استرس می‌شود و تاثیر مثبتی روی سلامت افراد دارد.

چرا در فنگ‌شویی گل، رزق و روزی یا ثروت مهم است؟

افرادی که در حوزه فنگ‌شویی فعالیت می‌کنند، علاقه خاصی به گل و گیاه دارند. گیاهان آپارتمانی برای تنظیم فنگ‌شویی مفید هستند و چند دلیل هم برای آن وجود دارد. اولین دلیل این است که ما می‌توانیم اتصالی دوباره به طبیعت داشته باشیم. همان‌طور که می‌دانید اکثر مردم امروزه بیشتر وقتشان را در تنهایی خود سپری می‌کنند و تقریبا از دنیای طبیعی پیرامونشان جدا هستند.

اما گیاهان می‌توانند بهترین راه‌حل برای رفع این مشکل باشند و راه‌های ورود به طبیعت را برای ما هموار کنند. گیاهان نماد مهربانی، رشد و انعطاف‌پذیری هستند. از این رو مراقبت از یک موجود زنده دیگر می‌تواند باعث رشد شفقت و مهربانی در شما بشود. چه چیزی لذت‌بخش‌تر از این‌که گیاهی را که خودتان با عشق کاشته‌اید را پرورش دهید و شاهد رشد کردنش باشید؟ در اصول فنگ‌شویی؛ گیاهان به دسته‌های گل و گیاه خوش یمن و موارد دیگر تقسیم‌بندی می‌شوند.

ثروت آفرینی گیاهان 

معرفی 7 گیاه خوش شانسی برای منزل

فنگ‌شویی یک فن و فلسفه باستانی در چین است. کاربرد این اصول برای چیدمان درست و در جهت ایجاد اثری بهتر برای سلامتی، موفقیت و شادی است. بی‌نظمی هیچ‌جایی در فنگ‌شویی ندارد و از هرگونه انباشتگی و بی‌نظمی جلوگیری می‌کند.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

فنگ‌شویی به شما کمک می‌کند که با استفاده از رنگ‌های مناسب، یک چیدمان درست را ارائه بدهد و نظم و هماهنگی را در سرتاسر خانه به‌وجود بیاورد. اصول فنگ‌شویی حتی برای گیاهان نیز نظریات جالبی دارد و انواع گل و گیاه خوش یمن را در دسته‌های مختلف تقسیم‌بندی کرده است. ما به 7 مورد از انواع گیاه خوش شانسی اشاره می‌کنیم.

1. درخت پاچیرا یا درخت پول

پاچیرا، یک درختچه کوچک آپارتمانی است که ساقه‌های آن بهم گره می‌خورد. شکل ظاهری این درختچه بسیار زیبا و جذاب است. داستان نام‌گذاری این درختچه هم بسیار شنیدنی است. در زمان‌های دور مرد فقیری آرزوی ثروت‌مند شدن را در سر داشته است. او در راه برگشت به خانه به بوته گیاه جالب و عجیبی برخورد می‌کند.

این مرد، دیدن این گیاه را یک نشانه خوب تلقی می‌کند و تصمیم می‌گیرد آن را با خود به خانه ببرد. بعدها با فروش بذرهای این درخت به ثروت زیادی می‌رسد. دانه‌های این گیاه امروزه کاربرد اقتصادی و خوراکی زیادی دارد. این درخت بیشتر در کشورهای ژاپن و چین نگه‌داری می‌شود اما معمولا ژاپنی‌ها اعتقاد بیشتری به ثروت‌آوری این گیاه دارند.

در اصول فنگ‌شویی هم معمولا به این جمله اعتقاد دارند که نگه‌داری از گیاه باعث جذب ثروت و شانس و موفقیت می‌شود. همان‌طور که گفتیم، ساقه‌های این گیاه بهم بافته می‌شود. اگر 3 الی 5 ساقه این گیاه بهم بافته شوند، نشانه جذب ثروت و خوش‌یمنی است.

درخت پاچیرا یکی از گیاهان خوش یمنی مهم

2. گیاه بامبو جزو گیاهان خوش شانسی

گل بامبو، چندین سال متمادی به عنوان گلی با نماد موفقیت، خوشبختی و ثروت شناخته می‌شود. به‌همین علت هم اکثر مردم به این گیاه، گیاه خوش شانسی می‌گویند. این اعتقاد به خوش‌شانسی گل بامبو از زمان‌های خیلی دور و دوره چین باستان وجود داشته است. در قانون فنگ‌شویی، نگهداری از هر تعداد از شاخه‌های بامبو به‌عنوان یک نماد خاص شناخته می‌شود و مفهوم منحصر به فرد خود را دارد.

  1. مثلا یک شاخه بامبو به معنای وجود رفاه و غنی بودن در زندگی است. معمولا هم یک شاخه از این گل را به کسانی که کسب و کار نوپا دارند، هدیه می‌دهند.
  2. دو شاخه بامبو نشانه ابراز عشق و علاقه است.
  3. سه شاخه گل بامبو به معنی سه عامل پیشرفت، ثروت و عمر طولانی است.
  4. چهار شاخه از این گل در چین نشانه خوبی ندارد چون معتقدند که چهار شاخه می‌تواند نشانه مرگ باشد.
  5. پنج شاخه بامبو باعث آمدن ثروت به زندگی شده اما این ثروت از نوع پول نیست.
  6. شش شاخه بامبو نشانه موفقیت است.
  7. هفت شاخه بامبو سمبل سلامتی است.

گیاه بامبو

3. گل کارخانه لاستیک

گل کارخانه لاستیک به‌عنوان یک گیاه زینتی شناخته می‌شود که نماد ثروت نیز هست. این گیاه هم‌چنین به گیاه خوش شانسی معروف است. گیاه لاستیکی برای تصفیه هوا یک گزینه مناسب است که به ایجاد تعادل کمک می‌کند.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

قوانین فنگ‌شویی می‌گوید که این گیاه می‌تواند ثروت و خوش‌شانسی را به خود جذب کند. این گیاه را می‌توانید در هر نقطه از خانه بگذارید. براساس اصول فنگ‌شویی، هر گیاهی که گرمسیری باشد می‌تواند به دفع سموم کمک کند و باعث رفاه و آرامش شود.

گل کارخانه لاستیک

4. گل اسپاتی فیلوم

گل اسپاتی فیلوم را بیشتر به خاطر مؤثر بودن آن در تصفیه هوا نگهداری می‌کنند. گل اسپاتی می‌تواند سمومی مانند بنزن و فرمالدئید موجود در هوا را از بین ببرد. برخی اعتقاد دارند که این گل می‌تواند حال درونی انسان را متحول کند.

در حقیقت این گل را به‌عنوان گلی که انرژی منفی را دفع می‌کند می‌شناسند. این گل با انجام عمل تصفیه هوا، باعث بهبود سلامتی می‌شود. اگر انسان از سلامت جسمی و روحی خوبی برخوردار باشد، باعث پیشرفت در کارش و جذب ثروت و خوش‌بختی می‌شود. اسپاتی به گل صلح و ثروت‌آور نیز معروف است و با این نام شناخته می‌شود.

گیاه اسپاتی فیلوم از انواع گیاه خوش شانسی

5. گل ارکیده

طبق اصول فنگ‌شویی، ارکیده یکی از انواع گیاه خوش شانسی است که بسیار زیباست و نگهداری از آن در منزل خوش‌یمن است. این گیاه گل‌دار جزو زیباترین گیاهان نیز هست. ارکیده از خواص بی‌نظیری هم چون جذب خوش‌بختی، ثروت و عشق برخوردار است.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

گل ارکیده قابلیت رهاسازی اکسیژن در شب را دارد که همین امر باعث ایجاد یک خواب خوب برای افراد می‌شود. این گل می‌تواند روابط کنونی شما را نیز تقویت کند و شانس پیدا کردن یک عشق واقعی یا شریک زندگی را افزایش دهد.

گیاه ارکیده

6. گیاه شمعدانی جزو گل و گیاه خوش‌یمن

رنگ قرمز در فنگ‌شویی سمبل عشق و ثروت است. گل شمعدانی دارای گل‌های پهن قلبی شکل است و برگ‌های نرمی دارد. گل‌های این گیاه نیز به رنگ قرمز است که این ویژگی برای خوش‌یمن بودن در فنگ‌شویی بسیار مهم است. نگه‌داری از این گل بسیار راحت است و علاقه بسیاری به نور و رطوبت دارد. برای آبیاری به این گیاه توجه کنید که در فصول سرد نباید زیاد آن را آبیاری کنید زیرا باعث پوسیدگی ریشه گل می‌شود.

گیاه شمعدانی

7. گیاه یشم

گیاه یشم گیاه خوش شانسی است که طول عمر زیادی دارد و می‌تواند حتی تا چندین دهه به رشد و نمو ادامه دهد. این گیاه را می‌توان به مقدار دل‌خواه در خانه نگه‌داری کرد. علاوه بر آن گیاه یشم می‌تواند باعث جذب ثروت و خوش‌شانسی شود. اگر دوستان و اطرافیان شما، کسب و کاری را به‌تازگی راه‌اندازی کرده‌اند؛ انتخاب گل یشم می‌تواند یک گزینه مناسب برای هدیه دادن باشد.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

گیاه یشم از انواع گیاه خوش شانسی

نکات مهم درخصوص جذب ثروت از طریق گیاه

  1. استفاده از گیاهانی که دارای گل بنفش یا قرمز هستند در کنج ثروت می‌تواند روی جذب انرژی برای کسب دارایی و ثروت مؤثر باشد.
  2. عدم استفاده از گیاهانی که برگ‌های سفت و سخت دارند یا گیاهان پرخار.
  3. استفاده از گیاه بامبو که یکی از انواع گیاه خوش شانسی است، توصیه می‌شود.
  4. استفاده از گیاهانی که برگ‌های سکه گونه دارند، توصیه می‌شود.

گیاهان پژمرده مانع جذب ثروت

نتیجه گیری

گیاهان به عنوان نماد سرزندگی می‌توانند در خانه باعث افزایش انرژی و حال خوب بشوند. اگرچه گیاهان به‌صورت خودکار نمی‌توانند برای ما ثروت ایجاد کنند؛ اما وجود آن‌ها باعث می‌شود که ذهن آزادتری برای فکر کردن داشته باشید و ایده‌های بکری به ذهنتان برسد. اگر می‌خواهید از طریق گیاهان به ثروت برسید، باید با انتخاب گیاه خوش شانسی و قرار دادن آن در جای مناسب، این پروسه را شروع کنید. امیدواریم که از این مقاله در جهت جذب بهروزی و کامیابی استفاده کنید و برایتان مفید باشد.

اگر در خانه خود گلخانه دارید حتما با دردسرهای تمیز کردن گیاهان آپارتمانی و تمیز کردن گلخانه آشنا هستید. تمیز کردن گلخانه و پاک کردن منظم برگ گیاهان، تاثیر زیادی بر شادابی آنها دارد. شما می توانید برای تمیز کردن گلخانه خود از خدمات نظافت منزل آچاره استفاده کنید.

برای اطلاع از قیمت سفارش خود را به‌رایگان ثبت کنید.

4.1/5 - (39 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا